Oud 24-06-2007, 14:59
desperadoz
Avatar van desperadoz
desperadoz is offline
Sorry dat ik opnieuw een topic open maar dit gaat over een andere opleiding. Ik zit nu in VMBO TL 3 en ik ga volgend jaar examen doen met Economie Wiskunde AK GS Engels Nederlands en wat standaard dingen natuurlijk. Ik ben heel goed in verhalen schrijven. In Engels en in Nederlands, ik heb zelfs al een compleet boek geschreven, niet uitgegeven maar heb ik ook geen moeite voor gedaan . Dus ik zat te denken , bestaat er een MBO opleiding die je zeg maar opleid voor leraar engels ofzo, of gewoon een tussenweg, of een andere leuke opleiding waar engels het meest belangrijkst is. Desnoods een completie studie Engels. In de tussentijd kan ik dan mijn verhalen ontwikkelen en verhalen in het engels schrijven en misschien zelfs uitgeven. Het mag dan misschien wel een droom lijken maar ik wil er wel voor gaan, heeft er iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2007, 15:43
Verwijderd
De lerarenopleiding Engels is een HBO opleiding (eerste graads (waarbij je les mag geven aan de bovenbouw van de havo en het vwo) zelfs universiteit). Na het vmbo zou je natuurlijk havo kunnen gaan doen en dan HBO. Er zullen op het MBO vast ook opleidingen zijn in de economie of toeristische sector waar Engels een relatief grote rol in speelt...maar ik weet niet of je daarbij vindt wat je zoekt (maar daar zou je natuurlijk wel naar kunnen kijken).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 15:53
desperadoz
Avatar van desperadoz
desperadoz is offline
maar als ik nou alleen maar op het VMBO op op het basisschool engels wil geven?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 16:01
Verwijderd
Dan heb je de HBO opleiding nodig (dat is tweede graads).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 17:06
Roy2
Roy2 is offline
Als je écht wil gaan schrijven, zan zou ik je toch WO aanraden, waar diep in wordt gegaan op Engelse literatuur. Maar in principe is er voor 'schrijver worden' geen echte opleiding. Wel voor leraar en (maar dat weet ik niet zeker) vertaler. Deze zijn echter HBO.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 18:46
Verwijderd
Tip: geen 'meest belangrijkst' in je manuscript zetten

En als je Engels wil geven op het VMBO kun je inderdaad beter de lerarenopleiding Engels doen op het HBO - op MBO zijn er geen lerarenopleidingen. Ik geloof dat je via de PABO ook les kunt geven op het VMBO, maar ik weet niet of je dan ook Engels kunt geven (...en of dat verantwoord is ). Je hebt inderdaad ook HBO-studies vertalen, trouwens, bijvoorbeeld aan de Vertaalacademie in Maastricht.

Het gemakkelijkst is dan denk ik om na je VMBO nog een jaar of twee de HAVO te doen, zodat je naar het HBO kunt. Als je helemaal fanatiek bent, kun je na het eerste jaar van een HBO-opleiding ook doorstromen naar de universiteit en daar Engelse Taal en Cultuur volgen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 16:52
Lethe
Lethe is offline
Maar denk je niet dat dat te zwaar is, voor iemand die is begonnen op het vmbo? De overstap van hbo-P naar wo is sowieso al heel erg groot; al helemaal als je in principe vmbo niveau hebt. Tenzij je hele hoge cijfers haalt natuurlijk
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 06-07-2007 @ 17:52 :
Maar denk je niet dat dat te zwaar is, voor iemand die is begonnen op het vmbo? De overstap van hbo-P naar wo is sowieso al heel erg groot; al helemaal als je in principe vmbo niveau hebt. Tenzij je hele hoge cijfers haalt natuurlijk
Ligt eraan hoe en waarom je VMBO hebt gedaan. Ik ken wel mensen die van de mavo uiteindelijk naar wo zijn gegaan, maar dat doen er inderdaad niet veel. Maar als je een beetje kunt leren en erg gemotiveerd bent, moet je het vooral proberen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 20:35
Verwijderd
Als je echt een opleiding met veel Engels wil doen, is de HBO Lerarenopleiding denk ik het dichtste bij. Dat zou betekenen dat je na het VMBO naar de Havo zou moeten gaan (of via een MBO-opleiding naar het HBO, maar dat duurt langer, geloof ik) en daarna kan je aan het HBO beginnen. Daar leer je dan docent te worden voor het VMBO en de brugklassen van het Havo en VWO.
Mocht je na het eerste jaar HBO denken dat je nog een stapje hoger kan gaan qua niveau, dan kan je doorstromen naar de universiteit. Maar je kan ook die HBO-opleiding afronden (dan ben je dus leraar) en daarna nog doorgaan op de universiteit voor de eerste graad (dan mag je dus ook aan de bovenbouw lesgeven, en ik geloof ook in het volwassenenonderwijs).

Maar begin gewoon bij het begin, je kan nu dus bijvoorbeeld al eens met je mentor gaan praten over de Havo, misschien heeft hij nog informatie voor je over die overstap, daar zijn namelijk een paar regels voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 19:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 09:39
Verhalen & Gedichten Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me"
star9
3 03-02-2002 19:47
Verhalen & Gedichten Engel met geduld..
star9
7 17-01-2002 21:08
ARTistiek de engel brak in de hemel binnen
murwari
11 12-07-2001 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.