Oud 23-05-2013, 14:54
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Het examen Frans HAVO vond ik niet te maken. Bij elke oefenexamen kwam ik telkens rond de 7 uit, maar dit was een ware hel. Nu kom ik tot 23 punten en sta ik een 5.9 voor Frans. Met een N-term van 1.1 moet ik voldoende staan, alleen betwijfel ik of dat het geval zal zijn.

Hoe vonden jullie hem? Iemand een idee hoe hoog de N-term zou kunnen zijn?
Advertentie
Oud 23-05-2013, 15:04
ariekontgat
ariekontgat is offline
Hey, dat is vervelend voor je.
Ik vond hem ook moeilijk ik heb 29 punten en de n-term moet voor mij 0.4 of hoger zijn anders ben ik gezakt.
Ik denk dat de n-term 0.8 wordt.
Oud 23-05-2013, 15:22
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
In verhouding zijn het aantal klachten bij M&O vergelijkbaar met die van Frans dus ik hoooooooooop zo erg dat het 1/1.1 is. Ander is het zakken of herkansing. Het leven is zo kut godverdomme.
Oud 23-05-2013, 15:23
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
@ariekontgat Jij hebt trouwens sowieso een voldoende.
Oud 23-05-2013, 15:28
ariekontgat
ariekontgat is offline
Ja misschien heb je geluk, maar m&o was ook wel extreem moeilijk, ben geen accountant!
Jup het leven kan niet altijd even makkelijk zijn vooral niet als je aarsmaden hebt!
Oud 23-05-2013, 15:30
ariekontgat
ariekontgat is offline
Citaat:
@ariekontgat Jij hebt trouwens sowieso een voldoende.
Maar ik moet een 5.6 hebben voor een 6 en als de normering onder 0.4 zit dan heb ik een 5.5 of lager dus een 5
Oud 24-05-2013, 18:58
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Maar ik moet een 5.6 hebben voor een 6 en als de normering onder 0.4 zit dan heb ik een 5.5 of lager dus een 5
Ik heb zojuist LAKS telefonisch gecontacteerd en nog eens een klacht ingediend m.b.t. het examen Frans. Ik kon het niet laten om niets te vragen over de norm. Natuurlijk is die nog niet bekend, maar het meisje zei dat ik zeker wel uit kan gaan van een norm van minimaal 1.0. Volgens haar liggen de normen tussen de 0-2 en is 1 gemiddeld.
Oud 24-05-2013, 18:59
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
DUS IK BEN BLIJ.
Oud 24-05-2013, 19:13
mariavdh
mariavdh is offline
Ik vond Frans echt drama! Wat een rot teksten en wat een k*t vraagstelling... Gelukkig wel een voldoende gehaald maar echt lekker is wel anders
Oud 24-05-2013, 19:17
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik vond Frans echt drama! Wat een rot teksten en wat een k*t vraagstelling... Gelukkig wel een voldoende gehaald maar echt lekker is wel anders
Ja het leek op Hebreeuws maar wel fijn dat je een voldoende hebt!
Oud 24-05-2013, 19:23
kersevlaai
kersevlaai is offline
Ik vond het examen ook wel iets tegenvallen. Ik had met het examen van vorig jaar een 9,9 (YAAY!). Ik heb nu 46/50 punten dus met een norm van 1 zou dat een 9,3 worden.

Vraag 21 (gatentekstvraag) vond ik best lastig, ik snapte ook niet van die zin. Bij 29 en 30 heb ik een paar woorden over het hoofd gezien en bij vraag 35 twijfelde ik over 1.

De vraagstelling is trouwens zoals die op elk Frans examen is, de meeste dingen waren ook duidelijk in de tekst te vinden.
Oud 24-05-2013, 19:29
GroeneKleur
GroeneKleur is offline
Citaat:
Ik vond het examen ook wel iets tegenvallen. Ik had met het examen van vorig jaar een 9,9 (YAAY!). Ik heb nu 46/50 punten dus met een norm van 1 zou dat een 9,3 worden.

Vraag 21 (gatentekstvraag) vond ik best lastig, ik snapte ook niet van die zin. Bij 29 en 30 heb ik een paar woorden over het hoofd gezien en bij vraag 35 twijfelde ik over 1.

De vraagstelling is trouwens zoals die op elk Frans examen is, de meeste dingen waren ook duidelijk in de tekst te vinden.
Dacht net dat ik de enige was die het wel vond meevallen. Heb op het examen 43 punten gehaald, terwijl ik normaal op mijn oefenexamens maar een 6-7 haal . De enige vraag waar ik echt niks van snapte was vraag 11 over de ONG.
Oud 24-05-2013, 19:31
kersevlaai
kersevlaai is offline
Even over de norm:
Er wordt altijd uitgegaan van 1. De formule is namelijk:

Cijfer = 9 * score / maximumscore + N

De norm wordt hoger als het een moeilijk examen was, en lager als het makkelijker was dus. Wat het meisje van het LAKS zei is dus een standaard verhaaltje, dat zegt niets over de norm die wij dit jaar krijgen.
Oud 24-05-2013, 22:21
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Even over de norm:
Er wordt altijd uitgegaan van 1. De formule is namelijk:

Cijfer = 9 * score / maximumscore + N

De norm wordt hoger als het een moeilijk examen was, en lager als het makkelijker was dus. Wat het meisje van het LAKS zei is dus een standaard verhaaltje, dat zegt niets over de norm die wij dit jaar krijgen.
Ja, maar uitgaand van de norm van vorige jaar zei ze dat ik uit moet gaan van een norm van zeker minimaal 1.0 Tevens zijn er 4071 klachten en hebben 11903 mensen er examen in gedaan. Plus bleek het examen te lang te zijn, dus een norm van 1.0 zou best realistisch zijn. Toch?
Oud 24-05-2013, 23:34
ariekontgat
ariekontgat is offline
Citaat:
Ik vond het examen ook wel iets tegenvallen. Ik had met het examen van vorig jaar een 9,9 (YAAY!). Ik heb nu 46/50 punten dus met een norm van 1 zou dat een 9,3 worden.

Vraag 21 (gatentekstvraag) vond ik best lastig, ik snapte ook niet van die zin. Bij 29 en 30 heb ik een paar woorden over het hoofd gezien en bij vraag 35 twijfelde ik over 1.

De vraagstelling is trouwens zoals die op elk Frans examen is, de meeste dingen waren ook duidelijk in de tekst te vinden.
Wat betreft de norm hebben we echt niet meer mensen zoals jij nodig! Ben je half frans ofso??
Oud 25-05-2013, 00:10
kersevlaai
kersevlaai is offline
Citaat:
Wat betreft de norm hebben we echt niet meer mensen zoals jij nodig! Ben je half frans ofso??
Wahaha, nee. Ik heb 2x VWO4 gedaan en vorig jaar VWO5 dus ik heb nogal wat geoefend met Franse teksten.
Maar ik kan je gerust stellen, ik hoor niet bij de 1e 5 namen op de alfabetische lijst die worden doorgestuurd naar het Cito om de norm te bepalen. Mijn score word dus niet meegenomen bij de normbepalingen, wel zo fijn voor jullie.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn Eerste Kwartet
Gunvald
68 17-03-2021 21:22
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 18:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans tekst
jobb
5 31-05-2007 20:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen taak frans, vertaling
kimmekex
3 01-05-2007 21:17
Algemene schoolzaken niveau VWO (op mijn school) om te huilen?
Sanctus
124 17-06-2006 16:39
Algemene schoolzaken Vreemde docent frans
Verwijderd
8 05-06-2004 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.