Oud 07-05-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


nogal wiedes dat hij als een gek rent als je hem uit het hok laat. Je laat hem aan de vrijheid ruiken, nee dat is sociaal...

13 jarige konijnen. Dat is tegennatuurlijk. Je wil als mens toch ook geen 220 worden?

Die beesten kunnen de winter vast wel overleven. Denk jij nu echt dat de konijne n pas geschapen zijn na de mensen ofzo? Voordat wij er kwamen waren er al katten, konijnen, honden, goudvissen en ander grut in het wild... Toen kon het ook. Maar de mens is zo achterluk geweest ze tam te maken. En nu kunnen we niet meer trug. De dieren die nu in huis wonen vrijlaten is niet goed omdat wij ervoor gezorgd hebben dat die beesten zonder ons niet overleven. Wij hebben ze afhankelijk van ons gemaakt en hebben ze dus hun vrijheid ontnomen. Dat is hardstikke fout!
jij zit jezelf hier dus echt enorm tegen te spreken...
en ik vind dat veel van de tegenmeningen(tegen jou) gelijk hebben en ik vind dat je daar ook op moet reageren ipv alleen op dutchgirl en die over die dierentuinen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 12:49
Verwijderd
ok dat we ooit hun vrijheid hebben ontnomen is dan wel zo maar ja kun je nu moeilijk veranderen. Dan zou jij juist je dierenmishandelen als je ze dumpt in het bos. Overigens belande zulke beesten vaak in asiels waar ze dan vroegtijdig ingeslapen worden...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:47
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


1. Natuurlijk komen ze terug. Wij hebben ze zo gemaakt. Ze kunnen niet eens overleven in de natuur omdat wij ervoor gezorgd hebben dat zij dat niet kunnen. Ooh, die dieren zullen je vast wel mogen, Door het achter de oren krabben van een hond of het aaien van een kat simuleer je de natuur (zoals bij de kat bijvoorbeeld de likkende moeder). Vind je het gek dat die beesten het lekker vinden? Maar ondertussen hou je ze wel voor de gek. Jij hebt gelijk dat ze vrijwillig bij je komen liggen, wij hebben ze dan ook zo gemaakt dat ze niet beter weten of dat is fijn. Wij hebben ze gemaakt naar onze wensen, wij moeten altijd weer andere organismen naar onze hand zetten, nooit kunnen we de wereld en de natuur eens met rust laten en haar eigen gang laten gaan.
Ooit gehoord van symbiose? Daar is bij huisdieren en mensen sprake van, Een symbiose is een samenwerking tussen 2 organismen waar beide dieren voordeel bij hebben.

En zoals ik al eerder zei, honden zien de mensen waar ie bij woont als zijn roedel, die blijft ie trouw. Dus gaat ie niet weg. Het zit sowieso in de aard van een hond, dat is (gedwongen) genetisch bepaald. Die hond geeft gewoon gehoor aan zijn aard. Dan kan je wel zeggen dat wij ze hierheen hebben gehaald en dat ze gedwongen worden te blijven. In de natuur leven ze ook in roedels, daar kunnen ze er zo bij weglopen maar doen dat niet. Een hond kan weglopen als het hem of haar niet bevalt.

Een kat is sowieso een stuk vrijer. Die kan gewoon weglopen als ie dat wil. En doet dat geheid als het hem echt niet bevalt... Maar toch doen ze het niet.

Zoals ik al zei zonet, zit het bij honden in hun aard dat ze in roedels leven. Dit is genetisch bepaald, het instinct. Is dat dan ook zielig?
Oh ja in een roedel heerst een bepaalde rangorde. Die rangorde heeft tot gevolg dat de honden die lager in de rangorde staan, minder te eten krijgen enz enz enz. Dit is in de natuur zo, daar zijn ze dus vrij om te doen wat ze willen in feite. En toch blijven ze trouw aan hun roedel. Nou kun je zeggen dat die honden niet beter weten, omdat ze door hun soortgenoten opgevoed zijn, maar mensen worden door hun ouders opgevoed, en blijven die ook eigenlijk altijd trouw. Dat is volgens mij wel een teken van enige intelligentie bij een organisme. En dieren hebben in groepen vaak meer kans op overleven. Of die groep nou een groep mensen of een groep van zijn soortgenoten is...

Denk er dus om dat dieren ook een eigen wil hebben. En die speelt wel mee. En ze hebben inderdaad ook een instinct, maar als je gaat beweren dat het zielig is dat ze daardoor gedwongen worden om in een roedel te leven, of om het nog fundamenteler te nemen, om een roofdier zijn, dan begint dit standpunt wel erg absurd te worden.

En nee ik dwaal niet af, ik ga slechts naar de kern van dit 'probleem'.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:29
Miss USA
Miss USA is offline
Ahum, ik zie voor me: een idyllisch boerderijtje met rode dakpannen twee honden die vrolijk heen en weer rennen. Ze kunnen in alle weilanden komen, krijgen 's ochtends eten en krijgen een heleboel aandacht van de mensen die er wonen. De mensen hebben ook twee katten. De katten vangen muizen en lopen door het weiland. Ze slapen 's nachts op de hooizolder. Ook zie ik een hele grote bult met cavia's, zij kunnen holen graven en hebben alle bewegingsvrijheid. Dan staan daar twee paarden, die de hele dag in het weiland staan en 's nachts in hun grote, schone stal met vers stro slapen.

Mijn mening is dat het bij de cavia's en de paarden fout gaat: zolang dieren hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen is het naar mijn weten goed, zoals bij de honden (zijn die eigenlijk ooit natuurlijk geweest, ze zijn gefokt om mensen te beschermen, maar ze kunnen rondrennen en rollen en springen) en katten (altijd naar buiten kunnen, muizen vangen etc.). Ik vind dat als een beest in een kooitje wordt gestopt of wordt gedwongen tot iets onnatuurlijks (paardrijden bijv. ja, dat doet mijzelf ook wel ff zeer als fanatiek paardrijdster) dat dat dan officieel niet goed voor dieren is. Als een hond fanatiek & vrolijk over een boerenerf heen rent, denk ik oke dan! Maar als ik een hamster sneu alleen in een hokje zie zitten met een radje en een huisje compleet met schoorsteen, of een paard in een bak perse 'aan de teugel moet lopen' met een heleboel slofteugels en bijzetteugels en andere troep denk ik: die zit/loopt daar ook alleen maar voor het plezier van de mensch...
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:00
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Mijn mening is dat het bij de cavia's en de paarden fout gaat: zolang dieren hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen is het naar mijn weten goed, zoals bij de honden (zijn die eigenlijk ooit natuurlijk geweest, ze zijn gefokt om mensen te beschermen, maar ze kunnen rondrennen en rollen en springen) en katten (altijd naar buiten kunnen, muizen vangen etc.). Ik vind dat als een beest in een kooitje wordt gestopt of wordt gedwongen tot iets onnatuurlijks (paardrijden bijv. ja, dat doet mijzelf ook wel ff zeer als fanatiek paardrijdster) dat dat dan officieel niet goed voor dieren is. Als een hond fanatiek & vrolijk over een boerenerf heen rent, denk ik oke dan! Maar als ik een hamster sneu alleen in een hokje zie zitten met een radje en een huisje compleet met schoorsteen, of een paard in een bak perse 'aan de teugel moet lopen' met een heleboel slofteugels en bijzetteugels en andere troep denk ik: die zit/loopt daar ook alleen maar voor het plezier van de mensch...
OK, maar dan kom je op het punt van hoe je die dieren behandelt. Een vis in een kom lijkt mij ook niet echt ehhh gezond. Sommige dieren lenen zich nou eenmaal beter om door mensen gehouden te worden als andere dieren. En je moet die dieren goed behandelen, maar naar mijn weten gebeurt dat meestal wel. En men begint in Nederland ook wel slim genoeg te worden om in te zien dat een dier ook enkele eisen aan de leefomgeving stelt, en als daar niet aan voldaan wordt, dat dan de gezondheid van het dier achteruitgaat.

Zie als je een dier slecht behandelt, huisdier of wild dier, das altijd dierenmishandeling... Maar als je een dier gewoon in zijn waarde laat is er niets aan de hand.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:39
miss_sexy
miss_sexy is offline
Boolshit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:39
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
Kupu schreef:



Zie als je een dier slecht behandelt, huisdier of wild dier, das altijd dierenmishandeling... Maar als je een dier gewoon in zijn waarde laat is er niets aan de hand.
Maar behandel je bijv. een paard slecht als je er op rijdt volgens jou of juist niet? Sommige mensen zouden dat kunnen zien als slecht behandelen omdat het absoluut onnatuurlijk is... andere mensen zouden zeggen dat er niets aan de hand is omdat de paarden in een grote stal staan ofzoiets etc....
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 10:04
marleentjuh
marleentjuh is offline
jij bent echt gestoord als jij je dieren loslaat in het bos, dan ben je geen dierenvriend, want ik kan je dan nu vertellen die beesten overleven het niet in dat bos, ze zijn minimaal in een week dood. en is dat wat je nou echt graag wil. mijn dieren hebben alle ruimte en kunnen lekker ravotten bij ons in de wei samen met de paarden al hoewel die het niet altijd op prijs stellen.

dus een echte dierenvriend die laat zijn dieren niet alleen achter in het bos, heb je er al over nagedacht hoe ze aan eten komen??? die beesten zijn helemaal afhankelijk van de mens, omdat ze namelijk nooit geleerd hebben om te jagen, ze weten niet hoe dat moet.

en als je toch besluit om je dieren in het bos te laten, waarschuw mij dan even want dan kom ik ze hoogst persoonlijk halen en kunnen ze bij mij thuis lekker leven tot hun allerlaatste dag!!!

groetekes xxx
__________________
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 10:06
marleentjuh
marleentjuh is offline
Citaat:
Miss USA schreef:


Maar behandel je bijv. een paard slecht als je er op rijdt volgens jou of juist niet? Sommige mensen zouden dat kunnen zien als slecht behandelen omdat het absoluut onnatuurlijk is... andere mensen zouden zeggen dat er niets aan de hand is omdat de paarden in een grote stal staan ofzoiets etc....
mijn paarden staan overdag altijd in een hele grote wei en worden 's nachts in een stal gezet, en per dag worden ze 1 uur bereden om in conditie te blijven, maar ik vind dat paarden overdag in de wei moeten en niet 24 uur per dag in stal te staan!!!

groetekes xxx
__________________
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 15:15
Moonnature
Moonnature is offline
Haha als jij die huisdieren loslaat in de natuur krijgen ze en heimwee en de gaan dood! DAT is dierenmishandeling, heb je geen geschiedenis op school of lees je nooit boeken?? Dan pas kun je oordelen over welke onzin je nu eigelijk te verkondigen zit!!

Greetszz MoonNature
__________________
hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:37
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Kupu schreef:


Ooit gehoord van symbiose? Daar is bij huisdieren en mensen sprake van, Een symbiose is een samenwerking tussen 2 organismen waar beide dieren voordeel bij hebben.

Daarbij is nooit sprake van dwang. Dat is bij huisdieren wel anders. Wij hebben ze ooit gedwongen ombij ons in te trekken door ze afhankelijk van ons te maken.

Citaat:

En zoals ik al eerder zei, honden zien de mensen waar ie bij woont als zijn roedel, die blijft ie trouw. Dus gaat ie niet weg. Het zit sowieso in de aard van een hond, dat is (gedwongen) genetisch bepaald. Die hond geeft gewoon gehoor aan zijn aard. Dan kan je wel zeggen dat wij ze hierheen hebben gehaald en dat ze gedwongen worden te blijven. In de natuur leven ze ook in roedels, daar kunnen ze er zo bij weglopen maar doen dat niet. Een hond kan weglopen als het hem of haar niet bevalt.
Dat hij ons als roedel ziet is weer een mooi bewijs van de harde misleiding die we in het verleden hebben gebruikt om deze dieren te vormen naar onze hand. En natuurlijk lopen ze niet weg.
1. ze weten niet beter odf ze wonen in een huis en krijgen elke dag netjes te eten
2. ze zijn afhankelijk van ons en ze kunnen alleen niet overleven, dat is ook meteen de reden dat ze nie weglope.

Citaat:

Een kat is sowieso een stuk vrijer. Die kan gewoon weglopen als ie dat wil. En doet dat geheid als het hem echt niet bevalt... Maar toch doen ze het niet.
zie boven nummer 2.

Citaat:

Zoals ik al zei zonet, zit het bij honden in hun aard dat ze in roedels leven. Dit is genetisch bepaald, het instinct. Is dat dan ook zielig?
Zolang wij daar geen misbruik van maken door ze afhankelijk van ons te maken is dat niet zielig nee...

Citaat:

Oh ja in een roedel heerst een bepaalde rangorde. Die rangorde heeft tot gevolg dat de honden die lager in de rangorde staan, minder te eten krijgen enz enz enz. Dit is in de natuur zo, daar zijn ze dus vrij om te doen wat ze willen in feite. En toch blijven ze trouw aan hun roedel. Nou kun je zeggen dat die honden niet beter weten, omdat ze door hun soortgenoten opgevoed zijn, maar mensen worden door hun ouders opgevoed, en blijven die ook eigenlijk altijd trouw. Dat is volgens mij wel een teken van enige intelligentie bij een organisme. En dieren hebben in groepen vaak meer kans op overleven. Of die groep nou een groep mensen of een groep van zijn soortgenoten is...
Die link tussen trouw en intelligentie zie ik persoonlijk helemaal niet, maar goed. Jij ziet de mens als intelligent organisme en ik nie. Maar das een andere discussie... Het gaat mij er ook om dat wij de rangorde van de hond júíst verstoren door de leiding te nemen en ze te overmeesteren. En dat is meer dan fout.

Citaat:

Denk er dus om dat dieren ook een eigen wil hebben. En die speelt wel mee. En ze hebben inderdaad ook een instinct, maar als je gaat beweren dat het zielig is dat ze daardoor gedwongen worden om in een roedel te leven, of om het nog fundamenteler te nemen, om een roofdier zijn, dan begint dit standpunt wel erg absurd te worden.
zolang dat instinct nieet door ons misbruikt wordt dootr ze afhankelijk te maken (danwel te rechtvaardigen dat wij dat ooit hebben gedaan) heb ik er geen problemen mee...

Citaat:

En nee ik dwaal niet af, ik ga slechts naar de kern van dit 'probleem'.
ok
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:38
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
PS. dat plan van dat bos is op de lange baan geschoven. Ik moet ze eerst opvoeden om in het wilt te kunnen leve en daar heb ik geen tijd voor. Dus dan hou ik ze nog maar even
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:40
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Mijn mening is dat het bij de cavia's en de paarden fout gaat: zolang dieren hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen is het naar mijn weten goed, zoals bij de honden (zijn die eigenlijk ooit natuurlijk geweest, ze zijn gefokt om mensen te beschermen, maar ze kunnen rondrennen en rollen en springen) en katten (altijd naar buiten kunnen, muizen vangen etc.). Ik vind dat als een beest in een kooitje wordt gestopt of wordt gedwongen tot iets onnatuurlijks (paardrijden bijv. ja, dat doet mijzelf ook wel ff zeer als fanatiek paardrijdster) dat dat dan officieel niet goed voor dieren is. Als een hond fanatiek & vrolijk over een boerenerf heen rent, denk ik oke dan! Maar als ik een hamster sneu alleen in een hokje zie zitten met een radje en een huisje compleet met schoorsteen, of een paard in een bak perse 'aan de teugel moet lopen' met een heleboel slofteugels en bijzetteugels en andere troep denk ik: die zit/loopt daar ook alleen maar voor het plezier van de mensch...
erg natuurlijk vind ik dat gedrag anders nie. Ze maken zich ondergeschikt aan een hele andere diersoort terwijl het juist in hun aard ligt om zich ondergeschikt te maken aan hun soortgenoten...
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:40
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Mortischa schreef:


jij zit jezelf hier dus echt enorm tegen te spreken...
en ik vind dat veel van de tegenmeningen(tegen jou) gelijk hebben en ik vind dat je daar ook op moet reageren ipv alleen op dutchgirl en die over die dierentuinen
ma dan moet ik zovaak hetzelfde zeggen
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
PS. dat plan van dat bos is op de lange baan geschoven. Ik moet ze eerst opvoeden om in het wilt te kunnen leve en daar heb ik geen tijd voor. Dus dan hou ik ze nog maar even
alsof jij dat kan
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:08
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
PS. dat plan van dat bos is op de lange baan geschoven. Ik moet ze eerst opvoeden om in het wilt te kunnen leve en daar heb ik geen tijd voor. Dus dan hou ik ze nog maar even
DAT is dierenmishandeling, JIJ kan ze niet opvoeden als zijnde een van hun soortgenoten in 't bos, daartoe ben jij als mens simpelweg niet in staat omdat je 'n hoop dingen mist, die hun vrije soortgenootjes wel hebben, en dat wat je niet hewb, kan je ze ook niet aanleren
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 16:37
poecilotheria
poecilotheria is offline
dierenliefhebster ik noem je liever dierenmishandelaar
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 17:37
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
PS. dat plan van dat bos is op de lange baan geschoven. Ik moet ze eerst opvoeden om in het wilt te kunnen leve en daar heb ik geen tijd voor. Dus dan hou ik ze nog maar even
Ehhm dat opvoeden lijkt mij ook best wel gedwongen? En dat in het bos uitzetten lijkt mij ook best wel gedwongen.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 17:58
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kupu schreef:


Ehhm dat opvoeden lijkt mij ook best wel gedwongen? En dat in het bos uitzetten lijkt mij ook best wel gedwongen.
dat bedoel ik
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 08:53
XxBaBYGurLxX
XxBaBYGurLxX is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Het hebben van huisdieren maakt deze dieren al lager in orde dan wij mensen. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur. Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
Owjajoh ? en wat nou als ik me katje (die toen ik em vond net 4 weken oud was, ondervoed, ziek was) nou op straat had laten lopen ? dan was ie dood gegaan hoor......denk ff na jah..je zit wel te zeiken dat wij geen hart voor dieren hebben blablabla maar volgens mij heb je dat zelf niet eens Wat wil je nou ? dat alle dieren doormekaar op worden gevreten ? Dat alle konijnen katten enz door honden aangevallen worden in die zogenaamde bossen van je ? Dat katten al die cavias hamsters weekveel wat ook gaan opvreten in de vrije natuur ? nou euh dan ben je ff nie goed bij je hoofd....
Greetz BaBYGuRL
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 11:51
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
Huisdieren loslaten in het bos? Is dat niet net zo dom als bosdieren loslaten in huis?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:33
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
XxBaBYGurLxX schreef:

Owjajoh ? en wat nou als ik me katje (die toen ik em vond net 4 weken oud was, ondervoed, ziek was) nou op straat had laten lopen ? dan was ie dood gegaan hoor......denk ff na jah..je zit wel te zeiken dat wij geen hart voor dieren hebben blablabla maar volgens mij heb je dat zelf niet eens Wat wil je nou ? dat alle dieren doormekaar op worden gevreten ? Dat alle konijnen katten enz door honden aangevallen worden in die zogenaamde bossen van je ? Dat katten al die cavias hamsters weekveel wat ook gaan opvreten in de vrije natuur ? nou euh dan ben je ff nie goed bij je hoofd....
Greetz BaBYGuRL
als dat de loop van de natuur is, dan is dat het. Waarom is een Cavia die opgegeten wordt door een hond zielig en een zebra die door een leeuw wordt opgegeten niet? (ik vind zebeiden zielig, maar die leeuw/hond hkan er ook nix aan doen helaas).

Bovendien kan ik ze best zelf opvoeden, dat kunnen ze in de dieretuin ook met diere doen die met uitsterve bedreigd worden. Dus die ga ik maar bellen
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:03
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Waarom is een Cavia die opgegeten wordt door een hond zielig en een zebra die door een leeuw wordt opgegeten niet? (ik vind ze beiden zielig, maar die leeuw/hond kan er ook nix aan doen helaas).


Het is ook de natuur dat verschillende soorten in een symbiose leven, een samenwerking waar beide partijen voordeel bij hebben. Je moet accepteren dat de natuur hard is.

Citaat:
Bovendien kan ik ze best zelf opvoeden, dat kunnen ze in de dieretuin ook met diere doen die met uitsterve bedreigd worden. Dus die ga ik maar bellen
Dit volg ik dus echt niet. Je kan ze zelf best opvoeden, maar in de dierentuin kunnen ze dat ook dus ga je die bellen?
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:12
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
ja... ik heb gekko's en leguanen ik ga ze vrijlaten vanavond!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 12:50
seann
seann is offline
Ik vind dat kooien voor knaagdieren veel en veel te klein zijn!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:45
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:



Bovendien kan ik ze best zelf opvoeden, dat kunnen ze in de dieretuin ook met diere doen die met uitsterve bedreigd worden. Dus die ga ik maar bellen
in dierentuinen voeden ze geen dieren die hun jachtinstinkt al 90% kwijt zijn door evolutie op... in dierentuinen voeden ze bijna geen dieren op om weer uit te zetten in 'n onbeschermd gebied.... en in dierentuinen *tromgeroffel* hebben ze 'n getal met 'n stuk of 3 nullen derachter zo veel ervaring en kennis over de specifieke diersoort als jij
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:46
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


als dat de loop van de natuur is, dan is dat het. Waarom is een Cavia die opgegeten wordt door een hond zielig en een zebra die door een leeuw wordt opgegeten niet? (ik vind zebeiden zielig, maar die leeuw/hond hkan er ook nix aan doen helaas).
omdat de Cavia niet de NATUURLIJKE prooi van de hond is.... ?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:49
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


zie boven nummer 2.
. Jij ziet de mens als intelligent organisme en ik nie.
kijk eens naar jezelf en naar hoe je denkt over dingen... dat is gelijk 'n ZEER GOEDE VERKLARING vor 't feit dat jij "de mens" niet als intelligente diersoort ziet, en andere mensen misschien wel

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 00:53.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:53
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


Die arme diere weten gewoon niet beter of ze leven in zo';n huis, met van die irritante mense om ze heen.
====
JOUW huisdieren hebben idd. irritante mensen om zich heen.... en zogauw ze die niet meer hebben (uitzetten in 't bos) sterven ze... en om je schuldgevoel af te wenden intrepeteer jij 't als zijnde dat ze gestorven zijn van geluk?
====

Een hond hoort geen brokjes te eten, daar is ie niet voor gemaakt!
jij bent ook niet gemaakt om geld te verdienen, kleding te dragen, auto/fiets/brommer te rijden, met de tram te reizen, met computers te kunnen werken.... maar toch doe je 't... jij, "homo sapiens," bent gemaakt om in 'n berevel in 't bos bessen tre zoeken om te vreten.... en af 'n toe 'n vissie roosteren op 'n koutvuurtje als je afwisseling wil...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:54
ick
ick is offline
Citaat:
seann schreef:
Ik vind dat kooien voor knaagdieren veel en veel te klein zijn!!
dan koop/maak je 'n grotere voor jouw beestje...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 02:55
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Het hebben van huisdieren maakt deze dieren al lager in orde dan wij mensen. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur. Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
Gezien het feit dat moderne huisdieren niet overleven in de "echte" natuur is dit onzin.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:27
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
ick schreef:


in dierentuinen voeden ze geen dieren die hun jachtinstinkt al 90% kwijt zijn door evolutie op... in dierentuinen voeden ze bijna geen dieren op om weer uit te zetten in 'n onbeschermd gebied.... en in dierentuinen *tromgeroffel* hebben ze 'n getal met 'n stuk of 3 nullen derachter zo veel ervaring en kennis over de specifieke diersoort als jij

Jah daarom ga ik ze ook belle natuurlijk... Omdat zij wél ervaring hebben.
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:32
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
ick schreef:


omdat de Cavia niet de NATUURLIJKE prooi van de hond is.... ?
Als dat zich ontwikkelt is dat best, de muis wasook niet de natuurlijke prooi van de kat, totdat ze elkaar tegenkomen. de gnoe en zebra waren geen natuurlijke vijanden van de leeuw, totdat ze elkaar tegenkwamen...

Citaat:
ick schreef:


kijk eens naar jezelf en naar hoe je denkt over dingen... dat is gelijk 'n ZEER GOEDE VERKLARING vor 't feit dat jij "de mens" niet als intelligente diersoort ziet, en andere mensen misschien wel
Als je het niet meer weet ga je maar op de man (vrouw) spelen?

Citaat:
ick schreef:

JOUW huisdieren hebben idd. irritante mensen om zich heen.... en zogauw ze die niet meer hebben (uitzetten in 't bos) sterven ze... en om je schuldgevoel af te wenden intrepeteer jij 't als zijnde dat ze gestorven zijn van geluk?
2e zwakke reactie...

Citaat:
ick schreef:


jij bent ook niet gemaakt om geld te verdienen, kleding te dragen, auto/fiets/brommer te rijden, met de tram te reizen, met computers te kunnen werken.... maar toch doe je 't... jij, "homo sapiens," bent gemaakt om in 'n berevel in 't bos bessen tre zoeken om te vreten.... en af 'n toe 'n vissie roosteren op 'n
houtvuurtje als je afwisseling wil...
Ja, maar wij hebben er toch zélf voor gekozen? er zit een vorm van eigen vrije wil in? Jij wíl toch elke dag met de fiets naar school? als jij dat niet wilt. Wie belet je an om naar Afrika te gaan en daar in de Jungle op apen te jagen en lekker vissis te eten vanuit de sloot? niemand toch? Als jij daar behoefte aan hebt dan doe e dat. Als jij er als kat behoefte aan hebt dan zal het je niet lukken...
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 00:43
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:





Ja, maar wij hebben er toch zélf voor gekozen? er zit een vorm van eigen vrije wil in? Jij wíl toch elke dag met de fiets naar school? als jij dat niet wilt. Wie belet je an om naar Afrika te gaan en daar in de Jungle op apen te jagen en lekker vissis te eten vanuit de sloot? niemand toch? Als jij daar behoefte aan hebt dan doe e dat. Als jij er als kat behoefte aan hebt dan zal het je niet lukken...
think...
als die beesten 't niet naar hun zin hebben bij ons mensen, was 't ons nooit gelukt om ze tam te krijgen.....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 00:46
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:




Ja, maar wij hebben er toch zélf voor gekozen?
ff stukje levensbeschouwing tussedoor...

ik heb der NIET voor gekosen om in deze maatschappij te leven, evenmin als GEDWONGEN worden naar school te gaan, BOETES te krijgen als je lol trapt, niet geaccepteerd te worden om wie je bent... nix vrije wil bij mij....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 00:48
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:



Omdat zij wél ervaring hebben.
maar niet met cavia's weer wild te maken lieverd...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:15
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Het begrip dierentuin is heel dubieus...Want is het nou zielig om die dieren op te sluiten en weg te halen uit een persoonlijke leefongeving...Sommige dieren moeten gewoon veiliggesteld worden omdat mensen anders hun jachtinstinkt laten gelden voor het belang van uitsterven...Maar de vraag is, is dat zo erg, of is de mens bezig de evolutie te veel te beinvloeden...Dat gebeurt toch al door de ontdekking van de kloontechniek, maar dat terzijde...

Het opsluiten van dieren in een krappe ruimte is en blijft natuurlijk onnatuurlijk (en wordt in het algemeen ook zielig gevonden), of het nou voor de vleesconsumptie betreft om ons te vergapen op een dagje uit aan allerlei met uitsterven bedreigd, of exotische dieren, zodat paps trots tegen zijn kids kan zeggen "Die leven niet meer in het wild maar hier nog wel in Artis/Blijdorp/Avifauna/BurgersZoo/Emmerdierenpark etc"
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 04:10
ick
ick is offline
week later, geen reply van Mss. Dierenliefhebster...

uitgeluld?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:03
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
ick schreef:


think...
als die beesten 't niet naar hun zin hebben bij ons mensen, was 't ons nooit gelukt om ze tam te krijgen.....
neen, wij zijn gewoon sterker dan zij. Als wij ze willen opsluiten dan doen wij dat.

Citaat:
ick schreef:


ff stukje levensbeschouwing tussedoor...

ik heb der NIET voor gekosen om in deze maatschappij te leven, evenmin als GEDWONGEN worden naar school te gaan, BOETES te krijgen als je lol trapt, niet geaccepteerd te worden om wie je bent... nix vrije wil bij mij....
neen, maar je kunt er weldegelijk voor kiezen om in het oerwoud te gaan zitten. Als je niet naar school wilt dan kun je naar een land vertrekken waar je niet naar school hóéft. Niemand houdt je tegen. En bovendien krijg je alleen maar boetes voor dinfgen die hoogstwaarschijnlijk gevaarlijk zijn, danwel andere mensen irriteren maar dat terzijde.
Citaat:
ick schreef:


maar niet met cavia's weer wild te maken lieverd...
zal wel weinig verschil zitte tussen een leeuw en een cavia
Citaat:
ick schreef:
week later, geen reply van Mss. Dierenliefhebster...

uitgeluld?


je speelt op de man(vrouw)

uitgeluld?
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:04
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Het begrip dierentuin is heel dubieus...Want is het nou zielig om die dieren op te sluiten en weg te halen uit een persoonlijke leefongeving...Sommige dieren moeten gewoon veiliggesteld worden omdat mensen anders hun jachtinstinkt laten gelden voor het belang van uitsterven...Maar de vraag is, is dat zo erg, of is de mens bezig de evolutie te veel te beinvloeden...Dat gebeurt toch al door de ontdekking van de kloontechniek, maar dat terzijde...

Het opsluiten van dieren in een krappe ruimte is en blijft natuurlijk onnatuurlijk (en wordt in het algemeen ook zielig gevonden), of het nou voor de vleesconsumptie betreft om ons te vergapen op een dagje uit aan allerlei met uitsterven bedreigd, of exotische dieren, zodat paps trots tegen zijn kids kan zeggen "Die leven niet meer in het wild maar hier nog wel in Artis/Blijdorp/Avifauna/BurgersZoo/Emmerdierenpark etc"
noooou, het gaat om wat natuurlijk is. Het is natuurlijk niet natuurlijk om alle leeuwen af te schieten om hun pels, maar het is nog minder natuurlijk om ze dan maar ter willen behouden. Wie zijn wij om de leeuwen het recht te ontnemen om uit te sterven?
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 01:53
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


neen, wij zijn gewoon sterker dan zij. Als wij ze willen opsluiten dan doen wij dat.
-> jah, maar dan nog steeds kan 'n beest weglopen als wij 't willen aaien enzow.... got the point?


neen, maar je kunt er weldegelijk voor kiezen om in het oerwoud te gaan zitten. Als je niet naar school wilt dan kun je naar een land vertrekken waar je niet naar school hóéft. Niemand houdt je tegen. En bovendien krijg je alleen maar boetes voor dinfgen die hoogstwaarschijnlijk gevaarlijk zijn, danwel andere mensen irriteren maar dat terzijde.
->hoe kan ik naar 'n ander land vertrekken? ik heb geen geld ofzo, nee daarvoor moet je school afmaken, en eerst werken... daar word je toe gedwongen.... enne... is't gevaarlijk om op 'n bankkie te zitten, en onder genot van wat pils te relaxen? NEE, doen wij mensen der kwaad mee? NEE...



zal wel weinig verschil zitte tussen een leeuw en een cavia
-> tijger = groot, en jager, cavia is klein, kwetsbaar, en vegetarier... kleine verschillen he?


-> ook

je speelt op de man(vrouw)
-> sow? moiet mogen als je me 'n week op 'n reply laat wachten


uitgeluld?
-> NEVER
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:44
Verwijderd
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


noooou, het gaat om wat natuurlijk is. Het is natuurlijk niet natuurlijk om alle leeuwen af te schieten om hun pels, maar het is nog minder natuurlijk om ze dan maar ter willen behouden. Wie zijn wij om de leeuwen het recht te ontnemen om uit te sterven?
dat doen wij niet, dan doen een paar zieke lui die alleen maar op geld uitzijn
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 15:08
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Havock schreef:


dat doen wij niet, dan doen een paar zieke lui die alleen maar op geld uitzijn
Pcies...mensen laten de economie gaan voor de natuur...
De winst van de verkoop van bontjassen weegt net op tegen de pracht van deze wilde beestjes in de natuur die wij hiervoor het leven ontnemen.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Mabo schreef:


Pcies...mensen laten de economie gaan voor de natuur...
De winst van de verkoop van bontjassen weegt net op tegen de pracht van deze wilde beestjes in de natuur die wij hiervoor het leven ontnemen.
yup.

(als er iemand nu gaat beginnen over vegetarier worden tegen mij, dan schop ik em eigenvoetig terug naar goeie topic)

maar ik vind het ook gewoon ziek wat die japanners/chinezen met die haaien doen... vinnen eraf en dan weeer terug....

gebruik dan op zijn minst de hele haai en verlos em uit ze lijden.... (beter nog, stop met die achterlijke "haaienvlees werkt stimulerend" crap)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:37
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


noooou, het gaat om wat natuurlijk is. Het is natuurlijk niet natuurlijk om alle leeuwen af te schieten om hun pels, maar het is nog minder natuurlijk om ze dan maar ter willen behouden. Wie zijn wij om de leeuwen het recht te ontnemen om uit te sterven?
wij hebben er ten eerste voor gezorgt dat ze met uitsterven bedreigd worden dus moeten wij er wel wat aan doen om die soort enigszins in stand te houden!

en dan kan je lullen wat je wil over gevangenschap maar als die beesten het niet naar hun zin hebben komen er ook echt geen nakomelingen dus das meteen een bewijs dat ze niet eens zo slecht zitten

en als jij die dieren ooit nog in het bos uit wil zetten dan ben je echt zo achterlijk als het achtereind van een varken dat overleven ze nooit!

misschien rijdt jij ze zelf nog overhoop als ze de weg overgaan en dan is dit misschien wat sadistisch maar dat zou ik echt prachtig vinden
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:07
LittleGirly
LittleGirly is offline
Citaat:
Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
Hallo? Dierenbeul! Je laattoch zeker geen arme diertjes achter in het bos! Denk je nou serieus dat ze voor zichzelf kunnen zorgen? Dat vind ik nou zo stom, die beestjes overleven dat echt niet hoor, die weten niet beter dan dat jij voor ze zorgt, ze hongeren uit, lopen enge ziektes op en als ze dan geluk hebben worden ze door iemand gevonden en naar een asiel of opvang voor gedumpte beestjes gebracht waar ze zullen proberen om jou diertjes weer beter te maken en een goed baasje voor ze te vinden...
En als ze geen geluk hebbwen sterven ze... in een gruwelijke dood! Dat is pas zielig!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:00
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
LittleGirly schreef:

*verhaal*
En als ze geen geluk hebben sterven ze... in een gruwelijke dood! Dat is pas zielig!
Heb je gelijk in!

Enne dieren(lief)hebster, ik raad je aan een boek te zoeken die 't heeft over 'de geschiedenis van de mens & het huisdier'. Misschien dat je daar nog wat nuttige tips kan vinden. Wil je toch doorzeuren? dat kan! Maar dan wel tegen de buren van mij, daar laten ze dat k*tkind van een cindy hun (laatste) hond ff een spijker in die hond d'r bek boren. En ja, die meid is nog maar 5 jaar. (ik vraag me af of cindy dat ook doet bij d'r grotere zus, omdat die ouders die oudere zus (12 jr) ook laten verwaarlozen.)
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:18
mijnnaam
mijnnaam is offline
Dieren mishandeling vinnik wel een groot woord jah, oorspronkelijk zijn dieren er niet om gevangen te nemen ten behoeven van de mens, ik denk dat dieren er niet blij mee zijn geweest (in hoeverre ze daar een gevoel bij hebben natuurlijk) Nu zijn veel soorten onder de omstandigheden van deze gevangenschap zo ontwikkeld dat ze totaal afhankelijk van de mens zijn geworden...Deze dieren leven samen met de mens en hebben daar zelf ook voordeel van dus van mishandeling is dan geen sprake.... Maar als je dieren uit "de natuur"(hoe cliche) haalt dan is er wel sprake van mis handeling, hoewel ik denk dat dieren er niet zo veel last van ondervinden omdat zij weinig emotie hebben en zich schikken naar de situatie (meestal) zonder daar verder echt bij na te kunnen denken of iets bij voelen.


mmm is weer een heel verhaal geworre ja...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:47
Verwijderd
Die beesies WETEN GEWOON NIET BETER MUTS!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 22:54
juppeltje
juppeltje is offline
go dik moet er niet aan denken. Dit is hetzelfde als wanneer fanatici nertsen gaat *bevrijden* uit de fokkerij door ze los te laten. die beesten KUNNEN NIET VOOR ZICHZELF ZORGEN en gaan dood, door uitdroging of meer van die lekkere dingen. .. en huisdieren, ik moet er niet aan denken dat mijn konijntje los in de natuur moet gaan huppelen.. die is binnen 1 dag dood. verder ja wat heb je aan veel zwerfkatten en honden, die beesten krijgen rabies(hondsdolheid) en worden gevaarlijk en smerig. bah laat dat!
en je kan zeggen dat je het ene goed zaak vindt, maar dan ben je gewoon ontzettend bekrompen bezig en naïef. zo.<
__________________
tut tut tut

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 22:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 2)
Simon
500 26-08-2018 21:53
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 10:15
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 11:12
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij tegenover dieren?
peaceflower
102 30-05-2004 23:42
Flora & Fauna ratjes
New Born
45 15-10-2003 21:21
Flora & Fauna Paardrijen dierenleed!
Q
86 15-12-2002 00:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.