Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 16:24
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-07-2005 @ 17:10 :


die muur is er om israel te beveiligen. Je kunt anders gewoon domweg via jeruzalem israel in om een aanslag te plegen in tel aviv, ashdod, haifa, whatever.[/B]
Ik denk dat een Jeruzalemse bus niet veel zal schelen met 1 die uit Tel Aviv komt, en dat als iemand zich wil opblazen niet van Jeruzalem naar Tel Aviv zal gaan. In Jeruzalem zijn de laaste tijden geen aanslagen gepleegd, en het tegenhouden van aanslagen is niet de primaire doel van deze muur.

Citaat:
stel jeruzalem was volledig islamitisch, denk je dat joden daar hun vrijheid kregen?

In het "joodse gedeelte" vond ik iig alle religies terug.

Soryr, maar als het omgekeerd is, verwacht ik niet een dergelijke respect.
"Ook de wetenschap kon onder de Islam als nooit te voren tot bloei komen. Islam in al Andalus (Andalusie=zuid-Spanje) bracht niet enkel moslim geleerden voort, maar tevens uitstekende niet-moslim geleerden. Maimonides (1135-1204, de bekende joodse rabbijn, filosoof en arts, schreef zijn meest vooraanstaande werk "De Gids voor de Verwarden" in het Arabisch. De joodse geschiedenisschrijving spreken voor wat betreft de Joden van al andalus over de "Zilveren periode"en de "Gouden Diaspora".
Onder Islamitisch gezag, waarin ze na vele eeuwen door de Christenen te zijn onderdrukt, door de Moslims vrij werden gesteld hun religies uit te beoefenen.

Ben je trouwens ooit in Istanbul geweest? Dan zie je naast mekaar een Kerk, Moskee, en Synanoge, die daar al eeuwen staan.

Heb je na de aanslagen in Marokko op een synagoge (geloof ik) gehoord wat de circa 1,000,000 Marokkanen riepen ten aanzien van Joden? "Joden zijn Marokkanen, terroristen niet".

Moet ik nog doorgaan?
Moet ik ook nog vertellen hoe het met de vrijheid en de meningen ten aanzien van minderheden onder Joodse toezicht/macht is gesteld?
Advertentie
Oud 11-07-2005, 18:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-07-2005 @ 17:21 :
Laatste groepering kun je moeilijk tot rede brengen en dingen van verwachten. Die doen maar wat helaas. Dus vrij idioot om de PA daar dan steeds op af te rekenen.
De PA heeft de jurisdictie over het overgrote deel van het gebied waar vanuit de radicalen opereren, het is dus hun taak de terreurorganisatie op te rollen.

Dat doen ze helemaal niet, en vervolgens wordt er raar gekeken als Israel dan het recht in eigen hand neemt en een inval doet in die gebieden. Die inval is geen spontane actie, maar een bittere noodzaak om te voorkomen dat de terroristen werkelijk een vrijstaat hebben in de gebieden die de PA zou moeten beheren.

Voor de invallen moet je dus in die volgorde eerst de terroristen, daarna de PA en daarna pas Israel de schuld geven. Als namelijk een van de twee anderen er iets aan deden, dan waren er nooit invallen geweest.


Verder mag ik je er aan herinneren dat de PA tevens een terreur tak heeft, dus wat dat betreft is hun geloofwaardigheid als politieke partij eentje die je met Sinn Fein in Ierland zou kunnen vergelijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-07-2005, 18:07
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
^De PA = de PLO. De Hamas, die de meeste aanslagen pleegt, is de grote concurrent van de PLO en laat zich dus niet de wet voorschrijven door de PA. De komst van de Hamas werd indertijd zelfs verwelkomd door Israel omdat zij een tegenwicht zouden bieden aan de PLO, zo zie je maar weer...
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 11-07-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-07-2005 @ 19:00 :
De PA heeft de jurisdictie over het overgrote deel van het gebied waar vanuit de radicalen opereren, het is dus hun taak de terreurorganisatie op te rollen.

Dat doen ze helemaal niet, en vervolgens wordt er raar gekeken als Israel dan het recht in eigen hand neemt en een inval doet in die gebieden. Die inval is geen spontane actie, maar een bittere noodzaak om te voorkomen dat de terroristen werkelijk een vrijstaat hebben in de gebieden die de PA zou moeten beheren.

Voor de invallen moet je dus in die volgorde eerst de terroristen, daarna de PA en daarna pas Israel de schuld geven. Als namelijk een van de twee anderen er iets aan deden, dan waren er nooit invallen geweest.


Verder mag ik je er aan herinneren dat de PA tevens een terreur tak heeft, dus wat dat betreft is hun geloofwaardigheid als politieke partij eentje die je met Sinn Fein in Ierland zou kunnen vergelijken.
Dan zou je de PA toch moeten ondersteunen, ipv hem af te breken of niet? Anders zal de PA altijd ergens vrij machteloos in het midden blijven hangen.
Oud 11-07-2005, 19:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 17:22 :
Jeruzalem is voor velen heilig. op heilig grond ga je geen bloed vergieten. Volgens mij is dat ook niet gebeurd in Jeruzalem. bij mijn weten iig niet.
1. er is bloed vergoten in jeruzalem
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-07-2005, 19:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 11-07-2005 @ 19:07 :
^De PA = de PLO. De Hamas, die de meeste aanslagen pleegt, is de grote concurrent van de PLO en laat zich dus niet de wet voorschrijven door de PA. De komst van de Hamas werd indertijd zelfs verwelkomd door Israel omdat zij een tegenwicht zouden bieden aan de PLO, zo zie je maar weer...
ja. dat was een grote fout
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-07-2005, 19:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-07-2005 @ 16:43 :
In Londen was er geen muur en gaat de boel van binnenuit. Hoewel in Israel dat ook voorkomt, maakt een hermetische afsluiting en hoge controle de kans op aanslagen drastisch minder.

Ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Ik wil dus wel dat de muur er staat, maar zie het er liever niet staan.

Dusja, liever leven in een ietwat meer veilige omgeving, dan continu in angst.
Een vergelijking met London lol.
Oud 11-07-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-07-2005 @ 20:06 :
1. er is bloed vergoten in jeruzalem
ok.

maar er is heel lang niets gebeurd in jeruzalem. Ik heb nog op tv gezien dat het er best vredig. de mensen gaan er gewoon normaal met elkaar om.
Oud 11-07-2005, 22:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-07-2005 @ 16:45 :
Laten we het eens hebben btw over de muur tussen Jemen en Saoedi Arabie.

Of over de muur tussen Mexico en de VS.

Dit onderwerp is imo uitgekauwd
Ja tuurlijk, je ziet liever geen kritiek op je heilige Israël.
Oud 11-07-2005, 22:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 17:01 :
een raket op de kop van sharon zou de kans op vrede vele malen groter maken.
Hat-se-flats!
Oud 11-07-2005, 22:40
DMC
DMC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 17:01 :
een raket op de kop van sharon zou de kans op vrede vele malen groter maken.
Ah, kijk eens aan, het kan blijkbaar makkelijker.
Oud 11-07-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 17:01 :
een raket op de kop van sharon zou de kans op vrede vele malen groter maken.
Ik dacht al, wanneer begint men nou terug te schieten met raketten, het is immers een geloof van vrede
Oud 11-07-2005, 22:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-07-2005 @ 23:37 :
Ja tuurlijk, je ziet liever geen kritiek op je heilige Israël.


nee het is nogal saai om steeds dezelfde argumenten te moeten aanhalen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-07-2005, 22:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-07-2005 @ 23:47 :


nee het is nogal saai om steeds dezelfde argumenten te moeten aanhalen
Je moet en zal het record rol-ogen in één topic halen, niet?

Nee, je weet dat Israël vuil bezig is maar om de één of andere reden kun je dat niet toegeven, en word je er nogal moe van om steeds onder de voet te worden gelopen door 10 mensen met betere argumenten dan jij. Ver zit ik er niet vanaf, toch?
Oud 11-07-2005, 23:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-07-2005 @ 23:50 :
Je moet en zal het record rol-ogen in één topic halen, niet?

Nee, je weet dat Israël vuil bezig is maar om de één of andere reden kun je dat niet toegeven, en word je er nogal moe van om steeds onder de voet te worden gelopen door 10 mensen met betere argumenten dan jij. Ver zit ik er niet vanaf, toch?
je zit er erg ver vanaf.

om eerlijk te zijn moet ik lachen om de naiviteit van vele mensen hier.

maar boeiend. ik ga me niet druk maken in een idioot topic. En daarom laat ik het hierbij.

de kwestie jemen/sa is overigens best interessant. SA wil er een muur hebben om smokkelaars tegen te gaan.
Da's even wat anders dan terroristen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-07-2005, 23:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 00:03 :
je zit er erg ver vanaf.

om eerlijk te zijn moet ik lachen om de naiviteit van vele mensen hier.

maar boeiend. ik ga me niet druk maken in een idioot topic. En daarom laat ik het hierbij.

de kwestie jemen/sa is overigens best interessant. SA wil er een muur hebben om smokkelaars tegen te gaan.
Da's even wat anders dan terroristen.
Ik word er een beetje moe van dat, iedere keer als er terechte kritiek op Israël komt, jij van onderwerp wilt veranderen.

En over naïviteit: was het niet iets met de pot en de ketel?
Oud 12-07-2005, 00:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-07-2005 @ 19:46 :
Dan zou je de PA toch moeten ondersteunen, ipv hem af te breken of niet? Anders zal de PA altijd ergens vrij machteloos in het midden blijven hangen.
Voor zover ik weet word de PA sinds dat ze van hun kont of zijn gekomen redelijk met rust gelaten. Sinds Arafat weg is gaat de allemaal een stuk beter.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 08:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-07-2005 @ 00:59 :
Ik word er een beetje moe van dat, iedere keer als er terechte kritiek op Israël komt, jij van onderwerp wilt veranderen.

En over naïviteit: was het niet iets met de pot en de ketel?
waarom zou ik van onderwerp willen veranderen in 1 topic? Het gaat om een nieuw topic en het is een suggestie.

Bovendien word ik nogal moe van je off-topic geleuter.

en over die vermeende naiviteit ga ik niet op in.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 10:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 09:32 :
waarom zou ik van onderwerp willen veranderen in 1 topic? Het gaat om een nieuw topic en het is een suggestie.

Bovendien word ik nogal moe van je off-topic geleuter.

en over die vermeende naiviteit ga ik niet op in.
In 3 keer: riiiiiiight.....

Maarre, om maar weer even on-topic te gaan: ik vind dat Israël wel weer even genoeg muren heeft gebouwd.
Oud 12-07-2005, 10:31
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Aan welke kant komt masdjied al aqsa eigenlijk te staan van de muur
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-07-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 01:46 :
Voor zover ik weet word de PA sinds dat ze van hun kont of zijn gekomen redelijk met rust gelaten. Sinds Arafat weg is gaat de allemaal een stuk beter.
Ja, politiek van zoethoudertjes vanuit Israel, op den duur begint het gewoon weer.
Oud 12-07-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 23:41 :
Ik dacht al, wanneer begint men nou terug te schieten met raketten, het is immers een geloof van vrede
zelfs voor een geloof van vrede is zelfverdediging toegestaan.
Oud 12-07-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-07-2005 @ 11:26 :
In 3 keer: riiiiiiight.....

Maarre, om maar weer even on-topic te gaan: ik vind dat Israël wel weer even genoeg muren heeft gebouwd.
Het lijkt me ook het beste als ze het bij de klaagmuur houden.
Oud 12-07-2005, 12:26
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Oud 12-07-2005, 12:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 13:25 :
zelfs voor een geloof van vrede is zelfverdediging toegestaan.
Achter de frontlinies langs vrouwen en kinderen opblazen verdediging? hahaha, een goeie grap.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 13:48 :
Achter de frontlinies langs vrouwen en kinderen opblazen verdediging? hahaha, een goeie grap.
vrouwen, kinderen,ouderen,zwakkeren MOETEN ontzien worden, met de nadruk op moeten. ik weet dus niet wat je lult. En als het toch gebeurd is het op zijn amerikaans " colleteral Damage"
Oud 12-07-2005, 13:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 13:59 :
vrouwen, kinderen,ouderen,zwakkeren MOETEN ontzien worden, met de nadruk op moeten. ik weet dus niet wat je lult.
Je weet best dat ik doel met de bomaanslagen in Israel, die onschuldigen op de korrel nemen, en daarbij niets verdedigen, maar slechts moorden zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 14:01 :
Je weet best dat ik doel met de bomaanslagen in Israel, die onschuldigen op de korrel nemen, en daarbij niets verdedigen, maar slechts moorden zijn.
Wanneer de Israelische leger de palestijnen aanvalt met tanks en f-16's worden dan ook vrouwen en kinderen ontzien? NEE!
Oud 12-07-2005, 13:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 13:48 :
Achter de frontlinies langs vrouwen en kinderen opblazen verdediging? hahaha, een goeie grap.
Dat mag ook niet. Ik meen dat het de profeet was, die net voor een oorlog zei dat vrouwen en kinderen met rust moeten worden gelaten.

Ik denk dat het opblazen van Israelische kinderen/vrouwen meer te maken heeft met het willen laten ophouden van de pijn die je als natie beleefd wanneer je land wordt ingenomen, en je er zelf niks tegen kan beginnen. Ik denk dat dat wel frustrerend moet zijn voor de Palestijnen.
Oud 12-07-2005, 13:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-07-2005 @ 14:07 :
Dat mag ook niet. Ik meen dat het de profeet was, die net voor een oorlog zei dat vrouwen en kinderen met rust moeten worden gelaten.
Dan houden Palestijnse terroristen zich daar dus niet aan, en die erkenning is iets dat bij sommigen ontbreekt.



Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 14:02 :
Wanneer de Israelische leger de palestijnen aanvalt met tanks en f-16's worden dan ook vrouwen en kinderen ontzien? NEE!
jazeker, anders vielen er namelijk tienmaal zoveel doden. Dus praat aub geen onzin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 14:09 :
Dan houden Palestijnse terroristen zich daar dus niet aan, en die erkenning is iets dat bij sommigen ontbreekt.



jazeker, anders vielen er namelijk tienmaal zoveel doden. Dus praat aub geen onzin.
blinde kip! kinderen worden door scherpschutters doodgeschoten alleen maar omdat ze met stenen gooien.
Oud 12-07-2005, 13:24
Verwijderd
Soms heb je het gevoel dat T_ID een typisch amerikaans jaren 60 product is
Oud 12-07-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 12-07-2005 @ 14:24 :
Soms heb je het gevoel dat T_ID een typisch amerikaans jaren 60 product is
Oud 12-07-2005, 14:33
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Niemand kan een land het recht om door middel van een muur terroristen/smokkelaars/vluchtelingen van haar grondbied te weren, ontzeggen. Waar gatara's parallel met de S-A/Jemen en de VS/Mexico muren mank gaat is dat het hier een verkapte landroof betreft.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 12-07-2005, 15:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 14:11 :
blinde kip! kinderen worden door scherpschutters doodgeschoten alleen maar omdat ze met stenen gooien.
Volgens jouw theorie wordt er dan met grof geschut terug geschoten.

Nu zijn het opeens scherpschutters.

Het beeld dat ik uit de media krijg is dat zelfs daarvoor een behoorlijk geweldloze instructie geld tegenwoordig.



Dus wat is het nu? je spreekt jezelf wederom tegen.


(eerder Nederlandse jaren 90 trouwens, en vreemd genoeg niet eens dom en zwaar racistisch, verkrampt links of overdreven actief voor een vaag ideaal dat nooit kan. verrek, het lijkt wel alsof ik echt overal in het middenveld van een discussie zit)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 17:57
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 16:52 :
Volgens jouw theorie wordt er dan met grof geschut terug geschoten.

Dat doen ze niet zelden, blijkbaar schikt traangas steengooiende Palestijnen niet af.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 12-07-2005, 18:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 12-07-2005 @ 18:57 :
Dat doen ze niet zelden, blijkbaar schikt traangas steengooiende Palestijnen niet af.
Ok, foto's van de kraters van die artillerie dan aub?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 14:11 :
blinde kip! kinderen worden door scherpschutters doodgeschoten alleen maar omdat ze met stenen gooien.
Nee, niet alleen omdat ze met stenen gooien, maar omdat er zulke vreselijk goede liefhebbende vaders zijn die bereid zijn hun twaalfjarige zoontje met een dynamietriem uit te rusten.
Oud 12-07-2005, 20:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
At least two killed in suicide bombing in Netanya

By Roni Singer, Haartetz Correspondent, Haaretz Service, and Agencies

At least two women were killed and 24 others were wounded Tuesday evening when a suicide bomber blew himself up at the Hasharon mall at the entrance to the coastal town of Netanya.

Six people were seriously wounded in the attack, and 18 others sustained light injuries. The wounded were taken to Laniado Hospital in Netanya, Meir Hospital in Kfar Sava and Hillel Yaffe Medical Center in Hadera.

Miriam Feinberg, the mayor of Netanya, where much of the Maccabiah Games is taking place, told Israel Radio that she witnessed the attack.

"I was at a junction... I saw the attack in front of my eyes," she told the radio, adding that she had been on her way to attend the games.

She said that the city intended to continue with its planned events, Israel Radio reported. A Maccabiah official said Tuesday evening that all Maccabiah participants had been accounted for.

"We reiterate our commitment to calm, but we have to retaliate for Israeli violations," suicide bomber Ahmed Abu Khalil, 18, said in a farewell video.

Reuters news agency reported that Islamic Jihad had released a statement claiming responsibility for the attack, in a telephone call to the agency's office in the West Bank city of Tul Karm.

Islamic Jihad said after Tuesday's attack that it remained committed to
the cease-fire. Islamic Jihad has said that despite the truce, it reserves the right to retaliate for what it perceives as Israeli violations, such arrests of Islamic Jihad members.

According to initial reports, at least three bodies were found at the scene of the bombing, at the main entrance to the mall, including that of the suicide bomber.

Police said that the bomber had apparently been wearing an explosives belt. Local police said that there had been no warning of a potential attack.

Prelimary reports said that the bomber had tried to enter mall, but for reasons unknown had decided to blow himself up at the entrance.

"Israel has done all it could to ease up Palestinian needs but the PA has not fulfilled obligations undertaken at Sharem al Sheikh and shows no signs of doing so," David Baker, an official in the Prime Minister's Office, said in response to the attack.

The Palestinian Authority condemned the bombing Tuesday evening, saying that it had been intended to derail Israel's planned withdrawal from the Gaza Strip next month.

Netanya is at Israel's narrowest point, 15 kilometers (9 miles) from the West Bank. The city has been a frequent target of Palestinian bombers, but the frequency has dropped sharply in the past year, with completion of a section of the separation fence along that part of the West Bank.

The Netanya mall has been a target for suicide bombers in the past. On May 18, 2001, a bomber blew himself up at the mall, killing five Israelis.

The last suicide bombing in Netanya was on May 19, 2002, when three Israelis were killed on a street not far from the mall. The bombing in Netanya was the first suicide bombing in Israel since February 25, when a bomber blew himself up outside a nightclub at Tel Aviv beachfront, killing five people.

About 40 minutes before the Netanya bombing, West Bank police foiled an attempted car bomb attack in the Shavei Shomron settlement, close to Nablus.

According to military reports, a Palestinian managed to enter the settlement, driving through the gates as they opened to admit an Israeli vehicle. The man drove several meters into the settlement before an explosion occurred inside his car, most likely caused by a gas canister.

No Israelis were injured in the attack. The Palestinian driving the car was moderately wounded.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/599195.html

Need I say more?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 20:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 21:14 :
Need I say more?
Voor mij niet, maar dit gaat door de Palestijnenknuffelaars onder ons genegeert worden ben ik bang, past immers niet in het straatje.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 20:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 21:21 :
Voor mij niet, maar dit gaat door de Palestijnenknuffelaars onder ons genegeert worden ben ik bang, past immers niet in het straatje.
ach.

Anyway dr staat:
"Prelimary reports said that the bomber had tried to enter mall, but for reasons unknown had decided to blow himself up at the entrance. "

misschien zag ie geen mogelijkheid binnen te komen aangezien ik bij de shopping malls alleen maar metaaldetectors en beveiliging heb gezien.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 20:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 21:30 :
misschien zag ie geen mogelijkheid binnen te komen aangezien ik bij de shopping malls alleen maar metaaldetectors en beveiliging heb gezien.
Wat een narigheid dat dat nodig is
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-07-2005, 20:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2005 @ 21:34 :
Wat een narigheid dat dat nodig is
het went al snel op zich bij terugkomst doe je automatisch je tas al open en laat je die aan de beveiliging van de Albert Heyn zien, je na zijn vragende blik realiserend dat je weer terug in Nederland bent

ik weet overigens niet hoe het in Netanya is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 21:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 21:36 :
ik weet overigens niet hoe het in Netanya is.
Weten je insiders niets van die zaak?
Oud 12-07-2005, 21:23
Verwijderd
2 doden is nog steeds minder dan de tientallen Palestijnen die daarvoor zullen worden overhoop geschoten als vergelding.
Oud 12-07-2005, 21:24
Verwijderd
@ Gatara: je geeft wel af op Moslims dat ze geen kritiek op moslims hebben, maar zelf doe je hetzelfde betreft de Joden in Israél. Je weetdaar dingen gebeuren die niet rechtvaardig zijn.
Oud 12-07-2005, 21:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 22:24 :
@ Gatara: je geeft wel af op Moslims dat ze geen kritiek op moslims hebben, maar zelf doe je hetzelfde betreft de Joden in Israél. Je weetdaar dingen gebeuren die niet rechtvaardig zijn.
Maar maar maar het zijn lieve joden. Het zijn de Palestijnen.
Oud 12-07-2005, 21:30
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-07-2005 @ 22:23 :
2 doden is nog steeds minder dan de tientallen Palestijnen die daarvoor zullen worden overhoop geschoten als vergelding.
Ik heb Israël nog nooit een vergeldingsactie zien uitvoeren op mensen die niet lid waren van een strijdende organisatie (om niet 'terroristen' te zeggen) to begin with.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-07-2005, 21:31
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2005 @ 22:30 :
Ik heb Israël nog nooit een vergeldingsactie zien uitvoeren op mensen die niet lid waren van een strijdende organisatie (om niet 'terroristen' te zeggen) to begin with.
De familie leden van een suicide bomber zijn de klos, na de zelfmoordactie? . Hoezo je kop in het zand steken?
__________________
Let the world change you... and you can change the world

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 21:36.
Oud 12-07-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2005 @ 22:30 :
Ik heb Israël nog nooit een vergeldingsactie zien uitvoeren op mensen die niet lid waren van een strijdende organisatie (om niet 'terroristen' te zeggen) to begin with.
dan ben je dus blind.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie huidig mensbeeld
=zwart wit=
223 07-02-2007 22:30
Levensbeschouwing & Filosofie Psalmen
nathan
18 06-11-2006 11:35
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus Christus
Verwijderd
225 13-11-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie Israël: Wat te doen met andersdenkenden?
Rabbi Daniel
186 29-03-2004 17:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces in Den Haag over vredesmuur Israel
Quantes
5 24-02-2004 09:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel topic - ik ben de tel kwijt
Gatara
83 14-12-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.