Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 20:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Voetballer wordt watje door God

Een Kroatische profvoetballer zegt dat hij niet meer de keiharde verdediger van weleer kan zijn nu hij God heeft gevonden. De 30-jarige Goran Granic speelt bij Hajduk Split, de regerend kampioen van zijn land. Dit jaar vergaat het de club echter duidelijk minder goed.

Volgens Granic zijn de teleurstellende resultaten van zijn ploeg te wijten aan het feit dat hij geen overtredingen meer wil maken. "God heeft het voetbal geschapen voor plezier en ontspanning. Hij zou niet willen dat spelers zich bezondigen aan ruwe overtredingen", zegt de tot het katholicisme bekeerde prof in een interview. "Waarschijnlijk had ik al een aantal belangrijke tegengoals kunnen voorkomen als ik tegenspelers onderuit had gehaald."
bron
Advertentie
Oud 09-11-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 09-11-2005 @ 21:35 :
Ehm, hoe wil jij dan dat hij het doet? Teruggaan in de tijd om ongedaan te maken dat "de kolonisten er nooit hadden mogen zijn"? Nog verder teruggaan en Theodor Herzl neerschieten? Doe me een lol zeg.
Hij kan toch ophouden met nederzettingen bouwen? Ook heeft hij ervoor gekozen om een illegale muur te plaatsen op Palestijns grondgebied.
Oud 09-11-2005, 22:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 09-11-2005 @ 16:16 :
Ik raad jou aan je eerst te verdiepen in bepaalde zaken alvorens uitspraken te doen die nergens op berusten.

Klein voorbeeldje.

[SIZE=1]Republiek Tsjetsjenië
President en premier: Aslan Maschadov.
Oppervlakte: 16.000 vierkante kilometer (iets meer dan eenderde van Nederland). Inwonertal: ruim één miljoen in 1991.
Hoofdstad: Grozny (405.000 inwoners in 1989, 182.700 inwoners in 1995, thans bijna uitgestorven).
Andere belangrijke steden: Goedermes, Oeroes-Martan, Argoen en Sjali. Grote rivier: Terek.
Belangrijkste economische sectoren: olieraffinage, handel, landbouw (gemengd boerenbedrijf), banditisme.
Dat jij kunt quoten uit een propaganda-site betekent niet dat dat ook direct zo is m'n beste.

Als Maschadov daar president is ben ik trouwens Napoleon, wat een onzinnige bron.


Hint: raadpleeg eens een echt geschiedenisboek, zoom in op de periode 1996-2000 in de Kaukasus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-11-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2005 @ 23:48 :
Dat jij kunt quoten uit een propaganda-site betekent niet dat dat ook direct zo is m'n beste.

Als Maschadov daar president is ben ik trouwens Napoleon, wat een onzinnige bron.


Hint: raadpleeg eens een echt geschiedenisboek, zoom in op de periode 1996-2000 in de Kaukasus.
Je begrijpt mijn punt niet he? Lees de geschiedenis!

En ik heb zo mijn eigen geschiedenisboeken, alleen heb ik geen zin die te scannen. Kan je wel titels aanraden..
Oud 09-11-2005, 23:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 09-11-2005 @ 23:56 :
Je begrijpt mijn punt niet he? Lees de geschiedenis!
Heb ik gedaan. Ik wil best de volgorde van de gebeurtenissen wel even opsommen:

Vrede na eerste oorlog->Tjetjenen plegen golf van aanslagen->Tjetjenen vallen buurlanden binnen->Rusland stationeert troepen langs de Tjetjeense grens->nog meer aanslagen en invallen->Russen vallen Tjetjenië nogmaals binnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-11-2005, 23:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jaja, T_ID, dat jij altijd de onderdrukker steunt weten we nu wel, en dat je daartoe de geschiedenis verdraait ook.
Oud 10-11-2005, 07:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 00:27 :
Jaja, T_ID, dat jij altijd de onderdrukker steunt weten we nu wel, en dat je daartoe de geschiedenis verdraait ook.
Hoe gaat het overkomen om telkens weer diezelfde persoonlijke aanval toe te passen zonder ooit daadwerkelijk feiten op tafel te kunnen leggen?

edit: of laat ik niet te vroeg conclusies trekken.. Je hebt misschien een manier waarop de mensenrechtenschendingen door Tjetjenen gerechtvaardigt kunnen worden? Of misschien een vergoeielijking van de aanslagen die ze plegen? De daders daarvan kunnen we het niet meer vragen, die hebben gekregen wat ze hun slachtoffers aan probeerden te doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 08:32.
Oud 10-11-2005, 08:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Al-Qaeda eist bomaanslagen Amman op
AMMAN - De Iraakse afdeling van al-Qaeda heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de bomaanslagen in Jordanië. Dat is gebeurd op een internetsite die vaker wordt gebruikt door de terreurgroep.

Algemeen werd al aangenomen dat de drie aanslagen het werk waren van al-Qaeda. De Iraakse tak wordt geleid door Abu Moussab al-Zarqawi, geboren in Jordanië en tegenstander van het bewind daar.

Bij de aanslagen in drie hotels vielen gisteren zeker 67 doden en meer dan 115 gewonden. De meeste slachtoffers vielen op een bruiloftsfeest in het Radisson hotel. Onder de doden zijn drie hoge Palestijnse veiligheidsfunctionarissen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...040060777.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 08:59
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 00:01 :
Heb ik gedaan. Ik wil best de volgorde van de gebeurtenissen wel even opsommen:

Vrede na eerste oorlog->Tjetjenen plegen golf van aanslagen->Tjetjenen vallen buurlanden binnen->Rusland stationeert troepen langs de Tjetjeense grens->nog meer aanslagen en invallen->Russen vallen Tjetjenië nogmaals binnen.
Alle tjetjenen moeten boeten, voor een paar terroristen. Leve de rechtvaardigheid
Oud 10-11-2005, 09:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 09:59 :
Alle tjetjenen moeten boeten, voor een paar terroristen. Leve de rechtvaardigheid
In plaats van holle frasen te spammen zou je met een werkbaar alternatief kunnen komen, inhoudelijke discussie, weet je wel?

Lees tevens de edit die ik plaatste twee posts terug, die geld ook hiervoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 10:27
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 10:21 :
In plaats van holle frasen te spammen zou je met een werkbaar alternatief kunnen komen, inhoudelijke discussie, weet je wel?

Lees tevens de edit die ik plaatste twee posts terug, die geld ook hiervoor.
Die aanslagen in Moskou waren niet eens bewezen dat die door tjetjenen gepleegd waren. Genocide, vermiste mensen en andere schendingen van mensrechten bleven/blijven ongestraft, dat wekt ook bepaalde frustraties? Tfeit dat Rusland geen persvrijheid kent, zegt ook maar wat over de objectiviteit van de nieuws die daarvandaan komt. Tfeit dat alle Russische vrienden die ik heb, tjetjenen enkel als terroristen zien, zegt genoeg over de Rusissche mentaliteit.
Oud 10-11-2005, 11:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
T_ID:

Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 08:42 :
edit: of laat ik niet te vroeg conclusies trekken.. Je hebt misschien een manier waarop de mensenrechtenschendingen door de Russen gerechtvaardigt kunnen worden? Of misschien een vergoeielijking van de misdaden die ze plegen? De daders daarvan kunnen we het niet meer vragen, die hebben gekregen wat ze hun slachtoffers aan probeerden te doen.
Oud 10-11-2005, 11:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 11:27 :
Die aanslagen in Moskou waren niet eens bewezen dat die door tjetjenen gepleegd waren.
Er zijn vier Tjetjenen gepakt met een auto vol explosieven, en de soort explosieven en ontstekers die zijn gebruikt bij geslaagder aanslagen waren precies de soort die bij eerdere aanslagen ook gebruikt zijn.

Heb je het nieuws rond die zaak indertijd wel gevolgt?

Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 11:27 :
Genocide, vermiste mensen en andere schendingen van mensrechten bleven/blijven ongestraft, dat wekt ook bepaalde frustraties?
Op wat voor manier rechtvaardigt dat het afslachten van je landgenoten, als ik vragen mag? Laat staan terrorisme in andere landen.

Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 11:27 :
Tfeit dat alle Russische vrienden die ik heb, tjetjenen enkel als terroristen zien, zegt genoeg over de Rusissche mentaliteit.
Alle Tjetjenen die zijn ooit hebben gezien of over hebben gehoord zíjn terroristen. Wat verwacht je? Jij ziet alle Tjetjenen als engeltjes, waarschijnlijk idem voor Palestijnen, terwijl ik bij de objectiviteit van jouw beeld over Israeli's ook best op gevoel af vraagtekens wil stellen.

Vervolgens kom jij met enkele voorbeelden (die uberhaupt al geen beeld van een groep kunnen geven, maar dat terzijde) en je wilt op grond daarvan mensen verwijten een vertekend beeld te hebben?

Ach kom nou, de pot verwijt zoals vaker de ketel..



Maar, alweer is er alleen maar gedram op het eenzijdige beeld dat de Russen alles zouden doen, dat terwijl het uberhaupt onzinnig is, ik heb nooit beweerd dat de misdaden door Russische troepen in Tjetjenië rechtvaardig waren, maar, waar o waar is de inhoudelijke weerlegging?

Tot nu toe is alles dat ik krijg of een persoonlijke aanval, of een herhaling van een argument dat er vanwege mijn standpunt niet eens toe doet.

Waar is de rechtvaardiging van terreur en de rechtvaardiging voor de invallen in andere landen door de Tjetjenen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 11:27 :
Tfeit dat alle Russische vrienden die ik heb, tjetjenen enkel als terroristen zien, zegt genoeg over de Rusissche mentaliteit.
Das niet erg representatief

Verder heb je natuurlijk wel gelijk wat de stelselmatige mensenrechtenschendingen in Tsjetsjenië betreft. Ik weet niet waarom T_id ervan overtuigd is dat aanslagen van terroristen het Russische optreden rechtvaardigen?
Overigens kan ik ook moeilijk sympathie voelen voor de zogenaamde vrijheidstrijders die worden aangevoerd door warlords die hun motieven verschuilen achter vrijheid,godsdienst blablabla.Markant is wel dat voor het Russische optreden de tsjetjenen nog pro Russisch waren, ik snap de roep om onafhankelijkheid dan ook wel maar om economische redenen en stabiliteit in de regio kunnen ze dat wel vergeten. Dat het een smerige oorlog is merk je wel aan de zwarte weduwen :/
Oud 10-11-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 00:27 :
Jaja, T_ID, dat jij altijd de onderdrukker steunt weten we nu wel, en dat je daartoe de geschiedenis verdraait ook.
Oud 10-11-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-11-2005 @ 21:00 :
Desalniettemin laat het goede voornemens zien.
"Het is ook nooit goed" lijkt me een passende gedachte.
Nee het is gewoon water naar de zee dragen
Oud 10-11-2005, 13:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Makali schreef op 10-11-2005 @ 13:54 :
Ik weet niet waarom T_id ervan overtuigd is dat aanslagen van terroristen het Russische optreden rechtvaardigen?
Dat doen ze niet, maar probeer de nuance dat daarom het plegen van andere misdaden nog niet rechtvaardig wordt het allochtonenbevrijdingsfront maar eens wijs te maken.

Laat staan het feit dat het niet haalbaar is om stil te gaan zitten terwijl scholen en theaters uitgemoord worden, woonblokken worden opgeblazen en ontvoering en moord aan de orde van de dag zijn. Nee, volgens de lezing van de Tjetjenenknuffelaars dien je dan als land netjes stil te gaan zitten terwijl je burgers vermoord worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 15:29
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 09-11-2005 @ 21:39 :
Hij kan toch ophouden met nederzettingen bouwen? Ook heeft hij ervoor gekozen om een illegale muur te plaatsen op Palestijns grondgebied.
Die muur dient in principe net zo goed om de Palestijnen te beschermen als de Israëli's; het lijkt mij de enig zinnige oplossing in het kader van "waar twee ruziën hebben twee schuld". In ieder geval is het veiliger dan een permanente haag VN-militairen ofzo

Wat die nederzettingen betreft, de West Bank heeft veel meer Israëli's dan de Gaza-strook had. Zelfs als hij het zou willen ontruimen (wat Likud nooit zou toestaan helaas) dan zou dat nog een gigantisch gedoe worden voordat dat klaar is. En dan is het nog niet eens duidelijk of dat enig effect zou hebben op het Palestijns terrorisme; types als de Al-Aqsa en Hamas lijken nauwelijks een reden nodig te hebben.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2005, 17:05
Verwijderd
Kinderen krijgen na dood gierige miljonair niets
De kinderen van een Britse miljonair dachten na zijn dood even flink te incasseren. Ze kwamen bedrogen uit.

Geen cent
De vier kinderen zien geen cent van het vermogen van ruim zes miljoen euro van Reginald Harwood. Harwood, de Lord van Swillington, stierf zes jaar geleden. Hij wilde dat zijn nalatenschap volledig zou worden besteed aan de oprichting van een museum dat zijn naam moest dragen. Daarin zou zijn collectie kunstvoorwerpen moeten worden tentoongesteld.

Kitsch
Drie van zijn kinderen vochten het testament aan, omdat dat plan volkomen onpraktisch zou zijn. De rechter gaf de kinderen gelijk, omdat de kunstcollectie van Harwood in werkelijkheid een verzameling kitsch is.

Goede doelen
De rechter besloot daarom dat de erfenis naar goede doelen moet gaan, tot grote verontwaardiging van Harwoods kinderen. "Er was geen liefdadig bot in mijn vaders lijf'', oordeelde de jongste dochter Alexandra. "Hij gaf nooit een cent aan goede doelen. We zijn opgegroeid in tweedehandskleding en kregen tweedehands verjaardagscadeautjes. Zijn idee van zich opdirken was een nieuw touwtje kopen om zijn broek op te
Oud 10-11-2005, 17:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Haha, heette die man echt geen Dagobert Duck?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 10-11-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 18:11 :
Haha, heette die man echt geen Dagobert Duck?
Hij is wel Brits...
Oud 10-11-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Straf voor broer en zus met vier kinderen
Een broer en zus uit Duitsland zijn veroordeeld voor incest. Zij zetten samen vier kinderen op de wereld.

Celstraf
De 28-jarige Patrick S. moet 2,5 jaar de cel in, zijn 21-jarige zus Susan K. komt een jaar onder toezicht van de Duitse kinderbescherming.




Probleemgezin
De zus en broer uit het Oost-Duitse Saksen komen uit een probleemgezin en groeiden gescheiden van elkaar op. Ze leerden elkaar in 2000 kennen en werden verliefd.

Minderjarig
Het vonnis van de rechtbank in Leipzig heeft betrekking op de twee jongste kinderen van zeven en negentien maanden. Patrick zit al in de gevangenis wegens de eerste twee kinderen, die twee en vier jaar oud zijn. Hij was in 2002 veroordeeld, toen zijn zus nog minderjarig was.
Veroordeeld omdat ze het met elkaar hebben gedaan?
Oud 10-11-2005, 17:30
Verwijderd
Wat lomp zeg. Incest tussen ouders en kinderen is gewoon fout (nouja, in de regel noem je het dan ook geen incest maar gewoon kindermisbruik) maar als broer en zus verliefd op elkaar worden? OK, de kinderen hebben een veel grotere kans op genetische afwijkingen en daarom mogen ze ook niet trouwen, maar om ze nou te straffen? Lekkere zedenmeesterij weer.
Oud 10-11-2005, 18:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ook wel een lekker voorbeeld van gelijkberechting als ik de uitsprak zo eens (zonder context) lees.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 18:22
Verwijderd
Waarom, omdat broer en zus niet dezelfde straf hebben gekregen? Ik denk dat dat komt doordat die man wel toerekeningsvatbaar was en misschien een groter aandeel in het geheel heeft gehad dan die vrouw (als een 21-jarige nog onder toezicht van de kinderbescherming wordt gesteld zal ze wel niet al te helder zijn).
Oud 10-11-2005, 18:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, 28 en 21, het hoeft op zich weinig te zeggen over de ontwikkeling van zo iemand.

Maar zelfs als dat een rol speelt, 2,5 jaar cel tegenover een jaartje toezicht.. Het is wel extreem veel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 18:30
Verwijderd
Tsja, als een overval gepleegd wordt door een volledig toerekeningsvatbare, recidiverende 25-jarige samen met een uiterst zwakbegaafde 20-jarige die dacht dat het een spelletje was, dan zie je er ook gigantische verschillen tussen de straffen zitten natuurlijk.

Met termen als 'gelijkberechting' kun je nooit zoveel. In exact gelijke situaties, exact gelijke persoonlijkheden en exact gelijke gevolgen van het delict zou je misschien kunnen betogen dat de rechter geen verschillende straffen mag opleggen, maar in de praktijk komt dat nooit voor. Een beroep op het gelijkheidsbeginsel in strafrecht strandt dan ook vrijwel zonder uitzondering. En terecht.
Oud 10-11-2005, 18:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, de enige reden dat ik het hier zei is vanwege het vergrijp dat 'gepleegt' is. De man krijgt een straf die ik voor zoiets (dat voor mijn part gewoon mag onder het motto 'recht op eigen dom gedrag') die ronduit extreem is, terwijl de vrouw iets krijgt dat ik passend vind.

Het is dus meer de verhouding delict->straf die hier kromgetrokken is dan de daadwerkelijke gelijke berechting.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 18:44
Verwijderd
Ja, maar 's lands wijs 's lands eer he. Blijkbaar vindt men het in Duitsland nogal erg als je incest pleegt, wat op zich wel begrijpelijk is. Je roept natuurlijk wel kinderen in het leven die blootgesteld worden aan een serieus risico op aangeboren afwijkingen. En da's best ernstig. Aan de andere kant vind ik het ook zwaar overdreven, omdat je er in feite bepaalde liefde mee veoordeelt. Helemaal nu beiden gewoon gescheiden zijn opgegroeid zie ik eigenlijk niet in wat er zo verwrpelijk aan is.
Oud 10-11-2005, 18:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, waarschijnlijk zullen mensen die hun kinderen of zichzelf niet inenten daar ook niet uit de ouderlijke macht ontzet worden, dus het is, zeker omdat zaosl je al stelde het verbieden van een bepaalde soort liefde, wat dan ook, een principezaak is, nogal dun ijs om iemand daadwerkelijk voor zoiets te bestraffen.

Op z'n best hoort het een artikel te zijn a la 'men dient de wet te kennen', het bestaat als gebaar, maar vervolging voor schending ervan (want wie kent nu de wet uit zijn hoofd?) komt niet voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 18:53
Verwijderd
Vergeef me, maar ik volg die zinnen niet helemaal
Oud 10-11-2005, 19:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het artikel 'men moet de wet kennen' bestaat, de wet niet kennen is dus op papier strafbaar, maar er wordt nooit of te nimmer iemand vervolgt als deze de wet niet kent.

Dat verbod op incest zou in feite hetzelfde geregeld moeten worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 19:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je dient inderdaad de wet te kennen, maar de handhaver dient ook wel enigszins benul te hebben van situaties zoals ze zich afspelen. Inlevingsvermogen, kom op.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 10-11-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 20:01 :
Het artikel 'men moet de wet kennen' bestaat, de wet niet kennen is dus op papier strafbaar, maar er wordt nooit of te nimmer iemand vervolgt als deze de wet niet kent.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het is klinkklare onzin
Oud 10-11-2005, 20:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Makali schreef op 10-11-2005 @ 13:56 :
Jij waait ook maar met allen winden mee, hè?

On-topic: je schijnt niet te beseffen, T_ID, dat de Tsjetsjenen geen andere keuze hebben dan te vechten. Rusland verleent hen geen onafhankelijkheid, de gehele internationale gemeenschap kijkt de andere kant op... wat moeten ze anders? Het Kremlin doet al het mogelijke om vrijheid de kop in te drukken. Niet voor niets zijn de 'presidenten' van Tsjetsjenië altijd loopjongens van Moskou, door Poetin en zijn staf geselecteerd. Tegenkandidaten 'verdwijnen' pltseling of trekken zich *opeens* op het laatste moment terug (onder bedreiging van Moskou). Maar goed, dat gebeurt ook bij de landelijke verkiezingen. Daarom is Poetin nog aan de macht. Maar T_ID vind hem vast een toffe vent.
Je schijnt ook het onderscheid niet te kunnen maken tussen individuele aanslagen van Tsjetsjeense rebellen en het systematische, stelselmatige schenden van de mensenrechten door Rusland. Het Russische leger is 1000 keer beter uitgerust, dus de strijd is -net als in Israël- al per definitie ongelijk. De Russen walsen over Tsjetsjenië heen, burgers worden gedood, onschuldigen opgepakt en gemarteld. Niemand verneemd nog iets van hen (Hebben de Amerikanen het van de Russen afgekeken toen ze Irak ingingen?). Heb je wel eens een paar van die zeldzame opnamen gezien uit Tsjetsjenië? 'Zeldzaam' ja, want Rusland heeft het hele gebied hermetisch afgegrendeld, opdat er zo weinig mogelijk smerigheid naar buiten zou komen. Een paar keer is het gelukt beelden te maken. Verschrikkelijk om te zien, dat Russische leger. Aggressieve, ongecontroleerde, ongeleide dronkelappen die schieten op alles wat beweegt. Leuk, oorlogje voeren, T_ID!
Maar hey! laat het woord 'terrorist' vallen en T_ID is om. Iedereen die het niet met je eens is, is een terrorist. Zo heeft George Bush het ook gespeeld om z'n wetten erdoor te krijgen en de oorlog tegen Irak te rechtvaardigen. Hoezee!
Oud 10-11-2005, 20:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 21:09 :
Daarom is Poetin nog aan de macht. Maar T_ID vind hem vast een toffe vent.
Als jouw betoog het moet hebben van het constant blijven herhalen van onzin die ik nooit gezegd heb, dan kun je beter stoppen met de discussie.

Uberhaupt, misschien moet ik hetzelfde stellen. Zodra er ergens iemand het doet voorkomen alsof ze zielig zijn ben jij om, en klaar om willekeurig wat voor misdaad goed te praten.


En andermans land binnenvallen en/of opblazen om daarna te roepen dat je het niet kon helpen als er consequenties aan vast zitten dat is een excuus dat niet op gaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 20:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 21:35 :
Als jouw betoog het moet hebben van het constant blijven herhalen van onzin die ik nooit gezegd heb, dan kun je beter stoppen met de discussie.

Uberhaupt, misschien moet ik hetzelfde stellen. Zodra er ergens iemand het doet voorkomen alsof ze zielig zijn ben jij om, en klaar om willekeurig wat voor misdaad goed te praten.


En andermans land binnenvallen en/of opblazen om daarna te roepen dat je het niet kon helpen als er consequenties aan vast zitten dat is een excuus dat niet op gaat.
De misdaden van de Tsjetsjenen verbleken bij wat de Russen hen hebben aangedaan, dat probeer ik nou juist duidelijk te maken. Jezus, heb je dan echt een bord voor je kop? Zie je nou echt niet dat het overweldigende Russische leger, tot de tanden bewapend met zware artillerie, tanks, etc. etc. veel meer schade aanrichten dan enkele lokale rebellen met een paar staafjes dynamiet? (Om het maar even makkelijk te zeggen.) Als Jeltsin hun hun onafhankelijkheid had gegeven, had al deze ellende niet plaats hoeven te vinden. Wie wil er nou leven onder een onderdrukker? Wij willen toch ook vrij zijn? De Tsjetsjenen zijn al eeuwen onderdrukt geweest door andere volkeren. Eens is de maat vol.
Oud 10-11-2005, 20:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 21:46 :
De misdaden van de Tsjetsjenen verbleken bij wat de Russen hen hebben aangedaan, dat probeer ik nou juist duidelijk te maken.
En dan? Dan mag je opeens wel je eigen mensen en andere mensen om het leven brengen? Kinderen in de rug schieten dan wel opblazen?

Als je vind dat onafhankelijkheid alles op zou lossen zit je er dus naast, bekijk het stukje dat ik schreef over tussen 1997 en 1999 nog eens. Daarin werden namelijk de gevolgen duidelijk van wat er gebeurd als de kliek rond Basajev ook maar een millimeter de ruimte word gegunt.

Hij en zijn bende zijn zo ongeveer de grootste reden waarom er uberhaupt nog misdaden plaatsvinden in Tjetjenië.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 20:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 21:51 :
En dan? Dan mag je opeens wel je eigen mensen en andere mensen om het leven brengen? Kinderen in de rug schieten dan wel opblazen?

Als je vind dat onafhankelijkheid alles op zou lossen zit je er dus naast, bekijk het stukje dat ik schreef over tussen 1997 en 1999 nog eens. Daarin werden namelijk de gevolgen duidelijk van wat er gebeurd als de kliek rond Basajev ook maar een millimeter de ruimte word gegunt.

Hij en zijn bende zijn zo ongeveer de grootste reden waarom er uberhaupt nog misdaden plaatsvinden in Tjetjenië.
OMG jij snapt het echt niet hè? Ik zég toch dat ik de misdaden van Tsjetsjenen niet goedkeur, maar dat je ze ook moet zien in vergelijking met het Russische leger. En dat weiger jij te zien. Je weigert ook de politieke machtspelletjes van Poetin te zien. Wat nou 'millimeter ruimte'? Een dooie mus!
Oud 10-11-2005, 20:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 21:55 :
OMG jij snapt het echt niet hè? Ik zég toch dat ik de misdaden van Tsjetsjenen niet goedkeur, maar dat je ze ook moet zien in vergelijking met het Russische leger.
Grootschaliger tegenover smeriger.

Ik zie niet in hoe ik op grond daarvan een van beide zijden kan steunen zonder onethisch bezig te gaan.

Leg eens uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 21:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 21:58 :
Grootschaliger tegenover smeriger.

Ik zie niet in hoe ik op grond daarvan een van beide zijden kan steunen zonder onethisch bezig te gaan.

Leg eens uit.
Ja joh, tuurlijk zijn de Tsjetsjenen smeriger. Nog steeds geen beelden gezien van het Russische leger wel?

Bij mijn weten heeft Moskou de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië (Tsjetsjenië als soevereine staat) nooit goedgekeurd.
Oud 10-11-2005, 21:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ow ja, dit was er ook nog. Geen idee waar de laatste hoofddoekjesthread precies stond, hier dus maar.

Turks verbod op hoofddoekjes legaal

STRAATSBURG Turkije mag studenten verbieden om tijdens colleges een hoofddoek te dragen. Het Europese hof voor de mensenrechten in Straatsburg heeft dat bepaald.

Een studente stapte naar het hof omdat de Universiteit van Istanboel haar in 1998 verbood verder te studeren. Ze weigerde haar hoofddoek af te doen.

Volgens het Europes hof voorkomt het verbod dat een godsdienst voorgetrokken wordt. Bovendien werkt een hoofddoek vrouwendiscriminatie in de hand, staat in de uitspraak. Het vonnis komt premier Erdogan slecht uit. Hij wil juist af van het verbod.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0B0060015.html

Hoppa, het argument dat toestaan een voortrekken van godsdienstigen betekent is dus wel degelijk een heel geldige.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 21:03
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 21:58 :
Grootschaliger tegenover smeriger.

Ik zie niet in hoe ik op grond daarvan een van beide zijden kan steunen zonder onethisch bezig te gaan.

Leg eens uit.
Russische staat is oa volksvertegenwoordiger, en lid van talloze Supernationale organisaties. Tjetjeense terroristen zijn dat echter niet.
Oud 10-11-2005, 21:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 22:00 :
Ja joh, tuurlijk zijn de Tsjetsjenen smeriger. Nog steeds geen beelden gezien van het Russische leger wel?
Bij mijn weten bestaan er geen eenheden binnen het Russische leger die zich speciaal toespitsen op het systematisch executeren van Russische burgers in Rusland om de schrik eronder te houden.

Tevens geen eenheden die bestaan voor het gijzelen van willekeurige grote groepen burgers om die op zo groots mogelijke wijze om te brengen.


Dus ja, de 'strijd' van de Tjetjenen is inderdaad smeriger.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 21:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 22:04 :
Bij mijn weten bestaan er geen eenheden binnen het Russische leger die zich speciaal toespitsen op het systematisch executeren van Russische burgers in Rusland om de schrik eronder te houden.

Tevens geen eenheden die bestaan voor het gijzelen van willekeurige grote groepen burgers om die op zo groots mogelijke wijze om te brengen.


Dus ja, de 'strijd' van de Tjetjenen is inderdaad smeriger.
Nee, de Russen bombarderen liever hele huizenblokken of zelfs hele steden tegelijk. Ze schieten willekeurige Tsjetsjeense burgers neer, ze laten Tsjetsjeense burgers 'verdwijnen', ze martelen hen, ze verkrachten Tsjetsjeense vrouwen.

Dus ja, de 'strijd' van de Russen is smeriger.
Oud 10-11-2005, 21:07
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 22:04 :
Bij mijn weten bestaan er geen eenheden binnen het Russische leger die zich speciaal toespitsen op het systematisch executeren van Russische burgers in Rusland om de schrik eronder te houden.

Tevens geen eenheden die bestaan voor het gijzelen van willekeurige grote groepen burgers om die op zo groots mogelijke wijze om te brengen.


Dus ja, de 'strijd' van de Tjetjenen is inderdaad smeriger.
Jemig, zo kunnen je blijven redeneren. Tjetjenen hebben geen genocide op hun naam staan. Tjetjenen hebben Moskou niet 3 keer platgebombardeerd. Tjetjenen hebben niet de kwart vand e totale bevolking uitgemoord.

Dat is nogal kinderachtig. Tfeit is dat Rusland zich aan de mensenrechten moet houden, en dat dat niet van de tjetjeense terroristen verwacht kan worden, omdat ze geen volk vertegenwoordigers, noch erkend worden en eigenlijk ordinaire criminelen zijn.
Oud 10-11-2005, 21:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 22:07 :
Dat is nogal kinderachtig. Tfeit is dat Rusland zich aan de mensenrechten moet houden, en dat dat niet van de tjetjeense terroristen verwacht kan worden, omdat ze geen volk vertegenwoordigers, noch erkend worden en eigenlijk ordinaire criminelen zijn.
Ondanks dat krijg ik anders links en rechts de claims om de oren dat het 'heldhaftige verzetsstrijders' zijn.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 22:06 :
Ze schieten willekeurige Tsjetsjeense burgers neer, ze laten Tsjetsjeense burgers 'verdwijnen', ze martelen hen, ze verkrachten Tsjetsjeense vrouwen.
Een van de dingen die ik aan de kaak stelde is dat er wordt geroepen om een veroordeling als de Russen dat doen, terwijl diezelfde mensen zwijgen in alle talen wanneer men steld dat de Tjetjenen hun eigen mensen precies de gequote dingen aandoen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-11-2005, 21:14
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 22:12 :
Ondanks dat krijg ik anders links en rechts de claims om de oren dat het 'heldhaftige verzetsstrijders' zijn.
Vooral links denk ik

Maar je hebt meerdere groeperingen die tegen de Russen vechten heh
Oud 10-11-2005, 21:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 22:12 :
Een van de dingen die ik aan de kaak stelde is dat er wordt geroepen om een veroordeling als de Russen dat doen, terwijl diezelfde mensen zwijgen in alle talen wanneer men steld dat de Tjetjenen hun eigen mensen precies de gequote dingen aandoen.
Aaaaaaaarrrrrggghhh! Het perspectief, man! Zie het in perspectief! Heb jij ooit de Tsjetsjenen raketten zien gooien op een Russische stad? Kijk, dat bedoel ik. Als je dat niet kunt bevatten, is het beter dat we niet meer discussiëren.
Oud 10-11-2005, 21:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 22:16 :
Aaaaaaaarrrrrggghhh! Het perspectief, man! Zie het in perspectief! Heb jij ooit de Tsjetsjenen raketten zien gooien op een Russische stad?
Dagestaanse of Georgische stad wel.

Bovendien weet je dat ik per definitie weiger om de ene misdaad voor de andere weg te poetsen.


Citaat:
Kshatriya schreef op 10-11-2005 @ 22:14 :
Vooral links denk ik
Ik wist het wel! het is een samenzwering!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.