Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 16:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:13 :
Ja, maar het is discriminatie zonder dat iemand daar onder lijdt en bedoeld om discriminatie met negatieve gevolgen tegen te gaan.
Twee kandidaten. Een man en een vrouw. De vrouw wordt aangenomen omdat ze vrouw is, de man blijft zonder baan.

Uitgaande van vergelijkbare achtergronden, vind hier discriminatie plaats? ja/nee?


Natuurlijk is positieve discriminatie net zo goed discriminatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 09-12-2005, 16:22
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Bij dat bedrijf dat aan positieve discriminatie doet zal de man genaaid worden, maar omdat hij elders bij een ander bedrijf door "negatieve" discriminatie weer wordt bevoordeeld, zal het vinden van een baan geen probleem opleveren voor hem.

Stel je nu een situatie voor waarin een man en een vrouw op zoek zijn naar een topfunctie, en er geen positieve discriminatie is. Wat moet die arme vrouw dan?
Oud 09-12-2005, 16:25
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 14:40 :
omg...
Dat minder vrouwen een carriere belangrijk vinden dan mannen valt misschien te verklaren door de traditionele huisvrouw-rol die zij krijgen opgelegd door de maatschappij en door hun opvoeding. Een effectieve manier om dat idee uit de hoofden van mensen te krijgen is door de vrouwen de betere baantjes te geven, waardoor ze de verrijkingen van een carriere inzien.
Eh, maar dan moeten ze wel eerst solliciteren. Als vrouwen volgens jou minder 'de verrijkingen van een carrière inzien', dan zullen ze dus ook niet naar zulke posities solliciteren. Hoe krijgen ze dan die baantjes?

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 14:40 :
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te stellen dat er minder capabele vrouwen zouden zijn te vinden, alleen omdat vrouwen minder vaak een carriere ambieren.
Statistisch gezien is dat dan ook zo. Er zijn minder vrouwen die de relevante opleiding en ervaring hebben en als die mensen dan ook nog gemiddeld minder geïnteresseerd zijn in zo'n functie, is de poel waaruit je selecteert een stuk kleiner, dus zijn ze ook gemiddeld minder capabel als je ineens zo'n grote groep nodig hebt.

Verder krijg je dan het probleem dat de vrouwen erop aangekeken worden ("je zit hier toch alleen maar omdat je een vrouw bent") en dat het ze dubbel zo hard aangerekend wordt als ze fouten maken.

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 14:40 :
Ik denk dat deze maatregel over een aantal jaar niet meer nodig zal zijn in Noorwegen, en vrouwen automatisch aan de top zullen staan. En de rest van de wereld, waar mannen het voor het zeggen hebben, zullen zien dat zulke harde maatregelen de enige manier zijn om vrouwen gelijkwaardige posities te laten betrekken als mannen, en zullen dan ook qua wetgeving achter Noorwegen aan huppelen.
Het is te hopen dat het positief uitpakt, maar het middel vind ik oneerlijk, te rigoreus en de sancties te zwaar.

Even tussen neus en lippen, hoeveel vrouwelijke imams zijn er eigenlijk?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 09-12-2005, 16:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:22 :
Wat moet die arme vrouw dan?
Presteren en aangenomen worden? De tijd dat vrouw zijn als iets zwaar negatiefs werd meegewogen bij je sollicitatie ligt toch echt in het verleden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-12-2005, 16:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-12-2005 @ 17:25 :
Eh, maar dan moeten ze wel eerst solliciteren. Als vrouwen volgens jou minder 'de verrijkingen van een carrière inzien', dan zullen ze dus ook niet naar zulke posities solliciteren. Hoe krijgen ze dan die baantjes?
Er zijn genoeg vrouwen in het bedrijfsleven. Als die een kans zouden krijgen om zich op het hoogste niveau te presenteren, dringt dit door middel van media en mond-op-mond reclame door in de samenleving, en groeit het besef dat vrouwen net zo geschikt zijn voor zulke banen als mannen. Men zal opkijken tegen vrouwen die een topfunctie hebben, en vrouwen die de hele dag levensloos achter de tv en het aanrecht zitten zullen als ze zelf al niet aan de slag gaan, hun dochters ertoe aanzetten ook zoals die vrouwen worden.

Citaat:
Statistisch gezien is dat dan ook zo. Er zijn minder vrouwen die de relevante opleiding en ervaring hebben en als die mensen dan ook nog gemiddeld minder geïnteresseerd zijn in zo'n functie, is de poel waaruit je selecteert een stuk kleiner, dus zijn ze ook gemiddeld minder capabel als je ineens zo'n grote groep nodig hebt.
Zoals ik al zei, is dit een zeer eenzijdige blik op de werkelijkheid. Er zijn veel meer factoren die aangeven hoeveel % van een groep capabel is. Op jouw/jullie manier beredeneerd zou een vrouw ook kunnen zeggen dat mannen gemiddeld genomen veel meer drinken en roken, en dat daarom vrouwen gemiddeld genomen capabeler zouden zijn dan mannen.

Als je alle factoren bij mekaar optelt, gok ik dat de man iets vaker geschikt is dan de vrouw, maar dat komt door discriminatie en het algemene beeld onder vrouwen (wat ook onder vrouwen zelf heerst), maar dat neemt deze prachtige maatregel dus weg. ( al zou hij nog iets mooier zijn wanneer het aandeel vrouwen %30 zou zijn)

Citaat:
Verder krijg je dan het probleem dat de vrouwen erop aangekeken worden ("je zit hier toch alleen maar omdat je een vrouw bent") en dat het ze dubbel zo hard aangerekend wordt als ze fouten maken.
Wat ze natuurlijk alleen maar beter maakt.

Citaat:
Het is te hopen dat het positief uitpakt, maar het middel vind ik oneerlijk, te rigoreus en de sancties te zwaar.
Ik hoop natuurlijk ook dat het positief uitpakt, de oneerlijkheid wordt door een andere oneerlijkheid opgeheven, en is daarom noodzakelijk. Verder hebben rigoreuze problemen rigoreuze maatregelen nodig, en de sancties ken ik niet.

Over het vrouwelijke aantal imams, bij ons in de moskee zijn het er of 2, of 3. Vanwaar die drang om overal het geloof/islam bij te betrekken?
Oud 09-12-2005, 16:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 17:29 :
Presteren en aangenomen worden? De tijd dat vrouw zijn als iets zwaar negatiefs werd meegewogen bij je sollicitatie ligt toch echt in het verleden.
Droom door.
Oud 09-12-2005, 16:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Droom door.
Je zegt zelf "wat ze natuurlijk beter maakt" als iemand anders een soortgelijk iets noemt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-12-2005, 16:55
one.
one. is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 17:29 :
Presteren en aangenomen worden? De tijd dat vrouw zijn als iets zwaar negatiefs werd meegewogen bij je sollicitatie ligt toch echt in het verleden.
Dat denk ik wel. Bedrijven zullen denk ik minder snel een getrouwde vrouw van 25-30 jaar oud aannemen dan een getrouwde man van 25-30 jaar oud. I.v.m. met zwangerschap etc..
__________________
.
Oud 10-12-2005, 00:05
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Er zijn genoeg vrouwen in het bedrijfsleven. Als die een kans zouden krijgen om zich op het hoogste niveau te presenteren, dringt dit door middel van media en mond-op-mond reclame door in de samenleving, en groeit het besef dat vrouwen net zo geschikt zijn voor zulke banen als mannen. Men zal opkijken tegen vrouwen die een topfunctie hebben, en vrouwen die de hele dag levensloos achter de tv en het aanrecht zitten zullen als ze zelf al niet aan de slag gaan, hun dochters ertoe aanzetten ook zoals die vrouwen worden.
Haha. Vrouwen krijgen al kansen om zich op het hoogste niveau te presenteren en ze doen dat vaak ook. Er zijn dus al een boel goede voorbeelden, en als de verhoudingen op dat niveau rechtgetrokken worden zorgt het niet voor een magische omslag in het denken van mensen, dat lijkt me rijkelijk naïef.

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Zoals ik al zei, is dit een zeer eenzijdige blik op de werkelijkheid. Er zijn veel meer factoren die aangeven hoeveel % van een groep capabel is. Op jouw/jullie manier beredeneerd zou een vrouw ook kunnen zeggen dat mannen gemiddeld genomen veel meer drinken en roken, en dat daarom vrouwen gemiddeld genomen capabeler zouden zijn dan mannen.

Als je alle factoren bij mekaar optelt, gok ik dat de man iets vaker geschikt is dan de vrouw, maar dat komt door discriminatie en het algemene beeld onder vrouwen (wat ook onder vrouwen zelf heerst), maar dat neemt deze prachtige maatregel dus weg. ( al zou hij nog iets mooier zijn wanneer het aandeel vrouwen %30 zou zijn)
Nee, het is echt eenvoudige rekenwerk. Als je twee groepen mensen hebt, waarvan de ene twee keer zo groot is als de andere, waar heb je dan de grootste kans om een capabel iemand te vinden?

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Wat ze natuurlijk alleen maar beter maakt.
Dat kan, maar het zal over het algemeen eerder demotiverend werken. Anders moeten we maar massaal op Wilders stemmen, dat zal moslims alleen maar motiveren!

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Ik hoop natuurlijk ook dat het positief uitpakt, de oneerlijkheid wordt door een andere oneerlijkheid opgeheven, en is daarom noodzakelijk. Verder hebben rigoreuze problemen rigoreuze maatregelen nodig, en de sancties ken ik niet.
Nou, de sancties zijn sluiting of opsplitsing. Verder ben ik tegen het principe "kwaad met kwaad bestrijden".

Ik zou veel liever zien dat het aannemen van vrouwen gestimuleerd wordt door bijvoorbeeld loonbelastingskorting. Zo worden bedrijven niet gedwongen en worden de vrouwen er ook niet op aangekeken als ze aangenomen worden.

Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 17:49 :
Over het vrouwelijke aantal imams, bij ons in de moskee zijn het er of 2, of 3. Vanwaar die drang om overal het geloof/islam bij te betrekken?
Ik hoor maar zelden iets over vrouwelijke imams, dus ik vroeg me af hoeveel het er nou eigenlijk waren. Misschien dat in het kader van gelijkwaardige posities en het doorbreken van rolpatronen het ook nodig is een bepaald percentage vrouwen af te dwingen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 10-12-2005, 13:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Lastige leerling sneller naar speciaal onderwijs

Uitgegeven: 10 december 2005 11:15
Laatst gewijzigd: 10 december 2005 11:32

DEN HAAG - Scholen krijgen de mogelijkheid om zeer lastige leerlingen sneller naar het speciaal onderwijs te sturen, ook als de ouders daar niets voor voelen. Minister Van der Hoeven van Onderwijs onderzoekt de mogelijkheden daartoe, blijkt uit een brief die ze deze week naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Scholen die nu lastpakken naar een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen (zmok) willen sturen, stuiten daarbij vaak op een weigering van de ouders. Die menen dat hun kind niet op een dergelijke school thuishoort.


Van der Hoeven overweegt de ouders daarom te verplichten mee te werken, als de school en andere deskundigen vinden dat het kind het best zal functioneren in het speciaal onderwijs.

Bron; www.nu.nl
__________________
move your body next to me
Oud 10-12-2005, 17:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Koningin is " unieke" vrijwilliger

AMERSFOORT Politici en leden van het koninklijk huis hebben meegedaan aan de nationale vrijwilligersdagen. Koningin Beatrix nam in een verzorgingshuis in Amersfoort bestellingen op en bracht, met een schort voor, eten rond.

Ook sneed ze het vlees voor een bewoner die dat niet zelf kon."Ze is niet te stoppen. Dit is echt uniek", zei iemand van de leiding over het werk van de koningin.

Premier Balkenende maakte samen met CDA-fractieleider Verhagen in Lopik stamppot voor gasten van de Zonnebloem. De actiedag is bedoeld om aandacht te vragen voor vrijwilligerswerk.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0F0060512.html

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-12-2005, 17:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 10-12-2005 @ 14:55 :
Lastige leerling sneller naar speciaal onderwijs

Uitgegeven: 10 december 2005 11:15
Laatst gewijzigd: 10 december 2005 11:32

DEN HAAG - Scholen krijgen de mogelijkheid om zeer lastige leerlingen sneller naar het speciaal onderwijs te sturen, ook als de ouders daar niets voor voelen. Minister Van der Hoeven van Onderwijs onderzoekt de mogelijkheden daartoe, blijkt uit een brief die ze deze week naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Scholen die nu lastpakken naar een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen (zmok) willen sturen, stuiten daarbij vaak op een weigering van de ouders. Die menen dat hun kind niet op een dergelijke school thuishoort.


Van der Hoeven overweegt de ouders daarom te verplichten mee te werken, als de school en andere deskundigen vinden dat het kind het best zal functioneren in het speciaal onderwijs.

Bron; www.nu.nl
Tja.. toen ik naar speciaal onderwijs moest zat ik er binnen 3 dagen, ik vind dat best snel eigenlijk
Oud 10-12-2005, 17:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Draaiorgel
De gemeente Rotterdam heeft draaiorgels ingezet tegen hangjongeren. En met succes, na een paar minuten waren de jongeren verdwenen toen de draaiorgelmuzikant zijn orgel liet klinken. Het draaiorgel is ingezet bij het metrostation aan het Zuidplein. De gemeente heeft besloten om de draaiorgel in ieder geval tot de maand januari te laten staan.




bron: www.nu.nl
Oud 10-12-2005, 18:22
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
NRC - door Frits Abrahams

Moordenaars als Mohammed B. zullen in zekere zin altijd een raadsel voor ons blijven. Je kon het merken aan de bijna vertwijfelde manier waarop zijn rechters en de officieren van justitie gisteren in de rechtszaal in Osdorp naar zijn motieven voor de moord op Theo van Gogh vroegen.

,,Wat was er nou eerder, de haat of de ideologie?''

,,In hoeverre is geweld een onderdeel van uw gedachtegoed?''

,,U zei bij het vorige proces dat u uit geloof had gehandeld. Had u ook andere motieven?''

,,Ik dacht wel eens: zoekt hij in het geloof een excuus om crimineel te zijn?''

Het was goed dat de magistraten deze vragen stelden, want daardoor kregen de toehoorders steeds duidelijker de twee gezichten van Mohammed B. te zien.

Het eerste gezicht was dat van de ongebroken wil. Daarmee kwam hij de zaal binnen, onverschillig, arrogant, zelfverzekerd, casual als zijn kleding: gympen, donkere broek, beige trui. Hij lachte en kletste wat met een van zijn advocaten, gooide zijn jack en sjaal over de leuning van zijn stoel en ging zitten. Kom maar op.

,,U bent Mohammed B.?'' vroeg de president.

,,Nog steeds'', was het antwoord.

In zijn antwoorden was hij vaker spottend en brutaal, soms op het onbeschofte af. Tegen de officier: ,,U bent goed, heel goed.'' ,,U zult meteen bingo roepen.'' ,,Dat meen je niet.'' ,,Dat moet u voor het publiek zeggen.'' Tegen de rechter: ,,Ik wil wedden dat u dit heeft voorbereid.'' ,,U heeft hier weer lang over nagedacht.''

Dit eerste gezicht was dat van de held en martelaar, die standvastig is en op die manier een voorbeeld wil zijn voor volgelingen.

Maar er was ook een tweede gezicht, dat kwam bovendrijven bij vragen over abstracte zaken - een gezicht dat wij nog niet eerder te zien hadden gekregen. Er zaten rimpels van twijfel en onzekerheid in dat gezicht. Het zou wel eens de tol kunnen zijn die hij moet betalen voor het zware isolement van zijn gevangenschap.

Het onthullendste moment zat voor mij in de volgende dialoog.

De officier: ,,Zit er nog onderscheid tussen de profeet en Allah, of is dat een rare vraag?''

Mohammed: ,,Dat is geen rare vraag.''

De officier: ,,Ik ben geen deskundige.''

Mohammed: ,,Ik ben ook niet zo deskundig als u denkt.''

Grapje? Valse zelfspot? Per slot van rekening hadden we hier te maken met iemand die zich voortdurend op zijn onwrikbare geloof had beroepen om een wrede moord te plegen. En nu zou hij toch niet zo erg veel van dat geloof afweten?

Maar uit het vervolg bleek dat Mohammed inderdaad met lacunes in zijn geloofskennis kampte. Hij reageerde onzeker en ontwijkend op enkele geloofstechnische vragen. Herhaaldelijk suggereerde hij dat hij niet meer in staat was 'de ongecensureerde bronnen' te raadplegen.

Op de vraag of hij voor zijn daad nog andere motieven dan het geloof had gehad, zei hij: ,,Ik hoop van niet, maar je kunt het nooit uitsluiten.''

Zelfrelativering bij Mohammed B.? Wie had dat kunnen denken.



Zo-zo, koran is blijkbaar niet zo makkelijk verkeerd te interpreteren.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 10-12-2005, 22:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-12-2005 @ 19:22 :
Zo-zo, koran is blijkbaar niet zo makkelijk verkeerd te interpreteren.
Ik zou juist denken dat het aangeeft dat het wel makkelijk verkeerd te interpreteren is
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 11-12-2005, 00:03
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-12-2005 @ 23:48 :
Ik zou juist denken dat het aangeeft dat het wel makkelijk verkeerd te interpreteren is
neehoor, blijkbaar is de koran niet genoeg voor hem, om de rechter te kunnen beantwoorden.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 11-12-2005, 02:00
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-12-2005 @ 19:22 :

Zo-zo, koran is blijkbaar niet zo makkelijk verkeerd te interpreteren.
AUhUHAUHAUHuhauhaauhauhUHA
Oud 11-12-2005, 10:23
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2005 @ 03:00 :
AUhUHAUHAUHuhauhaauhauhUHA
Hij heeft toch eerst zn ongecensueerde bronnen nodig, zegt hij toch?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 11-12-2005, 11:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-12-2005 @ 19:22 :
Zo-zo, koran is blijkbaar niet zo makkelijk verkeerd te interpreteren.
Als hij 'de ware boodschap' nodig heeft voor zijn ideologie (die duidelijk moord en geweld predikt), wat zegt dat dan over de koran.

Erg compromiterend dat je hier mee komt, als er nou had gestaan dat MoB een of andere door een Iraanse sjeik volledig herziene fundo-versie las dan pleitte dat vrij, maar nu..

Maar ok, ik zal het aan de zelfbenoemde experts over laten om de koran te interpreteren, als de echte ongecensureerde versie de enige is die geweld goedkeurt dan wil ik daar best van uit gaan hoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 12:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-12-2005 @ 01:05 :
Vrouwen krijgen al kansen om zich op het hoogste niveau te presenteren en ze doen dat vaak ook.
Dat is niet waar. Bij grote bedrijven zit meestal geen enkele vrouw. In het kabinet zijn vrouwen trouwens ook zwaar ondervertegenwoordigd.

En het is logisch dat andere vrouwen daar voorbeeld aan zullen nemen. Ik persoonlijk zou ook wel een allochtoonse voorbeeld kunnen gebruiken waar ik naar opkijk, en wiens successen ik kan proberen te evenaren of zelfs overbruggen, maar die zijn er helaas vrijwel niet. (de weinige invloedrijke allochtonen die er nu zijn, zijn juist mensen waar ik op geen enkele manier op wil lijken. )

Citaat:
Nee, het is echt eenvoudige rekenwerk. Als je twee groepen mensen hebt, waarvan de ene twee keer zo groot is als de andere, waar heb je dan de grootste kans om een capabel iemand te vinden?
Ik probeer al de hele tijd aan te geven dat er geen gelijke groepen zijn. De ene groep bl;inkt uit in het ene, de andere in het andere. Hier zijn ook veel tests naar gedaan, google maar eens.


Citaat:
Dat kan, maar het zal over het algemeen eerder demotiverend werken. Anders moeten we maar massaal op Wilders stemmen, dat zal moslims alleen maar motiveren!
Ik ken een aantal allochtonen die tijdens het pim-tijdperk op hem zouden hebben gestemd. Als er een brede maatschappelijke consensus is over een bepaald onderwerp, zie ik niet in waarom je dat zo snel mogelijk zou willen realiseren.
En ik zei niet dat Moslims/vrouwen door hogere druk gemotiveerder raken, dat stop jij in mijn mond. Ze worden wel beter, omdat dat noodzakelijk is.


Citaat:
Verder ben ik tegen het principe "kwaad met kwaad bestrijden".
Dus je bent tegen gevangenisstraffen/ boetes/ etc.?
Denk het niet.

Citaat:
Ik zou veel liever zien dat het aannemen van vrouwen gestimuleerd wordt door bijvoorbeeld loonbelastingskorting. Zo worden bedrijven niet gedwongen en worden de vrouwen er ook niet op aangekeken als ze aangenomen worden.
Dat is theoretisch gezien ook wel een mooie oplossing, maar de praktijk in Nederland heeft uitgewezen dat dat niet helpt. Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij kreeg je hier als bedrijf een bonus als je zoveel % allochtonen in dienst had, maar dat heeft weinig geholpen.
Citaat:
Ik hoor maar zelden iets over vrouwelijke imams, dus ik vroeg me af hoeveel het er nou eigenlijk waren. Misschien dat in het kader van gelijkwaardige posities en het doorbreken van rolpatronen het ook nodig is een bepaald percentage vrouwen af te dwingen.
Het geloof is een ideologie waar de belijders zich vrijwillig aan storten. Het is te belachelijk voor woorden - en dat zie jij ook vast wel in - om als overheid de regels voor die ideologie te gaan aanpassen. Tenzij natuurlijk kerk en staat weer 1 worden, maar dat wil jij vast niet.

Dus los van of er vrouwelijke imams(/priesters) zijn, slaat je voorstel soweiso nergens op.
Ik zei dat er vrouwelijke imams waren, maar ik heb laatst begrepen dat dit niet waar is. Er zijn misschien wel evenveel vrouwelijke als mannelijke Islam-predikers, maar een imam is meer. Maar wat precies zijn extra functies naast het prediken zijn weet ik niet.
Oud 11-12-2005, 14:16
Verwijderd
Jongen krijgt opgegeten neus terug

PRAAG Een Tsjechische jongen heeft zijn
neus weer terug.Die was hij kwijt nadat
een hond hem had afgebeten.Bijkomend
probleem was dat de hond het reukorgaan
had doorgeslikt.Maar de artsen in het
ziekenhuis van Brno grepen snel in.

Eerst ging de hond onder het mes en
werd de afgebeten neus uit de maag van
de hond gehaald.Daarna volgde een elf
uur durende ingreep door de plastisch
chirurgen.Die slaagden erin de neus
weer op zijn oude plaats te bevestigen.

Volgens de directeur van het ziekenhuis
was het een operatie met veel risico's,
maar is alles goed verlopen en herstelt
de patiënt voorspoedig.



Bron: Nos-TT
Oud 11-12-2005, 14:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
omg...
een hond heeft toch ook enzymen enzo in zijn speeksel zitten, ik geloof er niks van.
Oud 11-12-2005, 15:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het zal er misschien niet zo lekker meer uit zien, maar een aangevreten neus is beter dan geen neus dunkt me.

Voor de rest moeten kleuters gewoon niet met hun bakkes voor honden gaan hangen, de honden die wij hadden doen geen vlieg kwaad, maar nog laat ik geen klein kind er op zo'n manier voor zitten.

Als dat kind namelijk voor de grap die hond aan zijn oren trekt en de hond een waarschuwende hap geeft (wat onder honden normaal is als een ander beest je op de zenuwen werkt) dan kan dat al ernstig gevolgen hebben als een kind met zijn gezicht voor die hond hing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 15:50
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 16:22 :
Het zal er misschien niet zo lekker meer uit zien, maar een aangevreten neus is beter dan geen neus dunkt me.

Voor de rest moeten kleuters gewoon niet met hun bakkes voor honden gaan hangen, de honden die wij hadden doen geen vlieg kwaad, maar nog laat ik geen klein kind er op zo'n manier voor zitten.

Als dat kind namelijk voor de grap die hond aan zijn oren trekt en de hond een waarschuwende hap geeft (wat onder honden normaal is als een ander beest je op de zenuwen werkt) dan kan dat al ernstig gevolgen hebben als een kind met zijn gezicht voor die hond hing.
Mijn zusje is zonder reden aangevallen door een hond. Maargoed, wel grappig dat jij ook in de defensie schiet als erover honden gesproken wordt. Net zoals jij dat doet als men het over de Russen, Joden of ongelovigen heeft.
__________________
Let the world change you... and you can change the world

Laatst gewijzigd op 11-12-2005 om 15:54.
Oud 11-12-2005, 15:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 11-12-2005 @ 16:50 :
Mijn zusje is zonder reden aangevallen door een hond. Maargoed, wel grappig dat jij ook in de defensie schiet als erover honden gesproken wordt. Net zoals jij dat doet als men het over de Russen, Joden of ongelovigen heeft.
Mensen weten niet hoe ze met honden om moeten gaan.

Een hond doet (tenzij het in z'n bol in geslagen) niets zonder reden.

Maar ja, een hond aanhalen en daarna gebeten worden is voor veel mensen geen acceptabele reden, terwijl je door een hond aan te halen voor de hond zelf best bedreigend over kan komen.

Communicatieprobleem tussen mens en hond dus.

De verantwoordelijkheid is aan de hondenbezitter om anderen bij zijn hond vandaan te houden als ze zich onlogisch gedragen. Maar als iemand dan nog door gaat ("ow, hij doet toch niks") dan is het hun probleem.

Geen idee of dat hier het geval is, ik stel alleen dat het voorbarig is om meteen die hond als achterlijk af te schrijven.



Zelf heb ik jarenlang twee honden gehad van het ras Kuvacz, Hongaarse herdershonden die erg beschermend ingesteld zijn naar het gezin waar ze in leefden.

Schatten van beesten, allebei, maar als iemand mij op straat aan zou vallen dan zouden ze hem zonder pardon op hebben gevreten. Ernstiger is dat wanneer iemand die ik ken en zei niet kennen en die mijn aan mijn jas zou trekken ook op een stel tanden getracteerd zou worden.

Maar ja, maakt dat een hond nu direct gevaarlijk?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 16:00
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Ja
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 11-12-2005, 16:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline

Aanschouw het gevaar!

De enige die het beest ooit gebeten heeft is de bestuurder van een bestelbus die probeerde me aan te rijden, en me vervolgens aanviel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 16:09
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 17:07 :
[afbeelding]
Aanschouw het gevaar!

De enige die het beest ooit gebeten heeft is de bestuurder van een bestelbus die probeerde me aan te rijden, en me vervolgens aanviel.
Hij ziet er wel leuk/lief uit

Waarom viel die persoon jou aan?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 11-12-2005, 16:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 11-12-2005 @ 17:09 :
Hij ziet er wel leuk/lief uit

Waarom viel die persoon jou aan?
Zijn spiegel ging kapot toen hij me aan reed toen ik op een zebrapad over wilde steken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 16:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
11.111 posts, geen discussiewaarde, wel wereldnieuws natuurlijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 16:17
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 17:15 :
11.111 posts, geen discussiewaarde, wel wereldnieuws natuurlijk.
Wauw, als je van plan binnekort te stoppen met forummen, zou ik dat nu doen.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-12-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 11-12-2005 @ 17:17 :
Wauw, als je van plan binnekort te stoppen met forummen, zou ik dat nu doen.


------------------------------------------------
Seksshop
Wegens diefstal is een 18-jarige Amerikaan uit de staat Ohio in een seksshop veroordeeld tot een merkwaardige straf. Hij moet geblinddoekt voor een sekswinkel gaan zitten met een bord in zijn hand met daarop de tekst: See no evil (zie geen kwaad). Rechter Mike Cicconetti, bekend om zijn bizarre uitspraken, velde het vonnis. Onlangs veroordeelde hij nog een vrouw die 35 kleine poesjes in een bos achterliet, tot een nachtelijk verblijf in hetzelfde bos.

http://www.nu.nl/

Oud 12-12-2005, 13:44
Verwijderd
Een strafrechter mag dus lekker op eigen initiatief bizarre dingen gaan verzinnen? Legaliteitsbeginsel de gekste
Oud 12-12-2005, 13:45
Verwijderd
In Ohio kan en mag het allemaal.
Oud 12-12-2005, 15:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
SGP draait omstreden besluit terug

DEN HAAG Het hoofdbestuur van de SGP draait een besluit over gecombineerde kandidatenlijsten met de ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen terug. Dat betekent dat er vrouwen op verkiesbare plaatsen kunnen staan.

Vorige week keurde het SGP-hoofdbestuur vier lijsten af omdat de ChristenUnie vrouwen op verkiesbare plaatsen had gezet. De afkeuring leidde tot een storm van kritiek en twee leden van het SGP- hoofdbestuur stapten op.

Het hoofdbestuur heeft nog eens over de kwestie gesproken en laat het nu aan de plaatselijke afdelingen over of ze de lijsten met de ChristenUnie handhaven.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0A00606F9.html

He, Gristentuig toch weer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-12-2005, 18:21
Verwijderd
ISLAMABAD Een 40-jarige vrouw is twee
maanden na de aardbeving in Pakistan
levend onder het puin vandaan gehaald.
Ze hield zich in leven met rottende
voedselresten en regenwater.Ze ligt in
het ziekenhuis en is bewusteloos.

Dus....... beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Oud 12-12-2005, 23:46
Verwijderd
LPF wil beperking kinderbijslag

Door het beperken van recht op kinderbijslag wil LPF-kamerlid Joao Varela paal en perk stellen aan de kindergroei van met name allochtonen in achterstandswijken. "Je ziet in deze bevolkingsgroep gezinnen met vijf, zes kinderen die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden. Daar moet wat aan gebeuren." De LPF'er wil de kinderbijslag beperken tot twee kinderen.
bron: http://www.metropoint.com/ftp//20051212_Holland.pdf


Ik hoor zo'n gesprek tussen man en vrouw al:

"Schat, ik wil graag nog een kindje van je."
"Ja, maar dan krijgen we geen kinderbijslag voor dat kind."
"Oh, in dat geval doen we het niet!"

Alsof je het aantal kinderen kunt beperken door de kinderbijslag te beperken. Het aantal kinderen dat je wil heeft niets te maken met hoeveel kinderbijslag je krijgt... (en anders ben je maar een raar stel ouders.)
De beste man zegt al dat ze het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden, dus is zijn beste oplossing om ze minder kinderbijslag te geven
Oud 12-12-2005, 23:54
Verwijderd
LPF, dat zegt genoeg

(ben trouwens benieuwd of Varela ook nog voorkomt op die AIVD-Schijfjes, hij scheen onze Pim behoorlijk te adoreren. )

Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 00:03.
Oud 13-12-2005, 08:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Net alsof de mensen waar de LPF zich met dat voorstel op richt zich eraan zullen storen om hun kinderen in een financiele afgrond te storten...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-12-2005, 08:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Balkenende: geen legale wietteelt

ROTTERDAM Premier Balkenende ziet niets in experimenten met de regulering van wietteelt. Een Kamermeerderheid en de Maastrichtse burgemeester Leers pleiten voor zulke experimenten. Balkenende zei op een CDA-bijeenkomst in Rotterdam dat er veel juridische bezwaren tegen zijn.

Verder is de premier er niet zeker van dat legalisering de overlast rond drugs zal wegnemen. Hij vergeleek het met de legalisering van prostitutie, die ook de problemen niet heeft opgelost.

Balkenende zei ook dat de overheid geen xtc-pillen moet testen, omdat dat een verkeerd signaal geeft. Woensdag praat de Kamer over het softdrugbeleid.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0600604EF.html

Damn, hoe krom, het voorbeeld van legale prostitutie is krom omdat dat wel degelijk een deel heeft geholpen, XTC is geen deel van legale wietteelt, en juridische bezwaren? fok dat, dat zegt de man die bovenaan de wetgevende macht staat, een simpele wetswijziging zal het doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-12-2005, 11:38
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Leers is ook een van de weinige CDA'ers die in het bezit is van enige vorm van kritisch denkvermogen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 13-12-2005, 11:39
Verwijderd
Superbobbel

De nieuwe Superman, acteur Brandon Routh (26), is naar de smaak van Hollywoodbonzen te zwaar geschapen voor zijn nauwsluitende Supermanpak. Dat zou maar afleiden van het verhaal. De producers van Superman Returns moeten daarom 'het zaakje' beter verstoppen en ook nog digitaal zien weg te moffelen. Dat heeft het Britse boulevardblad The Sun gemeld.
www.nu.nl
-------------------------------------------
Die Britten sporen écht niet.
Oud 13-12-2005, 12:14
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wel tof dat nu.nl als een doorgeefluik voor Britse tabloids fungeert.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 13-12-2005, 12:22
Verwijderd
Ja, zeker tof. Kunnen wij ook lachen!
Oud 13-12-2005, 17:11
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Tiener krijgt hakenkruis in arm gekrast

Een 16-jarige jongen uit Hattem is vrijdagmiddag in Zwolle mishandeld. In een tunnel onder de snelweg A28 werd hij volgens eigen zeggen door een groepje onbekende jongens van de fiets getrapt, en kreeg hij vervolgens een hakenkruis in zijn onderarm gekerfd. De groep schreeuwde daarbij de 16-jarige toe dat hij een nazi is.

Na het incident zouden de daders er rennend vandoor zijn gegaan. Volgens het slachtoffer ging het om 5 á 6 getinte jongens in de leeftijd van ongeveer 17 of 18 jaar oud. De persoon die hem van de fiets trapte was in het bezit van een mes en had een breed postuur. De politie is op zoek naar getuigen van het voorval, of mensen die de jongens mogelijk ook hebben gezien....
__________________
move your body next to me
Oud 13-12-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 13-12-2005 @ 18:11 :
Tiener krijgt hakenkruis in arm gekrast
Tsja, als je weet dat er zulke randdebielen rondlopen moet je ook niet in Lonsdale gaan rondlopen, dat is vrij dom.

Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 21:51.
Oud 13-12-2005, 21:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-12-2005 @ 22:30 :
Tsja, als je weet dat er zulkje randdebielen rondlopen moet je ook niet in Lonsdale gaan rondlopen, dat is vrij dom.
Dat is me wel erg blaming the victim hoor :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-12-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-12-2005 @ 22:50 :
Dat is me wel erg blaming the victim hoor :/
Klopt. Maar ik vind Lonsdalers mongolen, dus die geef ik graag de schuld.
Oud 13-12-2005, 21:55
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-12-2005 @ 22:52 :
Klopt. Maar ik vind Lonsdalers mongolen, dus die geef ik graag de schuld.
Wat is een "Lonsdaler"?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-12-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-12-2005 @ 22:55 :
Wat is een "Lonsdaler"?
Dat is een term die ik ter plekke heb verzonnen om de groep jongeren die Lonsdale-kleding dragen aan te geven.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.