Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:15 :
Misschien een Eur/Pal/Isra inzending

Maar ik hoop niet dat ie in de prijzen valt. En dan eigenlijk meer vanwege de datum. De film heb ik namelijk nog niet gezien en kan er dus ook geen oordeel over geven.
Waarom niet alleen een Palestijnse inzending?

En dat laatste snap ik niet
Advertentie
Oud 02-03-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:15 :
Misschien een Eur/Pal/Isra inzending

Maar ik hoop niet dat ie in de prijzen valt. En dan eigenlijk meer vanwege de datum. De film heb ik namelijk nog niet gezien en kan er dus ook geen oordeel over geven.
Wat is er mis met de datum?
Oud 02-03-2006, 16:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:17 :
Waarom niet alleen een Palestijnse inzending?

En dat laatste snap ik niet
Omdat de filmmaker Nederlands/Palestijns was, de film gefinancieerd werd met Europees geld en er meerdere, waaronder een Israelische, producenten bij betrokken waren.

Klikt niet als een Palestijnse film imo.

En m.b.t. dat laatste: de dag van de oscar uitreiking valt net op een dag samen waarop een zelfmoordaanslag op een bus was enkele jaren geleden (en waarbij wat scholieren om het leven kwamen).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:19 :
Omdat de filmmaker Nederlands/Palestijns was, de film gefinancieerd werd met Europees geld en er meerdere, waaronder een Israelische, producenten bij betrokken waren.

Klikt niet als een Palestijnse film imo.
Meerdere films hebben een oscar gekregen, alhoewel ze ook werden gefinancieerd door andere landen. Dat mag geen argument zijn, om het dan maar als EU/Palestijnse/israelische inzending te beschouwen, alleen omdat een aantal joden dat niet willen.

Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:19 :
En m.b.t. dat laatste: de dag van de oscar uitreiking valt net op een dag samen waarop een zelfmoordaanslag op een bus was enkele jaren geleden (en waarbij wat scholieren om het leven kwamen).
Ik zie de connectie nog steeds niet.
Oud 02-03-2006, 16:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:23 :
Meerdere films hebben een oscar gekregen, alhoewel ze ook werden gefinancieerd door andere landen. Dat mag geen argument zijn, om het dan maar als EU/Palestijnse/israelische inzending te beschouwen, alleen omdat een aantal joden dat niet willen.


Het gaat niet alleen om financiering maar ook om produktie. Bovendien gaat het om een Nederlands/Palestijnse filmmaker.

Citaat:

Ik zie de connectie nog steeds niet.
niet netjes om dan een oscar te geven aan de makers van een film over zelfmoordterroristen

meer een principekwestie. Als de uitreiking op een andere dag was geweest had ik mijn schouders erbij opgehaald
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline


Duitsers willen massaal van hun kat af

BERLIJN - De Duitse dierenbescherming heeft donderdag gezegd dat dierenasiels worden overspoeld met huisdierbezitters die van hun kat afwillen. Volgens een woordvoerster van de organisatie zijn veel kattenbezitters in "paniek" na de vondst van een dode kat in Noord-Duitsland die besmet bleek met het H5N1-vogelgriepvirus.

"We hebben een eindeloze reeks telefoontjes gekregen van mensen die onmiddellijk van hun kat afwilden. Sommigen zijn zelfs bereid hun dieren te laten inslapen", aldus Alexandra Diezermann. Volgens haar zijn vooral inwoners van de zuidelijke deelstaat Beieren bereid hun kat de deur uit te doen wegens de vogelgriep.
http://www.nu.nl/news/686333/21/Duit...un_kat_af.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:26 :


Het gaat niet alleen om financiering maar ook om produktie. Bovendien gaat het om een Nederlands/Palestijnse filmmaker.
Wat mij dwars zit, is dat joodse organisaties hiermee zitten. Ik bedoel laat de regisseur en de producent dat lekker zelf uitvechten. Maar om het kostte wat kost, niet als palestijnse inzending te laten gelden, vind ik pas dubieus.

Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:26 :
niet netjes om dan een oscar te geven aan de makers van een film over zelfmoordterroristen

meer een principekwestie. Als de uitreiking op een andere dag was geweest had ik mijn schouders erbij opgehaald
Hoezo niet? De film heeft een sterke mening tegen zelfmoordaanslagen en het valt moeilijk te ontkennen dat zelfmoordterroristen geen mensen zijn.
Oud 02-03-2006, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:33 :
Wat mij dwars zit, is dat joodse organisaties hiermee zitten. Ik bedoel laat de regisseur en de producent dat lekker zelf uitvechten. Maar om het kostte wat kost, niet als palestijnse inzending te laten gelden, vind ik pas dubieus.


Ik denk dat de betrokken personen in principe tegen de film an sich zijn en daarom een valide manier gaan zoeken om een eventuele oscaruitreiking te dwarsbomen.

Wat ze zich niet realiseren is:
- negatieve publiciteit naar joodse organisaties in de VS cq joden in het algemeen toe, en;
- film kent meer bekendheid en/of meer mensen waarderen de film juist;

Citaat:

Hoezo niet? De film heeft een sterke mening tegen zelfmoordaanslagen en het valt moeilijk te ontkennen dat zelfmoordterroristen geen mensen zijn.
Ooit gehoord van empathie?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:41 :


Ik denk dat de betrokken personen in principe tegen de film an sich zijn en daarom een valide manier gaan zoeken om een eventuele oscaruitreiking te dwarsbomen.

Wat ze zich niet realiseren is:
- negatieve publiciteit naar joodse organisaties in de VS cq joden in het algemeen toe, en;
- film kent meer bekendheid en/of meer mensen waarderen de film juist;
Hier ben ik mee eens.

Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:41 :
Ooit gehoord van empathie?
Ik snap de connectie niet.
Oud 02-03-2006, 16:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:43 :

Ik snap de connectie niet.
Het is niet leuk als een film over zelfmoordterroristen een oscar krijgt op de dag dat je zoon om het leven kwam door zo'n zelfmoordterrorist. Da's gewoon pijnlijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:45 :
Het is niet leuk als een film over zelfmoordterroristen een oscar krijgt op de dag dat je zoon om het leven kwam door zo'n zelfmoordterrorist. Da's gewoon pijnlijk.
Ligt het aan de herinnering of de film? Ik weet zeker dat de meeste mensen die tegen deze film zijn, de film niet eens gezien hebben.
Oud 02-03-2006, 17:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:49 :
Ligt het aan de herinnering of de film? Ik weet zeker dat de meeste mensen die tegen deze film zijn, de film niet eens gezien hebben.
Dat zal per nabestaande wisselen denk ik.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 18:08 :
Dat zal per nabestaande wisselen denk ik.
Ik vind het raar dat niemand over der untergang geklaagd heeft, want hitler was puur evil. Zelfmoordterroristen zijn dat niet perse.
Oud 02-03-2006, 17:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 18:11 :
Ik vind het raar dat niemand over der untergang geklaagd heeft, want hitler was puur evil. Zelfmoordterroristen zijn dat niet perse.
ow, er hebben zeker mensen geklaagd hoor.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 18:12 :
ow, er hebben zeker mensen geklaagd hoor.
Oke, want als er een film was, die ik té vond, voor vooral de joodse gemeenschap, is het der untergang wel. Paradise now berkritiseerd weliswaar, Israel, maar heeft ook een sterke mening tegen zelfmoordaanslagen. En iedereen die tegen deze film is, heeft of de film niet gezien, of is te dom de ondertiteling van de film te lezen. Als de film een oscar wint, op die dag, zou het juist een start moeten zijn van een strijd tegen de onrechtvaardigheid van beide partijen.
Oud 02-03-2006, 17:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 18:16 :
Als de film een oscar wint, op die dag, zou het juist een start moeten zijn van een strijd tegen de onrechtvaardigheid van beide partijen.
Mwah. Weet niet. Zoals ik al zei, ik heb de film niet gezien (ook der Untergang niet overigens) - dus kan geen mening vorming over een mogelijke start voor een strijd tegen onrechtvaardigheid.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 18:19 :
Mwah. Weet niet.
Oke
Oud 02-03-2006, 17:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-03-2006 @ 17:17 :
Je beantwoordt mijn vraag niet.
je vraagt om een bron, ik geef je verschillende.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 23:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 18:16 :
Oke, want als er een film was, die ik té vond, voor vooral de joodse gemeenschap, is het der untergang wel.
Heb je hem gezien? Ik heb em nu drie keer gezien en ik begrijp nog steeds niet waar mensen boos over waren. Het idee dat Hitler sympathiek over zou komen in de film is helemaal niet waar.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-03-2006, 23:45
Supreme Dutch
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2006 @ 00:14 :
Heb je hem gezien? Ik heb em nu drie keer gezien en ik begrijp nog steeds niet waar mensen boos over waren. Het idee dat Hitler sympathiek over zou komen in de film is helemaal niet waar.
Hitler had ook best symphatieke trekjes, dat willen mensen alleen niet zien..
Oud 03-03-2006, 00:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-03-2006 @ 00:45 :
Hitler had ook best symphatieke trekjes, dat willen mensen alleen niet zien..
ja, naar zijn hond. Daar heb je wat aan als Jood.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-03-2006, 00:24
Supreme Dutch
Citaat:
Gatara schreef op 03-03-2006 @ 01:13 :
ja, naar zijn hond. Daar heb je wat aan als Jood.

Ik heb het hier toch ook niet over de Joden of over de Holocaust.. Ik geef gewoon een feitje..
Oud 03-03-2006, 00:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-03-2006 @ 01:24 :
Ik heb het hier toch ook niet over de Joden of over de Holocaust.. Ik geef gewoon een feitje..
"sympathieke trekjes" zijn niet een feit
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 03-03-2006, 00:44
Supreme Dutch
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2006 @ 01:34 :
"sympathieke trekjes" zijn niet een feit
Het is een (in mijn ogen) onderbelicht feitje dat hij ook symphatieke trekjes had.
Oud 03-03-2006, 08:20
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2006 @ 00:14 :
Heb je hem gezien? Ik heb em nu drie keer gezien en ik begrijp nog steeds niet waar mensen boos over waren. Het idee dat Hitler sympathiek over zou komen in de film is helemaal niet waar.
Ohnee? Ik vond van wel.
Oud 03-03-2006, 12:25
Verwijderd
Verdonk wil homoseksuele Iraniërs weer terugsturen

Uitgegeven: 3 maart 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 12:38
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil uitgeprocedeerde homoseksuele asielzoekers uit Iran weer gaan terugsturen. Ze had ruim een halfjaar geleden besloten hen voorlopig niet uit te zetten. Aanleiding daarvoor was de executie in Iran van twee homoseksuele mannen.

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Verdonk nu dat is gebleken dat "er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueel is". Ze geeft wel aan dat op homoseks de doodstraf staat in het islamitische land. Toch ziet Verdonk geen reden meer om de uitzettingen nog langer op te schorten.

Beroving

Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin staat onder meer dat de Iraanse autoriteiten hebben verklaard dat de twee homoseksuele mannen niet vanwege hun geaardheid waren opgehangen, maar omdat ze zich schuldig hadden gemaakt aan beroving, ontvoering en verkrachting van een minderjarige.

De belangenorganisatie voor homoseksuelen COC vindt het besluit van Verdonk "stuitend", aldus voorzitter F. van Dalen. Volgens hem kloppen de gegevens in het ambtsbericht niet en is te veel uitgegaan van het Iraanse regime. Van Dalen wil de Tweede Kamer inlichten over de juiste verhalen. "Daaruit blijkt dat Iraanse homoseksuelen wel voor hun leven te vrezen hebben." Hij hoopt op een spoeddebat in de Tweede Kamer.

Risico

Mensenrechtenorganisaties twijfelden aan de stelling van homobewegingen in het westen dat homoseksualiteit de reden van de executies was. Volgens minister Bot (Buitenlandse Zaken) blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden was. Maar de meeste bevindingen duiden er niet op dat de mannen alleen vanwege hun homoseksualiteit waren veroordeeld, aldus Bot. Het COC weerspreekt dat met klem en vindt bovendien dat je bij twijfel toch beter niet het risico kunt nemen.

Verdonk wil de uitzetting van afgewezen Iraanse homoseksuelen hervatten nadat ze er met de Kamer over heeft gesproken. Ook christelijke asielzoekers uit Iran, onder wie tot het christendom bekeerde moslims, kunnen volgens haar terug naar hun land van herkomst. De Kamer had juist gevraagd hun uitzetting tijdelijk te staken, maar de VVD-bewindsvrouw ziet daartoe op grond van het nieuwe ambtsbericht geen aanleiding.

Als christenen en bekeerde ex-moslims hun geloof "in stilte" belijden, hoeven ze volgens Verdonk geen problemen te verwachten.

Dreigbrieven

Wie echter probeert moslims te bekeren, kan te maken krijgen met repressie en intimidatie door de Iraanse autoriteiten. Dat is in de afgelopen tijd ook diverse keren gebeurd. Een voorganger zit nog vast. Tot het christendom bekeerde moslims krijgen soms dreigbrieven en -telefoontjes, maar ze kunnen "in beginsel maatschappelijk probleemloos" functioneren, aldus Verdonk.

(nu.nl)

OMG, dat mens is echt gestoord.
Oud 03-03-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:17 :
dubieus
Je hoeft maar een bank als 'Goldman Sachs' te bekijken om te weten dat joden in Amerika gewoon rijk zijn en invloedrijk, heel invloedrijk.
Oud 03-03-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2006 @ 13:25 :
Volgens minister Bot (Buitenlandse Zaken) blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden was.
Haha, en de paus is atheïst.
Oud 03-03-2006, 13:58
Cylon
Cylon is offline
In het NRC stond:

(...)

Homorechtorganisaties in het Westen claimden dat het duo werd veroordeeld omdat ze homoseksuelen waren.

Afgelopen week zijn er door Iraanse oppositiegroepen beschuldigingen geuit dat Iran op het punt staat opnieuw twee homoseksuelen te executeren. VVD en D66 hebben Kamervragen gesteld.

Volgens de conservatieve Iraanse rechterlijke macht zijn Asgari en Marhoni echter niet wegens hun homoseksuele geaardheid ter dood gebracht, maar was het tweetal schuldig bevonden aan verkrachting van een 13-jarige jongen. Verkrachtingen van mannen en jongens zijn niet ongewoon in de islamitische republiek.

Het afgelopen jaar zijn er twee grootschalige rechtszaken geweest tegen bendes die tientallen jongetjes zouden hebben verkracht en soms vermoord.

De executie in juli heeft dan ook in Iran niet zoveel opschudding gewekt als in het buitenland. Nederland ondernam direct actie: sinds de executie van het tweetal in Mashad worden uitgeprocedeerde Iraanse homoseksuelen niet meer uitgezet naar Iran. Eerst wil het ministerie van Buitenlandse Zaken uitzoeken welke rechten homo's in Iran hebben.

De beschuldiging dat de jonge Iraniërs wegens hun homoseksualiteit waren terechtgesteld, kwam van de Britse homorechtengroep Outrage. Een woordvoerder van de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch verklaarde later dat de basis voor die beschuldiging een artikel was op de website van Iran Focus – een Iraanse oppositiewebsite die bekend staat als notoir onbetrouwbaar.

"Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht", meldde Human Rights Watch.

De doodstraf die in Iran officieel voor homo's geldt – zoals overigens in bijna alle moslimlanden – wordt namelijk als zodanig zelden ten uitvoer gebracht, ook al melden Iraanse oppositiegroepen dat sinds de islamitische revolutie in 1979 4.000 homo's en lesbiënnes zijn terechtgesteld.

Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt dat er de laatste jaren geen executies bekend waren louter op grond van homoseksuele handelingen.

(...)
Oud 03-03-2006, 14:16
Verwijderd
En jij denkt dat Iran alles braaf doorspeelt qua executies?
Oud 03-03-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Cylon schreef op 03-03-2006 @ 14:58 :
(...) Verkrachtingen van mannen en jongens zijn niet ongewoon in de islamitische republiek.(...)
Homoseksualiteit ontkennen en met harde hand proberen uit te roeien werkt ook zó goed.
Oud 03-03-2006, 14:56
Verwijderd
Tekort leerlingen voor islamitische scholen

AMSTERDAM - Een op de vijf islamitische basisscholen in Nederland moet mogelijk sluiten, omdat ze onvoldoende leerlingen krijgen. Dit zegt Rasit Bal, directeur van de islamitische scholenorganisatie ISBO.

Het leerlingaantal bij tien tot vijftien nieuwe scholen blijft achter bij de verwachtingen. Dit geldt onder meer voor scholen in Amsterdam, Haarlem en Leiden.

Van de Marokkaanse en Turkse ouders wenst 40 tot 50 procent een islamitische school voor hun kinderen. ‘Maar als die school er is, kiezen ze toch voor een andere instelling’, aldus Bal.

Hierdoor voldoen scholen niet aan de stichtingsnorm. Deze norm schrijft bijvoorbeeld voor dat een school in Amsterdam in vijf jaar tijd 323 leerlingen moet hebben.

Volgens Bal kiezen moslim-ouders niet voor islamitisch onderwijs door de negatieve beeldvorming en de slechte locatie van de scholen, vaak gelegen aan de rand van de stad. ‘Ouders kiezen sneller voor de school om de hoek. Die is dichtbij en daar horen ze positieve verhalen van andere ouders over.’

Om sluiting te voorkomen kiezen scholen soms voor creatieve oplossingen. In Zaanstad ging de islamitische school een bestuurlijke fusie aan met het christelijk onderwijs. Zo wordt het tekort aan leerlingen van de ene school gecompenseerd met het overschot van de andere instelling.

Ook kunnen scholen kiezen voor een zogenoemde doorstart. Op de opheffingsdatum wordt meteen een nieuwe school opgericht. Leerlingen merken er weinig van, omdat er niks verandert. Bal gelooft niet in deze oplossing: ‘Waarom zullen ouders hun kinderen er nu wel naartoe sturen? Het is uitstel van sluiting; de school mag het weer vijf jaar proberen.’

In Nederland zijn 47 islamitische scholen met in totaal een kleine tienduizend leerlingen. De twee middelbare scholen, in Amsterdam en Rotterdam, worden niet bedreigd met sluiting.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article235993.ece
Oud 03-03-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2006 @ 13:25 :
Verdonk wil homoseksuele Iraniërs weer terugsturen

Uitgegeven: 3 maart 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 12:38
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil uitgeprocedeerde homoseksuele asielzoekers uit Iran weer gaan terugsturen. Ze had ruim een halfjaar geleden besloten hen voorlopig niet uit te zetten. Aanleiding daarvoor was de executie in Iran van twee homoseksuele mannen.

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Verdonk nu dat is gebleken dat "er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueel is". Ze geeft wel aan dat op homoseks de doodstraf staat in het islamitische land. Toch ziet Verdonk geen reden meer om de uitzettingen nog langer op te schorten.

Beroving

Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin staat onder meer dat de Iraanse autoriteiten hebben verklaard dat de twee homoseksuele mannen niet vanwege hun geaardheid waren opgehangen, maar omdat ze zich schuldig hadden gemaakt aan beroving, ontvoering en verkrachting van een minderjarige.

De belangenorganisatie voor homoseksuelen COC vindt het besluit van Verdonk "stuitend", aldus voorzitter F. van Dalen. Volgens hem kloppen de gegevens in het ambtsbericht niet en is te veel uitgegaan van het Iraanse regime. Van Dalen wil de Tweede Kamer inlichten over de juiste verhalen. "Daaruit blijkt dat Iraanse homoseksuelen wel voor hun leven te vrezen hebben." Hij hoopt op een spoeddebat in de Tweede Kamer.

Risico

Mensenrechtenorganisaties twijfelden aan de stelling van homobewegingen in het westen dat homoseksualiteit de reden van de executies was. Volgens minister Bot (Buitenlandse Zaken) blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden was. Maar de meeste bevindingen duiden er niet op dat de mannen alleen vanwege hun homoseksualiteit waren veroordeeld, aldus Bot. Het COC weerspreekt dat met klem en vindt bovendien dat je bij twijfel toch beter niet het risico kunt nemen.

Verdonk wil de uitzetting van afgewezen Iraanse homoseksuelen hervatten nadat ze er met de Kamer over heeft gesproken. Ook christelijke asielzoekers uit Iran, onder wie tot het christendom bekeerde moslims, kunnen volgens haar terug naar hun land van herkomst. De Kamer had juist gevraagd hun uitzetting tijdelijk te staken, maar de VVD-bewindsvrouw ziet daartoe op grond van het nieuwe ambtsbericht geen aanleiding.

Als christenen en bekeerde ex-moslims hun geloof "in stilte" belijden, hoeven ze volgens Verdonk geen problemen te verwachten.

Dreigbrieven

Wie echter probeert moslims te bekeren, kan te maken krijgen met repressie en intimidatie door de Iraanse autoriteiten. Dat is in de afgelopen tijd ook diverse keren gebeurd. Een voorganger zit nog vast. Tot het christendom bekeerde moslims krijgen soms dreigbrieven en -telefoontjes, maar ze kunnen "in beginsel maatschappelijk probleemloos" functioneren, aldus Verdonk.

(nu.nl)

OMG, dat mens is echt gestoord.
kijk niet raar op als er een gekke homo(niet McCaine) opstaat en Verdonk neerknalt.
Oud 03-03-2006, 16:51
Verwijderd
Ik denk dat McCaine wel wat beters te doen heeft dan zich druk maken over Iran en Verdonk.
Oud 03-03-2006, 17:20
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2006 @ 13:25 :
Verdonk wil homoseksuele Iraniërs weer terugsturen

(...)
Kennelijk heeft men deze zaak over het hoofd gezien.

Maar geen zorgen, hoewel op homoseksuele handelingen de doodstraf staat in Iran kunnen die mannen best teruggestuurd worden, er is immers geen zekerheid dat ze ter dood veroordeeld worden. Misschien kunnen we gelijk alle politieke vluchtelingen naar het land van herkomst sturen, zolang ze zich maar goed verstoppen hebben ze niks te vrezen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-03-2006, 17:27
Verwijderd
En ook al zouden die mannen zich inderdaad hebben vergrepen aan jongetjes, dan nog durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat dat via een 'rechtsgang' geoordeeld is waar wij ons in 1800 al voor schaamden.
Oud 03-03-2006, 17:39
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 17:51 :
Ik denk dat McCaine wel wat beters te doen heeft dan zich druk maken over Iran en Verdonk.
Zeker. Bovendien zou ik mijn kogels liever besteden aan Donner, als ik toch moet kiezen

Ik hoop dat Henk Krol eens iets nuttigs doet en haar neerknalt, dan slaan we twee vliegen in een klap.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 03-03-2006, 18:16
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Er zijn zoveel landen waar je als homo uitschot bent (eigenlijk alle islamistische landen) en ik steun Verdonk dan ook wederom.
Oud 03-03-2006, 18:35
Verwijderd
Haha, als jij homo bent die naar Iran uitgezet wordt piep je wel anders. Hun recht is gewoon achterlijk, laten we eerlijk zijn.

Verdonk is echt bezig haar eigen glazen in te gooien.
Oud 03-03-2006, 18:50
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hun recht is inderdaad behoorlijk achtelijk. Betekend dat dat wij alles en iedereen moeten verwelkomen? Ik vind van niet, gelukkig is het beleid het met me eens.


Citaat:


In Colombia zijn twee mensen opgepakt omdat ze probeerden 13,5 kilo uranium te verkopen aan een undercover-agent. De twee zijn weer vrij omdat het bezit van uranium in Colombia niet verboden is.
Hehe.
Oud 03-03-2006, 18:56
Verwijderd
Verdonk zegt dat homo's in Iran in principe kunnen functioneren in die samenleving. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Oud 03-03-2006, 19:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 18:11 :
Ik vind het raar dat niemand over der untergang geklaagd heeft, want hitler was puur evil. Zelfmoordterroristen zijn dat niet perse.
Oud 03-03-2006, 19:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-03-2006 @ 19:16 :
Er zijn zoveel landen waar je als homo uitschot bent (eigenlijk alle islamistische landen) en ik steun Verdonk dan ook wederom.
In Turkije heb je heel veel homo-bars enzo, maar 90% van alle islamitische landen is dat volgens mij wel verboden.

Overigens zou ik mij ook voor homo uitmaken als verdonk Iraanse homo's zou toelaten. Niks makkelijker dan dat.
Oud 03-03-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-03-2006 @ 20:30 :
Met 3 rologen kan ik niets.
Oud 03-03-2006, 22:12
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-03-2006 @ 19:16 :
Er zijn zoveel landen waar je als homo uitschot bent (eigenlijk alle islamistische landen) en ik steun Verdonk dan ook wederom.
Ik begrijp niet hoe het een uit het ander volgt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 03-03-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2006 @ 23:12 :
Ik begrijp niet hoe het een uit het ander volgt.
Alle homos zitten in hetzelfde schuitje
Oud 04-03-2006, 00:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2006 @ 18:39 :
Zeker. Bovendien zou ik mijn kogels liever besteden aan Donner, als ik toch moet kiezen
Morgen op de voorpagina:
Citaat:
FORUMHOMO SCHIET DE DON NEER!
Den Haag Pimp Posse ontsteld.
'We zijn geheel ontsteld', aldus de Pimp Posse leider Gangstah-JP
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 04-03-2006, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-03-2006 @ 19:16 :
Er zijn zoveel landen waar je als homo uitschot bent (eigenlijk alle islamistische landen) en ik steun Verdonk dan ook wederom.
Doe niet alsof homo's hier nooit als uitschot gezien zijn.

Amper en halve eeuw terug was het hier net zo erg om homo te zijn.
Oud 04-03-2006, 11:17
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 04-03-2006 @ 01:42 :
Doe niet alsof homo's hier nooit als uitschot gezien zijn.

Amper en halve eeuw terug was het hier net zo erg om homo te zijn.
50 jaar geleden was het misschien sociaal niet geaccepteerd maar er werden geen mensen voor gexecuteerd

en verder gelukkig hebben wij progressie gemaakt
nu die achterlijke landen nog
Oud 04-03-2006, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 04-03-2006 @ 01:42 :
Doe niet alsof homo's hier nooit als uitschot gezien zijn.

Amper en halve eeuw terug was het hier net zo erg om homo te zijn.
Ja, laatst was er nog een tentoonstelling in Amsterdam, daar kon je nog de galgen en het touw zien waarmee ze in de jaren vijftig hier homo's publiekelijk opknoopten op de Dam
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Hydrogen
500 07-06-2006 14:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.