Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 15:47
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Washington voert avondklok in

Uitgegeven: 20 juli 2006 15:11
Laatst gewijzigd: 20 juli 2006 15:11
WASHINGTON - In de Amerikaanse hoofdstad Washington hebben de autoriteiten naar drastische maatregelen gegrepen om de stijgende criminaliteit een halt toe te roepen. Jongeren onder de achttien mogen zich op last van het gemeentebestuur 's avonds na 22.00 uur niet meer op straat vertonen.

Jongeren mogen onder begeleiding van hun moeder of vader zich nog wel op straat begeven. Ook tieners die 's avonds laat terugkomen van hun werk zijn uitgezonderd van de regel.

Washington DC kende al een uitgaansverbod voor jongeren maar heeft dat met twee uur vervroegd. Het betreft in eerste instantie een tijdelijke maatregel. Na drie maanden wordt bekeken of de avondklok wordt teruggedraaid of niet. Ook zullen er in de strijd tegen de criminaliteit in bepaalde wijken voor het eerst camera's worden opgehangen.

Een misdaadgolf heeft de afgelopen weken de stad overspoeld. Alleen in juli vonden er vijftien moorden plaats. Het aantal roofovervallen steeg dit jaar met 13 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Morgen gooien ze de armste wijken plat?
Advertentie
Oud 20-07-2006, 16:20
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Bush 'out of touch' on stem cells

President Bush at the White House after vetoing the legislation
Mr Bush believes every human embryo is a potential life

Watch the statement
Scientists have reacted with anger to US President George W Bush's decision to veto a bill allowing federal funding for new embryonic stem cell research.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5197926.stm
En dan Poetin alsnog autoritair noemen..
Oud 20-07-2006, 16:21
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 17:20 :
En dan Poetin alsnog autoritair noemen..
Volgens mij snapt die man het verschil tussen iets potentieels en iets echts niet helemaal. :/
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 20-07-2006, 16:22
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 17:20 :
En dan Poetin alsnog autoritair noemen..
Wat heeft dat met autoritair zijn te maken? Dit is de eerste keer dat hij zijn vetorecht gebruikt.

Citaat:
Morgen gooien ze de armste wijken plat?
Nee dan zou Marion Barry geen stemmen meer krijgen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 20-07-2006, 16:42
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-07-2006 @ 17:22 :
Wat heeft dat met autoritair zijn te maken? Dit is de eerste keer dat hij zijn vetorecht gebruikt.
Haha, en hoe denk je dat hij eerder het gebruik daarvan heeft weten te omzeilen? Door grootschalig misbruik van de zgn. 'signing statements'.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 20-07-2006, 16:45
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 17:42 :
Haha, en hoe denk je dat hij eerder het gebruik daarvan heeft weten te omzeilen? Door grootschalig misbruik van de zgn. 'signing statements'.
Juist, afgelopen jaren heeft bush veelvuldig gebruik gemaakt daarvan, wat simpel weg betekent, als t er neit (of juist wel) doorheen komt spreek ik mijn veto uit, dus bespaar jezelf de moeite.

Overigens beschouw ik iedereen die voor het debat aan te gaan zijn uiteindelijke standpunt al vast heeft staan alszijnde een idioot. Bush valt daar zeker onder.
Oud 20-07-2006, 16:47
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
De wereld lijkt wel bevolkt door idioten.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 20-07-2006, 16:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 17:42 :
Haha, en hoe denk je dat hij eerder het gebruik daarvan heeft weten te omzeilen? Door grootschalig misbruik van de zgn. 'signing statements'.
Waar, maar we hebben nog geen rechterlijke test gehad van die signing statements. Dus we weten niet of dat enig effect heeft of niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 20-07-2006, 16:51
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
" As of 2006, George W. Bush has issued over 130 signing statements containing more than 750 constitutional challenges. "
Oud 20-07-2006, 16:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 17:51 :
" As of 2006, George W. Bush has issued over 130 signing statements containing more than 750 constitutional challenges. "
Ja, nou en? Dat weerspreekt mij niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 20-07-2006, 17:00
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-07-2006 @ 17:57 :
Ja, nou en? Dat weerspreekt mij niet.
Het is opdezelfde manier autoritair als dat poetin autoritair is.
Oud 21-07-2006, 12:07
Verwijderd
School weert televisiekijkende leerling

Uitgegeven: 20 juli 2006 17:56

AMSTERDAM - Het Hoornbeeck College in Amersfoort weigert een leerling toe te laten, omdat hij thuis een televisie en een 'open' internetverbinding heeft. De leerling, Thomas Roest uit Veenendaal, eist in kort geding dat hij alsnog wordt toegelaten. Dat meldt zijn advocaat Gert de Gelder.

Thomas wil aan het Hoornbeeck College de opleiding tot onderwijsassistent volgen. Zowel zijn ouders als hij zijn bewust christen en daarom wil hij graag naar het reformatorisch college in Amersfoort. Om de school tegemoet te komen, heeft de familie thuis een filter geplaatst op de internetverbinding. De televisie willen ze niet de deur uit doen.


Als onderdeel van de toelatingsprocedure van de school vulde het gezin een vragenlijst in en antwoordde dat er thuis televisie en ongefilterd internet aanwezig is. In inleiding tot de vraag stelt de school: moderne lectuur, muziekuitingen, en massamedia worden kritisch beoordeeld en zo nodig afgewezen. Het gebruik van televisie en open internet in de gezinnen wordt veroordeeld vanwege het godonterende en mensverwoestende karakter van veel programma's en sites.

Principieel punt

Volgens De Gelder mag de school iemand niet uitsluiten omdat hij televisie kijkt of internet gebruikt. Bovendien voldoet Thomas aan de normale toelatingsvoorwaarden. De school meent dat het om een principieel punt gaat. Volgens De Gelder meet het college dan met twee maten. Van veel leerlingen en leerkrachten is bekend dat ze thuis televisie en internet hebben. De rechtbank doet 1 augustus uitspraak.

Het Hoornbeeck College was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=783884&c=10&rss

Oud 21-07-2006, 12:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-07-2006 @ 13:07 :
School weert televisiekijkende leerling

Uitgegeven: 20 juli 2006 17:56

AMSTERDAM - Het Hoornbeeck College in Amersfoort weigert een leerling toe te laten, omdat hij thuis een televisie en een 'open' internetverbinding heeft.




Amersfoort is een stad waar ze vrouwtjes in plaats van mannetjes hebben op de lichten van de voetgangersoversteekplaatsen
Oud 21-07-2006, 15:29
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 13:10 :

Amersfoort is een stad waar ze vrouwtjes in plaats van mannetjes hebben op de lichten van de voetgangersoversteekplaatsen
In Utrecht hebben ze Nijntje Pluis op de lichten van de voetgangersoversteekplaatsen staan.
Oud 21-07-2006, 20:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-07-2006 @ 13:07 :
School weert televisiekijkende leerling
respect
Laat je geen waarden en normen opleggen door 'anderen'.
Oud 21-07-2006, 20:43
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2006 @ 21:30 :
respect
Laat je geen waarden en normen opleggen door 'anderen'.
Tja, moet een Islamitische basisschool ook christenen toelaten vraag ik me af?
Oud 21-07-2006, 20:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 21:43 :
Tja, moet een Islamitische basisschool ook christenen toelaten vraag ik me af?
Hoe kom je daar opeens op?

Als ik de directeur van een islamitische basisschool zou zijn, en christenen willen op mijn school les volgen, dan sta ik dat toe. Maar ik pas de lesstof niet aan ofzo.

Of deze manier van handelen door de overheid opgelegd moet worden weet ik eigenlijk niet. Misschien zijn er wel goede redenen om dit niet te willen..
Oud 21-07-2006, 20:57
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2006 @ 21:48 :
Hoe kom je daar opeens op?
Nouhja, dit is puur een questie van geloofsovertuiging.

die school hangt een bepaalde geloofsovertuiging aan en wil alleen leerlingen accepteren die daarmee stroken.

Als we dan toch religieuze scholen toestaan, waarom mogen die scholen dan niet hun beginsel nastreven?

(overigens ben ik van mening dat onderwijs altijd seculier dient te zijn).
Oud 21-07-2006, 21:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 21:57 :
die school hangt een bepaalde geloofsovertuiging aan en wil alleen leerlingen accepteren die daarmee stroken.
Oh ja, natuurlijk.
Citaat:
Als we dan toch religieuze scholen toestaan, waarom mogen die scholen dan niet hun beginsel nastreven?
Het is wel zo dat religieuze scholen mogen bestaan, maar niet onvoorwaardelijk. Je mag bijvoorbeeld ook geen heksen verbranden (of als school daartoe oproepen).

Citaat:
(overigens ben ik van mening dat onderwijs altijd seculier dient te zijn).
Ik niet. Velen denken dat secularisme neutraal is, terwijl het puur atheistisch is. Het niet geloven, kan ik weinig anders opvatten.
Oud 21-07-2006, 21:20
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2006 @ 22:14 :
Oh ja, natuurlijk.
Het is wel zo dat religieuze scholen mogen bestaan, maar niet onvoorwaardelijk. Je mag bijvoorbeeld ook geen heksen verbranden (of als school daartoe oproepen).

Ik niet. Velen denken dat secularisme neutraal is, terwijl het puur atheistisch is. Het niet geloven, kan ik weinig anders opvatten.
Tja, moet je wel even bijvermelden dat wetenschap ook atheistisch is, en dat wetenschap de grondslag legt voor het gros van wat we uberhaupt leren opschool.

Theologische lessen mogen best van mij, maar een compleet schoolbeeld? Nee. Als je multiculuralisme een kans wilt geven moet je daar niet pas na jaren mee beginnen, maar gelijk zodra het kind naar school gaat.

Heksen verbranden is weer een ander uiterste. Maar zoals ik eerder al vroeg;
Mag een Islamitische school christenen weren? Lijkt me wel.
Waarom zou je iemand dan niet mogen afkeuren op het feit dat hij niet strookt met de religieuse beginselen van een school?
Oud 21-07-2006, 21:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 22:20 :
Tja, moet je wel even bijvermelden dat wetenschap ook atheistisch is
Oh?
Vroeger werd de wetenschap voornamelijk in kloosters bedreven.

Citaat:
Theologische lessen mogen best van mij, maar een compleet schoolbeeld? Nee. Als je multiculuralisme een kans wilt geven moet je daar niet pas na jaren mee beginnen, maar gelijk zodra het kind naar school gaat.
Wat heeft multiculturalisme met godsdienstige scholen te maken?

Citaat:
Heksen verbranden is weer een ander uiterste. Maar zoals ik eerder al vroeg;
Mag een Islamitische school christenen weren? Lijkt me wel.
Waarom zou je iemand dan niet mogen afkeuren op het feit dat hij niet strookt met de religieuse beginselen van een school?
Ja maar dat heksen verbranden geeft wel aan dat religie niet boven alles staat. Het vermoorden van onschuldigen weegt dus zwaarder. Hetzelfde kan misschien gezegd worden over de discrminatie, die in jouw voorbeeld Islamitische scholen plegen, zwaarder weegt dan de wens om religieus te zijn.
Oud 21-07-2006, 22:57
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 22:20 :
Theologische lessen mogen best van mij, maar een compleet schoolbeeld? Nee. Als je multiculuralisme een kans wilt geven moet je daar niet pas na jaren mee beginnen, maar gelijk zodra het kind naar school gaat.
Waarom verwarren mensen multiculturalisme toch altijd met uniculteralisme?
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 22-07-2006, 20:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
RVD boos op kapper

Jamal Saoud, eigenaar van kapperszaak Haarvisie in Rijswijk, heeft de woede van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) op zijn hals gehaald. In een poging om reclame te maken voor zijn kapperszaak, maakte hij afbeeldingen van premier Balkenende en kamerlid Wilders die allebei een hip kapsel hebben gekregen in zijn zaak. Volgens de RVD mag dit niet. "Als de kapper niet ophoudt, krijgt hij een groot probleem. Je mag leden van het kabinet niet voor commerciële doeleinden gebruiken."

De kapper heeft de afbeeldingen in poster-vorm in zijn zaak opgehangen en er flyers van gemaakt die in Rijswijk zijn verspreid. Op de afbeeldingen staat naast een foto van Balkenende en Wilders (mét moderne haardracht), ook de slogan "Wordt het niet eens tijd voor een nieuw kapsel?"

De RVD heeft Saoud een brief gestuurd en hem dringend verzocht te stoppen met de campagne. Saoud denkt er niet aan: "Ik maak Balkenende niet belachelijk. Hij ziet er zelfs veel leuker en hipper uit met het alternatieve kapsel. Als zijn vrouw het zou zien, zou ze hem meteen hierheen sturen. Waarom mag ik hem niet op een leuke manier afbeelden en mogen kranten wél spotprenten plaatsen?"

De RVD-woordvoerder wijst op het verschil tussen journalistieke vrijheid en het gebruik van een afbeelding voor commerciële doeleinden "waar je toestemming voor nodig hebt". Volgens de RVD moet Saoud niet alleen zijn posters verwijderen. "Hij moet ook aantonen dat hij de flyers heeft verspreid vóórdat hij de waarschuwingsbrief heeft ontvangen én dat hij niet in staat is om ze alsnog terug te halen".

Saoud reageert met een brief aan de RVD: "De actie loopt tot 2 september en ik ben bereid om de minister-president een gratis was- en knipbehandeling aan te bieden als eventuele tegemoetkoming". Hij is niet van plan de posters weg te halen. "Laat de rechter maar een uitspraak doen".


Oud 22-07-2006, 20:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2006 @ 22:49 :
Oh?
Vroeger werd de wetenschap voornamelijk in kloosters bedreven.
Ik denk dat het punt was dat de wetenschappelijke methode in niets vergelijkbaar is met religie omdat wetenschap zoekt naar de waarheid door onderzoek, niet door het willens en wetens trekken van foute conclusies, wat bij religie als 'methode' geld. De claim dat de wetenschap atheistisch is klopt op zich, maar slechts doordat het geen religie aan hangt en niet omdat het 'pro-atheisme' is.

Verder is het bestuur van die school natuurlijk van de pot gerukt, maar we hebben er in Nederland voor gekozen om dat soort gestoorde praktijken te tolereren in het onderwijs.

edit
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 22:38.
Oud 22-07-2006, 22:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Oh, en laten we de verdienstelijkheden van het nieuwste filiaal van de Taliban niet vergeten.

Ethiopisch-Somalische oorlog dreigt

De nieuwe machthebbers in Somalië hebben de bevolking opgeroepen tot een heilige oorlog tegen Ethiopië. De radicaal-islamitische leiders zeggen dat Somalië wordt bedreigd door een Ethiopische invasie.

Honderden Ethiopische militairen zijn Somalië binnengetrokken. Ethiopië zegt dat het de Somalische regering wil steunen die vorige maand werd verdreven uit de hoofdstad Mogadishu. Ethiopië ontkent dat het al troepen in Somalië heeft, maar tal van getuigen hebben de militairen gezien.

Ethiopië beschouwt de nieuwe Somalische machthebbers als terroristen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...577C6E496.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-07-2006, 22:30
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-07-2006 @ 21:54 :
Ik denk dat het punt was dat de wetenschappelijke methode in niets vergelijkbaar is met religie omdat wetenschap zoekt naar de waarheid door onderzoek, niet door het willens en wetens trekken van foute conclusies, wat bij religie als 'methode' geld. De claim dat de wetenschap atheistisch is klopt op zich, maar slechts doordat het geen religie aan hangt en omdat het 'pro-atheisme' is.

Verder is het bestuur van die school natuurlijk van de pot gerukt, maar we hebben er in Nederland voor gekozen om dat soort gestoorde praktijken te tolereren in het onderwijs.
Pro-atheistische wetenschap is net zo dwaas als wetenschap met een religieuze insteek. Natuurlijk, de meeste doctrinaire religies zijn aantoonbaar onzin, maar het bestaan van God kan wetenschappelijk bewezen noch ontkracht worden. Het is daarom belangrijk je niet te veel in je vooroordelen te verzinken en een open geest te houden.
Daarom is de agnostische insteek veel gezonder voor de wetenschap.

Met levensbeschouwelijk onderwijs heb ik niet echt problemen, alleen vind ik dat als er te vroeg mee begonnen wordt het te veel op indoctrinatie lijkt.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 22:32.
Oud 22-07-2006, 22:34
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-07-2006 @ 23:32 :
Denken dat in wetenschap altijd rekening gehouden moet worden met een eventuele god, is werkelijk van de gekken..
Niet aleen met god, maar met alle mogelijkheden die bewezen nog gefalsifierd kunnen worden. Dat is de ware wetenschappelijke methode. En ik bedoel niet dat je er rekening mee moet houden, maar dat je niet moet beginnen met het uitgangspunt dat iets niet bestaat.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 22-07-2006, 22:36
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
In de wetenschap moet je eerst iets bewijzen voordat je het een uitkomst kan noemen.

Uberhaupt, het idee alleen al dat alle wetenschap vanuit religieuse visie gebracht en onderzocht dient te worden is krankjorem.

Wetenschap moet objectief zijn en niks anders dan dat. Dat is onmogelijk in combinatie met religie.
Oud 22-07-2006, 22:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luminon schreef op 22-07-2006 @ 23:30 :
maar het bestaan van God kan wetenschappelijk bewezen noch ontkracht worden.
Wel zeer onwaarschijnlijk gemaakt, maar lees de edit, wat ik schreef was niet wat ik er eigenlijk mee bedoelde te zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-07-2006, 23:01
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-07-2006 @ 23:36 :
In de wetenschap moet je eerst iets bewijzen voordat je het een uitkomst kan noemen.

Uberhaupt, het idee alleen al dat alle wetenschap vanuit religieuse visie gebracht en onderzocht dient te worden is krankjorem.

Wetenschap moet objectief zijn en niks anders dan dat. Dat is onmogelijk in combinatie met religie.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Wetenschap moet inderdaad niet gecombineerd worden met religie, maar ook niet met atheisme. Geen van beide zijn ze namelijk verenigbaar met ware objectiviteit. Je moet inderdaad iets onderzoeken voor je het een uitkomst kan noemen, dus kun je niet zeggen dat God niet bestaat, maar ook niet dat hij wel bestaat. En wat ik hier God noem hoeft niet noodzakelijk met religie te maken te hebben, ik bedoel daarmee de gebeurtenissen van voor de Big Bang, die buiten onze waarneming liggen.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 22-07-2006, 23:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luminon schreef op 23-07-2006 @ 00:01 :
Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Wetenschap moet inderdaad niet gecombineerd worden met religie, maar ook niet met atheisme.
Alles dat geen religie is is per definitie atheïstisch. Wat jij bedoelt zijn vormen van onderzoek waarbij gestreeft wordt naar het waar bewijzen van atheïstische denkbeelden (dat is eigenlijk een contradictie omdat die niet bestaan, maar beschouw het maar als het bevestigen van logische vallen voor gods almacht, alwetendheid etc of het onwaar bewijzen van religieuze standpunten)

Daar is op zich niks mis mee, zolang de juiste onderzoeksmethode nog gebruikt wordt. Iemand mag best de ark des verbonds gaan zoeken, maar lukt dat niet dan moet de conclusie ook luiden dat die onvindbaar was en niet een of ander vaag theologisch gezwets wat je dan vaak bij een gekleurd onderzoek tegenkomt.

Maar ja, ik zie ons weer afglijden naar 'atheïsme is ook een religie', en op het subforum Religie is die vraag al tijden geleden opgelost.

Samenvattend: boeiend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-07-2006, 23:20
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-07-2006 @ 00:14 :
Alles dat geen religie is is per definitie atheïstisch. Wat jij bedoelt zijn vormen van onderzoek waarbij gestreeft wordt naar het waar bewijzen van atheïstische denkbeelden (dat is eigenlijk een contradictie omdat die niet bestaan, maar beschouw het maar als het bevestigen van logische vallen voor gods almacht, alwetendheid etc of het onwaar bewijzen van religieuze standpunten)

Daar is op zich niks mis mee, zolang de juiste onderzoeksmethode nog gebruikt wordt. Iemand mag best de ark des verbonds gaan zoeken, maar lukt dat niet dan moet de conclusie ook luiden dat die onvindbaar was en niet een of ander vaag theologisch gezwets wat je dan vaak bij een gekleurd onderzoek tegenkomt.

Maar ja, ik zie ons weer afglijden naar 'atheïsme is ook een religie', en op het subforum Religie is die vraag al tijden geleden opgelost.

Samenvattend: boeiend.
Een alternatief voor atheisme en religie is agnosticisme, de erkenning dat we het niet weten, wat de enige conclusie is waar men objectief tot kan komen. (Hoewel de kans op het bestaan van God inderdaad erg klein is) Atheisme en agnosticisme zijn geen religies, maar wel levensbeschouwingen.
En voor alles moet de wetenschappelijke methode inderdaad heilig zijn.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 22-07-2006, 23:30
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ach, onderwijs in nederland moet objectief zijn en in overeenstemming met de nederlandse samenleving. Iemand vanuit onderwijs al indoctrineren met een visie zie ik als zeer verwerpelijk in een land wat multicultureel wenst te zijn. Dat is de taak van de ouders, en onderwijs moet zijn voor onderwijs, en niet voor religieuse prietpraat.
Oud 22-07-2006, 23:40
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-07-2006 @ 00:30 :
Ach, onderwijs in nederland moet objectief zijn en in overeenstemming met de nederlandse samenleving. Iemand vanuit onderwijs al indoctrineren met een visie zie ik als zeer verwerpelijk in een land wat multicultureel wenst te zijn. Dat is de taak van de ouders, en onderwijs moet zijn voor onderwijs, en niet voor religieuze prietpraat.
Dat lijkt me paradoxaal, sommige culturen zijn nu eenmaal religieus. Mensen uit deze culturen opvoeden scholen volgens de seculier-Nederlandse cultuur is daarom geen uiting van multiculturalisme.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 23:55.
Oud 22-07-2006, 23:42
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 23-07-2006 @ 00:40 :
Dat lijkt me paradoxaal, sommige culturen zijn nu eenmaal religieus. Mensen uit deze culturen opvoeden volgens de seculier-Nederlandse cultuur is daarom geen uiting van multiculturalisme.
Onderwijs is geen opvoeding.
Opvoeding is aan de ouders, educatie is voor scholen.
Oud 22-07-2006, 23:53
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Religie heeft ook meer met cultuur te maken dan met opvoeding, en jij begint over het overbrengen van cultuur via school.

En onderwijs is naar mijn mening een onderdeel van opvoeding.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 23:57.
Oud 23-07-2006, 00:10
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 23-07-2006 @ 00:53 :


En onderwijs is naar mijn mening een onderdeel van opvoeding.
Kijk, en dat is nou juist het hele probleem.

Ouderlijke verantwoordelijkheid afschuiven op de school.
Oud 23-07-2006, 00:12
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-07-2006 @ 01:10 :
Kijk, en dat is nou juist het hele probleem.

Ouderlijke verantwoordelijkheid afschuiven op de school.
Lees nog eens, je draait de volgorde om.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 23-07-2006, 16:18
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
'Amerikanen mishandelden Irakezen stelselmatig'

Uitgegeven: 23 juli 2006 08:01
Laatst gewijzigd: 23 juli 2006 09:13

NEW YORK - De martelingen en mishandelingen van Irakezen in Amerikaanse gevangenschap gingen onverminderd door, ook nadat het Abu Ghraib-schandaal aan het licht was gekomen. Bovendien werden de mishandelingen van bovenaf toegestaan en zelfs aangemoedigd, stelt de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch in een zondag vrijgegeven rapport.

In het 53 pagina's tellende document Geen Bloed, Geen Fout: het relaas van militairen over gevangenenmishandeling in Irak, beschrijven Amerikaanse militairen de wantoestanden in de periode 2003-2005.

Gedetineerden werden stelselmatig afgeranseld, moesten zich gedurende lange tijd in een pijnlijke houding stil houden, werden lange tijd wakker gehouden en blootgesteld aan extreme hitte en kou.

-------------------------------------------
En dit keer geen observatie van deskundigen. De militairen zelf aan het woord.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 23-07-2006, 22:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Voor het gerecht ermee

(en wat enig gevoel voor moraal bijbrengen in het leger)
Oud 24-07-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-07-2006 @ 23:49 :
Voor het gerecht ermee

(en wat enig gevoel voor moraal bijbrengen in het leger)
was t niet zo dat ze amerikaanse soldaten niet voor t gerecht konden slepen omdat amerika dat strafhof niet erkende ofzo?
Oud 24-07-2006, 11:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-07-2006 @ 12:03 :
was t niet zo dat ze amerikaanse soldaten niet voor t gerecht konden slepen omdat amerika dat strafhof niet erkende ofzo?
Er zijn al Amerikaanse soldaten voor het gerecht gekomen en berecht in de VS voor dit soort praktijken.

Jij doelt op het internationaal gerechtshof, welke imo vrijwel alleen noodzakelijk is als het land zelf in gebreke blijft bij onderzoek, vervolging en berechtiging van schuldigen. Dat moet vooralsnog nog maar blijken.
Oud 24-07-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 12:11 :
Er zijn al Amerikaanse soldaten voor het gerecht gekomen en berecht in de VS voor dit soort praktijken.

Jij doelt op het internationaal gerechtshof, welke imo vrijwel alleen noodzakelijk is als het land zelf in gebreke blijft bij onderzoek, vervolging en berechtiging van schuldigen. Dat moet vooralsnog nog maar blijken.
bedoelde idd t internationale
Oud 24-07-2006, 11:37
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-07-2006 @ 12:37 :
bedoelde idd t internationale
The Hague invasion act.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 24-07-2006, 11:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 12:37 :
The Hague invasion act.


Ja, da's inderdaad zwaar
Oud 24-07-2006, 12:02
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-07-2006 @ 23:49 :
Voor het gerecht ermee

(en wat enig gevoel voor moraal bijbrengen in het leger)
Ik wed dat hoge officieren (waarschijnlijk in opdracht van de regering) die deze bevelen gaven geen straf krijgen. Het blijven de soldaten die worden berecht. Als ze tenminste berecht worden. Denk dat de VS weinig waarde hecht aan HRW.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 24-07-2006, 12:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 24-07-2006 @ 13:02 :
Ik wed dat hoge officieren (waarschijnlijk in opdracht van de regering) die deze bevelen gaven geen straf krijgen. Het blijven de soldaten die worden berecht. Als ze tenminste berecht worden. Denk dat de VS weinig waarde hecht aan HRW.
Ja, dat is kut Meestal ontspringen de ware verantwoordelijken de dans
Oud 24-07-2006, 16:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 12:37 :
The Hague invasion act.
Symboolwetgeving. Net alsof Amerika een internationaal incident gaat veroorzaken om een van hun martelende hilliebillie-soldaten van 17 te 'redden' van berechting.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-07-2006, 16:54
Verwijderd
Sowieso kan de Veiligheidsraad eenvoudig een arrestatie van het Strafhof tegenhouden. Daarom is het Strafhof alleen zinvol voor oorlogsmisdadigers in Afrika.
Oud 24-07-2006, 18:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Huilen om wanhoopsbrief uit Damascus
Door ORKUN AKINCI

OUDE PEKELA - Ze heeft heel erg moeten huilen om de brief die haar kinderen vanuit de ambassade in Damascus hebben geschreven aan koningin Beatrix en premier Balkenende. ,,Sara was al eens over een brief begonnen, omdat ze zich machteloos voelt. Ik vond dat een goed idee. Nu ik hem voor me heb liggen, maakt het me ook verdrietig. Ze heeft haar gevoelens zó goed onder woorden gebracht.’’

‘Wat moet een kind zonder een moeder beginnen, ik kan niet zonder mijn moeder leven en Ammar ook niet’, schrijft Sara aan ‘de bazen van Nederland’. Volgens haar moeder begrijpen de kinderen er niets van dat ze na vier weken nog steeds op de ambassade verblijven, op de vlucht voor hun vader en onderweg naar hun moeder. ,,Ze horen daar dat andere Nederlanders via Syrië uit Libanon vluchten en snappen niet dat zij nog steeds moeten blijven. Om zich heen krijgen ze mee hoe iedereen via Aleppo naar Nederland vliegt. De eerste keer dachten ze dat het over hun ging. De toestanden tussen Israël en Libanon maken mij er ook niet geruster op. Ik weet dat Syrië nog veilig is, maar het is geen prettig idee dat Sara en Ammar dertig kilometer van de oorlog af zitten.’’

Ze heeft iedere dag contact met haar kinderen. Stipt om vijf uur ‘s middags. Twintig minuten met Sara, twintig minuten met Ammar. ,,Dat is kort natuurlijk, maar hoe langer we bellen, hoe emotioneler ze worden. Het gaat op en af met ze. Gisteren waren ze flink van de kaart, omdat ze de broer van hun vader hadden gezien. Ze voelden zich geïntimideerd, al was het misschien niet eens zo bedoeld. Ammar zegt steeds dat hij zo eenzaam is. Ik heb gezegd dat hij nog even geduld moet hebben, maar dat zeg ik al vier weken.’’

Vorige week, zo schrijft Sara in haar brief aan Beatrix en Balkenende, probeerde ze zichzelf uit wanhoop met een mes te steken. Voor Schoonhoven geen nieuws. ,,Toen ze de volgende dag belde, zei ze dat ze moeilijk kon vertellen wat er was gebeurd. Uiteindelijk had ze een drankje gekregen om rustig te blijven; ze was helemaal in paniek geraakt. Misschien dacht ze zo sneller naar mama te kunnen. De eenzaamheid wordt steeds groter natuurlijk. Ze msn’en wel met vriendjes en vriendinnetjes uit Nederland, maar dit weekend zijn er net weer drie op vakantie gegaan. Hun wereld wordt steeds kleiner.’’

Schoonhoven hoopt dat de open brief iets teweegbrengt, maar heeft tot nu toe geen enkele reactie gekregen. ,,Ik heb net nog een mail gestuurd naar het ministerie van Algemene Zaken, van Balkenende dus, dat het triest is dat een regering die normen en waarden zo hoog in het vaandel heeft staan, niet meteen op de brief reageert. Ik denk dat ze nu in Syrië, zonder gezichtsverlies te lijden, de kinderen kunnen laten gaan. Maar dan moet er wel iets gebeuren.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article491043.ece

Jammer, dat Nederland daar niet meer aan doet. Ouders die hun kinderen ontvoeren zouden veel actiever opgespoord en vervolgt moeten worden, of ze zich nu achter een regime kunnen verschuilen of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.