Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2006, 20:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Huurschuld? Hoe is het mogelijk!
Door JOS VAN DER MEER

DRIEBERGEN - Van de 600.000 gulden (272.272 euro) die Driebergen in 2000 betaalde om af te komen van zes Roma-zigeneurgezinnen, heeft het nauwelijks iets terug gezien. Uiteindelijk heeft familiehoofd Wlasco Nicolich 25.000 euro terugbetaald, zegt Wim Kozijn, vorig jaar waarnemend burgemeester. De lokale politiek heeft direct na verstrekking van de ‘oprotpremie’ door het plaatselijk wethouderstrio, geëist dat het geld terugkwam.

Maar Wlasco Nicolich, deze week voor de rechter voor een huurschuld, zegt niet meer dan 18.000 euro te hebben terugbetaald. In ruil voor een huurwoning, in oktober 2001. Met de premie op zak begonnen de zigeuners een kansloze zoektocht door Nederland naar een standplaats. Ze waren snel terug. Ze stonden op verschillende plekken in de provincie, maar werden overal weggestuurd. Wellicht om de autoriteiten gunstig te stemmen, ging familiehoofd Wlasco bij onderhandelingen akkoord met terugbetaling van de helft van het geld.

,,We zouden verder praten over de rest,’’ zegt de toenmalige onderhandelaar Rudy Boekhoven nu. Maar Nicolich betaalde niets.

De familie doolde verder door Utrecht. Na drie maanden ondernam commissaris van de koningin Staal een nieuwe bemiddelingspoging. Hij kwam tot een regeling: Nicolich zou 45.000 euro terugbetalen, 18.000 ineens, de rest in zestig maandelijkse termijnen. De andere gezinnen vertrokken naar elders. Volgens Nicolich heeft hij alleen het eerste bedrag betaald, volgens Driebergen ook deels twee maandelijkse termijnen.


Vorig jaar besloot de gemeente het daarbij te laten. Boekhoven, nu waarnemend burgemeester van de Heuvelruggemeente, vindt het daarom ‘verwonderlijk’ dat Nicolich nu huurschuld heeft.

http://www.ad.nl/utrecht/oost/article550539.ece

Nu was het al een grof schandaal dat asociaal gedrag beloont werd met een premie, maar dan ook nog eens zes ton verbrassen en vervolgens de huur niet eens betalen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 18-08-2006, 21:15
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
T_ID schreef op 18-08-2006 @ 21:28 :
Huurschuld? Hoe is het mogelijk!
Zes ton, da's 35 piek per Driebergse inwoner (baby's en kinderen meegerekend) om 6 Tokkiefamilies eruit te knikkeren, zonder succes..
Waar haalt iemand het "recht"vandaan zoiets van de gemeenschap te krijgen?
Oud 18-08-2006, 22:19
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Parool: Moslima wil bad zonder inkijk
(omdat er geile mannetjes kunnen gluren en manlief dat niet goed vindt).
Hoe zit dat andersom eigenlijk?

en Theodor Holman's nuchtere kijk op de zaak.
Oud 18-08-2006, 22:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ach

de vereniging huurt het bad af, dus betaalt voor het complex en ze hangen gordijnen voor de ramen. Voor 1 raam willen ze een rolgordijn, maar de eigenaar van het zwembad wilt daar niet voor betalen. Dan moeten ze er maar zelf voor dokken.

Dit vind ik raar overigens:
"Het vrouwenzwemmen is populair. Zowel bij De Waterlelie als bij Sportplaza Mercator is een wachtlijst. Volgens Sedat Yüce komen er zelfs vrouwen uit België naar Amsterdam."

Vrouwenzwemmen is ook in Antwerpen in ieder geval.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-08-2006, 03:25
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Beatbox Bush

wel goed gemaakt haha
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 19-08-2006, 10:37
Verwijderd
'Geen paspoort in Nederland geboren Marokkaanse baby's'

Uitgegeven: 19 augustus 2006 11:18
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2006 11:29


DEN HAAG - Marokkaanse baby's die in Nederland geboren worden krijgen geen Nederlands paspoort, totdat de Marokkaanse overheid het voor hen mogelijk maakt om van hun Marokkaanse nationaliteit af te zien. Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil.

Door de dubbele nationaliteit zo direct af te schaffen, hoopt zijn partij medewerking af te dwingen van landen als Marokko die weigeren mee te werken aan de Nederlandse poging om de mensen gedwongen te laten kiezen.




Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen, niet meer dan 5000 asielzoekers per jaar toelaten en een moratorium van vijf jaar op moskeeën en islamitische scholen, zo blijkt zaterdag uit zijn verkiezingsprogramma.

Stemrecht

Als het aan Wilders ligt, krijgen alleen mensen met een Nederlands paspoort stemrecht. Vreemdelingen komen pas na tien jaar in aanmerking voor een Nederlands paspoort en krijgen die tien jaar ook geen uitkering.

De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro, de Eerste Kamer afschaffen, stoppen met deelname aan VN-vredesmissies, 's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden, in het hele land preventief fouilleren, en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.

Hypotheek

Net als het CDA denkt de Partij voor de Vrijheid dat er niet aan de AOW en de hypotheekrente gemorreld hoeft te worden. Wilders trekt zelfs een miljard euro extra uit voor de AOW en speelt 16 miljard euro vrij voor belastingverlaging. Hij zegt dit te kunnen financieren door flink te schrappen in het ambtenarenbestand, ontwikkelingshulp en subsidies, en door de afdracht aan Europa af te schaffen.

Volgende week vrijdag presenteert Wilders zijn kandidatenlijst. Volgens hem staan daar geen prominente Nederlanders op, maar juist de onderwijzer en de politieman. "We hebben bewust gekozen voor mensen die met hun voeten in het bluswater staan, in de hoop dat mensen zich hierin herkennen."

http://www.nu.nl/news/805781/11/%27G...by%27s%27.html
Oud 19-08-2006, 11:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-08-2006 @ 23:52 :
ach

de vereniging huurt het bad af, dus betaalt voor het complex en ze hangen gordijnen voor de ramen. Voor 1 raam willen ze een rolgordijn, maar de eigenaar van het zwembad wilt daar niet voor betalen. Dan moeten ze er maar zelf voor dokken.
Überhaupt is het natuurlijk zwaar retarded om de seks- en zelfbeeldfobie van sommigen af te reageren ten koste van anderen, door bijvoorbeeld hen te laten opdraaien voor de kosten die door die afwijking veroorzaakt worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-08-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 19-08-2006 @ 11:37 :
"Geen paspoort in Nederland geboren Marokkaanse baby's'
Altijd zo pijnlijk als mensen het niet begrijpen. Een baby krijgt niet de Nederlandse nationaliteit omdat hij op Nederlands grondgebied wordt geboren, een baby krijgt (ook) de Nederlandse nationaliteit als hij geboren wordt tussen ouders waarvan één de Nederlandse nationaliteit heeft. Als de ouders twee verschillende nationaliteiten bezitten krijgt de baby er dus ook twee.

Het is overigens onzinnig te denken dat die nationaliteit ook maar op enige manier relevant is. Een decennium geleden dacht men dat het stimulerend zou werken voor de integratie om immigranten zo snel mogelijk de Nederlandse nationaliteit te geven. Dat bleek niet te werken. Er is genoeg sociologisch onderzoek naar gedaan. Het omgekeerd juist onthouden van de Nederlandse nationaliteit zal dus al helemaal geen stimulans zijn voor de integratie, alleen een populistische maatregel om het domme plebs tevreden te houden.

Ik zou het best begrijpen als Wilders dit zou voorstellen omdat hij uitkeringsfraude of ander 'misbruik' van 'onze' sociale voorzieningen door 'allochtonen' wil voorkomen, maar dan stuit je a) weer op het gelijkheidsbeginsel (men heeft immers de Nederlandse nationaliteit) en b) het middel is dan ongeveer erger dan de kwaal. Uitkeringsfraude etc. is namelijk een uitvoeringskwestie, in welk geval je je ook wel tot andere (en waarschijnlijk meer effectieve) middelen kunt wenden.

Maar goed, dat gejank van die hoogblonde poedel zijn we onderhand wel gewend. Het begint gewoon een stuk folklore te worden, net zoals de SGP.
Oud 19-08-2006, 11:59
Verwijderd
Wilders en zijn 'gladde' praatjes. Ik denk dat we nog heel wat gaan beleven, zo met de aanloop naar de verkiezingen in November.
Oud 19-08-2006, 17:37
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
ALs wilders flink veel stemmen gaat krijgen, dan vertrek ik. Dat deze man nog serieus wordt genomen......omg.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 19-08-2006, 17:42
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-08-2006 @ 18:37 :
ALs wilders flink veel stemmen gaat krijgen, dan vertrek ik. Dat deze man nog serieus wordt genomen......omg.
jij wordt gelukkig al niet meer serieus genomen door mij


omg wat triest
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 19-08-2006 om 17:52.
Oud 19-08-2006, 17:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-08-2006 @ 18:37 :
ALs wilders flink veel stemmen gaat krijgen, dan vertrek ik. Dat deze man nog serieus wordt genomen......omg.
Hij is weer van drie naar één zetel gezakt, de laatste keer dat ik checkte. Ik denk overigens dat alle stemmen op hem bijna wel proteststemmen zijn die niet bedoelt zijn om daadwerkelijk het beleid dat hij voorstaat door te voeren, want zelfs de ergste idioot zal nog geen voorstander zijn van het afschaffen van de gelijkberechting of serieus de 1e kamer afschaffen als ze ook maar een half idee hebben waar democratie over gaat.

Sommige van zijn andere punten zoals het aanpakken van fraudeurs etc en het terugdringen van onzinnige uitgaven aan Europa (landbouwsubsidies bijvoorbeeld, volgend jaar kunnen wij geen doperwten meer eten omdat de boeren zo nodig beschermt moeten worden), of de overdreven 'emancipatie' van Moslims (zie gescheiden zwemmen ten koste van het zwembad in deze thread bijvoorbeeld) zijn wel degelijk zinnig.

Maar ja, de 'oplossingen' die Wilders daarvoor heeft zijn debiel, dus ga je die dingen afwegen dan slaat Wilders zwaar negatief uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 19-08-2006 om 17:46.
Oud 19-08-2006, 17:49
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Hulk schreef op 19-08-2006 @ 18:42 :
jij wordt gelukkig al niet meer serieus genomen door mij


omg wat triest
[afbeelding]
Ik zou zeggen: probeer eens wat meer achtergrondinfo te zoeken. Die zin was niet serieus bedoeld.


Trouwens, uit jouw reactie mag ik afleiden dat jij een Super Wilders fan bent. Dat maakt jou nog debieler.

Ciao, loser.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 19-08-2006, 17:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-08-2006 @ 18:49 :
Ik zou zeggen: probeer eens wat meer achtergrondinfo te zoeken. Die zin was niet serieus bedoeld.


Trouwens, uit jouw reactie mag ik afleiden dat jij een Super Wilders fan bent. Dat maakt jou nog debieler.

Ciao, loser.
dat mag je niet afleiden, ik ben absoluut geen Wilders fan. alleen als iemand met zo'n link in zn profiel dat soort serieus danwel niet serieuze uitspraken gaat doen vind ik hem gewoon triest.

En bovendien een flikker merk ik al. "Ciao, loser"
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 19-08-2006, 18:02
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Hulk schreef op 19-08-2006 @ 18:56 :
dat mag je niet afleiden, ik ben absoluut geen Wilders fan. alleen als iemand met zo'n link in zn profiel dat soort serieus danwel niet serieuze uitspraken gaat doen vind ik hem gewoon triest.

En bovendien een flikker merk ik al. "Ciao, loser"
Daar heb je je probleem. Hypocriete, domme lui als jou moeten "gestenigd" worden. ZOals ik al zei: daat plaatje was niet serieus bedoeld.

En dat jij bij de woorden "Ciao, loser" al meteen aan een flikker denkt, maakt jouw nog zieliger.

Adios loser!
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 19-08-2006, 18:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Borstvergroting redde Israëlische het leven

JERUZALEM - Twee borstimplantaten hebben een Israëlische vrouw het leven gered tijdens een raketbeschieting door Hezbollah. De 24-jarige vrouw raakte gewond door scherven waarvan er enkele in de siliconen implantaten bleven steken, maakte een ziekenhuis in Nahariya dinsdag bekend. ,,Ze is van een wisse dood gered'', aldus de woordvoerster. De scherven zaten op slechts enkele centimeters van het hart. De patiënte is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
,,Dit is een buitengewoon geval maar het is een feit dat de siliconen implantaten haar voor diepere verwondingen heeft behoed'', aldus de behandelend arts. Volgens de medicus onderging het slachtoffer twee jaar geleden een borstvergrotende operatie. De scherven zijn verwijderd en de implantaten zijn vervangen.

(ANP)
http://www.ad.nl/fun/bizar/article544407.ece
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-08-2006, 18:22
Verwijderd
Hirsi Ali waarschuwt voor 'gevaar' Verdonk

Uitgegeven: 19 augustus 2006 13:08
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2006 17:43


HILVERSUM - Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het 'gevaar' dat Rita Verdonk in haar ogen vormt.

In de NOVA-televisiedocumentaire 'De Gelukzoeker', die zaterdag 26 augustus wordt uitgezonden, zegt het ex-Kamerlid over de huidige minister van Vreemdelingenzaken: "ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt."


Kort nadat Hirsi Ali haar paspoort weer terug kreeg, ontving ze een telefoontje van Verdonk. "Ik was verbaasd en kreeg kippenvel.

Dit was het laatste wat ik had verwacht. Rita nodigde me uit voor een glas wijn en wilde er nog eens rustig over praten. Ze vertelde me dat ze alles recht ging zetten wat krom was in Nederland."

Rutte

VVD-leider Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk, die achter hem tweede staat op de lijst voor de Kamerverkiezingen van 22 november. "Dit komt op mij over als rancuneuze uitspraken, die echter elke grond missen. Rita Verdonk heeft mijn volledige vertrouwen. Zij is een uitstekende minister op een van de moeilijkste ministeries."

Rutte verblijft momenteel in de Verenigde Staten, in New York, maar van enig contact met Hirsi Ali is geen sprake geweest, aldus zijn woordvoerder. Minister Verdonk "is blij met de reactie van Mark Rutte", liet haar woordvoerder zaterdag weten.

http://www.nu.nl/news/805853/11/Hirs...7_Verdonk.html

Oud 19-08-2006, 18:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Rutte vat het goed samen denk ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-08-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 19-08-2006 @ 18:42 :
jij wordt gelukkig al niet meer serieus genomen door mij
Ja, dat blijkt, je reageert nóóit op hem!
Oud 20-08-2006, 02:50
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2006 @ 21:26 :
Ja, dat blijkt, je reageert nóóit op hem!
wel erg kort door de bocht om een link te leggen tussen iemand niet serieus nemen en daarop te reageren!?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 20-08-2006, 10:59
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Hulk schreef op 20-08-2006 @ 03:50 :
wel erg kort door de bocht om een link te leggen tussen iemand niet serieus nemen en daarop te reageren!?
als er iemand hier is die nooit serieus moet worden genomen dan ben jij het wel. Zoals ik al zei: er komt geen zinning woord uit jouw kop.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 20-08-2006, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 19-08-2006 @ 18:42 :
omg wat triest
[afbeelding]
Ach, er staan zoveel plaatjes op het internet. Ik zie het probleem niet echt.
Oud 20-08-2006, 23:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Doden en chaos na storm in Budapest

BUDAPEST - Een plotselinge storm en hevige regenval hebben zondag dood en verderf gezaaid in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Tienduizenden mensen die kwamen kijken naar vuurwerk wegens een nationale feestdag sloegen voor het noodweer op de vlucht. Zeker drie mensen kwamen om het leven door ontwortelde bomen. Circa honderd mensen raakten gewond.

De politie sprak van een chaos. Schepen op de Donau zouden met elkaar in aanvaring zijn gekomen, waardoor mensen overboord sloegen. Vier mensen zouden zijn gered. Zeker een persoon wordt nog vermist.

De windstoten bereikten snelheden tot circa honderd kilometer per uur. De politie maakte melding van forse schade aan historische gebouwen, waaronder het presidentieel paleis.
http://www.nu.nl/news/806574/21/Dode..._Budapest.html

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-08-2006, 23:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, The Day After Tomorrow-achtige zaken lijkt haast wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2006, 23:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-08-2006 @ 00:16 :
Hmm, The Day After Tomorrow-achtige zaken lijkt haast wel.
Het eind der tijden komt dus toch dichterbij!
Oud 20-08-2006, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2006 @ 00:31 :
Het eind der tijden komt dus toch dichterbij!
Naah, maar je maakt mij niet wijs dat sommige van dat soort ongebruikelijke stormen er niet op duiden dat het klimaat sterk aan het veranderen is.

Hoewel in koor roepen dat we allemaal dood gaan ook best leuk kan zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-08-2006, 13:19
Verwijderd
‘Boe!’ voor Geert Wilders op Lowlands
Door Pablo Cabenda


BIDDINGHUIZEN - ‘Hij heeft een coupe soleil, maar houdt niet van mooi weer spelen. Hij heeft een zachte ‘g’ maar harde standpunten, dames en heren: Geert Wilders.’ Het publiek op festival Lowlands: ‘Boe!’

Festival Lowlands, dat dit weekeinde in Biddinghuizen wordt gehouden, bestaat voor een belangrijk deel uit muziek, theater en film, maar er is ook ruimte voor lezingen en voor politiek debat, onder de noemer 'CoolPolitics'.

Nederlands blondste eenmansfractie die zelfs op een zinderende Lowlandsdag een jasje dasje standpunt huldigt, krijgt een mager welkom in de Lima tent op het festivalterrein.Terwijl de andere deelnemers van CoolPolitics met welwillend applaus (ID&T baas Duncan Stutterheim en zangeres Ellen ten Damme) en stevig gejuich (Groen Links politica Femke Halsema) werden onthaald.

Vandaag gaat het op CoolPolitics, het jaarlijkse politieke debat in popsetting, over idealisme. Of zoals presentator/stand up comedian Jan Jaap van der Wal het typeert: ‘Doen we goed, zijn we goed en hoe kan het beter?’ Vorig jaar konden bezoekers van Lowlands zich ook in politiek verdiepen aan de hand van een lezing van Ruud Lubbers, die in een zaterdagmiddag zijn imago van billenknijper wist om te vormen tot dat van een wereldverbeteraar. Dit jaar heeft de organisatie voor CoolPolitics een spannende combi van deelnemers uitgenodigd.

De deelnemers hebben wijd uiteenlopende opvatting hoe idealen eruit horen te zien. Wilders meent uit idealisme jongeren te moeten ‘sturen’. ‘Want als mensen ontsporen en op straat anderen voor vuile jood uitschelden moet je ze keihard aanpakken en van straat halen.’ Hevige verontwaardiging. Iemand roept ergens ‘Bullshit!’

Stutterheim, die een arm gezin in India heeft geadopteerd, vraagt zich af hoe Wilders hem in zijn wilde jaren als Ajax supporter dan gestuurd zou hebben. ‘Zou je me dan in een kamp douwen of zo?’

En Halsema wordt er ‘hondsmoe’van dat elke keer dat politici het over jongeren hebben het automatisch over probleem jongeren gaat. En daarbij ‘jongeren met je niet sturen, die moeten je léren sturen.’ Gejuich voor Halsema.

Hoe denkt zij dan haar idealen te verwezenlijken, vraagt Van der Wal? ‘Simpel, stem op ons.’ Als van der Wal een zeker machtsgeilheid bespeurt die in strijd is met idealisme verduidelijkt de politica in zomerjurkje dat een zeker macht altijd nodig is om idealen te verwezenlijken. ‘Maar dat is heel iets anders dan met Balkenende in zee gaan.’

Dat is het sein voor Halsema en Wilders om een duel langs partijpolitieke lijnen uit te vechten. Waarbij Stutterheim zo nu en dan wat munitie levert en een verwarde Ten Damme aan de zijlijn droomt over wereldvrede.

Tuurlijk, iedereen wil de armen mensen in de Derde Wereld helpen maar waar Halsema met ontwikkelingshulp een stevige rol voor de overheid ziet, gruwt Wilders daarvan en vertrouwt op de naastenliefde van de burger om de wereld mooier te maken. De overheid moet zich terugtrekken. Maar dat betekent dus ook het opheffen van handelsembargo’s voor Derde Wereldlanden en geen subsidie meer voor Europese landbouw.

Wilders die iets te zacht in de microfoon praat, wordt vanuit de zaal aangespoord met een herhaald ‘harder’. Van der Wal: Het publiek wil dat u hardere standpunten inneemt. Hilariteit in de tent. Maar de politicus scoort een dik punt als bekent dat hij het niet kan verkroppen dat Europese politici uit angst stemmen te verliezen boeren geld blijven geven.

Halsema: ‘Dit is gewoon een anti-belastingverhaal.’ Wilders: ‘Femke zegt er niet bij dat zij wil dat van elke euro 80 cent naar de belasting gaat.’ Halsema: ‘Rechtse flauwekul.’ En mag ze even kwijt dat het ook een ideaal van haar is dat Rita Verdonk niet minister van integratie wordt.

Het laatste woord is aan Ten Damme die op haar manier iets aan een mooiere wereld doet.Als inzending voor het Duitse songfestival zong ze het liedje Platgefickt. Je zou het niet zeggen maar wel mooi een protestsong. Als afsluiting zingt ze een paar regels en terwijl ze de knie van Wilders streelt, zingt ze over neuken voor wereldvrede. Ook een vorm van idealisme.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...40873.ece/Boeh!_voor_Geert_Wilders_op_Lowlands
Oud 21-08-2006, 17:14
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Harde porno tijdens Zweeds journaal

Uitgegeven: 21 augustus 2006 17:22
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2006 17:29
AMSTERDAM - In Zweden is de nodige commotie ontstaan nadat de publieke zender SVT tijdens een journaaluitzending minutenlang expliciete beelden van een hardpornofilm vertoonde.

Het late journaal had als onderwerp de laatste krachtsverhoudingen in het politieke veld, maar de kijkers werden daarbij afgeleid door de schermen die achter de nieuwslezer te zien zijn.

Een er van stond per abuis nog afgesteld op de betaalzender Canal Plus, waarop de Tsjechische pornofilm Sex Tails te zien was. Het personeel had eerder de avond naar Canal Plus gekeken, maar vergeten de zender uit te zetten.

De Zweden werden op deze manier getrakteerd op beelden vol groepsseks en anale uitspattingen. Een Zweedse baas van de zender kan het bepaald niet waarderen. "Ik ben geschokt en overstuur", aldus Per Yng van SVT tegenover de Zweedse krant Expressen. "Het is totale waanzin."

Yng belooft dat het bij een incident blijft: "Het is ongelofelijk. Als je het nieuws wilt zien, zit je niet te wachten op de een of andere hardpornofilm. Dit zal nooit meer gebeuren."

http://www.nu.nl/news/807396/122/Har..._journaal.html

Hahahaha.
Oud 21-08-2006, 20:03
Verwijderd
Van Aartsen verlaat politiek

Uitgegeven: 21 augustus 2006 15:14
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2006 16:36


AMSTERDAM - Jozias van Aartsen zal zich niet verkiesbaar stellen voor de Tweede Kamer. Dat heeft de oud-fractievoorzitter laten weten aan Mark Rutte, zo schrijft het NRC Handelsblad maandag.

Van Aartsen laat in een ontslagbrief aan fractievoorzitter Rutte en partijvoorzitter Jan van Zanen weten dat hij "met verbijstering moest toekijken hoe de gebeurtenissen in mei en juni leidden tot een kabinetscrisis." Van Aartsen is van mening dat deze crisis, die tot de val van kabinet-Balkenende II leidden, zich niet had hoeven en mogen voordoen.

Tijdens de kabinetscrisis hield van Aartsen zich op de achtergrond. "Toen merkte ik dat ik het moeilijk vond mij bij die terughoudende rol neer te leggen. Ik ben daar kennelijk niet aan toe."

Verdeeldheid

Van Aartsen hekelt ook de verdeeldheid binnen de partij. In zijn brief schrijft hij dat vanaf de oprichting binnen de VVD "een richtingenstrijd woedt tussen een naar populisme neigende stroming en een vrijzinnige stroming." Volgens Van Aartsen hebben alle VVD-aanvoerders ernaar gestreefd die stromingen te verbinden, aangezien dat goed zou zijn voor het resultaat van de VVD.

Van Aartsen vraagt zich af of het in de politieke realiteit van nu nog mogelijk is om deze verdeeldheid te beperken. "Het beeld dat in de lijsttrekkerscampagne is ontstaan, heeft die verbindende rol moeilijker gemaakt. De nieuwe fractie krijgt daarmee te maken", aldus Van Aartsen, verwijzend naar de verdeeldheid die de strijd tussen Rutte en Rita Verdonk binnen de VVD heeft veroorzaakt.

Zalm

Van Aartsen is acht jaar VVD-minister geweest. Eerst was hij verantwoordelijk voor de portefeuille Landbouw, daarna was hij minister van Buitenlandse Zaken. In 2003 volgde hij Gerrit Zalm op als fractievoorzitter.

Toen de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen dit jaar tegenviel, besloot Van Aartsen zich terug te trekken als fractievoorzitter. Ook besloot hij zich niet te kandideren voor het VVD-lijsttrekkerschap, mits Rutte dat wel zou doen.

Nijs

Ook oud-staatssecretaris Annette Nijs (VVD) zal de politiek verlaten. Nijs, momenteel Tweede Kamerlid voor de VVD, wil Chinese bedrijven gaan adviseren. De vroegere bewindsvrouw is net terug van een verblijf van een maand in China.

Bron: nu.nl

Dat werd tijd, ouwe rukker dat-ie is. :')
Oud 21-08-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-08-2006 @ 00:50 :
Naah, maar je maakt mij niet wijs dat sommige van dat soort ongebruikelijke stormen er niet op duiden dat het klimaat sterk aan het veranderen is.

Hoewel in koor roepen dat we allemaal dood gaan ook best leuk kan zijn.
Een apocalyps over tien jaar betekent natuurlijk ook dat die paar PPM koolstofdioxide niet zoveel meer uitmaken
Oud 23-08-2006, 15:36
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Opgestapte Israëlische minister vervolgd

(Novum/AP) - De zondag opgestapte Israëlische minister van justitie Haim Ramon is woensdag in staat van beschuldiging gesteld wegens aanranding. De 56-jarige Ramon zou een 18-jarige vrouw uit het leger op 12 juli, de dag waarop Israël Libanon aanviel, tijdens een afscheidsfeestje op het ministerie van defensie tegen haar wil hebben gezoend.
Opgestapte Israëlische minister vervolgd

De oud-minister ontkent, maar als hij schuldig wordt bevonden kan hij drie jaar gevangenisstraf krijgen. Meir Sheetrit, die al eerder minister van justitie was, werd woensdag tot Ramons opvolger benoemd.

Ook woensdag werd de Israëlische president Moshe Katsav door de politie verhoord. Twee vrouwen hebben aangifte tegen hem gedaan, omdat hij hen zou hebben lastiggevallen.

http://www.nieuws.nl/275167/Opgestap...ister_vervolgd

Je zou denken dat zo'n man in tijden van oorlog zijn handen thuis zou houden maar niet dus. Zelfs een oorlog kan zijn zieke geest niet temperen.
Oud 23-08-2006, 20:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
LOL @

The Protestant Crusade Conspiracy

By Brenda Strohmaier

Who planted the bombs on German trains? Depends who you ask. Many Muslims in Germany think it's a government conspiracy. Just like with Sept. 11. And London....

That, at least, is what one 27-year-old from Saudi Arabia believes. "It's all a Protestant crusade," the man explains. "All of northern Germany is Protestant, isn't it? And so is President Bush." Then the man launches into a melange of confusing arguments and historical facts. The bubonic plague, Martin Luther and former German Chancellor Helmut Kohl all make a cameo. It's all connected somehow, the man is sure of it.

The young Saudi Arabian's views may make little sense from a Western point of view, but you can meet him and talk to him at a street corner in the middle of Hamburg, right by the central station. Foreigners from all over the world live in this neighborhood, called St. Georg, and a large number of them are Muslim. Several mosques have been built in the neighborhood. Many nearby stores carry no alcohol -- but they do have electronic memory aides for Koran students on offer.

And then there are the conspiracy theories. They are everywhere -- dozens of them -- including some to explain away Germany's recent terror scare. The others -- some mutually contradictory -- have pat explanations for what's really going on in the world.

The Saudi Arabian's crusade theory is being hotly debated on Steindamm, one of the main streets in the neighborhood. "It's not about religion, it's about money," says an Algerian wearing a Lacoste shirt. A man from Tunisia immediately agrees and asks, "Why else have German soldiers been sent to Congo?"

In their struggle for money and oil, Western states will use whatever means they can, according to the theory. That the USA knew about the September 11, 2001 attacks before they happened but chose not to prevent them is a widespread view. "We think the United States needed those attacks so they could start the Iraq war," explains Mahran Abdulwahab, a Lebanese graphic designer with a Hamburg accent.

"They're crazy."

Asked what they think of the suspects arrested for the foiled train attacks, many respond with remarks like: "They're crazy." Few have more to say. Abdulwahab also thinks such attacks are sheer madness. "It only harms people like us who live here," he says. But even he -- whose views are quite moderate and who even had a Jewish girlfriend once -- can't help claiming you'll never get the whole truth from the Western media because "their reporting is just too pro-Jewish." Many such anti-Semitic remarks -- and worse -- can be heard around Hamburg's central station.

Or on television. Just a few days ago, a 17-year-old Kurd from Bonn espoused the following theory on SPIEGEL TV: "What happened first," he said, talking about the recent conflict in Lebanon, "was that the Jews raped a child, or something like that." Later he claimed to have learned from a credible source that Jews once systematically shot six-year-olds in a kindergarten. "They let the teacher live so she would become mentally ill," the young man said.

Bizarre theories about the conflict in Lebanon can be heard in St. Georg too. A telephone salesman insists the recent police raids in London were all propaganda. Has he heard that a bomb attack was being prepared with liquid explosives? It's all lies, he says. "No one believes any of that. It's just about distracting people from the war in Lebanon." As he speaks, the salesman points outside the entrance to his store, where a group of men is chatting. "We all think this way here," the man says.

Anti-Semitism on the air

Such views are promoted by television propaganda like that aired by al-Manar, the Hezbollah-financed TV channel. Al-Manar not only glorifies suicide attacks, but it even features anti-Semitic TV shows as part of its children's program. "These films are made for children. Entire generations grow up with anti-Semitic ideas about Jews being apes and pigs," laments Wahied Wahdathagh of Berlin's Middle East Media Research Institute, which examines the programs aired on Arab television. The situation is exacerbated by films like the Turkish blockbuster "Valley of the Wolves", which features a Jewish doctor removing organs from the bodies of prisoners detained in Iraq's Abu Ghraib prison.

But Lebanese men like Abdulwahab, the graphic designer, insist they're able to differentiate. "We know al-Manar is run by Hezbollah," he says, "so we watch other channels too." At the same time, many immigrants deny that Germans are able to use the media critically and intelligently. "Many of them only read Bild" -- the popular tabloid -- "and watch TV. They think we're all terrorists," a young Tunisian explains.

And he has a theory to prove it: All the coverage of terrorism means people are forgetting the real problems of immigrants. "It's about distracting people," the man says. "All we want to do is live here peacefully. And that means we need jobs, jobs and more jobs. Why don't you write that in your article."


http://service.spiegel.de/cache/inte...433083,00.html

omg omg omg (op het job-thingy na dan)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 20:28.
Oud 23-08-2006, 20:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zie je wel, ik zei eerder al dat er een virus in de Arabische wereld rondwaart. Weer een slachtoffer, te zien aan dat artikel. Grof schandaal dat de VN nog geen vaccins is gaan verstrekken tegen de domheidsbacterie die daar om zich heen grijpt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-08-2006, 22:47
Verwijderd
Hier het Duits (http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,432976,00.html) - is toch de brontaal en leest dus beter. Woorden als 'judenfreudlich' overleven zo'n vertaaloffensief nooit.
Oud 24-08-2006, 12:17
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2006 @ 21:30 :
Zie je wel, ik zei eerder al dat er een virus in de Arabische wereld rondwaart. Weer een slachtoffer, te zien aan dat artikel. Grof schandaal dat de VN nog geen vaccins is gaan verstrekken tegen de domheidsbacterie die daar om zich heen grijpt.
Kan je meteen de hele wereld prikken. Veel Amerikanen schijnen hun eigen regering ook niet te vertrouwen wat betreft 11 september. Maar arabiertje pesten is natuurlijk makkelijker. Trouwens, als je subjectieve media hebt als hoofdbron dan kunnen die " arabieren "er meestal niets aan doen.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 24-08-2006, 14:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gatara schreef op [pl=22653964]23-08-2006:
".. Mahran Abdulwahab, a Lebanese graphic designer with a Hamburg accent...."

Doet 'ie vielleicht wel 's wat werk für Reuters?
Oud 24-08-2006, 14:57
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-08-2006 @ 00:50 :
Naah, maar je maakt mij niet wijs dat sommige van dat soort ongebruikelijke stormen er niet op duiden dat het klimaat sterk aan het veranderen is.

Hoewel in koor roepen dat we allemaal dood gaan ook best leuk kan zijn.
een klimaatsverandering gaat vaak gepaard met veel extreem weer
dat wil nog niet zeggen dat extreem weer duit op een klimaatsverandering
Oud 24-08-2006, 15:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Pluto geen planeet meer

Uitgegeven: 24 augustus 2006 15:47
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2006 16:06
AMSTERDAM - Vooraanstaande astronomen hebben vastgesteld dat Pluto niet langer tot ons zonnestelsel behoort. De planeet die in 1930 werd ontdekt voldoet niet aan nieuw vastgestelde richtlijnen voor de definitie van 'planeet'

Pluto stond onder astronomen al langer ter discussie. Wetenschappers van de Internationale Astronomische Unie (IAU) degradeerden Pluto donderdag in de Tsjechische hoofdstad Praag tot niet meer dan een flinke rots die om de zon draait.

De sterrenkundigen zochten naar een nieuwe definitie voor het woord 'planeet'. Doordat Pluto nu geen planeet meer is telt het zonnestelsel nog maar acht planeten.
http://www.nu.nl/news/809740/81/Plut...neet_meer.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 24-08-2006, 16:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Onderzoek: Indonesië gematigd islamitisch

(Novum/AP) - De Indonesiërs hangen een gematigde vorm van de islam aan. Zo'n tweederde van de Indonesiërs is tegen de invoering van strenge islamitische wetten, zoals het amputeren van de handen van dieven. Dat blijkt uit een donderdag verschenen opiniepeiling door het Indonesische Survey Circle.

Slechts 11,5 procent van de Indonesiërs wil dat de sharia, de islamitische wetgeving, gaat gelden. Bijna 70 procent zei de voorkeur te geven aan de huidige, seculiere democratie.

Bijna 78 procent van de zevenhonderd ondervraagden vindt dat de wet vrouwen niet moet dwingen om hoofddoekjes te dragen. Wel meent 80 procent van de Indonesiërs dat er maatregelen genomen moeten worden tegen prostitutie, gokken en het drinken van alcohol. Het onderzoek had een foutmarge van 4,8 procent.
http://www.nieuws.nl/276091/Onderzoe...gd_islamitisch
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 24-08-2006, 17:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2006 @ 17:57 :
Onderzoek: Indonesië gematigd islamitisch

(Novum/AP) - De Indonesiërs hangen een gematigde vorm van de islam aan. Zo'n tweederde van de Indonesiërs is tegen de invoering van strenge islamitische wetten, zoals het amputeren van de handen van dieven. Dat blijkt uit een donderdag verschenen opiniepeiling door het Indonesische Survey Circle.

Slechts 11,5 procent van de Indonesiërs wil dat de sharia, de islamitische wetgeving, gaat gelden. Bijna 70 procent zei de voorkeur te geven aan de huidige, seculiere democratie.

Bijna 78 procent van de zevenhonderd ondervraagden vindt dat de wet vrouwen niet moet dwingen om hoofddoekjes te dragen. Wel meent 80 procent van de Indonesiërs dat er maatregelen genomen moeten worden tegen prostitutie, gokken en het drinken van alcohol. Het onderzoek had een foutmarge van 4,8 procent.
http://www.nieuws.nl/276091/Onderzoe...gd_islamitisch
als je tegen het afhakken van handen bent ben je niet extreem maar niet gelijk gematigd
Oud 24-08-2006, 17:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-08-2006 @ 18:02 :
als je tegen het afhakken van handen bent ben je niet extreem maar niet gelijk gematigd


gematigder dan extreem wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 24-08-2006, 17:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2006 @ 18:15 :


gematigder dan extreem wel


nee mar ik bedoel als je denkt aan een gematigde christen denk je ook niet aan staphorst terwijl ze in staphorst ook veel dingen niet doen
de maatstaf voor moslims is gewoon beetje anders denk ik
zodra je jezelf niet opblaast en tegen afhakken van ledematen bent ben je gematigd
Oud 24-08-2006, 19:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gematigde Islam bestaat niet,
Gematigde moslims bestaan wel:, dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen.
(aldus Anne-Marie Delcambre)
Oud 24-08-2006, 21:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2006 @ 17:57 :
Onderzoek: Indonesië gematigd islamitisch

(Novum/AP) - De Indonesiërs hangen een gematigde vorm van de islam aan.
Joechei, nu moeten ze alleen nog de regering afzetten en alle geestelijken deporteren en dan kunnen ze eindelijk meer dan een achterlijke schurkenstaat worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-08-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 24-08-2006 @ 20:27 :
Gematigde Islam bestaat niet,
Gematigde moslims bestaan wel:, dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen.
(aldus Anne-Marie Delcambre)
Wow, dat is dus volledig anders dan bij het christendom!
Oud 24-08-2006, 23:22
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2006 @ 00:04 :
Wow, dat is dus volledig anders dan bij het christendom!
eigenlijk wel ja
Oud 24-08-2006, 23:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 25-08-2006 @ 00:22 :
eigenlijk wel ja
Eigenlijk niet nee. Ook in de bijbel staan hier en daar de meest gruwelijke dingen. Een enkele SGP-er of paus daargelaten weet iedereen echter dat zoiets niet serieus genomen moet worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-08-2006, 02:28
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 25-08-2006 @ 00:22 :
eigenlijk wel ja
Ah ja, die christenen die massaal heksen slachten en vrouwen verkrachten, waarna ze met die vrouwen trouwen en hun vaders 50 zilverstukken geven zie je inderdaad nog veel.
Oud 25-08-2006, 15:18
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-08-2006 @ 22:41 :
Joechei, nu moeten ze alleen nog de regering afzetten en alle geestelijken deporteren en dan kunnen ze eindelijk meer dan een achterlijke schurkenstaat worden.
En waarom is het dan een schurkenstaat?
Oud 25-08-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 24-08-2006 @ 18:42 :

zodra je jezelf niet opblaast en tegen afhakken van ledematen bent ben je gematigd
oh, ik ben extreem dan
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.