Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 13:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik studeer nu Pedagogische Wetenschappen aan de KUN, en dat is -zeker op dit moment- voor mij absoluut niet zwaar. Nu zit ik er over te denken om volgend jaar een tweede studie erbij te doen, een studie die ook niet als superzwaar te boek staat. Die studie komt er dan wel echt 'bij', dus het is niet de bedoeling dat mijn huidige studie op de achtergrond komt.
Nu is dus mijn vraag: wie heeft er ervaring met het doen van 2 studies tegelijk? en wie heeft er een idee voor een leuke 'bij-studie', die niet te zwaar is? Zelf zat ik te denken aan Nederlands ofzo, dat lijkt me wel leuk, maar daar moet je volgens mij heel veel verplicht werkcollege's volgen en dergelijke, dus dat zou dan weer minder geschikt zijn, lijkt mij zo...
Wie o wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 14:31
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik doe nu rechten en overweeg om er volgend jaar politicologie bij te doen, die twee studies schijnen best te combineren te zijn. En rechten zou jij er ook wel bij kunnen doen, weinig college en niet erg moeilijk.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:42
ganralph
ganralph is offline
doe iig wel ff navraag of jou studie in het 2e jaar (ik neem aan dat je eerstejaars bent) ook nog te combineren valt. veel studenten met 2 studies haken na verloop van tijd toch bij een van de twee af en dan is het verspilde moeite
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ganralph schreef op 17-04-2003 @ 16:42:
doe iig wel ff navraag of jou studie in het 2e jaar (ik neem aan dat je eerstejaars bent) ook nog te combineren valt. veel studenten met 2 studies haken na verloop van tijd toch bij een van de twee af en dan is het verspilde moeite
I know. Het tweede jaar wordt -voor zover ik tot nu toe weet- wel iets zwaarder dan het eerste (ja, ik ben eerstejaars), maar wat ik heb gehoord ook niet dat je zegt van superdruk ofzo.
Maar ik heb nu gewoon het idee dat ik mijn tijd zit te verdoen... Ik kan zoveel meer leren en doen dan wat ik nu doe... en dat irriteert me. Of ik ga gewoon een superbaan(tje) zoeken voor al die vrije tijd van mij...
Maarehm, ik ga binnenkort eens een afspraak maken met de studieadviseur... Maar dan wilde ik dus wel een beetje een beeld hebben wat voor studie ik wil doen... alleen weet ik dat dus nog niet... Nederlands lijkt me leuk, journalistiek, iets van cultuurwetenschappen, enz enz...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 10:56
kittyme
kittyme is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 17-04-2003 @ 16:54:
Maar ik heb nu gewoon het idee dat ik mijn tijd zit te verdoen... Ik kan zoveel meer leren en doen dan wat ik nu doe... en dat irriteert me.
Hmm, ik ken het probleem... Ik doe dezelfde studie (maar dat weet je ) en ik heb nu echt het idee dat ik vakantie heb en tussendoor ook nog eventjes studeer... Ze hadden het van mij beter mogen verdelen, zodat we het nu ook wat drukker hebben (net zoals in de eerste periode bijvoorbeeld).
Zucht.
__________________
Walking on sunshine :)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
kittyme schreef op 18-04-2003 @ 11:56:
Hmm, ik ken het probleem... Ik doe dezelfde studie (maar dat weet je ) en ik heb nu echt het idee dat ik vakantie heb en tussendoor ook nog eventjes studeer... Ze hadden het van mij beter mogen verdelen, zodat we het nu ook wat drukker hebben (net zoals in de eerste periode bijvoorbeeld).
Zucht.
Dat wist ik nog, ja
Inderdaad, dit is gewoon vakantie met op 2 dagen nog een college... Meer is het niet.
Inderdaad hadden ze de vakken wat beter mogen verdelen over het collegejaar, maar volgens mij was het dan nog -over het hele jaar genomen- geen druk jaar geweest...

In ieder geval fijn dat ik niet de enige ben die zo over PWO denkt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:16
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Hey,

Ik heb wel vaker gehoord dat de studie nou niet bepaald zwaar is! Kun je ook psychologie&pedagogische wetenschappen tegelijk doen?

En wat heb jij nu uiteindelijk gedaan?
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 00:53
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Ja dat heb ik dus ook... ik studeer journalistiek maar heb niet echt het idee dat ik er heel veel voor moet doen of laten.. Terwijl ik toch één van de weinige ben die in 1 jaar zijn/haar P heeft gehaald. Idd, zonde van je tijd en bovendien mag je er een 2e studie bij doen zonder collegeld te betalen, dus geen man over boord, mocht t mislukken zelf wil ik als bijvakstudent bestuurskunde gaan volgen, want een hele studie erbij wordt een btje moeilijk gezien de opkomstplicht bij bepaalde colleges op het HBO...
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:31
Sithan
Sithan is offline
Ik doe psychologie en start met criminologie daarbij dit jaar...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 14:23
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik zou wel graag biologie en Nederlands tegelijk willen studeren, maar ik denk dat dat niet kan
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren geneeskunde of pedagogische wetenschappen studeren...
gewoonmezelf
7 13-05-2006 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.