Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 12:27
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Wat is de UEFA CUP nu eigenlijk nog waard?! Dit is GEEN afbraaktopic voor Feyenoord, die ik de cup zeker toe wens. Dit is geen topic over de wedstrijd zelf, want die is er al.

De feiten:

Er worden eerst een hele hoop kwalificatieronde gespeeld in verschillende rondes, en opeens komen daar de verliezers van de CL voorronde wedstrijden bij. (Het vangnet-effect).
Dan een eerste ronde tussen zo'n 96 clubs. Daarna een 2de rond 48 clubs.
Dan is er die 3de rond tussen 32 clubs (aja, want de 8 ploegen die in de CL het 3de zijn geworden in hun poule komen er bij (zoals Feyenoord en PSV dit jaar).

En dan gaan we rustig verder naar 16 clubs, 8 clubs, 4 clubs, 2 clubs.

Verder zijn de 2 finalisten (Feyenoord (groep H) en Borussia Dortmund (groep B)) verliezers uit de CL. Sterker nog ook PSV (groep D) komt uit die CL. Enkel AC Milan speelde vanaf de Eerste Ronde mee, en die kwam geen ploeg tegen die uit de CL kwam.


Dus wat is de UEFA CUP nu eigenlijk waard? Het zijn de ploegen die CL niet aan kunnen. Ploegen zoals Deportivo La Coruña, Bayern München, Panathinaikos en Liverpool gaan een ronde verder in de CL, maar worden er dan uitgegooid. Weg Europees voetbal. Zijn die dan slechter dan bv Feyenoord, want Feyenoord speelt een Europese finale.

Dus:

UEFA cup mag geen vangnet meer zijn voor de CL. UEFA cup begint met "kleinere" ploegen en daarna nemen die ploegen uit de CL het over, en komen enkele clubs door die geen ploegen tegen komen uit de CL (zie AC Milan) en is dus oneerlijk. Er moet een ander systeem komen bij de UEFA cup, zoals bij de CL, met poules en bv bij de 2de poule kunnen er eventueel nog ploegen uit de CL komen (al ben ik daar tegen), maar zo komen alle ploegen dan tenminste 1 ploeg tegen die uit de CL komt.

En nu jou gedachte
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2002, 12:33
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
de uefa cup is zeker voor de 'b'-landen heel wat waard. Onder a-landen versta ik dan de landen Engeland, Italië, Spanje en misschien Duitsland. Voor de rest van Europa is het wel iets heel moois om dat te winnen, zie maar het volksfeest dat in Turkije en Hoogezand-Sappemeer uitbrak nadat Galatasaray de Uefa Cup won. En de snelheid waarmee de kaartjes voor de finale van dit jaar waren uitverkocht. Voor sommige clubs is het niet meer dan een troostprijs maar voor de internationaal wat minder gerenommeerd ploegen is het een absolute hoofdprijs.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:34
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Ik vind dat ze sowieso dat hele poulesysteem moeten afschaffen. Maar helaas...commercie
Geef mij maar gewoon zoals het vroeger was. Iedereen op een grote hoop en dan loten. So what als je in de 1e ronde CL Barca-Real krijgt? Dat is de charme van cupvoetbal. En dat de Uefa-cup de afdankertjes krijgt van de CL slaat al helemaal nergens op, maar goed...het gaat allemaal om het geld...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:52
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb een op teletekst gelezen dat ze het "vangnet-principe" willen afschaffen...is dit waar? Dan wordt de CL ook meteen eens stuk spannender
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:07
Verwijderd
Zolas het er nu uitziet is het telkens weer een finalist die zelf ook in de CL heeft gezeten net als vorig jaar toen won liverpool de cup nadat ze uit de CL waren gekomen, hjaar daarvoor hetzelfde met Galatasaray.

EIgenlijk kan je dus gewooon zeggen dat de Cl voor de beste is en de Eufa cup voor de afvallers van de Cl.

Dus zou je evntueel (weer) een derde beker in moeten voeren en daar alleen de kleine clubs laten meespelen zoals Nac, Roda etc.

En dat afvalsysteem van Cl naar Eufa Cup gewoon afschaffen, want das echt niks je moet gewoon bij de eerste twee raken zoniet dan ben lig je er gewoon uit. Maar goed dan krijg je weer twee precies dezelfde poule effecten, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen doen die twee poules samenvoegen tot 8 clubs en daar gewoon de eerste 2 of 3 doorlaten gaan in de Cl.

Maar dat afvalsysteem zouden ze echt moeten afschaffen, want zo krijgen de iets kleinere clubs niet eens de kans om te winnen in de Eufa Cup.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:10
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:


Maar dat afvalsysteem zouden ze echt moeten afschaffen, want zo krijgen de iets kleinere clubs niet eens de kans om te winnen in de Eufa Cup.

Het is ook niet de bedoeling dat slechte clubs hem winnen, ze hebben echt wel een kansje Roda had zomaar in de kwart finale kunnen staan.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:10
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
hup, als je 3e of 4e wordt in de cl lig je dr gewoon uit, klaar.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef:
Het is ook niet de bedoeling dat slechte clubs hem winnen, ze hebben echt wel een kansje Roda had zomaar in de kwart finale kunnen staan.
Nu winnen alleen grote clubs de eufa cup (lees; afvallers van de Cl)

Ik bedoelde daarmee gewoon dus (met die kleine clubs) de clubs die starten. Een van die Clubs moet de Eufa Cup winnen, en niet een club uit de Cl....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:14
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Zolas het er nu uitziet is het telkens weer een finalist die zelf ook in de CL heeft gezeten net als vorig jaar toen won liverpool de cup nadat ze uit de CL waren gekomen, hjaar daarvoor hetzelfde met Galatasaray.
Beide finalisten van vorig jaar, Liverpool en Alaves kwamen in de 1e ronde uit in de Uefa-cup.
Dus het is zeer zeker mogelijk.

Kijk maar
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:32
Verwijderd
bij moeten zetten (lees: uit de Cl halen)
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:


Beide finalisten van vorig jaar, Liverpool en Alaves kwamen in de 1e ronde uit in de Uefa-cup.
Dus het is zeer zeker mogelijk.

Kijk maar
Ik dacht dat liverpool mee deed aan de Cl. Ach jah, het meerendeel van de winnaar's zijn uit de Cl gekomen (sinds de wijzigingen)

Maar ik vind dus wel dat ze er geen "betere clubs" (lees: uit de CL halen)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:59
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik hoop iig niet dat er een poule-systeem in de uefa-cup komt, want dat is zo saai..
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:10
Verwijderd
Ik vind het wel eerlijk, het zou toch van de zotten zijn als bijvoorbeeld een club met uefa-voetbal meer europeessucces heeft dan een club met CL-voetbal. Stel de nr. 1 van een land bv. (AJAX) loot met Man utd, Real en Sturm graz dan liggen ze er meteen uit. Doet een club zoals bv utrecht het beter door al die f*cking slechte teams die in het begin mee doen. Komen ze gewoon in de 3e/4e ronde. Roda had pech met Milan en Ajax was gewoon kneuzerig bezig . Maar normalitee zou elk nederlands team uit de top 5 toch wel de 3e ronde moeten kunnen halen. Omdat er van de 96 team cker de helft kneuzenteams zijn ergens uit de uiterste uithoek uit Estland.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:20
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Ach jah, het meerendeel van de winnaar's zijn uit de Cl gekomen (sinds de wijzigingen)
Klopt, dit is het 3e seizoen waarin die regel geldt, het 1e jaar waren Galatasaray en Arsenal allebei uit de CL. Het jaar erna L'pool en Alaves allebei niet en nu Feyenoord en Dortmund allebei wel.

Maar in het 1e jaar('99/'00) waren de 2 verliezend halve finalisten(Lens en Leeds) afkomstig uit de Uefa-cup. Het jaar erna verloren Kaiserslautern en Barca in de halve finale, ook Kaiserslautern kwam uit de Uefa-cup. En ook dit jaar kwamen de 2 verliezend halve finalisten uit de Uefa-cup.

Dus: Halve finale Finale

'99/00 2CL/2Uefa 2 CL

'00/01 1CL/3Uefa 2 Uefa

'01/02 2CL/2Uefa 2 CL

Je kan dus niet echt zeggen dat de CL-teams het zoveel beter doen. Ik ben het wel met je eens dat ze er niet in thuis horen, want ze speelden CL en waren niet goed genoeg, dus lig je er uit.
Maar dat ze zo'n enorm voordeel hebben, of zoveel beter zijn...dat is dus niet zo.

Wat vinden jullie van ploegen die verliezen in de 3e voorronde en dan in de Uefacup terecht komen?
Ik persoonlijk vind daar wel wat voor te zeggen. Die ploegen hebben zich gekwalificeerd voor Europees voetbal, bijv 3e geworden in Nederland, en dan verlies je al voordat het Europees toernooi echt begonnen is. Ik vind dat je dan mee mag doen aan de Uefa-cup, je hebt toch recht op Europees voetbal.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:40
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Ik ben het er wel mee eens dat de 3de uit de eerste ronde CL erbij komt, want de CL is HET toernooi waar alles om gaat, dus is het belangrijk dat het in de poules ook spannend blijft. Een voorbeeld:

plaats - team - wedstrijden - punten
1. Feyenoord 5 -10
2. Manchester 5-9
3. Barcelona 5-6
4. Roma 5-4

Barcelona - Roma
Feyenoord - Manchester

In dit geval is het zo dat Feyenoord geplaatst is. Als de regel van de 3 gaat naar UEFA Cup er niet zou zijn, zou Roma nergens meer voor spelen, en zo Barce laten winnen. Als Feyenoord dan van Manchester wint, is de kans er, dat Barce i p v Manchester naar de volgende ronde gaat, omdat zij het geluk hadden dat Roma er niet meer voor ging. Nu gaat Roma juis extra goed hun best doen, en zorgen dat ze toch nog naar UEFA Cup gaan, en zo blijft het spannend.

***dit was slechts een voorbeeld, het berust (helaas) niet op werkelijkheid (de uitslag van de poule dan)***
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:57
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Stel dan dit geval(in de andere poule )

PSV 5-10
Real Madrid 5-10
Arsenal 5-9
AS Roma 5-1

PSV-Real
Arsenal-Roma

In dit geval speelt Roma nergens meer voor en is dus Arsenal in het voordeel. Is dit een reden om ook de nr 4 van de CL naar de UEFA-cup te doen zodat ze nog ergens voor spelen?
Nee, lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 11:48
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
Stel dan dit geval(in de andere poule )

PSV 5-10
Real Madrid 5-10
Arsenal 5-9
AS Roma 5-1

PSV-Real
Arsenal-Roma

In dit geval speelt Roma nergens meer voor en is dus Arsenal in het voordeel. Is dit een reden om ook de nr 4 van de CL naar de UEFA-cup te doen zodat ze nog ergens voor spelen?
Nee, lijkt me niet.
Dat is ook niet de bedoeling, want dan speelt Roma alsnog nergens voor. Ik vind het het best zoals het is
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:36
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Ik vindt dat ze het gewoon zo moeten laten.
Want zeg nou eerlijk,hoe groot is de kans dat een club uit zo'n klein land als Nederland bijv. ver komt in de CL?
Nou dan lig je eruit,kan je niet meer naar de Uefa cup,en zo word de kans op Europees succes voor landen als Nederland nog kleiner.

En ik vindt wel dat de Uefa cup iets voorstelt,het is nog steeds Europees succes wat word betaald,en vind het 'n beetje onzin dat sommige mensen het nog zien als een troostprijsje.
Oke voor de echt grote clubs die normaal erg ver komen in de CL misschien wel,maar tis nog steeds Europees succes
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 18:55
jpzegthallo
jpzegthallo is offline
"Dus zou je evntueel (weer) een derde beker in moeten voeren en daar alleen de kleine clubs laten meespelen zoals Nac, Roda etc."

Ik weet niet of jullie het weten maar zo'n beker bestaat toch al?, De intertoto ofzoh... Opzich al dat niemand het kent, er valt bijna niks aan te verdienen Dit jaar spelen volgens mij 4 nederlandsee clubs aan mee (Ik kan het faut(haha) hebben, je hoort er nl. niks van )

Jan Pieter

"Feyenoord,

Mijn Feyenoord"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
jpzegthallo schreef:


Ik weet niet of jullie het weten maar zo'n beker bestaat toch al?, De intertoto ofzoh... Opzich al dat niemand het kent, er valt bijna niks aan te verdienen Dit jaar spelen volgens mij 4 nederlandsee clubs aan mee (Ik kan het faut(haha) hebben, je hoort er nl. niks van )
De intertoto is een een kan je winnen vervolgens mogen de 3 winnaars naar de UEFAcup. En erdoen 2 nederlandse clubs mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd crisi à l' anderlecht
mobie
33 28-02-2002 17:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.