Oud 13-02-2004, 09:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hoax of waarheid? En wat gaat er gebeuren - denk je - als het waar is met de huidige microsoftproductengebruikers?

Delen broncode Windows uitgelekt via internet

Donderdag, 12 februari 2004 -

Delen van de geheime broncode van de besturingssystemen Windows 2000 en Windows NT4 zijn uitgelekt via internet.

Door Maarten Reijnders

Dat heeft Microsoft bevestigd. Hoe de broncode is uitgelekt, kon Microsoft niet zeggen. Het softwarebedrijf stelt een onderzoek in.

Volgens mensen die de code hebben gedownload, gaat het om een bestand van 200 MB dat na het uitpakken 600 MB groot is. "Dat is veel minder dan de 6 of 10 GB waaruit het besturingssysteem volgens Microsoft bestaat", aldus beveiligingsdeskundige Thor Larholm tegenover de IDG News Service.

De gevolgen van het uitlekken van de broncode van de besturingssystemen kunnen verstrekkend zijn. "Als ik een belegger was, zou ik onmiddellijk put-opties op het aandeel Microsoft kopen", aldus een bezoeker van de discussiesite Slashdot.

Behalve financiële gevolgen kan het uitlekken van delen van de broncode ook leiden tot beveiligingsproblemen. Voor hackers wordt het door de beschikbaarheid van code wellicht eenvoudiger om gaten in de software van Microsoft te ontdekken.

Voor de officiële bevestiging van het uitlekken van de broncode had Microsoft echter al laten weten geen grote veiligheidsproblemen te voorzien. "Als een klein deel van de broncode van Windows beschikbaar is, is dat meer een kwestie van intellectueel eigendom dan van veiligheid", aldus het softwarebedrijf.

Het uitlekken van de broncode is hoe dan ook een tegenslag voor Microsoft dat eerder deze week al in het nieuws kwam door een patch (reparatiesoftware) voor een ernstig lek in Windows.
Schokkend

De eerste berichten over het uitlekken van de broncode doken aan het eind van donderdagavond op. "Schokkend en mogelijk verwoestend nieuws", luidt het oordeel van Neowin, de site die het bericht als eerste naar buiten brengt.

Microsoft houdt zich aanvankelijk op de vlakte. "Het gerucht over de beschikbaarheid van de broncode van Microsoft is gebaseerd op de speculaties van een individu die een klein deel van de ongeïdentificeerde code heeft gezien en dacht dat het op de broncode van Windows leek", aldus een woordvoerster van Microsoft. Wel kondigt het softwarebedrijf meteen een onderzoek aan.

Beveiligingsdeskundige Dragos Ruiu komt sneller met een oordeel over de inhoud van de op internet verspreide bestanden. "Het lijkt echt", verklaart hij tegenover CNet. Wel wijst hij erop dat het moet gaan om een deel van de broncode en niet de complete broncode. "Het zijn maar wat brokken van het besturingssysteem."

Joe Wilcox, een analist van Jupiter Research, kan zich dan nog maar moeilijk voorstellen dat er inderdaad broncode is gelekt. Hij noemt dat tegenover de IDG News Service 'erg onwaarschijnlijk'. "Maar als er broncode van één van beide besturingssystemen op internet opduikt, is dat dramatisch voor Microsoft."
Hoax

Het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje over internet. Op Tweakers.net en Slashdot wordt al meteen druk gediscussieerd over de uitgelekte broncode. "Wat ik gezien heb, ziet er authentiek uit", aldus een van de deelnemers aan de discussie op Tweakers.net.

"De kans dat het een zeer geslaagde hoax is, is ook niet onwaarschijnlijk", zo houdt een ander nog een slag om de arm. "Als dit een grap is, heeft iemand heel veel tijd besteed aan een vervalsing", stelt iemand echter vast op Slashdot.

Op hetzelfde Slashdot stelt een van de bezoekers dat het er een keer van moest komen dat de broncode zou uitlekken. Hij wijst daarbij op de lijst van instanties die toegang hebben tot de broncode. Overheden en universiteiten kunnen de broncode inzien op voorwaarde dat ze de code niet verspreiden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2004, 10:12
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
In iedergeval is het zeker volgens dit nieuwsbericht dat de sourcecode echt is, omdat het door microsoft bevestigd is.
In dit nieuwsbericht lezen we:
Citaat:
Microsoft Corp. on Thursday confirmed that the source code for two versions of its Windows operating system has been leaked, a security breach that could give hackers important intelligence about how to exploit flaws in software run by most of the world's computers.

"Today we became aware that incomplete portions of Windows 2000 and NT 4.0 source code was illegally made available on the Internet," said Microsoft spokesman Tom Pilla. "It's illegal for third parties to post Microsoft source code and we take that activity very seriously."

There was no indication that the code was stolen through a breach of the Redmond, Wash.-based company's internal network, Pilla said. He said the FBI is investigating the matter.
Dit is dus een grotere probleem dan die kleine lek wat hier bij dit forum ook besproken werd.

Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Iemand opperde mogelijkheid al dat het lek gefabriceerd was door Microsoft zelf, zodat mensen naar de winkels zouden gaan rennen voor de -van de grond af gebouwde- O/S Longhorn.

Als dat zo zou zijn; zou de rechter daar geen stokje voor kunnen steken? Want het is immers niet de schuld van de klant die in bezit is van windows 2k/NT maar de schuld van microsoft. En dan moet die laatste dokken, niet die eerste.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:30
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Om even op de andere topic: [NIEUWS] Zwakke plek in Windows XP/2K terug te komen,..
Dan word het nu mooi tijd dat ik op zoek ga naar de fouten en voor mezelf patches ga schrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-02-2004 @ 10:19:
Iemand opperde mogelijkheid al dat het lek gefabriceerd was door Microsoft zelf, zodat mensen naar de winkels zouden gaan rennen voor de -van de grond af gebouwde- O/S Longhorn.

Als dat zo zou zijn; zou de rechter daar geen stokje voor kunnen steken? Want het is immers niet de schuld van de klant die in bezit is van windows 2k/NT maar de schuld van microsoft. En dan moet die laatste dokken, niet die eerste.
Heb je een bron?
Maar je hebt in ieder gevalw el een heel sterk punt.

Maar dit kan net zo hard nadelig zijn voor MS, hierdoor kunnen mensen zeer gaan twijfelen aan Windows, en dus kiezen voor een ander OS.

Overigens denk ik dat ht gewoon een HOAX is, hoe vaak is de Windows code wel niet zogenaamd uitgelekt?

Trouwens, MS geeft de code zelf vrij aan bijv. studenten en universiteiten, hir ztten wel strikte reges aan (contracten, begeleiding, etc).
Maar dat zou dan dus dit stukje kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
********** schreef op 13-02-2004 @ 10:31:
Heb je een bron?
Maar je hebt in ieder gevalw el een heel sterk punt.


Nee, geen bron. Ik zei toch "iemand opperde" Die iemand slaat op een vriend van me

Citaat:

Maar dit kan net zo hard nadelig zijn voor MS, hierdoor kunnen mensen zeer gaan twijfelen aan Windows, en dus kiezen voor een ander OS.


Deden ze dat al niet?

Citaat:

Overigens denk ik dat ht gewoon een HOAX is, hoe vaak is de Windows code wel niet zogenaamd uitgelekt?

Trouwens, MS geeft de code zelf vrij aan bijv. studenten en universiteiten, hir ztten wel strikte reges aan (contracten, begeleiding, etc).
Maar dat zou dan dus dit stukje kunnen zijn...
Misschien. Kwam ook een artikel tegen dat Microsoft de bron code had doorgespeeld aan de Russen. Wellicht dat zij daar iets te maken mee hebben.

Kijk hier maar
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:52
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
er is een groot verschil tussen een sourcecode dat aan scholen word gegeven (hierin word veel geknipt voordat het aan een school word gegeven) en een illegaal gelekte sourcecode.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 13-02-2004 @ 10:52:
er is een groot verschil tussen een sourcecode dat aan scholen word gegeven (hierin word veel geknipt voordat het aan een school word gegeven) en een illegaal gelekte sourcecode.
Dus als een school de Windows code aan mij geeft is het niet illegaal?
Er word nergens beweert dat het niet om die code gaat...

Het is in alle gevallen illegaal..
ALS het de Windows code betreft teminste..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:56
Verwijderd
Ik ben blij dat zoiets bij microsoft gebeurt.

door de monopoliepositie die zij bezitten krijgen ze natuurlijk te maken met hackers. een virus voor Linux is minder interresant.. daarbij werken veel meer mensen aan Linux en is de sourcecode gewoon beschikbaar voor iedereen die het wil inzien.

De kleine pinguin schopt de softwaregigant tegen de schenen.

Misschien dat mensen nu is inzien dat Linux een uitstekend alternatief is. daarbij is Linux ook veel stabieler.

Zelf draai ik WindowsXP omdat ik dit persoonlijk beter vind werken.. ook voor de meeste games. maar ik verwacht dat Linux hier best blij mee zal zijn.

Microsoft gaat nu inleveren.

Let's open the source.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:01
dystopia
dystopia is offline
Ja daar heb ik wel een bron van, van zo iemand die dat oppert.
Slashdot draadje,
daar staan allerlei interessante posts. Inclusief bovenstaande conspiracy theory.

Ik denk NIET dat ze dit expres hebben gedaan maar ik denk wel dat ze er rekening mee houden dat dit gebeurd omdat ze dat shared source beleid nou eenmaal hebben, voor o.a. bedrijven, overheden, universiteiten, MVP's, enz. Source code is wel vaker uitgelekt, ook van Windows, maar afaik niet zo massaal. Ze kunnen het nu ook vast in hun voordeel laten werken, al is het op de lange duur. En dan komen die conspiracy gasten weer van blabla zie je wel maar daar is het niet mee bewezen.

Uiteindelijk is het vervelend voor open source projecten die proberen Windows "na te apen". De legaliteit van deze projecten zit nu okay, maar wanneer er MS code of code van mensen die MS code hebben gelezen in komt, dan is er een probleem.

"Dont know if its genuine but for everyones sake I suggest that all people here completly ignore it (same as I will be doing)" -- Jonathan Wilson (ontwikkelaar WINE). Bron.

"No, I think this is actually bad for us. We now have to be even more careful about who we accept code from." -- Ge van Geldorp (ontwikkelaar ReactOS, gepost als AC). Bron.

Groklaw (paralegal site) over dit nieuws.

PS: weet iemand wat die DevilsOwn/2600 versie van XP precies is? Is dat een zelfgecompilede?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 13-02-2004 @ 10:55:
Dus als een school de Windows code aan mij geeft is het niet illegaal?
Er word nergens beweert dat het niet om die code gaat...
Illegaal bezig zijn met de copyrights dus,..hiermee wil ik zeggen als je de code verkoopt dan ben je dus strafbaar bezig. Tenzij het dus mag van ms.

Maar we hebben de gelekte code eens binnengehaald en het besproken met de groep (+leraar) en het lijkt er zwaar verdacht op dat het dus de officiele broncode is.
Ms heeft het dus al (officieel) bevestigd,..zie mijn vorige berichten.

Aan de andere kant hoor ik dat misschien zo'n school-versie van de broncode is gelekt.
Ik hoop dat het dit dus de gelekte code is.

Zo niet, dan is windows nt en 2000 (en xp dat gebasseert is op 2000) vanaf nu zo lek zijn als een mandje.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:10
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
@dystopia, da's gewoon een corporate release (geen activation nodig) die geleaked was.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-02-2004 @ 11:56:
Misschien dat mensen nu is inzien dat Linux een uitstekend alternatief is.
Hoe kun je dat hier uit concluderen? Dan moet je de broncode gaan lezen. Dat is niet verstandig. Waarom niet? Om de broncode te lezen moet je de broncode begrijpen (C, C++, ASM met name). Wil je vervolgens overstappen op Linux en je kunt C/C++/ASM lezen dan kun je het neem ik aan ook schrijven, of iig je hebt er iets van affiniteit mee. Als je vervolgens iets schrijft voor "Linux" of FLOSS-kamp en dat is onder een open licentie, dan kan het in sommige gevallen afhankelijk van wat het doet, nog wel 'ns zo zijn dat je de gigantische lading van advocaten op je donder krijgt van Microsoft. Als arme programmeur of klein bedrijf is dat moeilijk te verweren. Of je nou wel of niet de source hebt gezien, in de media krijgt dat een dermate draai dat je project een slechte naam krijgt (Linux vs SCO) en zoiets is nog lastiger te bewijzen dan de Linux vs SCO zaak, denk ik. Dat vind ik een gigantisch nadeel, en eigenlijk is het dus onverstandig om als devver die code te bekijken.

Op /. las ik dat er sporen uitwijzen dat het van Mainsoft.com af komt. Wie het ook heeft gedaan, bewijst dat dat Windows onveilig is? In de media komt iets van een crhack online niet naar voren en uitgepakt past het precies op een CDROM van 650 MB. Dus dat lijkt me idd onwaarschijnlijk, lijkt me eerder dat bijv een student het heeft gedaan of Mainsoft.com is gecrhacked.

Citaat:
maar ik verwacht dat Linux hier best blij mee zal zijn.]
Wie bedoel je met Linux? FLOSS ontwikkelaars? Wat is het voordeel voor hen? Ik zie tot nu toe geen voordelen, ik zie iets dat een voordeel lijkt als je kortzichtig kijkt, maar als ik vervolgens verder kijk zie ik erg veel nadelen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:16
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
is de source al op suprnova.org te vinden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:20
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-02-2004 @ 10:39:


Misschien. Kwam ook een artikel tegen dat Microsoft de bron code had doorgespeeld aan de Russen. Wellicht dat zij daar iets te maken mee hebben

Kijk hier maar [/B]
Op /. hebben ze het over China, hier over Russen. We weten allemaal dat het Nederlanders zijn!

Serieus,
Microsoft heeft een aantal shared source projecten.
http://www.microsoft.com/resources/s...e/default.mspx

Met o.a. Universiteiten
Hier een lijstje
http://research.microsoft.com/collab...licensees.aspx
Jeugd is de toekomst.

Met regeringen, o.a. met China, Israel, Europese regeringen. Dit alles onder het mom van vertrouwen.

En ook met bedrijven, en tenslotte de MVP's.

Er waren enkele sporen van Mainsoft.com te vinden en een corefile van een RedHat kist, VIm, ed. Zelf kan, wil, en ga ik dat niet checken. Binnenkort zal de FBI ofzo er wel op bezoek gaan om 'ns ff te kijken of er een bak is geroot of dat ze zelf hebben ge-eikeld.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:13
-[(Bartjee)]-
Avatar van -[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 13-02-2004 @ 12:16:
is de source al op suprnova.org te vinden?
lol
__________________
Serieus ?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:15
dystopia
dystopia is offline
Hier nog meer info over de backdoor / worm (NIMDA) en de EML files:

http://slashdot.org/comments.pl?sid=96614&cid=8265305

Bewijs dat Mainsoft legaal toegang tot de source had:

http://mainsoft.com/news/press_relea...0_3_22_01.html

Onderzoek originele poster:

http://slashdot.org/comments.pl?sid=96614&cid=8266501
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:29
-[(Bartjee)]-
Avatar van -[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
http://www.baltimoremd.com/content/win2000source.html
__________________
Serieus ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2004, 13:48
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 13-02-2004 @ 12:16:
is de source al op suprnova.org te vinden?
In iedergeval wel op het netwerk van het muildier (hint).

Op tweakers.net is er een update over de source.
Hiervan de belangrijkste dingen:
Citaat:
Microsoft heeft op zijn website een kort bericht geplaatst waarin wordt bevestigd dat de source code die momenteel over het internet circuleert inderdaad een gedeelte is van de Windows 2000 en de Windows NT 4.0 source code.

Waar de source code wel vandaan komt wordt niet vermeld, maar gezien het feit dat Microsoft bijvoorbeeld tegenwoordig ook overheden en sommige universiteiten inzage geeft in de code geeft aan dat de lek inderdaad ook uit een andere hoek kan komen.

Op het moment ziet het er niet naar uit dat de lek van de source code een grote impact zal hebben. De hoeveelheid gelekte code is 660MB terwijl de volledige codebase circa 20GB is aldus Dragos Ruiiu op News.com. Met de source code kan je dus geen werkend besturingssysteem bouwen, maar het kan kwaadwillende personen wel meer inzicht geven in de werking van het systeem. Deze kennis zou dan bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden om nieuwe virussen te maken. Volgens News.com is Microsoft hier niet echt bang voor, het zal namelijk geen gemakkelijke klus zijn om een fout te vinden in een paar honderd megabyte aan code. Microsoft vreest meer dat intellectueel eigendom wordt overgenomen.

Ondertussen beweert men op Slashot dat de code afkomstig is van MainSoft. Een pagina waar vermeldt werd dat het bedrijf inzage in de code had is niet meer online:
Where it was ganked from:
There is a core dump file inside the windows 2000 (sp1) archive, it clearly shows that the source was stolen from a system at Mainsoft. The following url confirms that they did have access to the leaked code. http://mainsoft.com/news/press_releases/2000_3_22_ 01.html
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:51
-[(Bartjee)]-
Avatar van -[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-02-2004 @ 13:48:
In iedergeval wel op het netwerk van het muildier (hint).
Welke ezel weet dat nou niet

haha
__________________
Serieus ?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:58
Verwijderd
Wat mooi zou zijn is dat er nu allemaal lekken gevonden zouden worden..
En dat MS daarvan op de hoogte gebracht word en zo dus patches kunnen (laten) maken..

En dat ze op deze manier erachter komen dat het goed is om Windows Opensource te maken
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:01
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
-[(Bartjee)]- schreef op 13-02-2004 @ 13:29:
http://www.baltimoremd.com/content/win2000source.html
LMAO
en is de echte source ook ergens te vinden(gewoon interesse)?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:07
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Gezien, shock and awe. Nouja niet dat ik zo'n ster in C ben. Maar toch wel vreemd dat dit zomaar kan lekken. Ik had toch wat meer veiligheidsmaatregelen verwacht. Alhoewel het Shared Source programma van Microsoft natuurlijk wel veel meer risico bracht.

De verdenkingen gaan uit naar MainSoft, aldus het artikel op tweakers.net
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:22
-[(Bartjee)]-
Avatar van -[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-02-2004 @ 14:01:
LMAO
en is de echte source ook ergens te vinden(gewoon interesse)?
kijk maar op ezel
__________________
Serieus ?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-02-2004 @ 14:01:
LMAO
en is de echte source ook ergens te vinden(gewoon interesse)?
Ja er circuleren afaik 2 files:

Windows.Source.Code.w2k.nt4.wxp.tar
windows_2000_source_code.zip

Op o.a. Freenet, BitTorrent, ED2K.
KaZaA niet, daar zitten dummies.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2004, 14:58
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik heb een Windows.Source.Code.w2k.nt4.wxp.tar.bz2 gezien op het ed2k netwerk, maar die was fake (was een gentoo stage tarball oid meen ik).
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:59
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
k heb van irc wel de msdos 6.0 source, die is ook cool
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 15:36
dystopia
dystopia is offline
Op /. staat de Linux kernel 2.6.2 source code erg vaak gelinkt
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:43
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Hier het officieele statement van Microsoft Nederland
Citaat:
Schiphol-Rijk, 13 februari 2004 - Op donderdag 12 februari is in de VS bekend geworden dat enkele incomplete delen van de broncode van twee oudere versies van Windows - Windows NT 4.0 en Windows 2000 - illegaal op Internet zijn gepubliceerd. Dit heeft niets te maken met de verspreiding van virussen of de eerder deze week aangekondigde beveiligingspatch - reparatiesoftware - voor Windows. Met 'broncode' worden de programmaregels bedoeld die door ontwikkelaars worden geschreven. Deze code is niet direct te gebruiken op een computer, maar dient slechts voor het schrijven en aanpassen van een programma. Microsoft onderzoekt momenteel om welke specifieke delen van de broncode het gaat en wie hiervoor verantwoordelijk is. Het beschikbaar komen van delen van de totale broncode van deze versies heeft geen directe gevolgen voor klanten en gebruikers.

Er zijn momenteel geen aanwijzingen dat de gelekte broncode afkomstig is van Microsoft's interne netwerk. Microsoft stelt de broncode van Windows al enkele jaren beschikbaar aan beperkte groep klanten, waaronder overheden, partners en universiteiten. Dit is het zogeheten 'Shared Source'-programma. Inmiddels hebben ruim 3000 organisaties en overheidsinstellingen over de hele wereld van deze mogelijkheid gebruikgemaakt.

Deze kwestie heeft geen enkel verband met zaken die de afgelopen weken uitgebreid in het nieuws waren, zoals de verspreiding van door criminelen gemaakte virussen of de beschikbaarheid van een nieuwe beveiligingspatch - reparatiesoftware - voor Windows. Het veilig maken en houden van een PC is ook niet afhankelijk van de beschikbaarheid van broncode, maar van het gebruik van een Internet-firewall, het up-to-date houden van de computer en het gebruik van up-to-date antivirussoftware.

De zaak wordt door Microsoft onderzocht. Hangende dit onderzoek kan Microsoft Nederland verder geen nadere uitspraken doen over deze zaak
Met dank aan tweakers.net
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.