Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 22:17
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
We zijn een maandje geleden verhuist en mijn cavia's zijn natuurlijk ook meegegaan. De eerste paar dagen ging het goed, maar daarna begon hij vaak 's nachts, maar nu ook overdag, aan de tralies te knagen. En niet eventjes, nee, de hele dag en nacht door. Hij doet het op een hele vervelende manier, zodat het heel veel herrie maakt. Kan dit misschien zijn dat hij aandacht wil en waarom doet een cavia dat? Hij doet ditzelfde trouwens ook met zn drinkflesje, dan laat hij het balletje telkens tikken...

Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. een deken over zn kooi te leggen en een anti-knaag spray, maar niets helpt. Ook geef ik hem eten voordat ik ga slapen zodat ie geen honger heeft ofzo, maar als hij dat op heeft gaat hij gewoon door.

Iemand tips ofzo?
Advertentie
Oud 19-07-2004, 08:18
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Mijn cavia heeft dat ook een tijdje gedaan, tenminste, het tikken op het balkje van het drinkflesje, mijn kooi heeft namelijk geen tralies. Ik heb hem toen overladen met aandacht en toen is het opgehouden. Kan het zijn dat je cavia eenzaam is? zitten ze samen of apart? als ze apart zitten en ze kunnen elkaar ruiken vinden ze dat namelijk ook niet leuk, dan willen ze bij elkaar zijn.
Dus probeer hem eens extra veel aandacht te geven?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-07-2004, 08:39
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Mijn cavia heeft ook een tijdje tralie zitten knagen (heel irritant als ze dan om 5 uur 's morgens begint). Ik heb d'r toen zoals AlopiA extra veel aandacht gegeven en toen is ze opgehouden. Ze doet alleen zo met het drinkflesje om aan te geven dat het water (bijna) op is.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 19-07-2004, 11:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik denk dat heel veel aandacht wel wilt helpen
Ik heb een kooi met van dat vierkante tralies en daar passen hun snuitjes niet doorheen
Maar nu hebben ze de houten huisjes uitgevonden Ik heb een voordeel dat ze elkaar hebben, dat scheelt weer dat ik niet midden in de nacht mijn bed uit hoef voor een knuffel.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-07-2004, 12:30
Verwijderd
Mijn cavia heeft dat maanden gedaan nadat de cavia van mijn zus was overleden. Dat was dus uit eenzaamheid of uit rouw... knuffelen hielp wel even maar niet heel lang, dan begon-ie weer, het moest dus echt slijten ofzo. Misschien doen jouw cavia's dat uit heimwee. Het lijkt wel een manier om frustratie te uiten
Oud 19-07-2004, 12:38
elledc
elledc is offline
Ze doet dit uit gevangenisschap en uit eenzaamheid natuurlijk, waarom anders??
Oud 19-07-2004, 13:46
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Dat doet hij waarschijnlijk uit verveling en om aandacht te trekken. Zorg dat hij veel aandacht krijgt en laat hem ook iedere dag lekker "uitrazen" door hem uit de kooi te halen en heerlijk lang rond te laten rennen. Dan zal hij zo moe zijn, dat hij geen zin meer heeft in aandacht
Een flinke berg hooi in de kooi wil ook nog wel eens helpen.
__________________
Goed zoeken...
Oud 19-07-2004, 15:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Vroeger overlaadde ik die beestjes ook niet met aandacht en toen maakten ze ook niet veel herrie. Het zijn vier mannetjes, ieder in een apart hok, dus misschien komt het omdat ze elkaar niet mogen ofzo... Ze vechten nl ook als je ze bij elkaar zet...

De laatste tijd geef ik ze wat meer aandacht dan daarvoor, maar blijkbaar vinden ze dat niet prettig ofzo, ze lopen liever los in mn kamer. Als je ze op je schoot zet lopen ze er gauw vanaf om rond te lopen.
Oud 19-07-2004, 15:35
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-07-2004 @ 13:38 :
Ze doet dit uit gevangenisschap en uit eenzaamheid natuurlijk, waarom anders??
zeg, blijf jij bezig

Een cavia die vrij rondloopt vertoond dit soort trekken ook, komt het dan ook uit gevangenisschap? NEE dus. Een cavia doet dit om aandacht te krijgen of zijn irritaties te uiten. Als mijn cavia Muis het ergens niet mee eens is, dan bijt ze je gewoon. Ik word daar ook niet kwaad om of zo.

Maar wat jij zegt slaat nergens op.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-07-2004, 16:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-07-2004 @ 13:38 :
Ze doet dit uit gevangenisschap en uit eenzaamheid natuurlijk, waarom anders??
Wat jij zegt is, zoals Eend al uitlegt, onzin.
Als je het niet eens bent met de manier waarop wordt omgegaan met (knaag)dieren, open dan een aparte discussie, maar ga niet alle andere topics even van je mening voorzien, want die is inmiddels algemeen bekend.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-07-2004, 21:40
Verwijderd
stroom op de tralies
220 doet wonderen
Oud 20-07-2004, 10:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
Eend schreef op 19-07-2004 @ 16:35 :
zeg, blijf jij bezig

Een cavia die vrij rondloopt vertoond dit soort trekken ook, komt het dan ook uit gevangenisschap? NEE dus. Een cavia doet dit om aandacht te krijgen of zijn irritaties te uiten. Als mijn cavia Muis het ergens niet mee eens is, dan bijt ze je gewoon. Ik word daar ook niet kwaad om of zo.

Maar wat jij zegt slaat nergens op.
Ja sorry, ik kon het weer niet laten
Maar ik blijf erbij, het is geen onzin, een cavia die vrij rondloopt zal dit probleem niet hebben want die heeft sowiezo geen tralies om hem heen, contradictie dus.
Verder zal ik niet meer offtopic gaan.
Oud 26-06-2011, 08:50
theanswer
theanswer is offline
Wat een halfbakken maatregelen hier.
Ik pak altijd een opgerolde krant en een flinke tik tijdens het knagen komt hard aan als ie 'm niet ziet aankomen.
Cavia's hebben 3 seconden geheugen maar geloof me maar dat ze dit wel onthouden. Na een paar dagen is het verholpen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Cavia knaagt aan tralies 's nachts
Stefanie
30 26-06-2011 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.