Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 23:39
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
@ perseus: briljante sig
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Advertentie
Oud 16-11-2004, 07:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Britse roker niet meer welkom in pub

Uitgegeven: 16 november 2004 07:09
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 07:11
LONDEN - De Britse regering komt dinsdag met plannen om het roken in vrijwel alle cafés en restaurants te verbieden. Maar tot een totaal rookverbod komt het niet. Dat meldde de BBC maandag op basis van een belangrijk rapport over de Britse volksgezondheid dat dinsdag wordt gepresenteerd.

In het rapport wordt een uitzondering gemaakt voor privéclubs waar de leden er zelf voor kiezen om door te roken en kroegen waar geen bereid eten wordt geserveerd. In dergelijke gelegenheden mag in de toekomst nog wel gerookt worden.

Discussie

In Groot-Brittannië is een heftige discussie ontbrand over de vraag of het voorbeeld van Ierland en Noorwegen gevolgd moet worden. In deze landen mag in geen enkele horecagelegenheid meer gerookt worden. Ook in Schotland zijn er plannen voor een totaal rookverbod. Uit een opiniepeiling bleek onlangs dat zeven van de tien Britten een volledig verbod op roken steunt.

In het rapport van de Britse regering worden ook voorstellen gedaan om andere gezondheidsrisico's, zoals overgewicht, aan te pakken. Groot-Brittannië is na de VS het 'vetste' land ter wereld. De regering zou nu tv-reclames voor junkfood aan banden willen leggen, zodat in ieder geval kinderen minder worden beïnvloed door dergelijke reclame-uitingen.
http://nu.nl/news.jsp?n=442837&c=21
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-11-2004, 23:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Beetje off-topic, want gaat natuurlijk over situatie in Nederland...

Op de website van de BBC staat dat Wales en Schotland opteren voor een volledig rookverbod.
Ook mensen uit de horeca in Groot-Brittannië geven aan dat volledig rookverbod er uiteindelijk komt.

Tja, jullie kennen mijn mening: goede zaak. Jammer dat voormalig gidsland Nederland zo achterloopt.
Oud 16-11-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 17-11-2004 @ 00:22 :
Beetje off-topic, want gaat natuurlijk over situatie in Nederland...

Op de website van de BBC staat dat Wales en Schotland opteren voor een volledig rookverbod.
Ook mensen uit de horeca in Groot-Brittannië geven aan dat volledig rookverbod er uiteindelijk komt.

Tja, jullie kennen mijn mening: goede zaak. Jammer dat voormalig gidsland Nederland zo achterloopt.
ach, onze overheid rent altijd als hijgende hondjes achter de meest bizarre figuren aan.

Gaat Bush in de aanval, Balkenende staat paraat met troepen voor Afghanistan en Irak....

En nu ze eens een keer niet achter een stel wereldleidende ezels aan loopt is er weer gezeur......
Oud 22-11-2004, 00:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Aangaande anti-meerook-maatregelen in Verenigd Koninkrijk:

Schotland en Wales worden helemaal rookvrij (op publieke plaatsen dan). Dus ook in cafe's e.d.

In Engeland gaat met niet zo ver.

Zou jij willen dat Londen helemaal rookvrij wordt? Of juist niet? Stem hier"

http://www.thisislondon.com/haveyour...temId=14715992
Oud 22-11-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-11-2004 @ 01:01 :
Aangaande anti-meerook-maatregelen in Verenigd Koninkrijk:

Schotland en Wales worden helemaal rookvrij (op publieke plaatsen dan). Dus ook in cafe's e.d.

In Engeland gaat met niet zo ver.

Zou jij willen dat Londen helemaal rookvrij wordt? Of juist niet? Stem hier"

http://www.thisislondon.com/haveyour...temId=14715992
tuurlijk wil ik dat London rookvrij zal worden, ik kom er toch nooit
Oud 22-11-2004, 10:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Hahahaha
Oud 22-11-2004, 16:53
Verwijderd
Op stations mag je niet roken. Maar mag dat eigenlijk wel bij bushokjes. Ik irriteer met wel eens aan rokende mensen in bushokjes, maar als dat mag, dan heeft het ook geen zin om er wat van te zeggen.
Oud 22-11-2004, 18:12
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
bootz schreef op 22-11-2004 @ 17:53 :
Op stations mag je niet roken. Maar mag dat eigenlijk wel bij bushokjes. Ik irriteer met wel eens aan rokende mensen in bushokjes, maar als dat mag, dan heeft het ook geen zin om er wat van te zeggen.
Helaas mag dat wel, gelukkig zijn bushokjes altijd van glas gemaakt dus kun je aan de andere kant gaan staan. Succes
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-11-2004, 18:57
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik irriteer me wel eens aan de zweetlucht van een medepassagier in de trein.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 22-11-2004, 20:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline


Maar zover ik weet is zweet niet kankerverwekkend, veroorzaakt het geen hartklachten en leidt het niet tot keelklachten...
Oud 22-11-2004, 20:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-11-2004 @ 21:12 :


Maar zover ik weet is zweet niet kankerverwekkend, veroorzaakt het geen hartklachten en leidt het niet tot keelklachten...
Dus?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 22-11-2004, 21:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
He, ik begin niet over zweet!
Oud 23-11-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 22-11-2004 @ 19:57 :
Ik irriteer me wel eens aan de zweetlucht van een medepassagier in de trein.
tja of zoiemand die mij dan vriendelijk komt vragen of ik mijn sigaret wil uitmaken, en die een lijklucht uit zijn bek heeft walmen, waar je 3 dagen lang van loopt te kokhalzen....
Oud 23-11-2004, 11:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-11-2004 @ 10:19 :
tja of zoiemand die mij dan vriendelijk komt vragen of ik mijn sigaret wil uitmaken, en die een lijklucht uit zijn bek heeft walmen, waar je 3 dagen lang van loopt te kokhalzen....
En je gaf hem/haar niet eens een mentholsigaret.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 23-11-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 23-11-2004 @ 12:22 :
En je gaf hem/haar niet eens een mentholsigaret.
dat rook ik niet, want daar word ik bleek van en misselijk.....

ik heb hem wel een peprmuntje aangeboden, maar dat wilde die niet
Oud 23-11-2004, 14:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Kauwgompje dan maar...
Oud 30-11-2004, 14:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Slightly OFF-TOPIC... ook NieuwZeeland verbiedt roken in horeca...

Van http://www.scoop.co.nz/mason/stories/BU0403/S00043.htm

Citaat:
... when New Zealand’s hospitality venues go smokefree from December 10 this year.
Australie, NieuwZeeland, LA, NewYork, Wales, Schotland, Noorwegen, Liverpool, Zweden, Estland....

En de polder-people lopen weer eens achter! SNEU!
Oud 30-11-2004, 15:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Leuk voor de mensen die in de horeca werken, als er niet gerookt mag worden daalt het aantal gasten die dan komen eten nog meer.

Eerst al door de euro, gingen er minder mensen eten. Toen moesten allehoreca bedrijven geen asbakken op de tafels zetten, toen moesten ze stikkers van roken is dodelijk op de sigaren en die apparaten zetten en ook nog aparte rook gebieden.

En nu het verdien.

Kom ik dadelijk nog op straat te staan. Leuk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 30-11-2004, 15:40
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-11-2004 @ 15:50 :


En de polder-people lopen weer eens achter! SNEU!
Ik zie emigratiemogelijkheden genoeg dus.

Nederland is gewoon iets ruimdenkender kennelijk.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 15:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dat niet alleen, laat de mensen toch lekker roken in een restuarant, drinken ze tenmsite er wat bij, etc. Misschien nog een hapje tussen door.

Als je gewoon zorgt voor goede ventilatie is er niks aan het handje.
En het gaat al zo slecht met de economie, als er nu ook ineens 5000 man uit de horeca op straat staan, waar moet dat dan heen?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 30-11-2004, 16:59
Verwijderd
Lekker doorroken
(lekker loos)
Oud 30-11-2004, 17:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Niet doen!! Het is kk asociaal om te roken in het openbaar. Daar maak je andere mensen ziek mee!! En je stinkt.
Oud 30-11-2004, 17:03
Verwijderd
Als ik twee minuten bij het stoplicht sta achter de uitlaat van een stinkende SUV met een VVD-stemmend streepjespak erin, heb ik een nog veel grotere kans op kanker.
Oud 30-11-2004, 17:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:03 :
Als ik twee minuten bij het stoplicht sta achter de uitlaat van een stinkende SUV met een VVD-stemmend streepjespak erin, heb ik een nog veel grotere kans op kanker.
Ff je adem inhouden.
Oud 30-11-2004, 17:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:03 :
Als ik twee minuten bij het stoplicht sta achter de uitlaat van een stinkende SUV met een VVD-stemmend streepjespak erin, heb ik een nog veel grotere kans op kanker.
En daar moeten nu ook stickers opkomen, las ik ergens.

Kinderen vaccineren tegen roken Triest wereldje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 30-11-2004, 17:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 30-11-2004 @ 18:10 :

Kinderen vaccineren tegen roken Triest wereldje.
Idd triest. Laat die kinderen voor zichzelf beslissen als ze ouder zijn joh. Je gaat toch geen spul op die kinderen krijgen. Als ze ooit willen beginnen met roken, dan kunnen ze zoiets aanvragen ofzo. Maar ik vind het echt zoooo debiel. Dat er een medicijn voor een verslaving moet komen? Wat is dat nou...Ze kunnen beter hun tijd besteden aan dingen waar mensen echte slachtoffers van zijn.
Oud 30-11-2004, 22:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ze kunnen beter hun tijd besteden aan dingen waar mensen echte slachtoffers van zijn.
Nou, mensen zijn slachtoffer van meeroken: kanker, hartklachen, keelklachten,...

Maar ik ben tegen inenten. Dat moet iemand zelf beslissen. Later. Je ouders mogen dat niet voor jou doen!
Oud 30-11-2004, 22:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Leuk voor de mensen die in de horeca werken, als er niet gerookt mag worden daalt het aantal gasten die dan komen eten nog meer.
In New York blijkt juist dat het aantal bezoekers aan de horeca TOENEEMT. En echt, al zakt het even in. Mensen komen echt wel terug. Over 10 jaar weten we niet beter dan dat je alleen maar buiten rookt, of in je eigen huis. Echt....
Oud 30-11-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-11-2004 @ 23:24 :
Maar ik ben tegen inenten. Dat moet iemand zelf beslissen. Later. Je ouders mogen dat niet voor jou doen!
Ja, ik denk dat de kindertjes met polio in Afrika het dat wel met je eens zijn.
Oud 30-11-2004, 22:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 23:36 :
Ja, ik denk dat de kindertjes met polio in Afrika het dat wel met je eens zijn.
Dat is wel wat anders.
Oud 30-11-2004, 22:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja, volgens mij ook. Roken is toch geen ziekte.
Oud 30-11-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:02 :
Niet doen!! Het is kk asociaal om te roken in het openbaar. Daar maak je andere mensen ziek mee!! En je stinkt.
wie beslist wat asociaal is?? Ik vind het ook asociaal dat ik in mijn vrijheden beperkt word. ( laten we alles even relativeren. )

Stinken?? Zeer subjectief, ik heb ook wel eens last van een del in een trein die zich, achtervolgd door een allesdodende wolk chanel tegen mij aan perst.....
Oud 30-11-2004, 23:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:00 :
wie beslist wat asociaal is?? Ik vind het ook asociaal dat ik in mijn vrijheden beperkt word. ( laten we alles even relativeren. )

Stinken?? Zeer subjectief, ik heb ook wel eens last van een del in een trein die zich, achtervolgd door een allesdodende wolk chanel tegen mij aan perst.....
Wow... Je gaat me niet beweren dat roken in de buurt van kankerfobische mensen niet asociaal is? Ik bedoel.. die mensen hebben echt wel last van je, daar moet je als roker ook aan denken.
Oud 30-11-2004, 23:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Maar dat je anderen, zonder dat ze daar om hebben gevraagt, ziek maakt, blijft.
Oud 30-11-2004, 23:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 00:02 :
Wow... Je gaat me niet beweren dat roken in de buurt van kankerfobische mensen niet asociaal is? Ik bedoel.. die mensen hebben echt wel last van je, daar moet je als roker ook aan denken.
ja, maar nogmaals het is ook asociaal om met een of andere veel te veel opgesproeide lucht in een spitstrein te komen, en ik kan nog wel meer ongezonde asociale dingen opnoemen.
Re-la-ti-ve-ren heet dat.
Oud 30-11-2004, 23:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:12 :
ja, maar nogmaals het is ook asociaal om met een of andere veel te veel opgesproeide lucht in een spitstrein te komen, en ik kan nog wel meer ongezonde asociale dingen opnoemen.
Re-la-ti-ve-ren heet dat.
Relatief gesproken is iemand ziekmaken door sigaretten veel asocialer dan een te sterke parfum op te doen. Ik stoor me bijv. niet zoveel aan de geur van sigaretten, als aan het idee dat ik gif aan het inademen ben.
Oud 30-11-2004, 23:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:12 :
ja, maar nogmaals het is ook asociaal om met een of andere veel te veel opgesproeide lucht in een spitstrein te komen, en ik kan nog wel meer ongezonde asociale dingen opnoemen.
Re-la-ti-ve-ren heet dat.
jij wilt ook niet iemand vlak voor je hebben staan die hartelijk vertelt dat hij ondanks een zwaar griepvirus te hebben toch lekker met de trein reist.. *hatsjoe*

mensen hebben er last van, accepteer dat..

het is niet alsof roken een grondrecht is..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2004 @ 00:21 :
jij wilt ook niet iemand vlak voor je hebben staan die hartelijk vertelt dat hij ondanks een zwaar griepvirus te hebben toch lekker met de trein reist.. *hatsjoe*

mensen hebben er last van, accepteer dat..

het is niet alsof roken een grondrecht is..
je gooit me je eigen tegenargument netjes in de schoot, ook dat gebeurt namelijk

De kans dat jij longkanker van mijn sigaret krijgt is even groot of even klein als dat je geschept wordt door een dronken automobilist, met blijvende letsels......


Dus nogmaals: relativeren de gexxte
Oud 30-11-2004, 23:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
je gooit me je eigen tegenargument netjes in de schoot, ook dat gebeurt namelijk

De kans dat jij longkanker van mijn sigaret krijgt is even groot of even klein als dat je geschept wordt door een dronken automobilist, met blijvende letsels......


Dus nogmaals: relativeren de gexxte
Ja maar aan een griepvirus kan je niets doen.
En een dronken automobilist wordt al bestraft
Oud 30-11-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2004 @ 00:28 :
Ja maar aan een griepvirus kan je niets doen.
En een dronken automobilist wordt al bestraft
jawel, thuisblijven en uitzieken
(bovendien, geloof het of niet, van een echte griep kun je zelfs doodgaan, en wel op kortere termijn als van longkanker ).
Oud 30-11-2004, 23:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ik duik niet voor auto's, ook jaag ik niet microben achterna om zo snel mogelijk ziek te worden...

waarom zou dat voor roken wel moeten gelden dan?

het zal mij m'n reet roesten wat de kans is dat je longkanker van krijgt als meeroker, het is smerig, en het is asociaal om je smerig te gedragen tegen anderen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2004 @ 00:32 :
ik duik niet voor auto's, ook jaag ik niet microben achterna om zo snel mogelijk ziek te worden...

waarom zou dat voor roken wel moeten gelden dan?

het zal mij m'n reet roesten wat de kans is dat je longkanker van krijgt als meeroker, het is smerig, en het is asociaal om je smerig te gedragen tegen anderen...
ja, maar dan is het circeltje rond.... Want wie bepaalt wat smerig is?? Rokend nederland zal het niet met je eens zijn dat het smerig is......

ik vind een peuk op zijn tijd lekker, en je zal toch echt met betere argumenten moeten komen om mij mijn peukje te ontnemen als ik gewerkt heb.....
Oud 30-11-2004, 23:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:35 :
ja, maar dan is het circeltje rond.... Want wie bepaalt wat smerig is?? Rokend nederland zal het niet met je eens zijn dat het smerig is......
gelukkig rookt maar 20-30%, dus ze zijn hierbij officieel weggestemd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 23:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja, roken is smerig.
Ja, anderen laten 'meeroken' is asociaal.
Ja, ik ben tegen inenten tegen roken.

Maar daar zijn andere threads voor Deze gaat over roken in openbare ruimtes...
Oud 30-11-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2004 @ 00:36 :
gelukkig rookt maar 20-30%, dus ze zijn hierbij officieel weggestemd.
stemmingen zullen mij aan mijn reet roesten

@ hendrikxxxx: probeer eens niet zo arrogant te zijn, en verkondig je mening eens als een mening ipv als een feit, dat zou je sieren......
Oud 30-11-2004, 23:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Man, dat bedoel ik toch als mijn mening.
Zeg maar: ik vind....

En ik zit gewoon niet op weer een RookDiscussieThread te wachten. Die hebben we al.

Dat wou ik zeggen. Ik ben niet zo'n verzuurde anti-roker die over niks anders kan zeuren. In tegendeel.
Oud 30-11-2004, 23:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
EN:

ik ben TEGEN inenten
Oud 30-11-2004, 23:54
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-12-2004 @ 00:43 :
Man, dat bedoel ik toch als mijn mening.
Zeg maar: ik vind....

En ik zit gewoon niet op weer een RookDiscussieThread te wachten. Die hebben we al.

Dat wou ik zeggen. Ik ben niet zo'n verzuurde anti-roker die over niks anders kan zeuren. In tegendeel.
goed zo

want laten we wel wezen: van alle ellende waar je je druk om moet maken is roken toch wel de minst belangrijke, en juist omdat ik wel een roker ben ga ik lopen stangen
Oud 01-12-2004, 00:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Leuk is het als je geboren bent, dat je dan geen keus hebt.

Komt er dan ook een spuit voor sex?Dat je niet nieuwschierig bent naar behoefte aan sex voordat je getrouwd bent of zo?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.