Oud 12-11-2004, 21:52
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoi Letteraars!

Ik vraag jullie hulp. Voor school moet ik een betoog over 'vrijheid van meningsuiting' schrijven. Ik vond dat heel erg moeilijk en wist niet echt goed welke argumenten ik moest gebruiken. Ik plaats hier het klad die ik maandag mee moet nemen. Zouden jullie willen zeggen of er fouten inzitten en wat er beter kan of verandert moet worden?
(Ik heb trouwens nog geen slot en titel, die weet ik echt niet!)

-----------

De Haagse rapgroep DHC bracht dit jaar een rap uit over Hirsi Ali. Hirsi Ali werd hierin door de allochtone jongeren met de dood bedreigd. Het nummer verspreidde zich over het internet.
Is het een nieuw tijdsbeeld, boze moslimjongeren die politicus bedreigen met de dood? Het wordt hoog tijd dat er grenzen komen aan onze vrijheid van meningsuiting.

In Nederland is iedereen vrij om te zeggen wat hij of zij wil. Wij zijn een vrij land en hebben het recht om overal onze mening over te geven. Vrijheid van mening is een typisch punt van een democratie. Als meningen worden onderdrukt, zoals dat is in bijvoorbeeld een dictatuur, kunnen mensen niet meer zeggen wat ze ergens van vinden en worden er beslissingen genomen waar ze het niet mee eens zijn. Een mens moet kunnen zeggen hoe hij ergens over denkt.

Toch zitten er grenzen aan die vrijheid. Die rap over Hirsi Ali ging te ver. Is het normaal dat je via een nummer mensen oproept om iemand te vermoorden? Zoals er werd geschreven in een artikel over de moord op Van Gogh (2 november 2004); “Polemiseren en politiseren mag – en moet op z’n tijd – maar geweld mag nooit het antwoord zijn op gedachten of kunstuitingen.” Zolang je door mening geen mensen kwetst of geweld oproept, is er niets aan de hand. Maar als mensen zich geraakt voelen door je mening, gaan ze in de aanval en geven ze een weerwoord. Of erger, ze gebruiken agressie.

Ook columnisten hebben hun grenzen. Is het fatsoenlijk in een column neer te zetten dat premier Balkenende naar een seksboerderij moet worden gesleept en daar moet ‘pompen, rukken en jeweetwellen, met pauzes ertussen om te snuiven en te kotsen’ (Komrij, NRC Handelsblad, 22 januari 2004)? Nee, niet bepaald. Ze geven hun mening over een bepaalde kwestie die de redacteuren hen hebben aangewezen. Het is de taak van de hoofdredacteuren om kritisch kijken of die mening niet te ver is gegaan. Bij columnisten zijn er geen duidelijke grenzen, maar er is iets waar ze rekening mee moeten houden; het fatsoen.

De samenleving heeft buiten het recht ook de verantwoordelijk om vrijheid van meningsuiting te hebben. Door meningen moeten er geen ruzies en vechtpartijen uitgelokt worden. Wij moeten proberen onze mening zo te brengen dat wij daar rustig met anderen mee in discussie kunnen. Sommige mensen zijn gewoon kwaad en uiten hun frustratie door ‘harde’ woorden en kwestende teksten.

Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Een belangrijk voorbeeld is de moord op Theo van Gogh, door een jongen met een Nederlands-Marokaanse afkomst doodgeschoten op zijn fiets, alleen maar omdat hij zeer uitgesproken meningen had. Theo had misschien enkele van de grenzen overschreden, maar dat is nog geen reden om iemand te doden. Een mening waar niet iedereen het mee eens is, mag nog geen aanleiding zijn om te moorden. Niet alleen vrijheid van meningsuiting is een kenmerk van een democratie, maar ook iemands opvattingen tolereren.

----------

Beoordeling:
1. Is er een duidelijke titel?
2. Is er een duidelijke driedeling inleiding-kern-slot?
3. Is er een herkenbaar compositiepatroon?
4. Is de redenering/zijn de argumenten logisch, aanvaardbaar en duidelijk?
5. Zijn er bij het compositiepatroon passende alineaverbanden?
6. Zijn de alinea's om een herkenbare en goed geplaatste kernzin gebouwd die voldoende en logisch is uitgewerkt?
7. Heeft het opstel een pakkende inleiding en passend slot?
8. Is de persoonlijke inbreng en nieuwswaarde voldoende?
9. Zijn de bronnen in en onder de tekst correct vermeld? (Die staan er nog niet onder.)
10. Is het taalgebruik, de spelling en de interpunctiecorrect? (-1/10 per fout van het cijfer!)
11. Is het opstel begrijpelijk voor klasgenoten?


Duivelaartje - BvD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 22:24
Type
Avatar van Type
Type is offline
boze moslimjongeren die politicus bedreigen met de dood?
'een politicus', of 'politici'

verder vind ik het, op wat stijlpuntjes na die ik zelf anders had gedaan, een meesterlijk stuk.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ach best een aardig stuk
er zitten nog wat slordigheidjes in met leestekens, woorden die niet bestaan enzo. Sommige zinnen moeten wellicht iets beter geformuleerd worden. Zoals in dit stukje:
Door meningen moeten er geen ruzies en vechtpartijen uitgelokt worden. Wij moeten proberen onze mening zo te brengen dat wij daar rustig met anderen mee in discussie kunnen
---
Als meningen worden onderdrukt, zoals dat is in bijvoorbeeld een dictatuur, kunnen mensen niet meer zeggen wat ze ergens van vinden en worden er beslissingen genomen waar ze het niet mee eens zijn.

Dit vind ik een beetje raar argument

Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Een belangrijk voorbeeld is de moord op Theo van Gogh,

Dit lijkt me geen logisch verband. Theo was immers niet een voorbeeld van iemand die niet meer voor zijn mening uit durfde te komen. Misschien kun je eerst een regel plaatsen over de oorzaak/aanleiding er van, en dan pas de moord op theo als voorbeeld geven.

Bovendien snap ik de laatste alinea in zijn totaliteit niet helemaal. Eerst heb je het constant over de grenzen van vrijheid van meningsuiting en dan switch je nu opeens naar het moeten tolereren van andermans mening.

In het slot iig nog even duidelijk je statement herhalen.
Als titel kun je bijvoorbeeld iets dubbelzinnigs doen ofzo
een soort woordgrapje
of iets met beginrijm, wat goed klinkt
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:24
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Het stuk begint een beetje vanuit het niets. Het slot vind ik zelf een stuk beter, alleen mag er misschien wel een tussen passage tussen het kern en slot in geplaatst worden.

Citaat:
Freestyler* schreef op 12-11-2004 @ 23:02 :
Dit vind ik een beetje raar argument

Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Een belangrijk voorbeeld is de moord op Theo van Gogh,

Dit lijkt me geen logisch verband. Theo was immers niet een voorbeeld van iemand die niet meer voor zijn mening uit durfde te komen. Misschien kun je eerst een regel plaatsen over de oorzaak/aanleiding er van, en dan pas de moord op theo als voorbeeld geven.
De moord op Theo van Gogh is het voorbeeld. Theo van Gogh zelf is gewoon een persoon x in dit geval.

Citaat:
Freestyler* schreef op 12-11-2004 @ 23:02 :
In het slot iig nog even duidelijk je statement herhalen.
Als titel kun je bijvoorbeeld iets dubbelzinnigs doen ofzo
een soort woordgrapje
of iets met beginrijm, wat goed klinkt
Statement herhalen kan, al is het een teken van zwakte, de bedoeling behoort te zijn dat iets in één keer duidelijk is. Maar in een betoog voor school is het denk ik idd beter van wel.
Dat laatste bij een betoog (of eigenlijk overal) vind ik echt not done. Tenzij het geniaal is, maar dan past het natuurlijk overal in.

Punt 10 vind ik altijd zo stom. Een betoog heeft helemaal niks met dat soort dingen te maken. Het moet leesbaar, snel en vooral effectief zijn. En dat is dit betoog zeker.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 09:32
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
inhoudelijk is het nogal crap, er is duidelijk niet goed over nagedacht en sommige dingen zijn met elkaar in tegenspraak.

maar voor een betoog voor nederlands is t goed lijkt me
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Zaina schreef op 12-11-2004 @ 23:24 :
Het stuk begint een beetje vanuit het niets. Het slot vind ik zelf een stuk beter, alleen mag er misschien wel een tussen passage tussen het kern en slot in geplaatst worden.

De moord op Theo van Gogh is het voorbeeld. Theo van Gogh zelf is gewoon een persoon x in dit geval.

Statement herhalen kan, al is het een teken van zwakte, de bedoeling behoort te zijn dat iets in één keer duidelijk is. Maar in een betoog voor school is het denk ik idd beter van wel.
Dat laatste bij een betoog (of eigenlijk overal) vind ik echt not done. Tenzij het geniaal is, maar dan past het natuurlijk overal in.

Punt 10 vind ik altijd zo stom. Een betoog heeft helemaal niks met dat soort dingen te maken. Het moet leesbaar, snel en vooral effectief zijn. En dat is dit betoog zeker.
haha, ze zegt zelf dat ze nog niet eens een slot heeft.
Dat je in de slotalinea de stelling nog eens herhaalt is wel gebuikelijk bij dit soort opdrachten overigens.
Maar de moord op theo is nog steeds niet een voorbeeld van mensen die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Het verband is vrij duidelijk voor de lezer, maar als ik kritisch lees vind ik dit een zwak punt.
IK neem aan dat je het bij het ''not done'' hebt over mijn suggesties voor een titel? Ik spreek uit mijn eigen ervaring en heb gemerkt dat dit soort dingen het altijd goed doen. Het moet niet al te flauw zijn, maar je trekt iig meer de aandacht dan als je gewoon het onderwerp als titel neemt. Het moet toch op een of andere manier opvallen.
Punt 10 vind ik overigens zeker niet stom. Het oogt gewoon niet professioneel als er taalfouten in je stuk staan. En je wilt doorgaans juist bekwaam, betrouwbaar en serieus over komen op de lezer.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:35
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-11-2004 @ 21:52 :
Hoi Letteraars!

Ik vraag jullie hulp. Voor school moet ik een betoog over 'vrijheid van meningsuiting' schrijven. Ik vond dat heel erg moeilijk en wist niet echt goed welke argumenten ik moest gebruiken. Ik plaats hier het klad die ik maandag mee moet nemen. Zouden jullie willen zeggen of er fouten inzitten en wat er beter kan of veranderD moet worden?
(Ik heb trouwens nog geen slot en titel, die weet ik echt niet!)

-----------

De Haagse rapgroep DHC bracht dit jaar een rap uit over Hirsi Ali. Hirsi Ali werd hierin door de allochtone jongeren met de dood bedreigd. Het nummer verspreidde zich over het internet.
Is het een nieuw tijdsbeeld, boze moslimjongeren die politicus bedreigen met de dood? Het wordt hoog tijd dat er grenzen komen aan onze vrijheid van meningsuiting.

In Nederland is iedereen vrij om te zeggen wat hij of zij wil. Wij zijn een vrij land en hebben het recht om overal onze mening over te geven. Vrijheid van mening is een typisch aspect van (de) democratie. Als meningen worden onderdrukt,zoals in een dictatuur , kunnen mensen niet meer zeggen wat ze ergens van vinden en worden er beslissingen genomen waar ze het niet mee eens zijn. Een mens moet kunnen zeggen hoe hij ergens over denkt.

Toch zitten er grenzen aan die vrijheid. Die rap over Hirsi Ali ging te ver. Is het normaal dat je via een nummer mensen oproept om iemand te vermoorden? Zoals er werd geschreven in een artikel over de moord op Van Gogh (2 november 2004); “Polemiseren en politiseren mag – en moet op z’n tijd – maar geweld mag nooit het antwoord zijn op gedachten of kunstuitingen.” Zolang je door mening geen mensen kwetst of geweld oproept, is er niets aan de hand. Maar als mensen zich geraakt voelen door je mening, gaan ze in de aanval en geven ze een weerwoord. Of erger, ze gebruiken agressie.

Ook columnisten hebben hun grenzen. Is het fatsoenlijk in een column neer te zetten dat premier Balkenende naar een seksboerderij moet worden gesleept en daar moet ‘pompen, rukken en jeweetwellen, met pauzes ertussen om te snuiven en te kotsen’ (Komrij, NRC Handelsblad, 22 januari 2004)? Nee, niet bepaald. Ze geven hun mening over een bepaalde kwestie die de redacteuren hen hebben aangewezen. Het is de taak van de hoofdredacteuren om kritisch kijken of die mening niet te ver is gegaan. Bij columnisten zijn er geen duidelijke grenzen, maar er is iets waar ze rekening mee moeten houden; het fatsoen.

De samenleving heeft buiten het recht ook de verantwoordelijkheid om vrijheid van meningsuiting te hebben. omwille van meningen moeten er geen ruzies en vechtpartijen komen . Wij moeten proberen onze mening zo te brengen dat wij daar rustig met anderen mee in discussie kunnen. Sommige mensen zijn gewoon kwaad en uiten hun frustratie door ‘harde’ woorden en kwestende teksten.

Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Een belangrijk voorbeeld is de moord op Theo van Gogh, door een jongen met een Nederlands-Marokaanse afkomst doodgeschoten op zijn fiets, alleen maar omdat hij zeer uitgesproken meningen had. Theo had misschien enkele van de grenzen overschreden, maar dat is nog geen reden om iemand te doden. Een mening waar niet iedereen het mee eens is, mag nog geen aanleiding zijn om te moorden. Niet alleen vrijheid van meningsuiting is een kenmerk van een democratie, maar ook iemands opvattingen tolereren.

----------

Beoordeling:
1. Is er een duidelijke titel? ik zie geen titel staan...
2. Is er een duidelijke driedeling inleiding-kern-slot? ja
3. Is er een herkenbaar compositiepatroon?[B]redelijk

4. Is de redenering/zijn de argumenten logisch, aanvaardbaar en duidelijk?[B]veel gezwam maar het valt wel mee [/B]
5. Zijn er bij het compositiepatroon passende alineaverbanden?[B]ja[/B]
6. Zijn de alinea's om een herkenbare en goed geplaatste kernzin gebouwd die voldoende en logisch is uitgewerkt?ja
7. Heeft het opstel een pakkende inleiding en passend slot?redelijk 8. Is de persoonlijke inbreng en nieuwswaarde voldoende?niet echt, maar ik zou er zelf niets aan toe kunnen voegen, het heeft al in alle kranten gestaan
9. Zijn de bronnen in en onder de tekst correct vermeld? (Die staan er nog niet onder.)[B]ja! [/B]
10. Is het taalgebruik, de spelling en de interpunctiecorrect? (-1/10 per fout van het cijfer!)een paar veranderingen aangebracht 11. Is het opstel begrijpelijk voor klasgenoten?
[B]zeker en vast[/B]
Van mij krijg je een acht op tien!


Duivelaartje - BvD [/B]
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.

Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Wow, dank jullie wel. Ik zal eerst zelf even de foutjes veranderen en dan reageren op het kritiek. Dit was de eerste keer dat ik een betoog schreef.
Maar dank dank dank!

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 12-11-2004 @ 23:02 :
Ach best een aardig stuk
er zitten nog wat slordigheidjes in met leestekens, woorden die niet bestaan enzo. Sommige zinnen moeten wellicht iets beter geformuleerd worden. Zoals in dit stukje:
Door meningen moeten er geen ruzies en vechtpartijen uitgelokt worden. Wij moeten proberen onze mening zo te brengen dat wij daar rustig met anderen mee in discussie kunnen
---
Als meningen worden onderdrukt, zoals dat is in bijvoorbeeld een dictatuur, kunnen mensen niet meer zeggen wat ze ergens van vinden en worden er beslissingen genomen waar ze het niet mee eens zijn.
Ik heb ze veranderd zoals Astuanax zei.

Citaat:
Freestyler* schreef op 12-11-2004 @ 23:02 :
In het slot iig nog even duidelijk je statement herhalen.
Als titel kun je bijvoorbeeld iets dubbelzinnigs doen ofzo
een soort woordgrapje
of iets met beginrijm, wat goed klinkt
Moet ik bij het slot gewoon mijn stelling (vrijheid van meningsuiting ok, maar er zijn grenzen) herhalen en een korte samenvatting van m'n argumenten geven?
Titels zijn echt een ramp bij mij. Ik hoop dat me iets te binnen schiet.

Citaat:
Zaina schreef op 12-11-2004 @ 23:24 :
Het stuk begint een beetje vanuit het niets. Het slot vind ik zelf een stuk beter, alleen mag er misschien wel een tussen passage tussen het kern en slot in geplaatst worden.
Ja, weet ik. Maar mijn leraar gaf de tip met een voorbeeld te beginnen. En er is nog geen slot...

Citaat:
Zaina schreef op 12-11-2004 @ 23:24 :
Punt 10 vind ik altijd zo stom. Een betoog heeft helemaal niks met dat soort dingen te maken. Het moet leesbaar, snel en vooral effectief zijn. En dat is dit betoog zeker.
Tja, het is voor school, dus is dat echt zo'n school-punt. Maar dan je broer.

Citaat:
little nemo schreef op 13-11-2004 @ 09:32 :
inhoudelijk is het nogal crap, er is duidelijk niet goed over nagedacht en sommige dingen zijn met elkaar in tegenspraak.

maar voor een betoog voor nederlands is t goed lijkt me
Ik geef toe, ik heb er inderdaad niet goed over nagedacht. Maar ik vind die hele opdracht onzin, hoe moet ik nou een betoog schrijven over een uitgekauwd onderwerp, zodat het nog een beetje boeiend is. Ik ben maar gewoon begonnen.

Welke dingen zijn in tegenspraak?

Citaat:
Freestyler* schreef op 13-11-2004 @ 10:20 :
Maar de moord op theo is nog steeds niet een voorbeeld van mensen die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Het verband is vrij duidelijk voor de lezer, maar als ik kritisch lees vind ik dit een zwak punt.
Ik ga die alinea nog eens herschrijven denk ik. Ben er zelf ook niet tevreden over. Ik wil er mee bedoelen dat door de moord op van Gogh, die duidelijk zijn mening gaf, mensen misschien minder hun mening durven te uiten, omdat je door je mening blijkbaar al vermoord kan worden. Maar goed.

Citaat:
4. Is de redenering/zijn de argumenten logisch, aanvaardbaar en duidelijk?veel gezwam maar het valt wel mee
Haha.

Maar nogmaals bedankt.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:37
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-11-2004 @ 21:52 :


Door meningen moeten er geen ruzies en vechtpartijen uitgelokt worden. Wij moeten proberen onze mening zo te brengen dat wij daar rustig met anderen mee in discussie kunnen.


Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. Een belangrijk voorbeeld is de moord op Theo van Gogh, door een jongen met een Nederlands-Marokaanse afkomst doodgeschoten op zijn fiets, alleen maar omdat hij zeer uitgesproken meningen had.

eerst zeg je dat een mening zo gebracht moet worden dat er geen ruzies uitgelokt worden, vervolgens verdedig je iemand die dat ontzettend wel deed.

nouja, het stuk hangt sowieso een beetje samen van de ondoordachte clichés, maar nogmaals...voor een opdracht nederlands is er niet veel mis mee
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
little nemo schreef op 13-11-2004 @ 11:37 :
eerst zeg je dat een mening zo gebracht moet worden dat er geen ruzies uitgelokt worden, vervolgens verdedig je iemand die dat ontzettend wel deed.

nouja, het stuk hangt sowieso een beetje samen van de ondoordachte clichés, maar nogmaals...voor een opdracht nederlands is er niet veel mis mee
Je hebt gelijk, ik ga nu die laatste alinea even wat veranderen.

Maar 't betoog komt niet in de krant en op school zijn ze vast niet zo heel kritisch.

Duivelaartje

Citaat:
Het is te begrijpen dat er tegenwoordig mensen zijn die niet meer voor hun mening uit durven te komen. De oorzaak daarvan is misschien wel de moord op Theo van Gogh. Hij werd vermoord door een jongen met een Nederlands-Marokaanse afkomst, omdat hij zeer uitgesproken meningen had. Theo had wel enkele van de grenzen overschreden waardoor het logisch was dat anderen daar kwaad om konden worden. Maar kan je daarom vermoord worden? Is het ook niet belangrijk iemands opvattingen te tolereren? In discussie gaan kan net zo goed, we zijn niets voor niets zelf verantwoordelijk voor onze vrijheid.
Laatste alinea. Pff... Ik vind het moeilijk, en nu dat slot nog...

Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah nou letterlijk gezien is het ook niet de oorzaak, maar goed.
welk niveau/ welke klas is dit eigenlijk?

Maar kan je daarom vermoord worden?
Kennelijk wel he
kunnen kan altijd

Ja in de slotalinea zou ik nou weer niet direct alle gegeven argumenten gaan herhalen, maar allicht vindt je docent dat wel goed. Als de stelling er maar in terug komt en als het lukt een pakkende afsluiter.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:11
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-11-2004 @ 12:09 :
jah nou letterlijk gezien is het ook niet de oorzaak, maar goed.
welk niveau/ welke klas is dit eigenlijk?

Maar kan je daarom vermoord worden?
Kennelijk wel he
kunnen kan altijd

Ja in de slotalinea zou ik nou weer niet direct alle gegeven argumenten gaan herhalen, maar allicht vindt je docent dat wel goed. Als de stelling er maar in terug komt en als het lukt een pakkende afsluiter.
Nou en. Ik zit in 4 vwo.

Hm... ik kom vanmiddag eens op dat slot terug. Ik vind het een rotonderwerp.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
waarom die
oja maar ik dacht als je de inleiding nou iets leuker wilt maken, kun je misschien beginnen met een 'erge zin' uit de songtekst van die rap, ipv dat je het gelijk zo zakelijk aankondigt
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohw, he, die is leuk! Even kijken of ik die rap kan vinden op het internet.

Duivelaartje

Edit: Ik had die rap gelezen. Echt te ernstig. Zal de school het goed vinden als ik zinnen met 'kanker hoer, kanker strontvlek' gebruik?

We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op Hirsi Ali.
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie.
Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant voor jouw vaginale complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij zijn, Den Haag is mijn terrein. K****r huis-neger, steek je neer, want je bent vies.

Laatst gewijzigd op 13-11-2004 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 13:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
ligt aan de school
maar t trekt iig wel de aandacht
je kan je altijd verschuilen achter het feit dat het publiek je leeftijdsgenoten is. Leeftijdsgenoten zijn doorgaans niet geschokt door dit soort taalgebruik en zeker niet als dit wordt gebruikt in de muziek.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 13:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-11-2004 @ 11:38 :
Je hebt gelijk, ik ga nu die laatste alinea even wat veranderen.

Maar 't betoog komt niet in de krant en op school zijn ze vast niet zo heel kritisch.

Duivelaartje
nee idd, dus ik zou het topic sluiten als ik jou was, t zo laten als t nu is en iets leuks gaan doen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 16:08
kebkebe
kebkebe is offline
Er is inhoudelijk al genoeg gereageerd denk ik, dus dat doe ik niet. Ik wil alleen even een tip geven.

Als je een betoog schrijft, probeer dan eerst een schema voor jezelf te maken. Bijvoorbeeld:

alinea 1: inleiding (voorbeeld Haagse rapgroep)

alinea 2,3,4: argumenten (drie verschillende argumenten)

alinea 5: slot (vrijheid van meningsuiting mag, maar er zijn grenzen)

Misschien doe je het al zo, dan raad ik je aan dat vooral te blijven doen. Het wordt voor jezelf duidelijk wat je wil schrijven en daardoor komt dat op anderen ook duidelijk over.

(Dit is in het algemeen, ik vind je betoog niet persé onduidelijk of warrig ofzo)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2004, 16:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 13-11-2004 @ 16:08 :
Er is inhoudelijk al genoeg gereageerd denk ik, dus dat doe ik niet. Ik wil alleen even een tip geven.

Als je een betoog schrijft, probeer dan eerst een schema voor jezelf te maken. Bijvoorbeeld:

alinea 1: inleiding (voorbeeld Haagse rapgroep)

alinea 2,3,4: argumenten (drie verschillende argumenten)

alinea 5: slot (vrijheid van meningsuiting mag, maar er zijn grenzen)

Misschien doe je het al zo, dan raad ik je aan dat vooral te blijven doen. Het wordt voor jezelf duidelijk wat je wil schrijven en daardoor komt dat op anderen ook duidelijk over.

(Dit is in het algemeen, ik vind je betoog niet persé onduidelijk of warrig ofzo)
doe dat dan gelijk even grafisch
kun je gelijk aangeven welk verband er zit tussen de verschillende argumenten (onderschikkend, nevenschikkend etc)
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 16:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een schema gemaakt:

Inleiding: Voorbeeld
Kern: Alinea 2 t/m 6 argumenten (die had ik ook in m'n schema gezet)
Slot: Alinea 7...

Ik heb alleen even een vraagje. Zou mijn 6e alinea ook als slot door kunnen gaan?

Duivelaartje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 21:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 21:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 11:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verbod zogenaamd 'extreem-rechts' protest gevraagd
Verwijderd
107 26-02-2004 02:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ChristenUnie reikt keurmerk tegen porno uit
JJzD
241 11-08-2003 08:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap SE Nederlandse: help: Nederlandse Vrijheid van meningsuiting
Optima
2 18-01-2002 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.