Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 10:08
Timothy
Timothy is offline
Komend voorjaar doe ik het colloquium doctum diergeneeskunde en met een beetje mazzel kan ik dus gaan studeren na de zomer. Ik ben echter 37 jaar en heb dus geen recht meer op een studiefinanciering en ook een lening met uitgestelde betaling bij de IBG krijg ik niet.
Vraag is dus of ik bij een andere instelling een lening kan krijgen met uitgestelde betaling. Is er hier iemand die daar wat van weet? Ik heb inmiddels een paar banken aangeschreven, maar die zijn niet zo snel, en al helemaal niet vlak voor de feestdagen, maar ik ben eigenlijk een beetje benieuwd of zo'n lening mogelijk is, vandaar mijn vraag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 11:27
Verwijderd
Bij de ABN-Amro kun je in ieder geval een masterlening afsluiten, ik weet niet hoe dat zit bij hele studies?
Kun je echt niet lenen bij de IBgroep? Want je kunt ook nog lenen nadat je geen recht meer hebt op stufi... vandaar. Misschien ook wel zonder het ooit ontvangen te hebben. Bel ze anders even.

Verder, geheel offtopic, ben ik zeer benieuwd naar je beweegredenen om 'nu nog' diergeneeskunde te gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
haha, en ik vond mezelf al oud (ik begin in sept. 2006 aan journalistiek in zwolle).

er zijn vast wel banken die dat willen regelen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:04
Timothy
Timothy is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-12-2005 @ 12:27 :
Bij de ABN-Amro kun je in ieder geval een masterlening afsluiten, ik weet niet hoe dat zit bij hele studies?
Kun je echt niet lenen bij de IBgroep? Want je kunt ook nog lenen nadat je geen recht meer hebt op stufi... vandaar. Misschien ook wel zonder het ooit ontvangen te hebben. Bel ze anders even.

Verder, geheel offtopic, ben ik zeer benieuwd naar je beweegredenen om 'nu nog' diergeneeskunde te gaan doen...

Ik heb de IB groep gemaild een paar dagen terug en kreeg als antwoord dat de lening een onderdeel is van de studiefinanciering en als ik dus op grond van mijn leeftijd geen studiefinanciering krijg, ik ook niet kan lenen. Hoezo discriminatie

Ik wil eigenlijk al vanaf kind diergeneeskunde studeren. Maar ja, mijn moeder vond het geen goed idee, dus om het kort te houden (verdere uitleg wordt wat te persoonlijk): ik mocht niet. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er een maximum leeftijd stond voor een universitaire studie (waarom weet ik niet), dus ben er nooit verder op door gegaan. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan gaan en ik kwam als assistente terecht bij een bevriende dierenarts, die mij vertelde dat ik zelfs nog kon studeren als ik 80 was (bij wijze van spreken). Ik heb toen meteen stappen ondernomen met het gevolg dat ik nu dus een colloquium doctum ga doen.

Gr.
Linda
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:05
Timothy
Timothy is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-12-2005 @ 13:31 :
haha, en ik vond mezelf al oud (ik begin in sept. 2006 aan journalistiek in zwolle).

er zijn vast wel banken die dat willen regelen.

Ach, je bent zo oud als dat je je voelt... en ik voel me nog niet echt 37...
Ik wacht nog op antwoord van de ABN... maar ja, feestdagen he. Zal wel weer een eeuwigheid duren.

Gr.
Linda
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:00
Verwijderd
Nouja, veel succes met studeren... je hebt groot gelijk dat je alsnog begint
Ik heb verder geen tips meer voor geldleningen, sorry
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Aangezien het je droom is, wil je er ook écht in verder in de toekomst.

Nu heeft mijn moeder voor eenzelfde soort keuze gestaan en zij heeft op haar 43e besloten SPH te gaan doen. Ze is eerst actief op zoek gegaan naar een werkgever die haar financieel wilde steunen en middels een deeltijdopleiding zou ze daar dan 18 uur per week werken. De voorwaarde was wel dat ze ook wat langer aan het bedrijf verbonden zou zijn (2 jaar na haar studie, meen ik).

In de diergeneeskunde zal vast redelijk wat werk te vinden zijn, is er niet een dergelijke constructie mogelijk met een werkgever? Leg je plannen eens voor aan een aantal dierenartspraktijken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 21:46
Yolcu
Yolcu is offline
En ga na de kerst gewoon eens langs bij een paar banken en vraag wat er mogelijk is. Is toch veel handiger?
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 13:04
Werk, Geld & Recht bij verhuizing moet ik ontslag nemen
Verwijderd
38 06-06-2008 00:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom zijn de mensen arm?
TisKicking
118 24-06-2006 13:47
Algemene schoolzaken enquête voor profielwerkstuk
Bas en Rianne
21 04-11-2004 18:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Diep in de schulden
Jabotinsky
53 24-10-2004 14:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Meeting: KEER HET TIJ demonstratie 20 september
Rabbi Daniel
212 22-09-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.