Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2012, 20:02
koeny33
koeny33 is offline
Scholieren, goeienavond

De meesten van jullie zullen voor Economie de LWEO-lesmap gebruiken. Een vast onderdeel van het eindexamen (en een aantal proefwerken in de 5e/6e klas) is het kunnen rekenen met de modellen van Keynes. Veel mensen (met name Wiskunde-A'ers als ik) vinden dit een van de lastigste onderdelen van Economie in de bovenbouw.

Sinds gisteren ben ik aan het knutselen geslagen met de ingebouwde programmeertaal voor de TI-84 en inmiddels heb ik een klein werkend programma. Het werkt als volgt:

1. Start het programma, het programma vraagt alle gegeven waardes (zoals c, C0, I, O, E, M, b, etc.), voer die in. Dingen die onbekend zijn voer je als '0' in.
2. Het programma zet die waardes in zijn geheugen. Kies vervolgens wat je wil dat het programma uitrekent. Op het moment kan het programma alleen nog maar de Effectieve Vraag (EV / Y) berekenen. Dingen als de Multiplier staan ook op het programma

Daar je bij een proefwerk altijd de berekeningen bij een opgave moet geven, is het programma niet heel erg nuttig Maar je kan in ieder geval checken of je berekeningen en antwoord kloppen.

Als het programma klaar is wil ik het best, als er animo voor is, voor jullie op internet gooien. Laat maar weten of jullie het willen gebruiken!


Gr,
Koen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2012, 20:43
gasl
Er is zeker animo voor. Gooi de link er maar op.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 20:44
gasl
Top van je man!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 19:15
koeny33
koeny33 is offline
Leuk dat er interesse is De Multiplier heb ik er vandaag in verwerkt, inclusief een paar andere dingetjes als een Menu, de mogelijkheid om je data (eenmaal ingevoerd) aan te passen, en de mogelijkheid om de app normaal af te sluiten. De kabel voor de GR->computer ben ik kwijt, dus ik kan jullie nog niks sturen Ik leen komende dagen de kabel van een vriend wel. Er moeten echter nog steeds een hoop extra functies in hoor! Je kunt beter even wachten tot de app af is voor je hem gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 22:16
ThomasJu
ThomasJu is offline
Klinkt goed, ook al heb ik er niets aan. Maar het is toch gewoon een programma en niet een app?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.