Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2017, 20:47
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Dat was het.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2017, 21:10
df
Avatar van df
df is offline
Nu bij Nieuwsuur.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 21:12
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
En, wat zeggen ze?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 21:21
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Versta ik niet helaas. Maar volgens Nieuwsuur (wat ik inmiddels kijk) roepen ze alle Turken van Nederland op zich te verzamelen daar in Rotterdam.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:25
df
Avatar van df
df is offline
Ik vond het geen fijn idee dat het 1. om een minister ging en 2. enkele dagen voor onze landelijke verkiezingen is (en voornamelijk de combinatie zat me niet lekker).

Maar als het 16 maart had plaatsgevonden had ik er niet veel moeite mee gehad. Is dat voorgesteld door de NL overheid eigenlijk? Heb het niet helemaal goed gevolgd.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 23:07
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Geen idee.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 23:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vind het ook een beetje naar zo vlak voor de verkiezingen. Dit helpt natuurlijk ook niet echt mee wat betreft de buitenlander-haat.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 00:09
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik moet eerlijk bekennen dat ik smul van de sensatie en dat ik ervan geniet dat men eens opkomt tegen Turkije.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 00:59
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Kennelijk heeft Turkije Nederland proberen te misleiden. Liegen dat er bezoek aankomt op consulaat en dan met meerdere konvooien het land binnenrijden op verschillende plekken als afleidingsmanoeuvre.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 01:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind dat Erdogan zich een beetje gedraagt als een kind dat niet krijgt wat hij wil of gestraft wordt omdat hij stout is geweest. Hij zal het vast oprecht oké vinden om zijn propaganda koste wat het kost te verspreiden, maar hij moet toch ook beseffen dat dit niet de manier is om zijn zin te krijgen. Volgens mij waren de regels vrij duidelijk toen je besloot die met een dikke middelvinger te overtreden. Nou moet je niet stampvoetend huilen dat wij nazi's zijn, omdat je feestje niet doorgaat.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 03:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het zal de heren van denk nog wel een beetje kunnen helpen in de verkiezingen jammer genoeg.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 03:54
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Die zwijgen vooralsnog.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:50
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Men zal wel denken dat ik hier blij mee ben als PVV-stemmer. Nee. Ten eerste stelt de Nederlandse regering zich alleen zo hard op vanwege de verkiezingen. Ze hebben zich nog nooit zo hard opgesteld tegen Turkije. Ten tweede spelen ze zo het spel van Erdogan mee om mensen tegen elkaar uit te spelen. Het resultaat zal zijn dat veel Turken nu juist voor het referendum gaan stemmen in Turkije. Resultaat: Erdogan krijgt zijn zin.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wat een kansloze bedoeling. Wat zet je ministers van mede NAVO lidstaten het land uit.... Dat je het niet eens bent met Erdogan, en meer macht voor hem, snap ik. Maar dit is imo een pittig middel inzetten wat momenteel meer kwaad dan goed doet.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 10:12
Verwijderd
De minister had geen diplomatieke onschendbaarheid en voldeed niet aan vorderingen van de politie terwijl er een noodverordening afgekondigd was. Daar word je ongewenste vreemdeling van.

Tevens is die vraag andersom net zo relevant. Wie denkt Turkije dat ze zijn om een NAVO-bondgenoot zo te behandelen, terwijl er nog onderhandelingen lopen al zo met je vieze vette bek op TV gaan schreeuwen dat er grote gevolgen zijn als het feestje niet doorgaat.

Afgezien daarvan, vind ik het een acceptabel risico als het betekent dat Erdogan eens op z'n lazer krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 12:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En een geblondeerde kandidaat PM staat zich weer in zijn handen te wrijven. Eerst een foute NoordAfrikaanse beveiliger en nu dit weer. Hallelujah
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 12:52
Verwijderd
Ik ben ontzettend benieuwd naar de reactie van DENK.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:16
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Men zal wel denken dat ik hier blij mee ben als PVV-stemmer. Nee. Ten eerste stelt de Nederlandse regering zich alleen zo hard op vanwege de verkiezingen. Ze hebben zich nog nooit zo hard opgesteld tegen Turkije.
Who cares? Uiteraard spelen verkiezingen mee, maar Nederland reageert exact zoals het zou moeten. Dat Nederland zich buiten verkiezingstijd zou laten misbruiken door Turkije doet er niet toe. Het belangrijkste is, dat het nu wel voor zichzelf opkomt.
Citaat:
Ten tweede spelen ze zo het spel van Erdogan mee om mensen tegen elkaar uit te spelen. Het resultaat zal zijn dat veel Turken nu juist voor het referendum gaan stemmen in Turkije. Resultaat: Erdogan krijgt zijn zin.
Nogmaals, who cares? Wat de Turken willen stemmen in eigen land, is hun eigen probleem.

Citaat:
Wat een kansloze bedoeling. Wat zet je ministers van mede NAVO lidstaten het land uit.... Dat je het niet eens bent met Erdogan, en meer macht voor hem, snap ik. Maar dit is imo een pittig middel inzetten wat momenteel meer kwaad dan goed doet.
Wauw, de omgekeerde wereld dit. Hoe de fuck haalt Turkije het in zich hoofd om een ongewilde minister het land van ene mede-NAVO-lidstaat binnen te smokkelen en daarbij te proberen dat land voor de gek te houden. Hoe haal je het in je hoofd je te verzetten tegen de regels van dat land. Natuurlijk moest zij het land uit worden gezet. Turkije mag de kanker krijgen.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2017, 16:18
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ik ben ontzettend benieuwd naar de reactie van DENK.
Die gaf Rutte de schuld. Erdogan zou turken hebben opgeroepen op DENK te stemmen.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 07:05
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik vind dat deze rel wel een grappige splitsing oplevert.

Ik ben blij met de reactie van Nederland, want ik vind Erdogan een dictator. Ik snap dat dat een problematisch argument is, want hellend vlak, maar ik vind 't prima om de grens te trekken bij Turkije (hihaho). De EU voelt nu ook als een sterk Europees blok, wat ik fijn vind, ook al weet ik er niet genoeg van om dat gevoel te onderbouwen.

Maar veel mensen aan de progressief-linkse kant vinden het verkeerd, escalerend en een dom machtsvertoon. Tegelijkertijd zie je ook PVV'ers die er niet blij mee zijn, terwijl ik juist zou verwachten dat ze staan te juichen.

Daar houd ik van; het geeft mensen raakvlakken met mensen waarmee ze 't normaliter niet eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 09:40
Verwijderd
Ik ben heel benieuwd waar dit heengaat en vind het een beetje dubbel.

In feite ben ik redelijk links, maar ik vind wel vreemd dat de Turkse politici campagne gaan lopen voeren voor Turkijke, in Nederland. Misschien gebeuren zulk soort zaken wel vaker, daarvan ben ik niet op de hoogte. Maar ik vind het wel terecht dat Nederland zich daarover uitspreekt. De Turken die in Turkije willen gaan stemmen moeten dat vooral doen en zich bewust informeren. Maar Nederland is geen onderdeel van Turkije, dus campagne voeren doen ze maar lekker via de Turkse televisie.

Ik ben verder wel benieuwd wat jullie vinden, kan ik mijn mening misschien nog een beetje bijschaven!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 00:08
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Wat een kansloze bedoeling. Wat zet je ministers van mede NAVO lidstaten het land uit.... Dat je het niet eens bent met Erdogan, en meer macht voor hem, snap ik. Maar dit is imo een pittig middel inzetten wat momenteel meer kwaad dan goed doet.
Bedoening.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 09:12
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
Ik ben heel benieuwd waar dit heengaat en vind het een beetje dubbel.

In feite ben ik redelijk links, maar ik vind wel vreemd dat de Turkse politici campagne gaan lopen voeren voor Turkijke, in Nederland. Misschien gebeuren zulk soort zaken wel vaker, daarvan ben ik niet op de hoogte. Maar ik vind het wel terecht dat Nederland zich daarover uitspreekt. De Turken die in Turkije willen gaan stemmen moeten dat vooral doen en zich bewust informeren. Maar Nederland is geen onderdeel van Turkije, dus campagne voeren doen ze maar lekker via de Turkse televisie.

Ik ben verder wel benieuwd wat jullie vinden, kan ik mijn mening misschien nog een beetje bijschaven!
Nederlandse politici voeren ook campagne in het buitenland. Niet zoveel als de Turken, maar er wonen dan ook niet zoveel Nederlandse stemgerechtigden in één land buiten het koninkrijk der Nederlanden.
In Nederland wonen ongeveer 240.000 stemgerechtigden Turken, in Duitsland 1,4 miljoen. Niet zo gek dat daar campagne voor wordt gevoerd. Beetje jammer dat de campagne gaat om het aanstellen van een dictator. Maar goed, Nederland stelt zich richting andere dictator-achtigen ook niet zo kritisch op.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 10:16
Verwijderd
D66 heeft een paar vrijwilligers laten flyeren in Antwerpen en Brussel ja. Dat is wel wat anders dan een minister in het geheim de grens oversmokkelen nadat het land in kwestie heeft aangegeven dit niet te willen bizar scheve vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 10:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat zet je ministers van mede NAVO lidstaten het land uit.
- Een gastland moet toestemming geven als een ander land campagne wil komen voeren
- Alleen staatshoofden, minister-presidenten en ministers van buitenlandse zaken genieten doorgaans diplomatieke immuniteit. Een diplomatiek paspoort legt geen verplichtingen op voor ontvangende landen.
- De minister die men alsnog probeerde binnen te smokkelen maakt geen deel uit van een goedgekeurde diplomatieke missie aangaande Nederland, sterker nog, alles wijst naar een bewust escalerende actie van de Turkse regering.

Oftewel, deze minister van Familiezaken ontbrak een geldig visum, en was betrokken bij een niet goedgekeurde politieke actie op Nederlands grondgebied. En dus weer weggestuurd.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2017, 10:59
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Ik vind dat Erdogan zich een beetje gedraagt als een kind dat niet krijgt wat hij wil of gestraft wordt omdat hij stout is geweest. Hij zal het vast oprecht oké vinden om zijn propaganda koste wat het kost te verspreiden, maar hij moet toch ook beseffen dat dit niet de manier is om zijn zin te krijgen. Volgens mij waren de regels vrij duidelijk toen je besloot die met een dikke middelvinger te overtreden. Nou moet je niet stampvoetend huilen dat wij nazi's zijn, omdat je feestje niet doorgaat.
Hij krijgt precies wat-ie wil: z'n volk laten zien dat-ie een sterke leider is.
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 11:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hij krijgt precies wat-ie wil: z'n volk laten zien dat-ie een sterke leider is.
En een groot deel van zijn doelgroep (idem als bij Trump) heeft waarschijnlijk de hoeveelheid gebakken lucht niet op de radar.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Hij krijgt precies wat-ie wil: z'n volk laten zien dat-ie een sterke leider is.
Ja, dat is de andere kant van de medaille, Erdogan vindt het allemaal wel prima. Die ligt niet wakker van de Nederlandse acties.

Het is ook allemaal een beetje een storm in een glas water, na het referendum in Turkije zal Erdogan opeens de toon matigen en weer toenadering tot Europa zoeken. Zo voorspelbaar allemaal.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 13:07
pj eilander
pj eilander is offline


http://nos.nl/artikel/2161428-turkse...boodschap.html

"Dat veel Nederlandse partijen geen campagne voeren in het buitenland heeft niets te maken met angst, gaat Keij verder. "Een heleboel partijen hebben de Nederlanders in het buitenland nog niet ontdekt. Daar zijn ze nog niet mee bezig, terwijl deze Nederlanders economisch veel voordelen kunnen opleveren voor ons land."

Veel westerse landen voeren wel al campagne in het buitenland. "Sarkozy, oud-president van Frankrijk, voerde bijvoorbeeld al campagne in Canada en andere landen. Maar ook andere landen in Europa hebben al de conclusie getrokken dat op deze manier het campagne voeren werkt."

https://buitenland.d66.nl/afdelingen-het-buitenland
http://international.vvd.nl/info

etc.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 13:47
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Beetje hypocriet is het ook wel ja, dat we onze nationale haatzaaier overal ter wereld op zien duiken en dat uitgerekend hij kwaad reageert op Turkse plannen om 400.000 man hier te benaderen.
Overigens kwam het verbod te landen pas na dreigementen van Turkije, dus ik denk dat ze er gewoon op uit waren.
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 15:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
https://www.welt.de/politik/ausland/...i-auf-Eis.html

#schadenfreude
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 19:24
pj eilander
pj eilander is offline
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 22:35
Verwijderd
Mooi zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.