Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2016, 18:30
df
Avatar van df
df is offline
http://nos.nl/op3/artikel/2135080-ex...n-stappen.html
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2016, 18:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Axel en studenten in medezeggenschapsorganen? Ook geen geld meer geven?
Daar kijk ik anders tegenaan, want:
1. wettelijke verplichting om medezeggenschap in te stellen
2. speelt zich af binnen de organisatie van de universiteit/hogeschool zelf
3. personeelsleden krijgen er op grond van hun arbeidsvoorwaarden een vergoeding voor en je wil een enigszins gelijk speelveld creëren voor studenten en personeel
4. de vergoeding voor deelname aan medezeggenschap is op de meeste universiteiten al aanzienlijk lager dan voor deelname aan besturen van studentenverenigingen

En verder wat deadlock zegt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 18:52
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toch nog een vraag: denken jullie echt dat je door lidmaatschap van het corps sneller een machtspositie in de maatschappij verwerft? En is enkel dat lidmaatschap de oorzaak ("ze" trekken elkaar voor/netwerkfunctie)?
Ik denk dat het helpt, want ik denk dat deel uitmaken van een groep helpt. En de corpsen vormen een groep van hogeropgeleide toekomstige collega's, rijker dan gemiddeld, veelal met invloedrijke ouders.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet zo goed, waarom is appels met peren vergelijken zo raar?
De uitdrukking betekent simpelweg dat je twee dingen niet met elkaar kan vergelijken op die manier en zo gebruik ik het en daar kunt u het mee doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 19:00
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
De uitdrukking betekent simpelweg dat je twee dingen niet met elkaar kan vergelijken op die manier en zo gebruik ik het en daar kunt u het mee doen.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 19:01
Verwijderd
Kusjeopjeblauwegezichtje
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 21:11
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Daar kijk ik anders tegenaan, want:
1. wettelijke verplichting om medezeggenschap in te stellen
2. speelt zich af binnen de organisatie van de universiteit/hogeschool zelf
3. personeelsleden krijgen er op grond van hun arbeidsvoorwaarden een vergoeding voor en je wil een enigszins gelijk speelveld creëren voor studenten en personeel
4. de vergoeding voor deelname aan medezeggenschap is op de meeste universiteiten al aanzienlijk lager dan voor deelname aan besturen van studentenverenigingen

En verder wat deadlock zegt.
Duidelijk.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 22:20
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Thanks.

Moeten we ons wel zo druk maken om dit soort dingen eigenlijk vraag ik me oprecht af
Zometeen maken Bussemaker en twee anderen zich er nog even druk over in Pauw!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 22:39
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Toch nog een vraag: denken jullie echt dat je door lidmaatschap van het corps sneller een machtspositie in de maatschappij verwerft? En is enkel dat lidmaatschap de oorzaak ("ze" trekken elkaar voor/netwerkfunctie)?
Lastig om te zeggen, want correlatie en causaal verband en bla. Maar het voorbeeld in de link hieronder, dat het ministerie van Justitie alleen door Minervanen wordt bestierd geeft mij wel jeuk.

https://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/28...394126-a456900
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 01:43
df
Avatar van df
df is offline
Van Bussemaker moet Buma (is er lid geweest) afstand nemen van Vindicat omdat moslims van Buma afstand moesten nemen van de radicale Islam.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 01:51
Verwijderd
Hahahaha, wat kinderachtig maar stiekem ook een beetje gaaf
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 01:54
df
Avatar van df
df is offline
"studenten moeten in een veilige omgeving terechtkomen"

Of juist niet Jet? Sjongejonge.

En de makers van die almanak moeten zich ondertussen toch ook kapotlachen zeg(hoewel het een wanstaltige lijst is hoor, vooral dat 'ie uitgelekt/verspreid is). De halve Nederlandse media al drie dagen op z'n kop vanwege een banga-lijstje dat je dronken in elkaar geknutseld hebt.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 02:01
df
Avatar van df
df is offline
Of njh weet niet of dat zo goed geformuleerd is maar ben moe en geen zin meer om aan te passen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 02:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
:')
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 08:36
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Van Bussemaker moet Buma (is er lid geweest) afstand nemen van Vindicat omdat moslims van Buma afstand moesten nemen van de radicale Islam.
Citaat:
Hahahaha, wat kinderachtig maar stiekem ook een beetje gaaf
Precies wat Bas zegt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Lastig om te zeggen, want correlatie en causaal verband en bla. Maar het voorbeeld in de link hieronder, dat het ministerie van Justitie alleen door Minervanen wordt bestierd geeft mij wel jeuk.

https://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/28...394126-a456900
Vrijdagochtend, ik typ maar weer eens een lang stukje.

Ik vind niet zo heel veel schokkends in dit artikel staan eigenlijk

de link met het ministerie van justitie is naar mijn mening typisch journalistieke vrijheid, ze definiëren zonder uitleg iets als "de top van het ministerie van justitie", stellen dat daar constant een Minerviaan heeft gezeten op één kabinet na. De opsomming gooit vervolgens ministers, staatssecretarissen en topambtenaren op een hoop. Het liegt ook gewoon, Demmink is niet de gehele ministersperiode van Piet Hein Donner topambtenaar geweest.

Als je daarnaast bedenkt dat je in 1962* rechten in slechts vijf steden kon studeren, Nijmegen, Groningen, Utrecht, Leiden en Amsterdam, en dat de studie in Nijmegen (waar het volledig katholiek georiënteerd was), Utrecht en Groningen niet al te hoog stond aangeschreven - in die tijd gold sowieso dat studeren in "de provincie" een politieke carrière niet bevorderde - dan is het simpele statistiek dat Leiden goed vertegenwoordigd was in diverse hoge functies op juridisch gebied. En vervolgens weer niet zo verrassend dat de grootste studentenvereniging van Leiden daar goed in vertegenwoordigd is.

Ik begrijp je jeuk best, en het zal ongetwijfeld zo zijn dat Minervanen oververtegenwoordigd zijn zelfs als je rekening houdt met bovenstaande weetjes. Maar ik vind het artikel nogal tendentieus beginnen, en jij vertaalt het nu zelfs als dat "het ministerie van Justitie alleen door Minervanen wordt bestierd ". Maar dat van de 3 hoogste overheidsfuncties op juridisch gebied er vaker wel dan niet één door een Minervaan wordt ingevuld is eigenlijk niet zo schokkend. Naar mijn mening.

En dat er een lijst is met telefoonnummers van oud-leden die je kan bellen, dat vind ik alleen maar prima, ik zou het tamelijk bizar vinden als zoiets niet mocht. Ik gebruik mijn netwerk ook voor werkdoeleinden en stimuleer vrienden en kennissen om dat ook te doen, bied vaker uit mezelf aan om mijn netwerk in te schakelen als ik merk dat iemand een probleem heeft of bijvoorbeeld een gesprek met een bedrijf wil regelen.

*Ik kies dat jaartal natuurlijk niet zo maar, in 1963 werden zowel in Rotterdam als in Tilburg rechtenfaculteiten opgericht. Maar ik durf te stellen dat het aantal studenten op die faculteiten en de aantrekkingskracht op goede en/of ambitieuze studenten de eerste 10 jaar gering zal zijn geweest in vergelijking tot de gerenommeerde faculteiten. Als ik vervolgens stel dat het pakweg 30 jaar duurt om je vanaf begin studie tot een topfunctie op te werken, dan kun je deze faculteiten in ieder geval voor alle kabinetten tot en met het begin van dit millennium negeren. En dat is meer dan de helft van de periode waar het artikel het over heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 08:46
Verwijderd
Ik ben overigens zelf geen corpslid (geweest). Ik kan me voorstellen dat ik zo langzamerhand wel die indruk wek Het grappige is dat mijn mening vooral vanuit het tegenovergestelde punt wordt ingegeven: ik geloof er niet zo in dat het corps je (nog altijd) een significant voordeel meegeeft wat je niet bij een andere vereniging van hoogopgeleide mensen kunt bereiken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:30
pj eilander
pj eilander is offline
Was deze al gepost? http://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/29/...20246-a1523978

Dit is mijn favoriete artikel over deze kwestie, en wel om de volgende zinsnede:

Het bangalijst-incident doet denken aan wat GeenPeil-voorman en pratende fles extra vierge olijfolie Thierry Baudet twee jaar geleden op The Post Online schreef: ,,De realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.” Nee Thierry, dat is niet de realiteit, dat is jouw narcistische waanbeeld, voortkomend uit totale onzekerheid.

Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:33
pj eilander
pj eilander is offline
Oh en de Vindikutters hebben het mooi verpest voor alle studenten in Nederland

"De Nederlandse studentenverenigingen komen voorlopig niet op de lijst Immaterieel Erfgoed te staan. Het kenniscentrum dat hierover gaat, heeft de plaatsing opgeschort na de commotie over een geweldsincident bij het Groningse corps Vindicat.
"We hadden de aanvraag goedgekeurd en de plaatsing op de lijst aangekondigd", stelt directeur Ineke Strouken van het kenniscentrum. "Maar na het laatste incident en de discussie over het verbieden van de ontgroeningen, moeten we ons opnieuw gaan beraden."

http://www.nu.nl/binnenland/4329417/...tml?redirect=1
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Zijn er in Nederland nergens steden waar de verenigingen een charter hebben met de politie? Hier in Leuven werkt het al een tijdje zo.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Oh en de Vindikutters hebben het mooi verpest voor alle studenten in Nederland

"De Nederlandse studentenverenigingen komen voorlopig niet op de lijst Immaterieel Erfgoed te staan. Het kenniscentrum dat hierover gaat, heeft de plaatsing opgeschort na de commotie over een geweldsincident bij het Groningse corps Vindicat.
"We hadden de aanvraag goedgekeurd en de plaatsing op de lijst aangekondigd", stelt directeur Ineke Strouken van het kenniscentrum. "Maar na het laatste incident en de discussie over het verbieden van de ontgroeningen, moeten we ons opnieuw gaan beraden."

http://www.nu.nl/binnenland/4329417/...tml?redirect=1
Wat zwak om een beetje incidentenbeleid te voeren, die discussie is toch ieder jaar rond deze tijd? Of op zijn minst iedere paar jaar als er een wat groter incident is? Dat hebben ze neem ik aan al lang meegenomen in hun afweging.

Verder vind ik het vooral grappig.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Zijn er in Nederland nergens steden waar de verenigingen een charter hebben met de politie? Hier in Leuven werkt het al een tijdje zo.
Nee, nergens. Nederland heeft zelfs helemaal geen steden meer sinds Fred Teeven.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zijn er in Nederland nergens steden waar de verenigingen een charter hebben met de politie? Hier in Leuven werkt het al een tijdje zo.
Wat is de inhoud van zo'n charter?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:51
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wat is de inhoud van zo'n charter?
Ik kan niet echt een link naar een pfd'je vinden.

Beetje (soms vage) afspraken over geen alcohol tijdens de doop, geen ongewenste intimiteiten etc.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dit is een voorbeeldje

http://nl.biosdraaiboek.wikia.com/wiki/Doop_regels
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 10:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dat soort afspraken maken de Nederlandse universiteiten wel met de studentenverenigingen. En wat strafbaar is, is in principe ook duidelijk voor de verenigingen. Punt is vooral dat men zich er lang niet altijd aan houdt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 11:01
Verwijderd
Punt is uiteraard vooral dat regeltjes stellen geen mentaliteitsverandering teweeg brengt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 12:50
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee, nergens. Nederland heeft zelfs helemaal geen steden meer sinds Fred Teeven.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 13:53
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
http://www.dumpert.nl/mediabase/6898..._vindicat.html
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 14:51
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 19:34
df
Avatar van df
df is offline
Kan normaal nooit zo lachen om Dolf Jansen, maar deze is fantastisch ja

pow pow sheriff
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 19:34
df
Avatar van df
df is offline
Deze van hem is ook geniaal: http://www.nporadio2.nl/spijkersmetk...er-thuis-wonen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2017, 15:48
Verwijderd
Ze waren deze week weer in het nieuws. Ikzelf vind het onzin, lid worden is een keuze voor iedereen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ontgroening
JNR
235 04-05-2007 12:37
Algemene schoolzaken Studentenvereniging: corps of niet?
Blisss
24 29-10-2005 10:51
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Algemene schoolzaken Ontgroening?!
Pilot01
80 23-08-2005 00:32
Algemene schoolzaken Studentenvereniging
student UvT
90 04-09-2003 00:03
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.