Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 13:38
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Sorry als dit topic al vaak geweest is, maar ik heb jullie hulp even nodig.

Ik zit nu in 3 h/v, en ga volgend jaar naar vwo, en moet dus een profiel kiezen. Ik zit te twijfelen tussen CM en NG. CM red ik makkelijk, dus dat is niet echt en uitdaging ( maar wel relaxt )
NG zal wat moeilijker zijn, maar dus wel meer uitdaging, en die vakken vind ik even interessant ( eigenlijk wel interessanter dan frans enzo ( maar dat heb ik dus zowiezo )

Ik weet dus niet wat ik moet kiezen!

Ik NG erg moeilijk? met de exacte vakken gaat het dit jaar erg goed, maar k ben bang dat het volgend jaar veel moeilijker wordt.
Is dat zo?

En ik wil 3 vakken in mijn vrije ruimte, wat neerkomt op 280 SLU teveel. Is dit een beetje te doen? ( als iemand hier ervaring mee heeft )

Alvast bedankt
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Sorry als dit topic al vaak geweest is, maar ik heb jullie hulp even nodig.

Ik zit nu in 3 h/v, en ga volgend jaar naar vwo, en moet dus een profiel kiezen. Ik zit te twijfelen tussen CM en NG. CM red ik makkelijk, dus dat is niet echt en uitdaging ( maar wel relaxt )
NG zal wat moeilijker zijn, maar dus wel meer uitdaging, en die vakken vind ik even interessant ( eigenlijk wel interessanter dan frans enzo ( maar dat heb ik dus zowiezo )

Ik weet dus niet wat ik moet kiezen!

Ik NG erg moeilijk? met de exacte vakken gaat het dit jaar erg goed, maar k ben bang dat het volgend jaar veel moeilijker wordt.
Is dat zo?

En ik wil 3 vakken in mijn vrije ruimte, wat neerkomt op 280 SLU teveel. Is dit een beetje te doen? ( als iemand hier ervaring mee heeft )

Alvast bedankt
ik zit nu in atheneum 5 met n&G en ben atheneum 4 moeiteloos doorlopen, ditjaar is wel pittiger maar als je gewoon je huiswerk maakt en optijd begint met leren is het te doen. 3 keuzevakken lijkt me wel zwaar. maar ligt ook een beetje aan war\t.

C&M is absoluut niet makkelijk!!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:31
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef:

C&M is absoluut niet makkelijk!!
Ligt maar net aan waar je goed in bent.
Ik doe zelf N&T havo, maar ik heb nu dezelfde vakken als aderen bij mij uit de klas die N&G doen

En de exacte vakken zijn in de 4e echt wel moeilijker as in de 3e!!!
Vorig jaar had ik op mn eindrapport voor wiskunde een 7, natuurkunde een 7 en scheikunde een 6
Dit jaar weet ik nog niet helemaal, ligt ook aan wat ik in de latste proefwerkweek haal, maar op het vorige rapport
Wiskunde een 6,5 (geloof ik, weet ik nie meer precies), Natuurkunde een 4 en scheikunde een 6 (dankzij 1 pw, waar ik een 9,4 had, dat eigenlijk gewoon een proef was, maar dan iets uitgebreider....)

Je moet gewoon het profiel kiezen waarin de vakken zitten waar je het beste in bent, en leuk vind.
Je zei dat je C&M en N&G alebei leuk vind, in welke vakken ben je da het beste?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:35
heldin
heldin is offline
weet je misschien al wat voor soort opleiding je wil gaan doen? of welke richting of zo? want dat maakt het ook al makkkelijker. met N&G kun je bijna alle studies doen, zeker als je er WiB2 bij kiest, maar dan wordt het wel écht zwaar.

ik weet niet wat je moet kiezen, als ik jou was zou ik er es over praten met iemand op school. een decaan of zo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
N&G is niet moeilijk als je wiskundig inzicht hebt. Als je nu onvoldoende of matige zesjes staat voor wiskunde, scheikunde, natuurkunde wordt het lastig. Verder moet je echt consequent je sommen maken. Twee weken niets aan wiskunde doen en je loopt al bijna een hoofdstuk achter. Als je de inzet hebt, kom je wel al een heel eind. Overigens doe ik N&G 5 gymnasium met grieks en ckv3 en heb er niet veel moeite mee.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 15:30
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
rosi schreef:
N&G is niet moeilijk als je wiskundig inzicht hebt. Als je nu onvoldoende of matige zesjes staat voor wiskunde, scheikunde, natuurkunde wordt het lastig. Verder moet je echt consequent je sommen maken. Twee weken niets aan wiskunde doen en je loopt al bijna een hoofdstuk achter. Als je de inzet hebt, kom je wel al een heel eind. Overigens doe ik N&G 5 gymnasium met grieks en ckv3 en heb er niet veel moeite mee.

Ik kan helaas dan geen ckv3 kiezen . In mijn vrije ruimte wil ik dan kiezen ckv2, filosofie en latijn ( dat wil ik zowiezo )


Verder sta ik nu erg goed voor wiskunde ( 9 gloof ik ) en voor natuur en scheikunde een 8 .
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 16:52
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
mwa, ik doe nu 4 havom (n&g), en al die exacte vakken vallen wel flink tegen hoor. met een beetje moeite had ik vorig jaar gemakkelijk een 9 voor een pw natuurkunde, maar dit jaar heb ik met veel leren een matig zesje...
je moet het toch zelf beslissen, ik zat vorig jaar ook zo te twijfelen tussen C&M (met tekenen) en N&G, en als ik het over mocht doen zou ik zeker C&M kiezen....
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Geraldine schreef:
mwa, ik doe nu 4 havom (n&g), en al die exacte vakken vallen wel flink tegen hoor. met een beetje moeite had ik vorig jaar gemakkelijk een 9 voor een pw natuurkunde, maar dit jaar heb ik met veel leren een matig zesje...
je moet het toch zelf beslissen, ik zat vorig jaar ook zo te twijfelen tussen C&M (met tekenen) en N&G, en als ik het over mocht doen zou ik zeker C&M kiezen....
Ik heb niet zitten twijfelen.
Alleen tja, ik sta toch niet zo goed voor al die exacte vakken, maar als ik opnieuw zou kiezen, zou ik zo weer een pakket met exacte vakken kiezen. Alleen zou ik geen frans en duits meer nemen, maar alleen duits...

Maar *Fallen_Tear* Jij staa dus echt nog veel beter voor de exacte vakken als ik vorig jaar.
En als de exacte vakken leuker vind moet je gewoon N&G gaan doen. Met de cijfers die je nu hebt kan je het denk ik echt wel!!!
Ik had voor na, sk, en wi net 20 punten samen. (toelaingseis voor N&T) maar jij hebt er 25....
Dus ik denk dat je het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:45
Main
Avatar van Main
Main is offline
Hoi,

Ik zit ook in 3 VWO. Onze leraar Natuur/scheikunde zegt dat je 2 punten moet aftrekken van het punt wat je nu staat. Dus als je nu een 8 voor Natuurkunde sta je in de 6e een 6. Klopt wel ongeveer denk ik
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 20:03
juppeltje
juppeltje is offline
neuh dat is best wel onzin. ieder jaar zeggen ze dat het het jaar erop moelijker wordt. ik heb dat niet zo ervaren. ]je moet de nken dat je ook ouder wordt en dus sneller en beter dingen weet en snapt. duss. ik heb zelf nen g gedaan omdat ik mezelf een b mens vomd. kijk naar je interesse en let erop dat je niet alle studies kan doen met een profiel . kijk een beetje, een beetje dus WAT je wil. suc6!
__________________
tut tut tut
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 20:46
Miess
Miess is offline
Ik geef sinds kort wiskunde B1 aan de vijfde (VWO) en wiskunde aan de derde. Op de school waar ik werk houden we voor wiskunde de volgende richtlijnen aan:
Soort wiskunde: Cijfer dat je dan moet staan
wA1 minimaal een 5
wA12 minimaal een 6
wB1 minimaal een 7
wB12 minimaal een 8

Het valt natuurlijk niet altijd zo te voorspellen aan de hand van je cijfer of je wel of niet geschikt bent voor een bepaald vak. Maar hier heb je wat algemene richtlijnen. In NG zit wiskunde B1, wat meer toegespitst is op de zuivere algebra en de meetkunde.

Succes met je profielkeuze!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 22:41
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
CM red ik makkelijk, dus dat is niet echt een uitdaging ( maar wel relaxt )
ik zit in 5v en doe cm. ik heb het idee dat je je niet echt weet waar je over praat...

ik zeg niet dat het niet te doen is maar het vereist wel degelijk een goeie werkhouding en motivatie.

Ik deed eerst ook ng, maar dat was te kut, toen ben ik overgestapt naar em, minder kut, maar nog steeds verneukt
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:06
Verwijderd
Bij het NG profiel is het belangrijk dat je minimaal een 7,0 staat voor wiskunde, anders ga je het vrijwel niet redden.
Ik zou je afraden 3 vakken in je VR te kiezen. Iedereen die 3 of 4 vakken kiest laat er bijna altijd vallen tot 2.

Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
Bij het CM profiel is het belangrijk dat je minimaal een 7,0 staat voor wiskunde, anders ga je het vrijwel niet redden.
Bij N&G bedoel je denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
over 280 uur extra in je vrije deel:

ik had 200 uur te veel in m'n vrije deel (waren 2 vakken + wia12 ipv wia1) maar ik heb met de kerst al weer een vak laten vallen. Het was alleen niet omdat het te zwaar was, maar omdat ik het een saai vak vond en niet zo super cijfers haalde.
Maar op zich: 't is goed te doen hoor, zoveel extra tijd zit je niet op school, althans, zat ik niet op school.
Maar dat komt ook doordat de tijd dat ik eerst die vakken had, nu tussenuren zijn geworden, dus ik alsnog op school zit.

Als iets je niet bevalt van die vakken, kan je het met 280 te veel wel heel makkelijk laten vallen, dus op zich is het best handig!

Trouwens: ksluit me aan bij wat er eerder werd gezegd: c&m is echt niet zo makkelijk als je denkt hoor! valt vies tegen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:11
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ik NG erg moeilijk? met de exacte vakken gaat het dit jaar erg goed, maar k ben bang dat het volgend jaar veel moeilijker wordt.
Is dat zo?

Ik doe ook NG en zit in 4vwo. De exacte vakken zijn veel moeilijker geworden vind ik. Voor natuurkunde stond ik vorig jaar een 7 en voor scheikunde een 8. Ik sta nu voor scheikunde een 5 en voor natuurkunde een 5 of een 6. En het is niet dat ik er niks voor doe. Aan elke repetitie die we hebben gehad heb ik toch wel minstens 3 uur aan geleerd. Ik denk dat ik voor deze vakken meer doe dan vorig jaar. Wiskunde is te doen maar je moet er ook veel voor doen. Biologie is makkelijk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:43
liz85
liz85 is offline
Ik doe dit jaar (5VWO) N&G met drie vakken (economie 1, filosofie, maatschappijleer 2) in mijn vrije ruimte (840 slu extra ). Ik stond voor net zo'n soort dillema als jij; 1-3 verliepen min of meer moeiteloos dus koos ik voor 'de uitdaging'. Ik vond de 4e wel redelijk te doen, maar de 5e is een stuk moeilijker; het is me allemaal best tegengevallen. Dus vraag jezelf van tevoren wel ff goed af of je er echt zin in hebt en of je het kan gaan redden. Maar extra vakken zou ik echt wel kiezen, je kan ze tenslotte altijd laten vallen
__________________
'Don't dream of life, live your dream'

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 07:36.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:16
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:


Bij N&G bedoel je denk ik
foutje

Trouwens scheikunde is wel heel erg moeilijk. Dus daar moet je echt goed in zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
liz85 schreef:
Ik vond de 4e wel redelijk te doen, maar de 5e is een stuk moeilijker; het is me allemaal best tegengevallen.
mn mentrix (is ook decaan) heeft mij + de halve rest van de klas zitten wijsmaken dat de 5e een stuk makkelijker is als de 4e


ow w8 ff, jij doet vwo, ik havo.
Dan zal 6vwo wel weer makkelijker zijn als 5vwo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:37
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:



Ik doe ook NG en zit in 4vwo. De exacte vakken zijn veel moeilijker geworden vind ik. Voor natuurkunde stond ik vorig jaar een 7 en voor scheikunde een 8. Ik sta nu voor scheikunde een 5 en voor natuurkunde een 5 of een 6. En het is niet dat ik er niks voor doe. Aan elke repetitie die we hebben gehad heb ik toch wel minstens 3 uur aan geleerd. Ik denk dat ik voor deze vakken meer doe dan vorig jaar. Wiskunde is te doen maar je moet er ook veel voor doen. Biologie is makkelijk
Bij mij is het precies andersom! Ik zit nu in 4 vwo NG. Vorig jaar zat ik ook heel erg te twijfelen tussen NG en CM. Ik stond een 6 voor wiskunde en een 6 voor natuur-scheikunde (bio had ik niet). Ik stond eigenlijk veel beter voor de talen. Ik had mijn hele leven te horen gekregen dat ik niet exact enzo was. Maar ik besefte ineens dat ik geen zin had in al die talen en geschiedenis enzo. Met NG kan je veel meer doen, dus ik had besloten het er maar op te wagen. En nu sta ik een 6,6 voor wiskunde, een 6,8 voor scheikunde. een 7,48 voor bio en een 5,7 voor natuurkunde (maar dat komt door een practicum waarop ik een black-out ofzo had, en een 2,9 haalde, anders stond ik een 6,8 ofzo). Ik denk dat ik doordat ik dacht dat ik niet goed in wiskunde enzo was, ook minder mijn best deed (is ook zo). Nu ga ik er wat serieuzer mee om, en gaat het ook een stuk beter. Ik heb een van de hoogste cijfers van mijn klas voor mijn profielvakken. Maar ik wil dus zeggen, als je het graag wil en dus goed je best doet kan het best lukken. En zeker als je een 9 voor wiskunde staat!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:20
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Main schreef:
Hoi,

Ik zit ook in 3 VWO. Onze leraar Natuur/scheikunde zegt dat je 2 punten moet aftrekken van het punt wat je nu staat. Dus als je nu een 8 voor Natuurkunde sta je in de 6e een 6. Klopt wel ongeveer denk ik
Dat klopt niet hoor bij mij...
Ik had in de 3e een 6 voor wiskunde en scheikunde en nu (6 VWO N&T, Bio1,2 als extra vak, examens achter de rug, e.d.) sta ik een 7 voor wiskunde en een 8 voor scheikunde. Maar dat zal vast wel komen, omdat ik graag alleen werk en mijn PO's goed zijn gegaan.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 07:38
liz85
liz85 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


mn mentrix (is ook decaan) heeft mij + de halve rest van de klas zitten wijsmaken dat de 5e een stuk makkelijker is als de 4e


ow w8 ff, jij doet vwo, ik havo.
Dan zal 6vwo wel weer makkelijker zijn als 5vwo
ja.. examenjaar schijnt rustiger te zijn; ik verheug me er nu al op
__________________
'Don't dream of life, live your dream'
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:18
Verwijderd
Ligt aan hoe geinteresseerd je bent. Dus als je wel geinteresseerd bent in die vakken, kun je het volgens mij gemakkelijk aan. Ik had hetzelfde als jou, had ook altijd hoge cijfers voor alle vakken, maar was niet geinteresseerd in exact en kreeg dus wat probleempjes toen ik N&G ging doen. Ben toen ook overgestapt naar C&M, dat vind ik toch leuker
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 08:45
noraly
noraly is offline
ik doe nu dus N&T met bio 1,2 en informatica in 5vwo. En ja ik heb er moeite mee. ik moet aardig wat doen voor school. maar ik vind het wel leuke vakken. Ik haat talen en met geschiedenis en aardrijkskunde maak je mij ook niet blij. daarom heb ik N&T gekozen.

Als je echt iets wilt lukt het je altijd. ik stond een 4 voor wiskunde in de 3e en nu met wi b 1,2 sta ik een 6,8 dankzij mijn geweldige bijlesleraar die eens in de week 2.5 uur komt.

de 4e was wel moeilijker dan de 5e maar dat komt ook omdat ik te weinig tijd had om alles fatsoenlijk te kunnen doen(heel veel werkstukken en eindopdrachten) en omdat ik moest wennen aan 'de 2e fase'

Als ik jou was zou ik gewoon kiezen wat ik het leukst vind en ook al moet je er veel voor doen. je bent daarna onwijs trots op jezelf als het je gelukt is. je moet trouwens CM niet te veel onderschatten. je gaat dan erg ver op de taal in en als je daar niet goed in bent valt dat vies tegen.

succes met kiezen en laat je niet tegen houden door ' de moeilijkheid' van een profiel als je het wilt lukt het je zeker!

Nora
__________________
alles wat je zegt kan en zal ooit tegen je gebruikt worden!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:03
Jerommeke
Jerommeke is offline
Als je inderdaad een redelijk exact inzicht hebt (bijv. goed in natuurkunde, scheikunde, wiskunde, en dan vooral dat met grafieken enzo...) moet het te doen zijn.

Wel heb ik een advies, ik weet niet wat je allemaal in het vrije deel wil nemen, maar 3 vakken is wel erg veel (tenzij je OSB, latijn en godsidnest ofzo bedoelt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2002, 17:25
Gsus
Gsus is offline
Hey, ik zit in 5vwo NG en het is wel wat pittiger dan de 4e, de 4e was eigenlijk wel makkelijk te doen! Ook 5 vwo is te doen, als je maar op planning loopt, dan is het gewoon ook wel een 'relaxt' profiel! En je kan er uiteindelijk veel meer mee dan met een CM profiel!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Anal Avenger schreef:

ik zit in 5v en doe cm. ik heb het idee dat je je niet echt weet waar je over praat...

ik zeg niet dat het niet te doen is maar het vereist wel degelijk een goeie werkhouding en motivatie.

Ik deed eerst ook ng, maar dat was te kut, toen ben ik overgestapt naar em, minder kut, maar nog steeds verneukt
Waah, ik ook. Ben jij teruggegaan naar V4 of heb je in de zomervakantie alles in lopen halen? Ik het laatste
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:22
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Vorig jaar (3havo) liep alles eigenlijk vrij moeiteloos.. Had altijd wel goede cijfers, ook als ik gewoon de dag van te voren begon met leren... (met natuurkunde, scheikunde en wiskunde)
Nu in 4havo, is alles ZEKER veel moeilijk geworden.. Ik haal echt veel slechtere cijfers voor wiskunde en natuurkunde. Van natuurkunde bak ik nu echt helemaal niks meer terwijl ik in de 3de toch een dikke 7en stond. In wiskunde was ik vorig jaar ook best goed stond toen een 7/8. Scheikunde is dit jaar niet zo'n heel erg probleem, ookal moet ik er wel wat meer voor doen.

Maar het verschil tussen de 3de en de 4de valt echt vies tegen, dus goed uitkijken welke beslissing je neemt!
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Main schreef:
Hoi,

Ik zit ook in 3 VWO. Onze leraar Natuur/scheikunde zegt dat je 2 punten moet aftrekken van het punt wat je nu staat. Dus als je nu een 8 voor Natuurkunde sta je in de 6e een 6. Klopt wel ongeveer denk ik
Dat klopt bij mij niet echt. Ik zit in 5vwo met n&g en stond in de 3e en de 4e altijd boven de 7,5 voor wiskunde en daar sta ik nu een 3,5 voor. Verder stond ik voor scheikunde meestal rond de 8 en daar sta ik nu een 5,5 voor. Het ligt niet echt aan m'n inzet want ik heb van't jaar meer voor die vakken gedaan dan ik anders deed.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Verder sta ik nu erg goed voor wiskunde ( 9 gloof ik ) en voor natuur en scheikunde een 8 .
Dan hoef je je geen grote zorgen temaken, al moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je een niveau omhoog stapt, en dat de vakken een stapje moeilijker worden.
Ik denk wel dat je het kan

Die extra vakken lijken me dan niet zo heeel verstandig. Je hebt een exact profiel, gaat een niveau hoger, dat opzich is al een uitdaging. Als je dan ook nog 3 extra vakken kiest, wordt het wle zwaar.
Wat je kan doen, is even informeren bij school of je extra vakken makkelijk kan laten vallen als het te zwaar wordt. Bij ons kan dit wel, en als het dan te zwaar blijkt, kan je een (paar) vakken schrappen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
misschien helpt het als je verder kijkt dan de vakken, dus ook naar wat je er later mee kunt. Ik zat te twijfelen of ik volgend jaar EM of NG zou gaan doen. Ik dacht eerst EM omdat economie mn beste vak, en de andere vakken die je krijgt vond ik ook interessant. Maar toen kregen we op school een lijstje ´wat kun je worden met welk profiel`, en die beroepen die ik zag staan leken me helemaal niks, omdat ik niet 50 jaar lang elke dag met cijfertjes bezig wil zijn. Dus ik heb nu maar besloten om NG te gaan doen met Economie 1, Wiskunde B2 en Geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:59
nemesiz
nemesiz is offline
Ik doe ook NG met Latijn en Grieks.
Ik heb net V4 achter de rug en het ging me nog wel redelijk makkelijk af. Ik zat ook te twijfelen tussen CM en NG, maar uiteindelijk is het NG geworden, omdat ik in princiepe wel allebei kon doen, maar je met NG gewoon veel meer mogelijkheden over hebt voor een vervolgstudie. Ik bedoel je kunt ook prima een taal gaan studeren als je NG hebt gedaan, voor zo'n studie heb je geen verplichte vakken. Wil je toch echter nog Biologie of Geneeskunde studeren is het wel vereist dat je NG-profiel hebt gedaan. Dus als je de vakken kunt doen, dan zou ik kiezen voor NG. Over de vrije vakken, ik had eerst ook nog Muziek in mijn vrije deel maar dat viel niet te combineren omdat alle uren precies met Latijn vielen bij mij, ik heb het een tijdje geprobeert om 1 uur in de week naar Muziek te gaan en 2 naar Latijn, maar dat was niet echt leuk want ik miste gewoon heel veel. Daarom heb ik Muziek toen laten vallen. Je kunt het altijd proberen, als het te zwaar wordt dan kun je gemakkelijk wat laten vallen als je wilt.
__________________
Soep zei de vlieger...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:23
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
bij mij in de klas blijven er meer dan de helft zitten. En dan met name de N-profielen. Ik weet dat dit ook op het VWO zo is. Alle mensen waar ik mee om ga en een N-profiel hebben vinden de vakken wiskunde, scheikunde en natuurkunde erg moeilijk nu en blijven voornamelijk op deze vakken zitten.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat je nu al kunt zeggen dat je, als je C&M gaat doen, een releaxt jaar zult hebben en het makkelijk zal halen. Hoe kun je dat nu al weten? Ik doe zelf C&M en het is niet zo dat de M-profielen makkelijker zijn dan de N-profielen hoor! Het ligt aan jezelf.

Vreselijk vooroordeel, dat de M-profielen makkelijker zijn dan de N-profielen!!!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:12
Nuck
Nuck is offline
Ik doe Gym 5, N&G met la + gr. In V4 ging het allemaal nog supermakkelijk, hoefde bijna niks te doen. Nu in de vijfde merk ik dat k toch wel vooral wiskunde moet bijhouden, want zoals rosi al zei, je loopt zo een hoofdstuk achter. Maar het is wel te doen, hoewel ik 3 keuzevakken best veel vind...Dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel uren die keuzevakken in beslag nemen. Ik heb 3 uur latijn en 3 uur Grieks, dus als je 3 vakken van elk 2 uur hebt komt dat op hetzelfde neer.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:14
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
alpha schreef:


Vreselijk vooroordeel, dat de M-profielen makkelijker zijn dan de N-profielen!!!
Voor de mensen met een N-profiel zijn M-profielen zeker wel makkelijker. De meeste mensen met een M-profiel vinden natuurkunde, wiskunde en scheikunde vreselijk moeilijk. Daarom hebben zij een M-profiel gekozen (ik zeg trouwens niet dat dit voor iedereen geldt, maar voor de meerderheid toch wel).
Zo'n vreselijk vooroordeel is het dus niet...
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 11:55
sanguis
sanguis is offline
ik doe nu 4vwo met ng..

vorig jaar stond ik niet echt goed voor de exacte vakken
-wiskunde 6 (advies ++ --> )
-natuurkunde 6 (advies --)
-scheikunde 8 (advies ++)

er was mij erg afgeraden ng te gaan doen, maar ik wil geneeskunde gaan studeren, dus ik heb ng wel nodig

dit jaar gaat het redelijk goed
-wiskunde 6
-natuurkunde 7
-scheikunde 8

je moet gewoon kijken naar wat voor vervolgopleiding je wilt gaan doen, als dat niks met ng te maken heeft, zou ik cm kiezen..
het is gewoon een stuk makkelijker en je zit dan ook niet hele dagen alleen maar huiswerk te maken..

omdat ik zo graag ng wil doen, heb ik dat er voor over, jij moet kijken of jij dat er ook voor over hebt
__________________
nu was gisteren toekomst ~ we ate in silence, crossing a border together into a room where the end was only the beginning (jenn crowell)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Tweede moderne taal laten vervallen op het vwo
Siwu
12 18-06-2012 18:16
Algemene schoolzaken van havo naar vwo
somegirl
3 26-08-2010 00:30
Levensbeschouwing & Filosofie [Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij?
Flijn
38 21-05-2009 14:34
Studeren vervolgopleiding
Diageo
6 01-01-2006 11:59
Eindexamens 2003 Welke examens doet iedereen?
miesjellu
58 17-05-2003 15:05
Algemene schoolzaken wie studeert hier voor F16-piloot?
joaquadriesje
19 02-04-2003 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.