Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2006, 10:44
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
flipkip schreef op 14-09-2006 @ 11:26 :
Is het voor de genezing van je piercing het beste als er lucht aan kan komen, of juist als ie afgedekt is (zodat er niks aan kan komen) ?
Niet afdekken en als het kan ermee in de zon zitten.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Advertentie
Oud 14-09-2006, 10:54
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 14-09-2006 @ 11:44 :
Niet afdekken en als het kan ermee in de zon zitten.
Behalve als je vreselijk smerig kan worden, dan kun je beter je piercing afdekken

En zonnen lijkt me niet echt prettig, aangezien je beter geen zonnebrandcreme in de buurt kan smeren en verbranden is ook geen goed idee. Panisch voor de zon hoef je niet te zijn, maar gaan wentelen lijkt me niet echt handig.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 14-09-2006, 12:55
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
flipkip schreef op 13-09-2006 @ 19:12 :
De tepelpiercing zit erin!!
Citaat:
NyteWolf schreef op 14-09-2006 @ 11:44 :
Niet afdekken en als het kan ermee in de zon zitten.
heheh
__________________
hoi
Oud 14-09-2006, 12:58
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Citaat:
dext0r schreef op 14-09-2006 @ 13:55 :
heheh
Mijn buren zijn heel blij met mijn nieuwe piercing

..

(topless rondlopen houden we dan toch maar voor binnenshuis als er niemand anders is)
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Oud 14-09-2006, 13:48
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
met een open wond in de zon lijkt me dus een dikke nono

hij moet wel kunnen luchten.
__________________
www.doubledtattoo.nl
Oud 14-09-2006, 15:41
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
drezzz schreef op 14-09-2006 @ 14:48 :
met een open wond in de zon lijkt me dus een dikke nono

Klopt...

Zon is trouwens nooit niet echt goed voor een genezende...
Verluchting moet de piercing zeker wel krijgen.
Niet afplakken dus...
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 14-09-2006, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Magic1 schreef op 14-09-2006 @ 07:05 :
10mm maar, dat is wel erg klein voor een pas gepiercte lippiercing. Maar ik kan dan wel niet zien of je huid van je lip dun is, maar het is wel erg klein, 10mm. Komt je huid erg tegen je bolletje, heb je er geen ruimte meer tussen?
Hij zat echt tégen de huid aan. Ik ben zojuist even terug geweest en heb er mijn piercer naar laten kijken. Opzich kon het zo wel, maar als mijn lip nog verder op zou zwellen zou het staafje echt te kort worden. Ze heeft er dus voor de zekering een 12 mm staafje ingezet, 2 mm langer.

@Qamra: Op de tijd was dus op de huid.
Oud 14-09-2006, 19:18
Tim
Avatar van Tim
Tim is offline
Hey mensen

Ik heb sinds 2 maanden een kraakbeen piercing
Maar er zit een wit bultje er om heen. Iemand tips om dat bultje te verdrijven ? Alvast bedankt
Oud 14-09-2006, 19:58
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 14-09-2006 @ 19:53 :
Hij zat echt tégen de huid aan. Ik ben zojuist even terug geweest en heb er mijn piercer naar laten kijken. Opzich kon het zo wel, maar als mijn lip nog verder op zou zwellen zou het staafje echt te kort worden. Ze heeft er dus voor de zekering een 12 mm staafje ingezet, 2 mm langer.

Veel beter , die 12mm. Kan je gerust zijn. (en hopen dat de zwellingen snel wegtrekken )
Nog een fijne genezing verder
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 14-09-2006, 21:38
Verwijderd
Hey, wat gebeurt er eigenlijk als je valt oid en er een schaafwond komt op de plaats waar een tattoo zit?

Ik zit namelijk te denken aan een plaats voor een ontwerpje en op mijn hand staat 'ie eigenlijk het gaafst. Nu wil ik daar niet zo gauw aan beginnen, want je handen zijn altijd zichtbaar en als ik geen briljant kunstenaar maar gewoon accountant oid word ben ik pwned bij het vinden van een baan. Maar los hiervan, de huid van je hand kan makkelijker beschadigd worden dan bijvoorbeeld je bovenarm en ik weet niet wat er dan gebeurt met je tattoo. En een tattoo die altijd zichtbaar is, wil je op zich niet compleet (kunnen) verneuken. Dus vandaar de vraag.
Oud 15-09-2006, 10:41
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
ja als je het schhaft vervaagt de kleur snel. hand is zowiezo slecht om te laten genezen, en helemaal om het mooi te houden!
__________________
www.doubledtattoo.nl
Oud 15-09-2006, 15:38
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
drezzz schreef op 14-09-2006 @ 14:48 :
met een open wond in de zon lijkt me dus een dikke nono

hij moet wel kunnen luchten.
Nou, alles wat ik erover gelezen heb is dat een piercing sneller geneest als ie veel in de zon komt.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Oud 15-09-2006, 19:34
Leineh.
Avatar van Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
TimSengOng schreef op 14-09-2006 @ 20:18 :
Hey mensen

Ik heb sinds 2 maanden een kraakbeen piercing
Maar er zit een wit bultje er om heen. Iemand tips om dat bultje te verdrijven ? Alvast bedankt
heb ik ook een tijdje gehad bij mijn industrial maar dat is vanzelf weg getrokken. pas op he? niet teveel pielen, poeren en pulken dan komt het vanzelf wel goed
Oud 15-09-2006, 19:35
Tim
Avatar van Tim
Tim is offline
Citaat:
Leineh. schreef op 15-09-2006 @ 20:34 :
heb ik ook een tijdje gehad bij mijn industrial maar dat is vanzelf weg getrokken. pas op he? niet teveel pielen, poeren en pulken dan komt het vanzelf wel goed
Tja ik zit er ook teveel aan iig thanxx
Oud 15-09-2006, 21:39
hippiemeisje
hippiemeisje is offline
hallo
ik heb nu bijna 2 jaar een tepelpiercing
en de laatste tijd komen er steeds ontstekinkjes aan de buitenkant bij de balletjes
nu wil ik graag mijn piercing er uit halen omdat dit echt te lang duurt
maar nu vroeg ik mij af kan ik hem er wel zo uit halen of gaan die onstekingen dan naar binnen groeien??
groetjes
Oud 16-09-2006, 12:02
Verwijderd
je kan hem er gewoon uithalen ik zou wel je tepel goed verzorgen en hem ook goed in gaten blijven houden
Oud 16-09-2006, 14:07
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
ik heb mijn christina er ook uitgehaald toen hij nog ontstoken was; al zeggen piercers dat je het niet moet doen. Bij mij zat de ontstoking er echter bovenop, dus niet in de "gang" ofzo. Ik zou toch eerst proberen om ze gezond te krijgen, met zoutoplossing of betadine ofzo (iedereen zal nu wel gaan zeiken maar mijn lippiercing is genezen nadat ik betadine ging gebruiken dus scheiT), want als je tepel gaat ontsteken is het wel superkut, ik bedoel mijn pierce zat in een stuk huid.
__________________
.
Oud 16-09-2006, 14:08
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
wanneer krijg je eigenlijk een bloemkooloor?
en hoeveel pijn doet 'n tragus?
__________________
.
Oud 16-09-2006, 22:01
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Ja, en hoe zit het met oordopjes in combinatie met een tragus?
__________________
coffee and tv
Oud 16-09-2006, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Jude schreef op 16-09-2006 @ 23:01 :
Ja, en hoe zit het met oordopjes in combinatie met een tragus?
met een knopje blijven ze wel zitten, ringetje lukt bij mij niet zo goed.

@gwen; bloemkooloor kun je krijgen als je het laat schieten, als je het laat piercen bij een fatsoenlijke piercer komt het geloof ik vrijwel nooit voor. zie hier voor details hoe het precies ontstaat

en een tragus lijkt me minder pijnlijk dan een christina dus gewoon doen
Oud 16-09-2006, 23:22
Sooz
Avatar van Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 16-09-2006 @ 15:08 :
en hoeveel pijn doet 'n tragus?
een beetje pijn maar zodra het ding erin zit en t dus klaar is voel je er niks meer van
__________________
You know. It's like.. technology against.. horses.
Oud 17-09-2006, 09:35
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Jude schreef op 16-09-2006 @ 23:01 :
Ja, en hoe zit het met oordopjes in combinatie met een tragus?
Ik heb er geen last van
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 17-09-2006, 09:37
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
hippiemeisje schreef op 15-09-2006 @ 22:39 :
hallo
ik heb nu bijna 2 jaar een tepelpiercing
en de laatste tijd komen er steeds ontstekinkjes aan de buitenkant bij de balletjes
nu wil ik graag mijn piercing er uit halen omdat dit echt te lang duurt
maar nu vroeg ik mij af kan ik hem er wel zo uit halen of gaan die onstekingen dan naar binnen groeien??
groetjes
Beste is eens langs te gaan bij een piercer denk ik. Het is niet altijd slim om hem zo uit te doen, want je weet niet wat het juist is, zou ik toch aanraden om bij je piercer langs te gaan. Hij kan zien wat er aan de hand is.. Succes!

Piercing er zomaar uit te nemen, raad ik niet aan...
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 17-09-2006, 13:38
Verwijderd
Ik heb twee keer een tragus piercing laten zetten en ik vond het geen van beide keren pijn doen. De eerste paar weken zou ik sowieso geen oordopjes in je gepiercte oor doen omdat het dan gaat irriteren. Dus gewoon netjes wachten tot het goed genezen is. Ik heb eerst een ringetje gehad en nu een staafje en ik vind het met beide niet vervelend of lastig om oordopjes te dragen.

Mijn ervaring is wel dat een tragus een klote piercing is om te genezen. Het duurt redelijk lang en het is opzich ook vrij kwetsbaar. Ik heb er 's nachts wel vaker op gelegen met slapen en daardoor raakte hij geïrriteerd en ik heb er ook een tijdje een bultje op gehad. Volgens mijn piercer was het een vochtbultje, ik weet niet wat het precies was maar het is nu gelukkig weg.
Oud 17-09-2006, 18:06
llell
Avatar van llell
llell is offline
Waarom moet je eigenlijk je piercings eruit halen als je geopereerd moet worden?
Oud 17-09-2006, 18:20
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
llell schreef op 17-09-2006 @ 19:06 :
Waarom moet je eigenlijk je piercings eruit halen als je geopereerd moet worden?
complicaties? ik denk niet dat artsen de tijd willen nemen om zich druk te moeten maken om de piercings van hun patient terwijl die patient bijv half ligt dood te bloeden.
en wellicht in verband met electromagnetische/foto apparatuur en andere hak en zaag werktuigen die ze gebruiken?

een wilde gok !
__________________
hoi
Oud 17-09-2006, 20:57
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
llell schreef op 17-09-2006 @ 19:06 :
Waarom moet je eigenlijk je piercings eruit halen als je geopereerd moet worden?
Blijkbaar, als je van in slaap bij komt (narcose), kan je grijpen naar piercings zoals navel, tepel, wenkbrauw, ... , en daardoor, doen ze die uit "veiligheidsredenen" liever uit bij de patient...

En neen, niet door apparaten want dat heeft daar niks mee te maken, ja ok. je moet ook wel een dokter hebben dan die NIET TEGEN piercings is.. ik denk dat sommige het ook wel kunnen vergelijken met een tandarts die tegen piercings is... Dus je begrijpt mij wel.

(heb ik mij laten vertellen...)
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 17-09-2006, 20:58
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 17-09-2006 @ 14:38 :


Mijn ervaring is wel dat een tragus een klote piercing is om te genezen. Het duurt redelijk lang en het is opzich ook vrij kwetsbaar. Ik heb er 's nachts wel vaker op gelegen met slapen en daardoor raakte hij geïrriteerd en ik heb er ook een tijdje een bultje op gehad. Volgens mijn piercer was het een vochtbultje, ik weet niet wat het precies was maar het is nu gelukkig weg.
Mijn tragus was mijn snelst genezende piercing ooit. Nooit geen problemen mee gehad, nooit stijf en lastig gevoel ervan gehad. Nooit geen pijn of bloed. Altijd de nacht erna dadelijk er kunnen op slapen en ga zo maar door Zeker voor een oor piercing was het bij mij een zeer leuke ervaring!
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 18-09-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Gwen. schreef op 16-09-2006 @ 15:08 :
en hoeveel pijn doet 'n tragus?
Als je 'm laat schieten is het de minst pijnlijke piercing. Maar dat doet geen enkele shop, zo ongeveer, want je hebt er een speciaal soort pistooltje voor nodig én het is gevaarlijker.

Als je 'm laat piercen is het de meest pijnlijke piercing ooit, schijnt het. Dit omdat er heel veel geklooi is, doordat 't zo'n lastig half in je oor gevouwen lapje kraakbeen is.
Oud 19-09-2006, 08:11
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
ah valt reuze mee, ding zit er zo doorheen. gemiep over pijn altijd.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Oud 19-09-2006, 08:39
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-09-2006 @ 00:21 :
Als je 'm laat schieten is het de minst pijnlijke piercing. Maar dat doet geen enkele shop, zo ongeveer, want je hebt er een speciaal soort pistooltje voor nodig én het is gevaarlijker.

Als je 'm laat piercen is het de meest pijnlijke piercing ooit, schijnt het. Dit omdat er heel veel geklooi is, doordat 't zo'n lastig half in je oor gevouwen lapje kraakbeen is.
??? Piercen doet juist minder pijn!!!
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 19-09-2006, 13:38
Verwijderd
Ik vond mijn navel véél pijnlijker dan mijn tragus dus dat de tragus het meeeest pijnlijke ooit is, is onzin. Persoonlijke pijngrens heeft er meer mee te maken, lijkt me.
Oud 19-09-2006, 13:48
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Surprise schreef op 19-09-2006 @ 14:38 :
Persoonlijke pijngrens heeft er meer mee te maken, lijkt me.
Ook... maar het is ook sowieso niet de pijnlijkste piercing zoals je ook al gezegd hebt

En dat piercen meer pijn doet als schieten , is helemaal BULLSHIT!!
Trouwens, schieten is nooit niet echt goed, zelfs niet met dat luchtdruk systeem.
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 19-09-2006, 14:41
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-09-2006 @ 00:21 :
Als je 'm laat schieten is het de minst pijnlijke piercing. Maar dat doet geen enkele shop, zo ongeveer, want je hebt er een speciaal soort pistooltje voor nodig én het is gevaarlijker.

Als je 'm laat piercen is het de meest pijnlijke piercing ooit, schijnt het. Dit omdat er heel veel geklooi is, doordat 't zo'n lastig half in je oor gevouwen lapje kraakbeen is.
De meest pijnlijke piercing ooit? Weet niet wie dat tegen jou heeft gezegd, maar dat is dus echt wel overdreven
Mijnes deed helemaal geen pijn, het enige nare was de klem erop en ook dat was snel voorbij. Het bloedde niet, en het rare was waar de naald per ongeluk een stukje van de achterkant van mijn oor raakte het daar WEL ging bloeden.

Ja en eigenlijk wat Magic1 al zei dus.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 19-09-2006, 17:33
nidzielan
nidzielan is offline
Hejj

ik heb een probleem. ik heb sinds kort een labret(kinpiercing). Mijn staafje is nu nog best lang maar ik mag bijna een kortere halen. Mijn vraag is .... gaat zoenen eigenlijk nog wel makkelijk ? want ik hoor verschillende verhalen ????
BVD nil
Oud 19-09-2006, 19:50
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
nidzielan schreef op 19-09-2006 @ 18:33 :
Hejj

ik heb een probleem. ik heb sinds kort een labret(kinpiercing). Mijn staafje is nu nog best lang maar ik mag bijna een kortere halen. Mijn vraag is .... gaat zoenen eigenlijk nog wel makkelijk ? want ik hoor verschillende verhalen ????
BVD nil
Ja hoor, geen enkel probleem. Als je je korter staafje hebt, en al een paar keer geoefent hebt, is er geen enkel probleem. Je kan dan genieten van je piercing en van het zoenen
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 19-09-2006, 22:42
Verwijderd
@L_angel, Magic1, Surprise, hellebel en de rest met commentaar: Weet ik veel, ik heb 't ook maar van dit forum. Daarom zeg ik er ook bij, 'schijnt het'.

Ik heb nog even gezocht, hier een willekeurige link die het bevestigt, één van de tienduizend ongeveer. De andere tienduizend spreken het weer tegen.

Zelf heb ik ook een traguspiercing en ik heb er nooit last van gehad.

En nu kappen met zeiken, ik heb koppijn.
Oud 20-09-2006, 06:40
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-09-2006 @ 23:42 :

En nu kappen met zeiken, ik heb koppijn.
Waarom is het toch altijd "gezeur" als je een andere mening hebt?

Je tragus is kraakbeen, mij verbaast het als het echt pijnloos is voor iemand. Schieten is pijnlijker dan piercen, dat wel.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 20-09-2006, 14:02
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2006 @ 07:40 :
Waarom is het toch altijd "gezeur" als je een andere mening hebt?

Je tragus is kraakbeen, mij verbaast het als het echt pijnloos is voor iemand. Schieten is pijnlijker dan piercen, dat wel.
Gezeur? Zo mag je het niet bekijken. En als gezeik ook niet. Toch niet van mij uit. Ik zeg gewoon mijn part ot the story. En daar blijft het bij... en kritiek is het ook niet.

En verder, pijnloos is het NOOIT, je kan dat denken, maar bij elke prik, waar dan ook, voel je wel iets van. Maar ik geef een andere visie van mensen wat ik ervaren heb en zelf ervaren heb, en dat is dat je tragus, zeker niet als pijnlijke piercing in je oor mag beschouwen. That's all.

Kritiek? Neen! Is het als gezeik bedoeld? Neen.
Gewoon een ervaring wat ik "ervaren" heb.

Pijngrens kan je eigenlijk nooit van iemand zeggen, dat is gewoon bij ieder mens anders....
__________________
www.the-magic-piercing.com - Voor al je piercings, stretchers, .... !!
Oud 20-09-2006, 14:11
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 20-09-2006 @ 15:02 :
Gezeur? Zo mag je het niet bekijken. En als gezeik ook niet. Toch niet van mij uit. Ik zeg gewoon mijn part ot the story. En daar blijft het bij... en kritiek is het ook niet.
Hey, talk to the one I quoted, dear

Trouwens, ik ben van mening dat als je een naald van 1,6mm of groter door je lijf laat jassen, dat je er eigenlijk altijd vanuit kan gaan dat het pijn doet
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 20-09-2006, 15:29
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2006 @ 15:11 :
Hey, talk to the one I quoted, dear

Trouwens, ik ben van mening dat als je een naald van 1,6mm of groter door je lijf laat jassen, dat je er eigenlijk altijd vanuit kan gaan dat het pijn doet
Dat verschilt per persoon en zijn/haar pijngrens, bij sommigen doet het heel erg pijn, bij anderen totaal niet. Er is toch niet echt een soort van algemene standaard wat wel en wat wat niet pijn doet
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 20-09-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2006 @ 07:40 :
Waarom is het toch altijd "gezeur" als je een andere mening hebt?

Je tragus is kraakbeen, mij verbaast het als het echt pijnloos is voor iemand. Schieten is pijnlijker dan piercen, dat wel.
Ik wilde nog een knipoog achter die uitspraak maar ik was te lui om te editen voor een smilie.

Maar waarom is schieten pijnlijker dan piercen dan? Gevaarlijker, ok. Maar van wat ik gelezen heb was het qua pijn echt andersom, omdat met piercen meer geklooi is om dat staafje er doorheen te krijgen, de sluiting er goed op te doen, etc. Omdat 't een vrij moeilijk bereikbare plaats is. Terwijl 'ie er met schieten direct doorheen zit.

De mijne is ook geschoten en ik heb er geen moment wat van gemerkt, en dan ook echt letterlijk geen moment.

(Wat allemaal niet wegneemt dat het persoonlijk is etc.)
Oud 20-09-2006, 17:30
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
L_angel schreef op 20-09-2006 @ 16:29 :
Dat verschilt per persoon en zijn/haar pijngrens, bij sommigen doet het heel erg pijn, bij anderen totaal niet. Er is toch niet echt een soort van algemene standaard wat wel en wat wat niet pijn doet
Er wordt een 1,6mm naald door je lijf gestoken. De kans is groter dat dat pijn doet, dan dat je het niet voelt, of wel soms? Dat bedoel ik. En zolang mensen vragen; "Doet het pijn?" dan zeg ik; "Ja", omdat dat het meest logische is.

Ok, pijn is overdreven, pijn is als je je hand van je arm zaagt, dát is pijn
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 20-09-2006, 17:36
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-09-2006 @ 17:08 :
Ik wilde nog een knipoog achter die uitspraak maar ik was te lui om te editen voor een smilie.

Maar waarom is schieten pijnlijker dan piercen dan? Gevaarlijker, ok. Maar van wat ik gelezen heb was het qua pijn echt andersom, omdat met piercen meer geklooi is om dat staafje er doorheen te krijgen, de sluiting er goed op te doen, etc. Omdat 't een vrij moeilijk bereikbare plaats is. Terwijl 'ie er met schieten direct doorheen zit.

De mijne is ook geschoten en ik heb er geen moment wat van gemerkt, en dan ook echt letterlijk geen moment.

(Wat allemaal niet wegneemt dat het persoonlijk is etc.)


Zoveel gepiel is piercen niet hoor, of je moet iemand hebben die motorisch gestoord is. Als het goed is krijg je een tang, een prik, sieraad erdoor en dan het balletje erop/erin. Dat laatste zal vervelend aanvoelen, maar zoiets hoort geen pijn te doen. Plus dat de napijn minder is, omdat het een "gladde" wond is. Er zullen vast uitzonderingen zijn hoor, maar daar kun je wat mij betreft niet vanuit gaan.

Ik heb liever dat mensen zeggen dat het pijn doet, en dat het meevalt, dan dat mensen zeggen dat het absoluut geen pijn doet en je zelf op die tafel ligt te crêperen...

Daarnaast lijkt het bijna gewoonte om te zeggen; no biggie, doe je zo, geen pijn, lalala. Persoonlijk wordt er dan een beetje te makkelijk over piercen gedacht hoor. Zal wel komen omdat we niemand bang willen maken ofzo...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-09-2006, 13:34
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2006 @ 18:30 :
Er wordt een 1,6mm naald door je lijf gestoken. De kans is groter dat dat pijn doet, dan dat je het niet voelt, of wel soms? Dat bedoel ik. En zolang mensen vragen; "Doet het pijn?" dan zeg ik; "Ja", omdat dat het meest logische is.

Ok, pijn is overdreven, pijn is als je je hand van je arm zaagt, dát is pijn
Ja ik snap wat je bedoelt.
En ja het is makkelijker om te zeggen dat het wel pijn doet, maar bij mij deed het echt geen pijn dus ik ga ook niet zeggen dat het pijn deed maar wel meeviel
Of ik weet van de persoon dat hij/zij een lage pijngrens heeft en dan zeg ik wel dat het pijn doet ghe.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 21-09-2006, 16:41
Lo_Siento
Avatar van Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Als we toch over de tragus aan het praten zijn:

Ik heb er gister een laten piercen, en heb dus nu gewoon oorpijn, niet dat ik loop te gillen van de pijn maar echt fijn is het ook niet! Komt die vaker voor?

En ten tweede: mijn piercer zei dat ik er niks op hoefde te doen ook niks desinfecterens, maar van anderen hoor ik dat juist wel Hoe kan ik hem het beste verzorgen?
Danku
__________________
Let that miracle happen
Oud 21-09-2006, 16:55
Verwijderd
Ik had er gewoon standaard net-gezette-oorgaatjes-ontsmetspul op, te krijgen bij elke juwelier.

Maar jodium is vast ook goed.

Wat voor oorpijn is het? Echt in je oor? Want dat lijkt me niet goed, daar hoort niks geraakt te zijn, zeg maar. Als het pijn aan de plek van de piercing zelf is, eventueel doorstralend naar andere plekken van je oor, dan zit 't wel snor en zal het binnenkort wel overgaan.
Oud 21-09-2006, 16:57
Lo_Siento
Avatar van Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Ja echt er in, en ook hoofdpijn, maarja ik ben ook lichtelijk verkouden dus ik hoop dat het daarvan komt Gewoon sterilon ofzo?
__________________
Let that miracle happen
Oud 21-09-2006, 17:00
Verwijderd
Ik heb ook weleens oorpijn als ik verkouden/ziek ben, dus daar zou 't inderdaad aan kunnen liggen.

En sterilon zal wel goed zijn, ik zou gewoon naar een willekeurige juwelier gaan waar ze oorgaatjes boven in 't oor doen, ook kraakbeen dus, en dan vragen of je daar zo'n daarvoor bedoeld potje kan krijgen. Daar gaan ze vast niet over zeuren.

Volgende keer even bij je piercer informeren, dikke kans dat je het spul gelijk daar kon kopen.
Oud 21-09-2006, 17:36
Lo_Siento
Avatar van Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Heb ik ook gedaan, maar hij zei dat het onzin was om er iets op te doen, maar heel stiekem geloofde ik dat niet dus voor de zekerheid hier even na gevraagd
__________________
Let that miracle happen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Films, TV & Radio Buffy-topic #2
x-spekkie-x
500 14-07-2003 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.