Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2008, 10:48
light fighter
light fighter is offline
Ik zal mijn probleem zo kort mogelijk beschrijven anders word het een lang verhaal.

Ik had een abbonement (mobiel) bij hi, deze opgezegd en een nieuw abbonemt aangevraagd bij vodafone met nummerbehoud. Mijn abbonement bij hi liep 2 juni af en mijn nummer worden overgezet naar vodafone, echter dit is nog steeds niet gebeurt meerdere malen achteraan gebeld, wat ik dan te horen krijg is: "ja mevrouw uw nummer is vrijgegeven hij wordt vandaag gedeporteerd naar vodafone. Dus waarschijnlijk zult u vandaag enige tijd niet bereikbaar zijn." Echter tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds bereikbaar via hi en niet via vodafone.

Wat kan ik hier het beste mee doen of aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2008, 17:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geen idee, het duurt wel lang. Mijn nummer gaat van Ben naar KPN Zakelijk, en dat duurt ook ruim een maand.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 21:35
Verwijderd
Oh, men, ik word maandag overgezet van T-mobile naar Vodafone, maar ik kan echt geen maand zonder telefoon...
Kun je nog wel bellen dan? Of is je HI nu gestopt?

[edit]Ow, HI doet het nog. Slordig gelezen.
Ik zou Vodafone nogmaals schoppen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 22:16
light fighter
light fighter is offline
Ja ga maandag dan wel even naar vodafone, kijken wat ze daar zeggen.

Ik kan inderdaad gelukkig nog wel gewoon bellen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 10:00
Verwijderd
Ik ging van AH prepaid naar Hi abo en op de ingangsdatum van mijn abonnement, was ook m'n nummer al overgezet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 10:16
Verwijderd
volgens mij is het trouwens portatie, niet deportatie...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 11:56
Verwijderd
Ik heb ook een maand moeten wachten voor het rond was, ik kreeg wel een brief (zowel van Orange waar ik weg ging als van T-Mobile waar m'n nummer naar toe moest) met de datum van overzetten erin, en dat klopte ook, alleen duurde het dus wel langer dan de week waar ze het in eerste instantie over hadden.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een maand moeten wachten voor het rond was, ik kreeg wel een brief (zowel van Orange waar ik weg ging als van T-Mobile waar m'n nummer naar toe moest) met de datum van overzetten erin, en dat klopte ook, alleen duurde het dus wel langer dan de week waar ze het in eerste instantie over hadden.
Kon je wel bellen gedurende die periode?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Kon je wel bellen gedurende die periode?
Ja, dat wel, maar met een tijdelijk nummer van T-Mobile (waar m'n oude nummer dus naar toe moest).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 23:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
volgens mij is het trouwens portatie, niet deportatie...
Laten we telefoonnummers gaan vergassen.

Ontopic:

Hoeveel tijd zat er tussen het opzeggen van je HI abonnement en het aanvragen van de nummerportering? Als dit korter dan tien dagen is heb je grote kans dat het daar aan ligt. Het kan ook zijn dat je bij Vodafone niet dezelfde NAW gegevens hebt opgegeven als bij HI en dat het daarom niet werkt. Ik zou even naar de winkel terug gaan waar je hem gehaald hebt en het daar voorleggen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 11:33
light fighter
light fighter is offline
gegevens zijn bij HI en vodafone gelijk. Zat volgens mij iets van tien dagen tussen. Zal vanmiddag nog maar eens bellen met mijn vriendjes van HI
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 23:31
Verwijderd
Bij mij duurde het 9 weken geloof ik
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 03:01
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Bij mij duurde het 9 weken geloof ik
Bij mij duurde het maar enkele dagen, maar het was dan wel een vast telefoonnummer dat van KPN porteerd moest worden naar xs4all.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 07:47
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bij mij was het op de dag zelf al omgezet. Maar ik had het dan ook 2 of 3 maanden van te voren aangevraagd, vanwege de opzeggingstijd
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 18:51
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Als je een abonnement opzegt heb je altijd 3 maanden opzegtermijn, ook al is je abonnement officieel al verlopen. Als Vodafone jouw nummerbehoud heeft aangevraagd terwijl je eerder je Hi abonnement zelf al hebt opgezegd, ziet Hi dit als een nieuwe opzegging; in plaats van dat je nummer uit de lucht moet worden gehaald aan het eind van je abo, moet dit ineens geporteerd worden naar een andere provider. Het is dus niet hetzelfde. En het komt erop neer dat je waarschijnlijk nóg een keer 3 maanden opzegtermijn krijgt bij Hi.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 06:43
light fighter
light fighter is offline
dat was in eerste instantie inderdaad het probleem maar daar ben ik toen achter aan gegaan, en vodafone ook en toen was het opgelost. en zou het 4 juni overgezet worden.

Gistermiddag nog weer gebeld met HI, nummer is vrijgegeven en vodafone heeft hem nog niet opgepakt. Vodafone gebeld dat het vandaag toch in orde zou moeten komen, en anders ik weer zou moeten bellen. Ga vanmiddag maar eens langs de winkel
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 12:46
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Uit je vraag komt naar voren dat je bent overgestapt naar een andere aanbieder van mobiele telefonie. Je hebt je nieuwe aanbieder gevraagd om je telefoonnummer over te nemen van je (oude) aanbieder.

Je hebt het tot op de laatste dag van je contract het recht om je telefoonnummer mee te nemen naar een nieuw abonnement. Je nummer wordt tot een maand na afloop van je contract gereserveerd zodat het nummer nog kan worden teruggeven.

Je nieuwe aanbieder moet er voor zorgen dat je binnen 10 werkdagen kan bellen met je nieuwe abonnement en je eigen telefoonnummer. In jouw geval is je nieuwe aanbieder er niet in geslaagd dit te regelen.

Je kunt nu de volgende stappen ondernemen:

1. Informeer bij je nieuwe provider wat de reden is dat je nummer (nog) niet is overgenomen. Ben je het niet eens met de opgegeven reden, dan kun je een (schriftelijke) klacht indienen bij deze aanbieder.

2. Kom je er met je aanbieder niet uit? Ga dan naar de geschillencommissie. De Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Dat wil zeggen, uitspraken waar zowel jij als je mobiele aanbieder zich aan hebben te houden. Je aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Zolang het geschil loopt, hoor je nog wel je rekening te betalen.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Bij mij was het op de dag zelf al omgezet. Maar ik had het dan ook 2 of 3 maanden van te voren aangevraagd, vanwege de opzeggingstijd

Bij mij is het ook goed gegaan! Bij mij had m'n nieuwe provider het aangevraagd, zij hebben ook m'n oude abo opgezegd. Dus daardoor zat er ook (ruim) 3 maanden tussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.