Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 19:35
Verwijderd
Euh, is 100 euro per maand niet genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 19:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Eigen baan, eigen huis, self-sufficient dus. En hoewel m'n vader behoorlijk wat geld verdient (groot huis, etc.) ben ik gelukkig nooit verwend. Ik kreeg zakgeld, en daar moest ik het mee doen. Wou ik meer, moest ik maar een baantje gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
eris schreef op 10-09-2003 @ 19:31:
rijlessen als ze niet gaan roken , dat soort omzin.
Goed, dat is dus een uitzondering, die regeling had ik ook met m'n ouders. Maar als je nagaat dat een rijbewijs je zo 1500 euro ofzo kost, vind ik dat ook niet zo gek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-09-2003 @ 20:38:
Goed, dat is dus een uitzondering, die regeling had ik ook met m'n ouders. Maar als je nagaat dat een rijbewijs je zo 1500 euro ofzo kost, vind ik dat ook niet zo gek.
Toch is het bijna het zelfde als je kinderen belonen als ze een goed cijfer halen op school: idioot en het hoort van zichzelf sprekent te zijn.

en 100 euro is genoeg denk ik, krijg zelf minder
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 10-09-2003 @ 20:43:
Toch is het bijna het zelfde als je kinderen belonen als ze een goed cijfer halen op school: idioot en het hoort van zichzelf sprekent te zijn.
Vanzelfsprekend

Ik had altijd moeite mezelf te motiveren voor vakken als Duits enzo, en haalde daar dus slechte cijfers op. M'n ouders hebben toen ook een dergelijke regeling ingesteld (1 gulden voor een 7, 2 voor een 8, 5 voor een 9, 10 voor een 10). Moet zeggen dat dat erg motiverend is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 10:13
Verwijderd
Ik heb best rijke ouders, maar ben niet verwend ofsow.
Ik heb al vanaf mijn elfde baantjes gewoon omdat ik wel altijd al aardig wat heb uitgegeven en ik wou niet de hele tijd afhankelijk zijn van mijn ouders.
Ik heb wel het "geluk" dat als ik te veel heb uitgegeven dat ik dan geld kan lenen van me ma zodat ik onderhand al 400 pleuro schuld heb en momenteel ongeveer geen werk.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 15:13
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-09-2003 @ 20:35:
Euh, is 100 euro per maand niet genoeg
Jewel, maar ik kan geen geld overhouden om te sparen oid.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 16:33
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
alles van mn ouders eigk
stappen krijg ik geld, kleren (merkkleren) krijg ik als ik vraag van mn ouders, rijbewijs, etckkrijg maandgeld. en mn opa en oma sponsoren nog flink bij per maand....
heb eerlijk gezegd nog nooit gewerkt
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 03:07
Verwijderd
Ik krijg ook bijna alles van mn ouders, maar ik heb absoluut geen grote levensstijl, ik geef heel weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:20
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Mijn ouders zijn niet rijk te noemen. Mijn vader is projectmanager voor een bedrijf in gascompressoren en m'n moeder werkt met demente bejaarden. We hebben dus een normaal inkomen.
Ik vind het belangrijk m'n zaakjes zelf te regelen, ik vind het vervelend om alles op de kosten van m'n ouders te doen. Dat zou ik nogal egoistisch en lui vinden.
Ik krijg wel kleedgeld van m'n ouders, maar ik heb zelf ook twee bijbaantjes, waarvan een met een vast inkomen, en de ander hangt af van hoeveel werk er te doen is.
M'n ouders doen niet moeilijk over geld voorschieten, maar over het algemeen betaal ik veel dingen zelf. Ze zouden me ook een schop onder m'n kont geven als ik de hele dag een beetje op m'n kont zat en hen alles liet betalen.
Ik heb geen hekel aan mensen die geen bijbaantje hebben en op de kosten van pappie en mammie leven, maar ik kan me er soms wel aan ergeren als ik bedenk dat ik maand in maand uit voor m'n geld werk, terwijl andere het krijgen zonder er ook maar iets voor te doen
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:36
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
kwerk natuurlijk ook.
het is trouwens ook nog eens goed voor je sociale ontwikkelingen als je gaat werken, en this wel gezellig.
en ach als je van je pappies portomonee leeft. Dan profiteer je waarschijnlijk ook wel op die van een ander want je bent het gewend dat een ander voor je dokt.

de mzzl
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:15
A*
Avatar van A*
A* is offline
Mijn ouders zijn niet rijk.
Mijn vader was met pensioen maar werkt weer omdat we het anders financiëel niet redden. Mijn moeder werkt ook zo hard ze kan. Ik werk sinds mijn 14de, vanaf mijn 12de pastte ik regelmatig op kindjes van kennissen voor geld natuurlijk.

Ik werk best veel dus ik kan aardig wat geld uitgeven. Mijn ouders weten dat ook dus ik krijg geen zakgeld en kleedgeld maar dat hadden ze al besloten toen ik begon met werken 3 jaar geleden. Zo eens in de 2 maanden kom ik wel eens om geld zeuren maar dat is alleen als ik kleren ofzo nodig heb en ik geld te kort kom, maar vaak wilt mijn moeder me ook wel een beloning geven als ik mijn kamer opruim, naar mijn oma ga of haar ergens mee geholpen heb.

Ik kan absoluut niet met geld omgaan, ik heb een gigantisch gat in mijn hand dus ik ben blij voor mijn ouders dat ze me nooit hun pinpas geven en zeggen van "koop maar wat leuke dingetjes voor jezelf".

Self made man dus.

En die kinderen die alles maar van hun ouders krijgen hebben dan geluk gehad, ze boeien me niet echt eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 11:46
Verwijderd
Euh, ik geef echt niets uit, grootste deel van mn stuf is 2e hands, ik heb in de afgelopen 2 jaar 1 winterjas voor 50 euro gekocht en 2 broeken voor 13 per stuk bij de c&a, en 2 t shirts. Ik krijg 90 euro als kleed en zakgeld. Kom ik goed mee uit
ALs het echt nodig mocht zijn kan ik natuurlijk wel komen aankloppen bij mn ouders
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:19
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Mn ouders verdienen beide veel...mn ouders zijn nu een jaar gescheiden maar dat heeft financieel nix meer dan extra's voor ons( mn zusje en ik) opgeleverd...Ik ben denk ik niet egt verwend omdat mij altijd de waarde van geld is bij geleerd....alleen willen me ouders wel dat we nix te kort komen..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 14-09-2003 @ 21:19:
alleen willen me ouders wel dat we nix te kort komen..
Dat vind ik zo'n bullshit uitspraak... Bijna alle ouders wensen hun kinderen het beste toe en willen dat hun kinderen niets te kort komen. Alleen kan de één wat meer geld missen dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:42
Verwijderd
Ik heb volgens mij niet zulke rijke ouders, althans ik zie er niets van terug in wat ik krijg.
Ik gun het mensen die dat wel hebben het wel (en die zijn er genoeg bij mij op school), maar toch blijf ik een beetje jaloers.
Daarom zeg ik altijd maar "ik heb er tenminste voor gewerkt"
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:45
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
A* schreef op 13-09-2003 @ 17:15:
, maar vaak wilt mijn moeder me ook wel een beloning geven als ik mijn kamer opruim, naar mijn oma ga of haar ergens mee geholpen heb.
geld krijgen als je naar je oma gaat?

uhm....




o...k...
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:45
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Mijn ouders werken beide en verdienen ook goed.We hebben een mooi huis ,2 autos en een motor .Niet dat dit veel zegt...
Ik kom dus ook nix tekort en eigenlijk heb ik altijd alles gekregen wat ik wou.En toch ben ik gaan werken .Gewoon om niet altijd afhankelijk te zijn van mn ouders..ook al ben ik dat soms nog wel Aan het eind van de maand... Ik vind het wel altijd raar om te horen als iemand mij verteld dat hij/zij nog nooit een bijbaantje heeft gehad , dit vind ik echt bij je ontwikkeling horen.Hoe moet dat anders later?Als je nog nergens ervaring mee hebt..?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:49
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
A* schreef op 13-09-2003 @ 17:15:
maar vaak wilt mijn moeder me ook wel een beloning geven als ik mijn kamer opruim, naar mijn oma ga of haar ergens mee geholpen heb.
Kamer opruimen is gewoon vanzelfsprekend..En geld ontvangen omdat je je oma opzoekt vind ik helemaal triest..Zoiets doe je toch gewoon voor je oma omdat je van haar houdt en niet omdat je er 5euro mee kan verdienen?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:53
Verwijderd
M'n ouders betalen m'n eten en alles wat met m'n studie te maken heeft...iig tot nu toe..

Kleding, uitgaan etc etc moet ik zelf betalen van m'n werk/tegemoetkoming in de studiekosten.

Heel soms krijg ik wel een extratje.

Eigenlijk vind ik het wel best zo, maargoed, zou d'r eerlijk gezegd geen probleem mee hebben als m'n ouders opeens voorstellen wat meer dingen voor me te betalen...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel altijd raar om te horen als iemand mij verteld dat hij/zij nog nooit een bijbaantje heeft gehad , dit vind ik echt bij je ontwikkeling horen.Hoe moet dat anders later?Als je nog nergens ervaring mee hebt..?
Mijn vader heeft het altijd ontmoedigt een bijbaan te nemen, hij is van mening dat een kind genoeg vrije tijd behoord te hebben en zich moet kunnen concentreren op school, en niet zich bezig moet houden met geldverdienen. Dat komt later wel de rest van je leven.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:52
Verwijderd
Mja ik heb ut best goed thuis, maar ik wil absoluut niet verwend worden. Tuurlijk heb ik wel wat meer, dan sommige vrienden van me, maar ik probeer daar altijd heel nuchter onder te blijven.
Ik kan veel meer geld/spullen krijgen, maar als ze het aanbieden, hoef ik het niet.
Ik heb af en toe bijbaantje (heeft te maken met seizoenswerk), waar ik redelijk veel verdien. Maar alleen van zak en kleedgeld kan ik ook rondkomen. Als ik een keer paar grote aankopen heb gedaan, kan ik ook prima met bijna geen geld leven, heb het niet echt nodig.
Kan me zwaar irriteren aan zeer verwende kids, die met zo'n arrogant hoofd rondlopen en kijk wat ik allemaal heb...bwuh, dat wil ik absoluut niet.
Een andere reden is, waarom ik eigenlijk het liefst grotendeels voor me eigen inkomen zou zorgen (wat helaas niet gaat) is omdat ik graag onafhankelijk wil zijn. Zo heb ik het gevoel niet bij hun in het krijt te staan ofzo en kan ik doen en laten wat ik wil...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:05
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 17-08-2003 @ 22:54:
heb jij de luxe van rijke ouders of niet?

zo ja; profiteer je daar ook van of vind je het belangrijk eerst je zaakjes zelf te regelen, heb je bijv. een bijbaantje? hoe staan je ouders tegenover de geldsituatie, hoef je maar te piepen en je krijgt pappies creditcard of geven ze eerder schop onder je kont?

zo niet; wat vind je van mensen die dat wel hebben. heb jij een hekel aan ze of gun je het ze

ETC
Mn vader heeft lang hard gewerkt waardoor hij nu gewoon chill kan doen wat hij wil en mn moeder werkt nog steeds. Kom wel uit goed gezin dus, profiteren doe je daar sowieso wel van: vaak op vakantie en je komt niks te kort..
Kleding ed moet ik wel zelf betalen en heb ook een bijbaantje, mijn ouders vinden het belangrijk dat ik zelfstandig en goed met geld om kan/leer gaan .. vind ik ook zeer normaal.
Ik ben ook zeker niet verwend op een manier dat ik alles krijg wat ik wil, misschien wel op een manier dat ik het geluk heb dat ik vaak op vakantie ga en dan ook ver .. maar thats it
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:12
GoddeS
Avatar van GoddeS
GoddeS is offline
Ik PrOBeEr Er VaN Te PrOfItErEn MaAr MiJn PaPpIeJ ZeGt
ZoEk MaAr EeN BaAnTjE DiE Ik DuS OoWk WeL HeB!!!

OoK AL Is DIe AfDeLiNgScHeFf VaN 3 AfDeLiNgEn.

HiJ BlIjFt ToWg EeN NuChTeRe BoEr

TrOwTs
__________________
BeAuTiFuL BeLoVeD.. ThAt SmAlL ReSpOnCe FrOm YoU TuRnEd My WoRlD DaRkPiNk I'm In LoVe WitH YoU
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
GoddeS schreef op 15-09-2003 @ 22:12:
Ik PrOBeEr Er VaN Te PrOfItErEn MaAr MiJn PaPpIeJ ZeGt
ZoEk MaAr EeN BaAnTjE DiE Ik DuS OoWk WeL HeB!!!

OoK AL Is DIe AfDeLiNgScHeFf VaN 3 AfDeLiNgEn.

HiJ BlIjFt ToWg EeN NuChTeRe BoEr

TrOwTs
Pas jij maar op... Ik voel een stortvloed aan commentaar aankomen.. Zoek een schuilplaats nu het nog kan!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:42
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
GoddeS schreef op 15-09-2003 @ 22:12:
Ik PrOBeEr Er VaN Te PrOfItErEn MaAr MiJn PaPpIeJ ZeGt
ZoEk MaAr EeN BaAnTjE DiE Ik DuS OoWk WeL HeB!!!

OoK AL Is DIe AfDeLiNgScHeFf VaN 3 AfDeLiNgEn.

HiJ BlIjFt ToWg EeN NuChTeRe BoEr

TrOwTs
OMG. Er zit zelfs een spelfout in je nick!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:16
Verwijderd
Ik hoor ook vaak van ouders die echt duizenden euro's voor hun kind op een spaarrekening zetten, die ze na hun middelbare school mogen openen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 18-09-2003 @ 19:16:
Ik hoor ook vaak van ouders die echt duizenden euro's voor hun kind op een spaarrekening zetten, die ze na hun middelbare school mogen openen.
Mja ik ben zo'n kind die dat dan krijgt als ik 18 word ja....

Maarja er zijn ook ouders die als het kind op kamers gaan af en toe geld geven, zodat de kids een beetje kunnen rondkomen. Maar mijn ouders hebben gewoon geld opzij gelegt en die moet ik voor school/eigen kamer etc gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 00:57
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
mijn ouders zijn best rijk, maar ik merk er totaal niks van.

ik moet alles zelf betalen, van m'n studie tot m'n rijbewijs, van m'n kapper tot de tandarts en de opticien.. ik krijg helemaal niks meer.. ben ook niet anders meer gewend.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor ook vaak van ouders die echt duizenden euro's voor hun kind op een spaarrekening zetten, die ze na hun middelbare school mogen openen.
Wat is er mis mee dat je ouders iets voor je sparen zodat je geld hebt als je wilt gaan studeren, in mijn ogen is dat zeer verantwoordelijk van die ouders. Ze bieden je goede mogelijkheden voor je toekomst daarmee.

Citaat:
mijn ouders zijn best rijk, maar ik merk er totaal niks van.

ik moet alles zelf betalen, van m'n studie tot m'n rijbewijs, van m'n kapper tot de tandarts en de opticien.. ik krijg helemaal niks meer.. ben ook niet anders meer gewend.
Dat is iets wat ik nooit begrijp, waarom geven ouders die geld genoeg hebben hun kinderen geen geld voor zaken als de tandartstof de opticien. Als ouders het prive vermaak van hun kinderen niet willen betalen snap ik dat, maar zaken als de tandartst
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 13:31
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Mn pa en ma werken allebei, maar verdienen allebei het gemiddelde.
we zijn niet rijk, maar ik krijg wel een goed bedrag per maand (120 euro). Moet er alleen wel ALLES van betalen, incl. kleding, concertkaartjes, cd's, jassen, reizen, uitgaan, etc.
het resultaat daarvan is dat ik vaak richting het eind van de maand redelijk blut ben
maar nee, we leiden niet ofzo, maar we letten wel op onze centjes.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 13:32
Verwijderd
Hoeveel je nodig hebt hangt inderdaad ook van je levensstijl af
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 15:34
chipmunk
Avatar van chipmunk
chipmunk is offline
Ik denk dat wij naar gemiddelde maatstaven wel als rijk gezien kunnen worden, groot huis, grote autos, 3 paarden, zulk soort dingen. Ik profiteer hier natuurlijk van, maar dat doet iedereen denk ik met rijkere ouders, ik vind ook dat ik verwend word, maar niet dat ik me verwend gedraag en ik vraag er ook niet om.

Ik krijg 7, 50 euro per week maar meestal vergeet ik het te vragen omdat ik het niet nodig heb of er gewoon niet aan denk. Dingen die ik nodig heb zoals als kleding enz. betalen mijn ouders, maar meestal is het mijn moeder die me verteld dat ik weer eens wat nodig heb terwijl ik vind van niet.

Mijn zus word wat meer verwend dan ik aangezien ze nogal actief is in de paardensport en dat veel geld kost, mijn ouders hebben dan het gevoel dat ze dat bij mij ook moeten compenseren en soms krijg ik dus wel zomaar iets leuks, maar zoals ik hier van meerdere hoor word er niet zozeer veel geld uitgegeven aan bijvoorbeeld een dure tv ofzoiets maar meer kunst en antiek en zulk soort dingen, en otnwikkeling en studie enzo.

Mijn moeder is trouwens wel altijd bezig met koopjes enzo en wil nooit teveel uitgeven, dit probeert ze ook aan mij door te geven en als ik al mijn geld uit zou geven aan iets wat ze belachelijk vinden zouden ze er ook wat van zeggen. Mijn leeftijdsgenoten bestempelen mij wel vaak als verwend trouwens .
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 16:20
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Uhm..? We hebben wel een redelijk normaal inkomen thuis. M'n vader heeft een fulltime baan, m'n moeder een parttime. Maar ik moet nog wel redelijk veel zelf betalen vind ik . Zo krijg ik straks studiefinanciering (50 euro), en dat moet ik voor m'n kleding gaan gebruiken. Ik werk ook en verdien daar gemiddeld per maand zo'n 85-100 euro. Dus ik kan nog redelijk rondkomen. School enzo betalen m'n ouders, maar voor de rest moet ik wel alles zelf betalen. Dus aan het eind van de maand ben ik áltijd blut (maar dat ligt vooral aan mezelf > geef ook veel geld uit aan onnuttige dingen).
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.