Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2004, 19:36
Lonely Angel
Avatar van Lonely Angel
Lonely Angel is offline
De roos

Rozen hebben een betekenis,
een betekenis van goud.
Rozen hebben een betekenis,
eentje waar iedereen van houdt.
Je geeft het en je krijgt het,
het leeft en het verwelkt,
het is net een baby die eerst zijn voeding bij z'n moeder melkt.
er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
jou tijd is voorbij en ik moet je uit m'n gedachten slaan.
ik geef je nog een laatste roos,
deze wil zeggen: 'ik ben boos'
'boos op jou en de tijd die je hebt vol gelogen'
van deze roos houdt niemand
zelfs niet de mensen die voorover staan gebogen.
de roos is zwart, grauw en dus verwelkt
net zoals mijn hartje die zonder jou verdrietig zit te snikken en om hulp roept van iemand die een nieuwe liefde melkt.

Wat vinden jullie hiervan
__________________
Feel it, don't be weak...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 19:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
mooi
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:18
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Het begint een beetje als een beschrijving, en eindigt ook weer al een beschrijving over een Roos, Het idee vind ik goed , Maar soms zijn het te lange zinnen, dat 't niet lekker loopt en dus niet lekker leest.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:30
Verwijderd
Ik zie hier een van mijn allereerste gedichten en die vind ik nu gruwelijk. Sorry, maar ik vind er helemaal nix aan. Het is een verhaaltje, een opsomming, een omschrijving en dat is iets wat ik heb verworpen toen ik 'fatsoenlijk' leerde dichten.

ik weet dat je nog maar 14 bent, maar ik ga toch op een paar storende dingen wijzen.
het is net een baby die eerst zijn voeding bij z'n moeder melkt.
Komop... leest dit voor jou makkelijk? Is het een natuurlijke vorm, natuurlijke zin, eerlijk zijn... En is dit überhaupt een natuurlijke vgl die je normaliterwijze zou gebruiken?

er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
originaliteit?

jou tijd is voorbij en ik moet je uit m'n gedachten slaan.
JouW

ik ben boos'
Zijn dit de woorden die je zou gebruiken? Eerder dan teleurgesteld, woedend, furieus, kwaad, iets anders? Boos vind ik echt zo'n ehm kinderlijk iets... zoals Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed, dan ben je morgen weer goed. Maar misschien is dat omdat ik hoofdzakelijk in België leef en het woord Boos nogal gemaakt vind klinken.

Dat melken blijft me storen, dat blijft beelden oproepen die niet echt de bedoeling zijn bij dit onderwerp.
Hartje... waarom verkleinwoord?

Pfff. ik heb al genoeg lopen mauwen, maar ik vind dat je te geforceerd rijmt. Eerlijk gezegd, hou ik dan meer van Sjoerds stijl.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:41
Lonely Angel
Avatar van Lonely Angel
Lonely Angel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-08-2004 @ 22:30 :
Ik zie hier een van mijn allereerste gedichten en die vind ik nu gruwelijk. Sorry, maar ik vind er helemaal nix aan. Het is een verhaaltje, een opsomming, een omschrijving en dat is iets wat ik heb verworpen toen ik 'fatsoenlijk' leerde dichten.

ik weet dat je nog maar 14 bent, maar ik ga toch op een paar storende dingen wijzen.
het is net een baby die eerst zijn voeding bij z'n moeder melkt.
Komop... leest dit voor jou makkelijk? Is het een natuurlijke vorm, natuurlijke zin, eerlijk zijn... En is dit überhaupt een natuurlijke vgl die je normaliterwijze zou gebruiken?

er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
originaliteit?

jou tijd is voorbij en ik moet je uit m'n gedachten slaan.
JouW

ik ben boos'
Zijn dit de woorden die je zou gebruiken? Eerder dan teleurgesteld, woedend, furieus, kwaad, iets anders? Boos vind ik echt zo'n ehm kinderlijk iets... zoals Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed, dan ben je morgen weer goed. Maar misschien is dat omdat ik hoofdzakelijk in België leef en het woord Boos nogal gemaakt vind klinken.

Dat melken blijft me storen, dat blijft beelden oproepen die niet echt de bedoeling zijn bij dit onderwerp.
Hartje... waarom verkleinwoord?

Pfff. ik heb al genoeg lopen mauwen, maar ik vind dat je te geforceerd rijmt. Eerlijk gezegd, hou ik dan meer van Sjoerds stijl.
het is me aller eerste gedicht en ik zat in een depri-vase en had niks te doen... ik ben ook geen ''dichter'' of wat dan ook en ik ben ook helemaal niet van plan een ''fatsoenlijke'' schrijver of wat dan ook te worden maar ik liet em aan een vriendin zien en die vond em mooi en zei dat ik em hier moets plaatsen en dat heb ik gedaan, dus reacties van spelfouten, kinderachtige woorden en wat je ook allemaal zei dat intereseert me niet eens zo, sorry
__________________
Feel it, don't be weak...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:45
Verwijderd
Als dat je niet interesseert, als je niet verder wil gaan met dichten en als je niet iets wilt leren, waarom plaats je hem hier dan? Als je reactie wilt over de inhoud, dat zul je hier niet hoeven te verwachten, hier kijken we hoofdzakelijk naar de vorm en niet naar de inhoud. Dan plaats je hem beter op psych.

En allereerste gedicht, ik zei toch dat het me aan mijn allereerste dichtsels deed denken? Ik ben nu ook al 12 jaar verder, dat was ook niet van de een op de andere dag dat ik dat zag hoor. Ik heb tips willen geven voor als het je wel zou interesseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek De Roos van Nijmegen 2008
capibara
6 09-12-2007 12:26
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.
Ieke
0 03-08-2005 20:53
Verhalen & Gedichten De roos
dromendiefje
2 01-01-2005 20:16
Verhalen & Gedichten De naam van de roos: meningen ??
Poziomka
14 21-08-2003 15:29
Verhalen & Gedichten De toorn van de roos
Live
7 29-04-2003 11:53
Verhalen & Gedichten De roos
Mortifer
4 27-10-2002 16:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.