Oud 14-04-2003, 20:44
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Heb jij een druk achter je staan dat je wel 'moet' slagen, omdat iedereen het van je verwacht?! De meesten (m'n ouders) hopen / verwachten wel dat ik ga slagen, maar als ik niet slaag zullen ze ook weer niet teleurgesteld in mij zijn. Ze hebben zoiets van: "je doet je best en meer kun je niet doen", en daar ben ik wel heel erg blij mee. Mijn ouders zullen ook nooit tegen mij zeggen: "Ga eens leren, je hebt toetsweek", wat ze wel kunnen zeggen is: "Moet je niet leren?", maar als ik dan zeg dat ik daar geen zin in heb ofzo, dan gaan ze er ook niet op door..

Als er druk op je komt te staan dan raak je volgens mij alleen maar gestresst. Dus ik ben wel blij dat er geen (grote) druk op mij staat..
Advertentie
Oud 14-04-2003, 20:47
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
mja, er wordt wel van me verwacht dat ik het haal en het zou voor mezelf ook behoorlijk kut zijn als ik het niet haal. ach ja, komt wel goed
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 20:56
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ach..mn ouders en familie verwachten wel dat ik het ga halen. Zelf verwacht ik dat ook wel (als ik er nog ff iets voor ga doen ), dus het zou voor mezelf behoorlijk kut zijn als ik zou zakken. Voor mn ouders ook wel, maar die weten dat ik er mn best voor heb gedaan en vinden het ook al sneu genoeg voor mij dat ik ben gezakt.
Neuh, ze gaan echt niet boos worden ofzo!
Oud 14-04-2003, 21:08
Plukkie
Plukkie is offline
Bij mij is de druk om te slagen nu best wel groot.
Ik ben vorig jaar gezakt en het is nu dus erop of eronder
Mijn ouders waren niet boos, en dat kunnen ze ook niet zijn,
als je je best hebt gedaan. Meer dan je best kan je niet doen
toch?
__________________
Geniet Van Het Leven..!!
Oud 14-04-2003, 22:22
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik denk dat mijn moeder t nie erg zou vinden als ik niet zou slagen, maar de rest van mijn familie (bemoeizuchtige tantes ) hangen elke week aan de telefoon dat ze t zo zonde vinden dat ik t gym nie heb afgemaakt omdat ik er geen zin in had en dat ik mijn havo-diploma op mijn sokken kan en moet halen... Grmbl!!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 15-04-2003, 06:50
Verwijderd
Mijn ouders en familie verwachten dat ik ga slagen. Zelfs leraren zeggen dat ik het op m'n sokken moet kunnen halen. Op zich denk ik ook wel dat ik ga slagen (ik moet het wel heel bont maken om niet te slagen), maar toch voel ik wel de verwachting van die mensen op me drukken.
Mijn ouders bemoeien zich verder nergens mee, ik heb het 5 jaar lang zelf gedaan, dus dat laatste jaar laten ze het me ook gewoon zelf doen. Ach ja, en mijn familie (vooral mijn oom) is echt trots op mij, zeker omdat ik het oudste kind van de familie ben, en ook de eerste die eindexamen doet. Onze familie is heel klein, en mijn broertje en neefje zitten allebei op de HAVO. Ik ben dus degene die, met VWO+, het "hoogste" diploma zou halen. Daar zijn ze bij ons nogal trots op, en iedereen verwacht dus ook dat ik "even" ga slagen. Dat is niet altijd even fijn...
Oud 15-04-2003, 08:31
Verwijderd
omdat ik nog geen onvoldoendes sta, verwachten de meesten wel dat ik ga slagen, en verwacht ik het zelf ook wel. op zich staat er dus wel druk achter.
nu de motivatie nog.........
Oud 15-04-2003, 09:36
Verwijderd
Er is niet echt een druk dat ik moet slagen van mijn omgeving. Alleen veel mensen, vooral die wat verder weg staan van mij (dus geen fam ofzo) hebben toch wel zoiets van je je bent ook al blijven zitten in 5v dus als je niet niet slaagt... Maar niemand zou boos worden hoor ; ze zullen me hooguit dom vinden
Oud 15-04-2003, 11:38
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
jaah!
ik heb in de tot de derde vwo gedaan, en de laatste twee jaar (de vierde en de vijfde dus) havo. mensen gaan er nog steeds van uit dat ik vwo kan, terwijl ik er zelf van overtuigd ben dat ik dat niet kan. ( ik had eind vwo3 3 onvoldoendes, en mocht dus niet over) maargoed.. er wordt dus ged8 dat havo dan al helemaaaaaal geen probleem moet zijn.. hoewel ik nu geen onvoldoendes sta heb ik wel 3 cijfers onder de 6... veel risico dus....bovendien heb ik altijd al problemen gehad met toetsweken ed. (zenuwen, slechtere prestaties dan normaal) dus hoewel iedereen denkt te WETEN dat ik slaag, heb ik zoiets van: we zien wel...
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 15-04-2003, 11:47
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Tot nu toe heb geen onvoldoendes (heb nu toetsweek) en de mensen om me heen verwachten wel dat ik ga slagen maar zouden t niet erg vinden als ik toch zou zakken (wel heel erg jammer voor mij iig). Ze leggen totaal geen druk op me en laten me vrij (hoewel dat soms voor de nodige problemen lijdt > uitstellen, uitstellen en nog eens uitstellen).
Ikzelf zou t super erg (= understatement) vinden om te zakken omdat ik het zo ontzettend beu ben.. Daarom probeer ik de druk een beetje op te voeren. Ik moet mezelf echt pushen om iets nuttigs (met betrekking tot school helaas) te doen. Onder druk kan ik meestal prima werken maar soms verandert dat wel in stress. Zolang t maar 'gezonde stress' is, komt alles wel goed.
Oud 15-04-2003, 11:52
hippie jesse
hippie jesse is offline
jhaaaaaaa heeeeeel veeeeeeeel druk
druk druk durk drukd krudkrukdurkdukr aaaaaaaaaaah


dussssssssss
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Oud 15-04-2003, 12:20
Reddingswerker
Reddingswerker is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 14-04-2003 @ 23:22:
Ik denk dat mijn moeder t nie erg zou vinden als ik niet zou slagen, maar de rest van mijn familie (bemoeizuchtige tantes ) hangen elke week aan de telefoon dat ze t zo zonde vinden dat ik t gym nie heb afgemaakt.
Bemoeizuchtige tantes en ooms, ken ik.
Mijn broertje is pas gezakt voor het typ examen. Mijn vader en moeder vinden het netzoals hij jammer. Maar mijn tante's bleven dat herhalen op een verjaardag.
Als ik mijn examen niet haal dan kan ik dat nog lang aan horen.
Daar heb ik dus niet echt zin in.
Maarja ik haal het wel

Groetjes
Oud 15-04-2003, 12:47
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Vooral veel druk van mijzelf, ik wil namelijk per se slagen. Mijn ouders en familie hopen ook dat ik slaag, maar ik voel van hun niet echt druk. Wel jammer, onder druk werken is juist fijn.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 15-04-2003, 13:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Mijn ouders vinden het niet erg als ik zou zakken, ben ik nog een jaartje langer thuis en daarbij ben ij ook nog wel jong als ik ga studeren.
Maar ik leg vooral mezelf veel druk op. Ik vind dat ik moet slagen. (er is eigenlijk nog maar 1 'makkelijke' manier om te zakken voor mij, onvoldoende (onder de 5) halen voor Wiskunde èn scheikunde.) Als ik nu slaag heb ik wel bewezen dat die leraren ect. met hun adviezen de afgelopen jaren fout zaten. Ik heb het dan in 1 keer gehaalt terwijl altijd gezecht werd dat ik naar havo moest.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 15-04-2003, 14:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nee ik heb juist veel te weinig druk, omdat ik weet dat ik het toch wel haal. Daardoor kan ik me er helemaal niet toe zetten omte leren... MOrgen wiskunde en natuurkunde herkansing maar ik kan me er helemaal niet druk om maken. Toch maar proberen te leren maar ik vrees dat ik na een uurtje weer stop
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-04-2003, 14:24
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-04-2003 @ 14:28:
\ Als ik nu slaag heb ik wel bewezen dat die leraren ect. met hun adviezen de afgelopen jaren fout zaten. Ik heb het dan in 1 keer gehaalt terwijl altijd gezecht werd dat ik naar havo moest.
Inderdaad, heb ik ook, op de basisschool werd mij geadviseerd om naar de havo te gaan, ik ging naar een havo/vwo klas, aan het eind van de eerste werd gezegd dat ik naar havo/atheneum moest gaan, ik ging naar het gymnasium.
Aan het eind van de derde werd geadviseerd E&M te gaan, N&G zou te zwaar zijn, ik ging N&G doen
Aan het eind van de vijfde werd gezegd dat ik beter kon blijven zitten, maar ik ging over, dus tot nu toe nog geen enkele keer blijven zitten
Nu is het natuurlijk wel heel leuk als ik zou kunnen zeggen: Zie je nou wel, In plaats van dat zij kunnen zeggen: Hadden we toch gelijk
Maar ik vind het toch nog wel voor mezelf het belangrijkste om te slagen Dus nog even hard doorwerken, dan moet het lukken
Oud 15-04-2003, 14:25
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
iedereen verw8 dat ik sla.
kep er alleen zelf niet alle vertrowuen in
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Oud 15-04-2003, 15:10
nogmaals
Avatar van nogmaals
nogmaals is offline
ik moet wel slagen....anders nog een jaar op die *** school
__________________
signatuursignatuur... natuurinsignatuurinsigt ..:)
Ads door Google
Oud 15-04-2003, 19:14
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-04-2003 @ 14:28:
Als ik nu slaag heb ik wel bewezen dat die leraren ect. met hun adviezen de afgelopen jaren fout zaten. Ik heb het dan in 1 keer gehaalt terwijl altijd gezecht werd dat ik naar havo moest.
Dat heb ik in de 3e al bewezen.. Ik moest toen kiezen tussen HAVO en VWO (in de 2e).. Toen kwam de mentor van mijn zus bij ons om over mijn zu te praten enzo, en toen hadden ze het over mij Maar hij beweerde dat ik 3 VWO noooooooit zou halen.. Wat doe ik nu dan in 6 V met ruim een 7 gemiddeld?!
Oud 15-04-2003, 19:38
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Er staat totaal geen druk op mij, maar dat komt omdat ik er zo goed voor sta dat ik bijna niet meer kan zakken.

Op mijn rijexamen zou volgende maand meer druk komen te staan...
Oud 15-04-2003, 19:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Snufje schreef op 15-04-2003 @ 20:14:
Dat heb ik in de 3e al bewezen.. Ik moest toen kiezen tussen HAVO en VWO (in de 2e).. Toen kwam de mentor van mijn zus bij ons om over mijn zu te praten enzo, en toen hadden ze het over mij Maar hij beweerde dat ik 3 VWO noooooooit zou halen.. Wat doe ik nu dan in 6 V met ruim een 7 gemiddeld?!
Bij mij belde ze ieder jaar naar huis om te zeggen dat ik beter naar havo kon. Ze hebben eigenlijk de hele tijd hun best gedaan om me een niveau lager te krijgen, wat kan ik ze straks uitlachen
Ze hebben het vaak mis. Mensen met destijds hele hoge cijfers zijn al blijven zitten en waarr ze echt HAVO adviseren en ertegenin gegaan wordt gaat het vaak goed.
Maar ook mooi dat jij het ook kan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 15-04-2003, 20:22
Moony
Moony is offline
Citaat:
Snufje schreef op 14-04-2003 @ 21:44:
Heb jij een druk achter je staan dat je wel 'moet' slagen, omdat iedereen het van je verwacht?! De meesten (m'n ouders) hopen / verwachten wel dat ik ga slagen, maar als ik niet slaag zullen ze ook weer niet teleurgesteld in mij zijn. Ze hebben zoiets van: "je doet je best en meer kun je niet doen", en daar ben ik wel heel erg blij mee. Mijn ouders zullen ook nooit tegen mij zeggen: "Ga eens leren, je hebt toetsweek", wat ze wel kunnen zeggen is: "Moet je niet leren?", maar als ik dan zeg dat ik daar geen zin in heb ofzo, dan gaan ze er ook niet op door..

Als er druk op je komt te staan dan raak je volgens mij alleen maar gestresst. Dus ik ben wel blij dat er geen (grote) druk op mij staat..
Tja die druk heb ik zeker wel. Heel veel mensen zeggen tegen mij: 'Ooh jij slaagt wel'. Dat is het hele irritante eromheen ook. Alllerlei mensen die je normaal helemaal niet over school spreekt zeggen nu: je hebt examens heh....?Is natuurlijk gewoon interesse, maar voor mij een nog grotere druk voor me examen. Mijn ouders zijn gelukkig nooit te pushend geweest met school, als ik MAVO had gedaan waren ze ook tevreden geweest.
Maarja die druk komt dus niet van me ouders(gelukkig...) maar misschien ook wel een beetje van mezelf. Ik zou zooooooo teleurgesteld zijn als ik niet zou slagen, veel meer dan andere mensen waarschijnlijk teleurgesteld zijn in mij.
Maar hopelijk redt ik het
Oud 16-04-2003, 18:00
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-04-2003 @ 20:57:

Maar ook mooi dat jij het ook kan.
idd En dat zonder er echt iets voor te doen
Oud 17-04-2003, 19:33
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
jaaah iedereen verw8 et: me ouders,me broertje, me oma, al me leraren
Ze denken allemaal dat ik het makkelijk haal behalve.......
ik
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #128!
darkfairy
493 15-05-2008 19:52
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 11:17
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Morituri te salutant
Verwijderd
0 05-03-2006 18:20
Algemene schoolzaken werkdruk
Mingster
19 16-11-2005 13:28
Eindexamens 2005 Wie is er waarschijnlijk gezakt?
gekmeisje18
51 18-06-2005 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.