Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2007, 15:22
barisvedostluk
barisvedostluk is offline
Hoi iedereen,


Ik heb een vraag i.v.m met Euthanasie voor minderjarigen. Ik heb een spreekoefening en ben tegen euthanasie voor minderjarigen. Ik heb eigenlijk weinig argumenten om mijn standpunt te verdedigen. Kunnen jullie mij aub helpen voor mijn argumenten.
Alvast bedankt voor uw inzet.

Groetjes,
__________________
Alle daden worden volgens de intentie beoordeeld
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 15:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Heb je je al ingelezen? Wanneer je literatuuronderzoek doet, kom je ongetwijfeld verschillende standpunten tegen.

Ik ben voor vrijwillige euthanasie bij minderjarigen.
(De meeste euthanasie tegenstanders zijn dit vanuit de geloofsovertuiging die ze hebben)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 15:46
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
- minderjarigen kunnen misschien nog geen goede keus maken omdat ze nog niet volwassen zijn

dat is zo even de enige die ik kan bedenken Verder moet je maar artikels gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 16:59
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Zoek eens op zoekwoorden zoals wilsonbekwaamheid en vertegenwoordigers bij wilsonbekwaamheid.

Overigens maakt het niet uit als je weinig argumenten hebt. Zolang je maar deze argumenten kan onderbouwen en deze ook zodanig kan verdedigen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 17:25
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 09-06-2007 @ 16:46 :
- minderjarigen kunnen misschien nog geen goede keus maken omdat ze nog niet volwassen zijn

dat is zo even de enige die ik kan bedenken Verder moet je maar artikels gaan lezen.
dat hangt er maar vanaf hoe minderjarig die minderjarigen zijn....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 18:48
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 09-06-2007 @ 18:25 :
dat hangt er maar vanaf hoe minderjarig die minderjarigen zijn....
dan blijft alsnog het punt: waar leg je dan wel de grens?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 21:08
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
barisvedostluk schreef op 09-06-2007 @ 16:22 :
Hoi iedereen,


Ik heb een vraag i.v.m met Euthanasie voor minderjarigen. Ik heb een spreekoefening en ben tegen euthanasie voor minderjarigen. Ik heb eigenlijk weinig argumenten om mijn standpunt te verdedigen. Kunnen jullie mij aub helpen voor mijn argumenten.
Alvast bedankt voor uw inzet.

Groetjes,
Je zegt dat jij tegen euthanasie voor minderjarigen bent.

Argumenten waarom jij tegen euthanasie voor minderjarigen bent, kunnen wij je niet geven.
We kunnen wel argumenten geven waarom wij tegen euthanasie voor minderjarigen zijn, maar dat is natuurlijk absoluut niet relevant voor jouw spreekoefening.

-----------------

Van de andere kant:

Als jij zelf dit onderwerp bedacht hebt, vind jij blijkbaar het feit dat ze minderjarig zijn belangrijk.
En dan zou de reden waarom jij tegen bent, heel goed dezelfde kunnen zijn als waar Mariposa en DDM naar verwijzen ...

----

Wellicht is het een goed idee, om ergens aan het begin van je spreekbeurt een definitie te geven van wat jij in dit verband onder euthanasie verstaat.
Er zijn namelijk een heleboel verschillende definities en invullingen van.
En veel goede argumenten tegen euthanasie verliezen opeens hun betekenis als je het eigenlijk over een ander soort euthanasie hebt.

Onder euthanasie zou bijvoorbeeld kunnen vallen:
- het doden van iemand die gezond is en wil sterven.
- of het niet-kunstmatig-in-leven-houden van iemand die ongeneeslijk ziek is, buiten kennis is, op het punt staat te sterven, maar die kunstmatig een aantal maanden in leven zou kunnen worden gehouden waarbij een zeer grote hoeveelheid pijn wordt opgewekt.
- of het niet-kunstmatig-in-leven-houden van iemand die ongeneeslijk ziek is, wil sterven, op het punt staat te sterven, maar die kunstmatig een aantal maanden in leven zou kunnen worden gehouden waarbij een zeer grote hoeveelheid pijn wordt opgewekt.
- of het niet-kunstmatig-in-leven-houden van iemand die ongeneeslijk ziek is, die van tevoren heeft aangegeven te willen sterven, op het punt staat te sterven, maar die kunstmatig een aantal maanden in leven zou kunnen worden gehouden waarbij een zeer grote hoeveelheid pijn wordt opgewekt.
- of zelfs: iemand die ongeneeslijk ziek is en over 24 uur zal sterven, een pijnstiller geven zodat die 24 uur pijnloos verlopen i.p.v. met veel pijn (indien die pijnstillers het leven niet verlengen, valt dit onder bepaalde definities van euthanasie).



Maak dus een keus voor een definitie van euthanasie (voor de duur van de spreekbeurt).
En maak duidelijk, waarom jij tegen euthanasie bent (binnen de betekenis die je aan het begin van de spreekbeurt afgebakend hebt).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 22:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 09-06-2007 @ 19:48 :
dan blijft alsnog het punt: waar leg je dan wel de grens?
Ach, bij baby's doen ze het bij uitzondering ook, alleen dat is vrij verborgen (en ook niet helemaal legaal). Persoonlijk ben ik van mening dat het ook moet kunnen, maar met heel erg veel zorg omgeven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 11:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 09-06-2007 @ 23:04 :
Ach, bij baby's doen ze het bij uitzondering ook, alleen dat is vrij verborgen (en ook niet helemaal legaal). Persoonlijk ben ik van mening dat het ook moet kunnen, maar met heel erg veel zorg omgeven.
Dat heet geen euthanasie. Bij euthanasie kies je er zelf voor.
Ik zeg dit, niet om te mierenneuken, maar omdat de topicstarter de definitie van euthanasie niet moet verwisselen met andere manieren van (actieve of passieve) levensbeeindiging.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:18
bamboocha
Avatar van bamboocha
bamboocha is offline
Ik ben voor, maar er moet wel heel veel zorg omheen zitten. Veel praten, veel met ouders overleggen. Ouders en kind moeten het eens zijn. Uiteindelijk moet het kind wel bepalen, maar er moet wel gewoon heel veel aandacht en zorg aan besteeds worden.
Wantja.. Als een kind vreselijk veel pijn lijd..
__________________
only dead fish go with the flow
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:04
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Als een kind toch dood (bij kanker bijv) gaat en veel pijn heeft voor. Als een kind het niet meer ziet zitten (ook al gaat het al jaren zo) dan tegen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Enquete voor profielwerkstuk
Tiersie
17 19-11-2009 22:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Euthanasie voor minderjarigen
barisvedostluk
21 10-06-2007 21:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Euthanasie voor minderjarigen
barisvedostluk
5 09-06-2007 18:33
Psychologie wat vinden jullie van euthanasie?
Verwijderd
250 03-03-2007 14:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Nederlands; antwoord nodig
WOOPPIE!;)
7 21-01-2003 08:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.