Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 20:50
marijn
Avatar van marijn
marijn is offline
ik heb een beetje slechte ervaringen met vriendjes. ik ben een keer ontzettend gebruikt door een jongen en mijn laatse vriend heeft het een paar maanden geleden uitgemaakt omdat hij niet meer van me hield. dit kwam voor mij als een complete verrasssing en ik had het gevoel of iemand de grond onder me weg trok. ik heb nu een andere jongen leren kennen die ik graag mag maar ik ben heel bang om iets voor hem te gaan voelen omdat ik dan weer gekwets of afgewezen kan worden. we gaan wel naar de film zaterdag maar ik durf niet te laten merken dat ik hem echt leuk vind. we hebbben vorig weekeind gezoen en hij weet dus wel dat ik m aantrekkelijk vind. hoe moet ik dit nu aanpakken zonder bang te hoeven zijn dat ie me gebruikt? ik wil m heel graag vertrouwen omdat hij volgens mij heel lief is maar ja

even kort samengevat, hoe pak ik dit aan zonder mezelf pijn te (laten) doen? iemand tips of herkenning?

kus marijn
__________________
it's better to have loved and lost then to have never loved at all(or so I thougt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 23:43
Heleentjuh
Avatar van Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
marijn schreef:
ik heb een beetje slechte ervaringen met vriendjes. ik ben een keer ontzettend gebruikt door een jongen en mijn laatse vriend heeft het een paar maanden geleden uitgemaakt omdat hij niet meer van me hield. dit kwam voor mij als een complete verrasssing en ik had het gevoel of iemand de grond onder me weg trok. ik heb nu een andere jongen leren kennen die ik graag mag maar ik ben heel bang om iets voor hem te gaan voelen omdat ik dan weer gekwets of afgewezen kan worden. we gaan wel naar de film zaterdag maar ik durf niet te laten merken dat ik hem echt leuk vind. we hebbben vorig weekeind gezoen en hij weet dus wel dat ik m aantrekkelijk vind. hoe moet ik dit nu aanpakken zonder bang te hoeven zijn dat ie me gebruikt? ik wil m heel graag vertrouwen omdat hij volgens mij heel lief is maar ja

even kort samengevat, hoe pak ik dit aan zonder mezelf pijn te (laten) doen? iemand tips of herkenning?

kus marijn
Vertel het hem gewoon wat je hebt meegemaakt en probeer het gewoon....Er bestaan echt wel 'goede' jongens...
Je hebt al met hem gezoend en je gaat met hem naar de bios, dat betekent volgens mij dat ie je wel ziet zitten...
Probeer het gewoon...
Iedereen is anders....

suc6
__________________
*~Bluuuuuuuuuuh..~*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:29
Verwijderd
1.
Vertrouwen krijg je niet zomaar terug, het groeit.

2.
Als je een relatie aangaat, moet je ook bereid zijn gekwetst te worden. Er bestaat namelijk geen garantie.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 12:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja... inderdaad, je vertrouwen krijg je echt niet zomaar terug. dat moet weer groeien. als je deze jongen echt leuk vindt, kan je het proberen. k kan je alleen wel vertellen dat je vertrouwen heel moeizaam terug komt en je daarvoor echt een vriend nodig hebt die hartstikke gek op je is en dat ook iedere dag laat merken... en dat is echt moeizaam hoor...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:25
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Gewoon vertrouwen... kwetst ie jou weer, tsja ga je gewoon weer verder... en op een gegeven moment kom je bij die jongen die jou nooit (opzetttelijk) zal kwetsen... maar ja, of je dat wil... wie zal het zeggen... rare wezens die vrouwen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:31
Snow
Avatar van Snow
Snow is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:
Vertel het hem gewoon wat je hebt meegemaakt en probeer het gewoon....Er bestaan echt wel 'goede' jongens...
Je hebt al met hem gezoend en je gaat met hem naar de bios, dat betekent volgens mij dat ie je wel ziet zitten...
Probeer het gewoon...
Iedereen is anders....

suc6
Ja, Snow agreez. Ik was ook heel erg bang om iets te beginnen met mijn huidige vriendin, bang om weer gekwetst te worden. Vervolgens heb ik haar gewoon verteld dat ik bang was en toen dat er uit was, was het voor mij een stuk makkelijker. Voor de rest moet het inderdaad gewoon groeien, eenvoudiger kan ik het helaas niet maken...
__________________
I vote maybe.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:58
marijn
Avatar van marijn
marijn is offline
tnks ik ga t proberen. ik verwachte ook niet dat er iemand met een kant en klare oplossing zou komen maar soms is het fijn om te horen dat er ook nog mensen zijn die er wel vertrouwen in hebben en begrijpen waar t over gaat
__________________
it's better to have loved and lost then to have never loved at all(or so I thougt)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 14:11
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Vertrouwen krijg je niet zomaar terug, het groeit.
Mwa..soms kan het met één enkele zin terugkomen hoor.


Anyway: relax! Je bent 17, je hoeft niet per sé morgen een vriendje te hebben. Doe alles rustig aan.
Zorg eerst dat je de ander ook daadwerkelijk iets kan geven van jezelf, anders storm je al snel een inhoudloze relatie in - en dat kan niet je bedoeling zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:27
marijn
Avatar van marijn
marijn is offline
neej was ik niet van plan. ik hoef ook niet morgen een vriendje maar het was meer dat ik bang ben om mezelf nog een keer helemaal te geven, dat heb ik nu maar dat heb ik over een paar maanden ook nog wel. snappie?
__________________
it's better to have loved and lost then to have never loved at all(or so I thougt)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:33
Verwijderd
ik zou gewoon zeggen: ga ervoor.
als je hem echt graag ziet (wat je nog niet weet, maar je bent dan ook nog maar aan je eerste date toe, 't is niet dat je al een relatie hebt ofzo), neem je het risico toch gewoon...
als je dat risico nemen er niet voor over hebt, dan wil dat gewoon zeggen dat hij niet je ware is...



( useless reply, i know... )





xxx
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:50
illch84
illch84 is offline
Zelfvertrouwen is een instelling, geen bezit.
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:01
Verwijderd
Ik heb hetzelfde, alleen vertrouw ik sowieso niemand.
Ik heb besloten dat ik tijdens een relatie gewoon bij de dag ga leven en niet meer vanaf het begin al ga denken aan op welke lullige manier hij me zal dumpen.
Dus komt hij over alsof hij het meent, maak het hem dan niet al te makkelijk, maar ook niet te moeilijk.
Als hij echt z'n best voor je wil doen, dan moet je gewoon veel lol met hem maken en leuke dingen gaan doen, lekker verliefd worden en wat er in de toekomst gebeurt dat zie je dan wel weer.
Zorg dat hij vooral degene is die initiatief neemt (vooral in het begin dan)....dat jij dus niet achter hem aanloopt maar eerder andersom. Anders dan kan je niet zien of hij je echt leuk vindt, omdat hij je dan gewoon al "heeft".

Ookal kwetst hij je over een tijd, je komt er altijd weer overheen, van fouten leer je. Denk terug aan je exen en leer daarvan, probeer op die manier te voorkomen dat je dingen niet aan ziet komen.

suc6
Alicia
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:06
illch84
illch84 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Zorg dat hij vooral degene is die initiatief neemt (vooral in het begin dan)....dat jij dus niet achter hem aanloopt maar eerder andersom. Anders dan kan je niet zien of hij je echt leuk vindt, omdat hij je dan gewoon al "heeft".
Sadist. Die arme jongen wordt daar waarschijnlijk alleen maar onzeker van.

Je moet open en eerlijk met elkaar omgaan. Geen rare fratsen uithalen, want daar komt meestal alleen maar ellende van.
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:09
Verwijderd
Sja, je kan gewoon niet verwachten niet gekwetst te worden, geen pijn te worden gedaan. Want dat blijft altijd, je hele leven door gebeuren...

Dus die garantie is er gewoon niet..

Jij moet zelf sterk worden en groeien om je niet meer te laten kwetsen als het ware. Verder zijn er zeker een heleboel jongens waarvan de gevoelens wel oprecht zijn, en die jou niet zullen willen kwetsen. Maar dit is nooit een garantie dat zij dit niet zullen doen, gewoon niet met opzet.

Laat je gevoel je leiden. Als je hem echt leuk vind, groeit er wel wat uit, en kun je met hem praten over wat er is gebeurd en je angsten.

En ja, misschien wordt je weer gekwetst. En dan? Ja, je vertrouwen heb je toch al niet meer toch? Ik bedoel.. daar kom je ook weer overheen.. Om te vinden wat je zoekt zul je toch risico's moeten nemen en eventuele gevolgen moeten dragen, uiteindelijk kom je er altijd weer bovenop en zal het je alleen maar sterker maken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
illch84 schreef:
Sadist. Die arme jongen wordt daar waarschijnlijk alleen maar onzeker van.
Het is toch niet goed om jezelf meteen aan iemand te geven en als een hondje achter iemand aan te gaan lopen...?
Dan kan hij je net zo goed niet écht leuk vinden, maar denken "hey, dit is wel lekker makkelijk zo".
Als iemand moeite voor je doet dan vindt hij je blijkbaar specialer.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:26
illch84
illch84 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Het is toch niet goed om jezelf meteen aan iemand te geven en als een hondje achter iemand aan te gaan lopen...?
Zou je dat uit jezelf doen dan?
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
illch84 schreef:
Zou je dat uit jezelf doen dan?
Dat doen genoeg mensen, zelfs zonder dat ze het zelf doorhebben wanneer ze iemand leuk vinden.
Het kunnen kleine dingen zijn, waardoor de ander al kan weten van "ik heb haar toch al".
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:16
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Je moet eigenlijk gewoon gebruik maken van die onzekerheid. Je moet de volgende laten denken dat je iets eigenlijk niet durft, maar omdat je hem zo bijzonder vind het toch doet. Geloof me dat vind hij prachtig.

@Alicia:

Als je zo gaat doen van: je moet maar super veel moeite voor mij doen, dan heb je juist kans dat hij zijn interesse verliest. Als een meid het bij zou doen, zou ik zo iets hebben, die moet mij toch niet. Toch zonde als je daardoor een leuke relatie misloopt.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
@Alicia:

Als je zo gaat doen van: je moet maar super veel moeite voor mij doen, dan heb je juist kans dat hij zijn interesse verliest. Als een meid het bij zou doen, zou ik zo iets hebben, die moet mij toch niet. Toch zonde als je daardoor een leuke relatie misloopt.
Nee, niet op die manier..
Wel een beetje subtiel natuurlijk
En dan verliezen jongens die je echt leuk vinden hun interesse niet hoor.

Ik bedoel gewoon kleine dingen...hij vraagt jou de eerste keren mee uit. In plaats van dat jij steeds naar hem toe gaat om af te spreken.
Hij belt, in plaats van dat jij hem elke dag loopt te bellen. Zo kun je ook meteen zien hoe vaak hij ongeveer behoefte heeft om je te spreken. Als je dan daarna hem gaat bellen, weet je hoe vaak je ongeveer kan bellen.

Verder ben ik op dat gebied niet zo geëmancipeerd.
Ik vind ook dat de jongen het initiatief van de eerste zoen(en) moet nemen enzo.

Ja, noem me maar raar ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ja, noem me maar raar ofzo
Kleine tegenvaller echter als de jongen in beginsel ook een afwachtende houding aanneemt

Totdat hij het op een gegeven moment niet meer aankan, maar dat is een ander verhaal..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:31
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Kleine tegenvaller echter als de jongen in beginsel ook een afwachtende houding aanneemt

Totdat hij het op een gegeven moment niet meer aankan, maar dat is een ander verhaal..
Ik mis een topic?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:36
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik bedoel gewoon kleine dingen...hij vraagt jou de eerste keren mee uit. In plaats van dat jij steeds naar hem toe gaat om af te spreken.
Hij belt, in plaats van dat jij hem elke dag loopt te bellen.
En daar ga je bij iemand zoals ik al de mist in. Ik zou in het begin zelf weinig bellen, bang om al snel een stalker gevonden te worden.


Citaat:
Ik vind ook dat de jongen het initiatief van de eerste zoen(en) moet nemen enzo.
Ook dat kan weer verkeerd uitpakken, bij mij zou je dan dus echt heel lang kunnen wachten.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
En daar ga je bij iemand zoals ik al de mist in. Ik zou in het begin zelf weinig bellen, bang om al snel een stalker gevonden te worden.
Bij mij ook. Ik wil niet opdringerig zijn in het begin. Pas als de wanhoop toeneemt en ik het idee heb dat ik nu wel iets mag ondernemen / vragen, verleg ik mijn grenzen. Probleem is alleen dat ik het dan blijf doen, totdat ik écht overdrijf.

Citaat:
Marcade schreef:
Ik mis een topic?
Zie het schuingedrukte. Hij is in overleg verwijderd. Meer uitspraken doen we daar ook niet over
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 19:15
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Ik vind ook dat de jongen het initiatief van de eerste zoen(en) moet nemen enzo.


Desecrator schreef:

Ook dat kan weer verkeerd uitpakken, bij mij zou je dan dus echt heel lang kunnen wachten.

-Desecrator
idd. als mijn vriendin niet het initiatief genomen had, zou het nog weleens lang geduurd kunnen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoe win in vertrouwen van me ouders terug? en hoe krijg ik meer vrijheid van ze?
Meisje1996
14 15-09-2011 14:31
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Liefde & Relatie Vertrouwen zoek
Zonnemeisje
18 22-03-2007 21:41
Liefde & Relatie Wat moet ik nou doen?
MissN0urri
6 21-05-2005 16:55
Verhalen & Gedichten [Fantasyverhaal] De Proef van Vijf - Akuñar's Reis
Een Tweeling
74 17-09-2004 21:35
Liefde & Relatie Hoe krijg je het vertrouwen van een jongen terug ?????
lieverdje=x=
27 18-01-2003 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.