Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 10:04
Verwijderd
Hmmm Nee niet meteen zeggen van: DEZE MOET OP SEKSUALITEIT! Want dit is een ander onderwerp

Ik heb ook wel is aan zelfmoord gedacht. Heb er flink aan getwijfeld. Heb er veel mee gezeten. Maar dat wist niemand. Omdat ik het eerst voor mezelf duidelijk wou hebben. En dat was niet, dus zou ik eerst 'afwachten' hoe het verder zou gaan..

Ik denk, dat als je jezefl snijdt, dat een zelfmoordpoging dan al eerder tot stand kan komen als dat je nog nooit een mes in handen hebt gehad (bij wijze van spreken.)
Je bent dan gewend aan het bloed, de stap naar je polsen/liezen is niet meer zo groot..

Ik ben diep gevallen, heb mezelf kapot gemaakt. Maar na deze nacht is alles zoveel anders geworden
Ik heb een mooie droom gehad. Ik was 25 en had een geweldige carierre. Alles liep perfect, het personeel moest me, de klanten moesten me. Ik had de touwtjes in handen, alles ging goed. Ik kwam thuis en daar wachtte mijn vriend op me met het eten..
Echt gewoon alles perfect. Die droom komt waarschijnlijk omdat ik gisterenavond heb gewerkt en het heel goed ging. Alles ging goed enz..Het was geweldig (Ik werk bij een Tennispaviljoen achter de bar) en het was mega druk.

Ik werd wakker, en ik besefte dat ik nog lang niet dood wilde. Ik besefte dat, als ik nu dood zou gaan, ik zoveel van m'n leven zou moeten missen. Ik besefte dat ik het nog helemaal niet zo slecht had. Ik heb alles wat ik wil, maar af en toe zit het even tegen.

Meer mensen zouden zo'n droom moeten hebben. Niet per se die droom ik had, maar een droom waarmee je met de neus op de feiten word gedrukt. Dat je begint te beseffen wat er allemaal nog voor je ligt.

Hoe goed het allemaal nog kan komen

Het snijden zal ik waarschijnlijk niet af leren. En dat hoef ik ook niet van mezelf, dat verwacht ik niet van mezelf. Het is een uitlaatklep en het helpt me. Het is een opluchting. Als ik daar mee zou moeten beginnen (het afleren) ben ik waarschijnlijk nog verder van huis..

Ik ga stoppen met het denken aan de dood.
Ik ga beginnen met het denken over de toekomst

Ik heb gesproken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 10:55
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Hmmm Nee niet meteen zeggen van: DEZE MOET OP SEKSUALITEIT! Want dit is een ander onderwerp

Ik heb ook wel is aan zelfmoord gedacht. Heb er flink aan getwijfeld. Heb er veel mee gezeten. Maar dat wist niemand. Omdat ik het eerst voor mezelf duidelijk wou hebben. En dat was niet, dus zou ik eerst 'afwachten' hoe het verder zou gaan..

Ik denk, dat als je jezefl snijdt, dat een zelfmoordpoging dan al eerder tot stand kan komen als dat je nog nooit een mes in handen hebt gehad (bij wijze van spreken.)
Je bent dan gewend aan het bloed, de stap naar je polsen/liezen is niet meer zo groot..

Ik ben diep gevallen, heb mezelf kapot gemaakt. Maar na deze nacht is alles zoveel anders geworden
Ik heb een mooie droom gehad. Ik was 25 en had een geweldige carierre. Alles liep perfect, het personeel moest me, de klanten moesten me. Ik had de touwtjes in handen, alles ging goed. Ik kwam thuis en daar wachtte mijn vriend op me met het eten..
Echt gewoon alles perfect. Die droom komt waarschijnlijk omdat ik gisterenavond heb gewerkt en het heel goed ging. Alles ging goed enz..Het was geweldig (Ik werk bij een Tennispaviljoen achter de bar) en het was mega druk.

Ik werd wakker, en ik besefte dat ik nog lang niet dood wilde. Ik besefte dat, als ik nu dood zou gaan, ik zoveel van m'n leven zou moeten missen. Ik besefte dat ik het nog helemaal niet zo slecht had. Ik heb alles wat ik wil, maar af en toe zit het even tegen.

Meer mensen zouden zo'n droom moeten hebben. Niet per se die droom ik had, maar een droom waarmee je met de neus op de feiten word gedrukt. Dat je begint te beseffen wat er allemaal nog voor je ligt.

Hoe goed het allemaal nog kan komen

Het snijden zal ik waarschijnlijk niet af leren. En dat hoef ik ook niet van mezelf, dat verwacht ik niet van mezelf. Het is een uitlaatklep en het helpt me. Het is een opluchting. Als ik daar mee zou moeten beginnen (het afleren) ben ik waarschijnlijk nog verder van huis..

Ik ga stoppen met het denken aan de dood.
Ik ga beginnen met het denken over de toekomst

Ik heb gesproken.
Ik denk dat het toch nodig is om het snijden af te leren en een alternatief te zoeken dat niet schadelijk voor je is. Ik kan je daarom alleen maar adviseren om contact met je huisarts op te nemen om samen met hem of haar te kijken hoe je alsnog van het snijden af kunt komen.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat je dankzij die droom weer zin hebt gekregen in het leven. De volgende stap is dat leven verder te perfectioneren door het snijden uit je leven te bannen en een zodanige uitlaatklep te vinden dat je niet meer het risico loopt om jezelf lichamelijk letsel toe te brengen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:10
Verwijderd
wauw!
dit vind ik nou nog es een super bericht!
dikke knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:27
Verwijderd
Ja Daar heb je wel gelijk in, maar het leek me beter om niet alles tegelijk proberen op te lossen..
Nou ja ik ben nu al een hele grote stap verder om die zelfmoordgedachtes uit m'n hoofd te bannen. Maar om dan ook nog tegelijkertijd te proberen dat snijden af te leren.. Ik bedoel ik weet niet of ik mezelf dan niet ga op 'freten'. "Ik MOET snijden, ik MOET m'n mes pakken" Zolang ik m'n mes mag pakken van mezelf, is het goed.. dan is er rust binnenin me.

Ik denk alleen dat dat altijd zal blijven. Tenzij ik echt naar m'n huisarts ga.. Maar ik heb al zoveel geprobeerd,
Glazen kapot gooien, Het opschrijven, Rondjes rennen, Vriendin bellen. Maar niets maakt me rustig. Ik kan niet rustig slapen voordat ik mezelf weer heb gesneden..

Ik heb besloten er geen probleem van te maken. Het niet erger te maken dan het is want ik zie niet wat er zo erg aan is
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:44
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hoe alnger het goed gaat, hoe minder behoefte je zal hebben aan snijden

suc-6!

(ow en lovegirl, sorry voor het berichie onder automutilaite dan he!!)
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:49
Verwijderd
Hey Dat is oke, Ik snap je reactie wel

Ja ik denk dat het inderdaad zo is, Hoe beter ik me voel, hoe minder ik aan zelfmoord denk, hoe beter het gaat, hoe minder de behoefte naar snijden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:12
shy girl
shy girl is offline
Hey meis! Goed van je..dat je nu van die zelfmoordgedachtes af wil! Dat is al een hele goede stap.. zo kun je je hopelijk langzaam beter gaan voelen en dan uiteindelijk misschien ook met snijden minderen. Dat is moeilijk, maar het begin is er al. Take care , je kunt het!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
shy girl schreef:
Hey meis! Goed van je..dat je nu van die zelfmoordgedachtes af wil! Dat is al een hele goede stap.. zo kun je je hopelijk langzaam beter gaan voelen en dan uiteindelijk misschien ook met snijden minderen. Dat is moeilijk, maar het begin is er al. Take care , je kunt het!
Thnx man Echt geweldig lief om zo'n berichtjes te krijgen van mensen die ik niet ken..

Dat waardeer ik
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Nou, da's heel mooi dat je dat allemaal zo ziet... Ik kan er niks anders van zeggen...
Ga zo door iig.
Thnx

Ja ik weet het, het is niet echt een diepgaande topic om op te reageren ofzo.. Ik had het misschien ook niet moeten neerzetten ofzo maar ik dacht..Er is hier al zoveel negativiteit..Zoveel depri mensen.. Laat ik er is een vooruitgang tussen zetten

Maar ik weet het..
Het is niet echt een discussie topic or so..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:21
janneke16
Avatar van janneke16
janneke16 is offline
heej
ik vind t echt goed van je, dat je nu die zelfmoordgedachten niet meer hebt!!!

*wil ook zo'n droom*
__________________
ik heb mezelf beloofd geen smilies meer te gebruiken... Je kan er alleen maar verkeerde indrukken van krijgen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:44
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:59
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Ik heb ook zo'n soort droom gehad, de nacht voordat ik van plan was om zelfmoord te plegen. Dat is de hele reden dat ik het niet heb gedaan.
dat jij ook zo'n droom hebt gehad, dat zou iedereen met zelfmoordneigingen moeten hebben.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:20
Sommetje
Sommetje is offline
Misschien kan deze droom het begin zijn van de weg omhoog. De droom laat zien dat je nog heel wat van het kunt maken en dat het zonde is om nu te stoppen. Ik hoop voor je dat alles nu langzaamaan beter wordt. Dat zal misschien niet zo heel makkelijk gaan, maar waar een wil is, is een weg. Het lijkt mij beter als je zou stoppen met snijden, ook al is dat heel moeilijk voor je. Praat er eens over met een hulpverlener. Misschien wil dat wel helpen. Doei,
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:31
Verwijderd
Ja ik weet het niet. Ik heb sinds die droom zelfs ook al niet meer gesneden !

Ik denk dat het geen kwestie van afleren is, maar een kwestie van je goed voelen. Als ik me goed voel, snijdt ik niet. En ik voel me goed, dus ik snij niet

Ik hoop dit nog lang vol te kunnen houden en niet terug te zakken. Ik ga ervoor vechten. Daar heb ik nu de energie voor
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:44
Verwijderd
(*jat even Athells uitdrukking*)

*staande ovatie*
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:43
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Ik zelf heb 3 jaar geleden ofzow voor het eerst mezelf gesneden. Afgelopen half jaar nie meer. Tot 2 weekjes terug. Grote teleurstelling. Maar ben wel blij met dat halfjaar.... Hoop voor jou ook dat je het lang volhoudt. Iedere dag zonder snijden is meegnomen! Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De een zijn brood is de ander zijn dood.
Ieke
0 05-04-2005 16:47
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 16:23
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Psychologie automutilatie
CodeName Egg
15 06-05-2002 12:35
ARTistiek Een poëtisch en vaag verhaal
metzondernix
35 12-08-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.