Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2004, 16:45
halilo
halilo is offline
hey hai weet iemand een programma die automatisch zeg maar een logo die ik gemakt hebt, of gewoon een naam in lettertype op plaatjes zet. ik heb er meer dan 500 (auto plaatjes), maar ik wil niet dat ze gekopierd worden en op een andere website komen.

en weet iemand een programma die een soort foto album maakt, waar bij elke foto staat hoeveel keer die gekeken/gedownload is.
enz
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2004, 17:33
soapenis
Avatar van soapenis
soapenis is offline
Paint
__________________
We're not buildings missiles to fight a war, we're building them to preserve peace
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 18:07
Sentingua
Sentingua is offline
Adobe Photoshop
Paint Shop Pro
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:31
halilo
halilo is offline
ja maar ik wil 100 fotos tegelijk slechteren en een logo erop laten doen. autmatisch dus. kan die programma dat dan
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:40
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
halilo schreef op 25-06-2004 @ 21:31 :
ja maar ik wil 100 fotos tegelijk slechteren en een logo erop laten doen. autmatisch dus. kan die programma dat dan
Leer Nederlands.
Ja, die programma's hebben die mogelijkheden.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:46
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
batch-en met Adobe Photoshop/ImageReady
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:34
halilo
halilo is offline
bedankt, ik ga ff proberen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:51
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Je kunt de plaatjes BMP maken en dan met een programmatje volledig omzetten in HTML tables, dan kunnen ze je plaatje ook niet kopieren
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:46
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Drexz schreef op 28-06-2004 @ 14:51 :
Je kunt de plaatjes BMP maken en dan met een programmatje volledig omzetten in HTML tables, dan kunnen ze je plaatje ook niet kopieren
In BMP op het internet
Leer toch eens de webformaten te gebruiken:
JPEG: foto's, compressieartefacten
GIF: transparantie, geen compressieartefacten, 256 kleuren (perfect voor lijntekeningen), animatie mogelijk
PNG: geen compressieartefacten, animatie mogelijk, transparantie (opletten met IE wel)

Om het in PS te doen: een actie maken door 'New' in het actievenster, actie opnemen, eerste foto openen, logo toevoegen op de juiste plaats, opslaan (op andere locatie liefst) en actie stoppen
Dan gewoon File > Automate > Batch, als bron geef je een map op (of de File Browser) en je zorgt ervoor dat hij de open-actie aanpast en de opslaan-actie moet hij lichtelijk aanpassen (zodat je verschillende bestanden krijgt). In het menu met alle acties in, kies je de actie die je zelf hebt aangemaakt en laten lopen maar!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:09
Krekker
Krekker is offline
Nee, hij bedoelt dat je een bmp maakt, en dat je deze bmp vervolgens met dat programma om laat zetten in een tabel die je op een website kunt zetten. Dus de achtergrondkleuren van de cellen (die elk 1X1 pxl zijn neem ik aan) vormen het plaatje.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:10
Verwijderd
Foto's die jij van andere websites steelt,
mogen dus niet van jou website gebruikt worden?

Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 18:03
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Krekker schreef op 30-06-2004 @ 16:09 :
Nee, hij bedoelt dat je een bmp maakt, en dat je deze bmp vervolgens met dat programma om laat zetten in een tabel die je op een website kunt zetten. Dus de achtergrondkleuren van de cellen (die elk 1X1 pxl zijn neem ik aan) vormen het plaatje.
Dit lijkt mij niet handig, omdat je zo gigantisch veel code krijgt voor simpele plaatjes en als je je houdt aan webkleuren kan je maar 128 (of iets meer) kleurtjes kiezen wat zelfs nog minder is dan een GIF'je...

Wat wel kan is de afbeelding in stukken laten snijden om zo het kopiêren te bemoeilijken (in Photoshop moet je gewoon Slices kiezenen dan enkele vierkantjes op je afbeelding maken).

[edit] Er zijn ook bepaalde (gratis) scripttooltjes die zo'n dingen kunnen doen, maar dat is misschien wat overkill om te gebruiken (die worden vaak gebruikt om logo's via een site op een afbeelding te zetten of dynamisch afbeeldingen te maken op sites). Nu ben ik wel de naam ervan vergeten Na tien seconden zoeken kom ik er weer op (via de site van The GIMP, waarvan ik dacht dat het iets mee te maken had) ImageMagick http://www.imagemagick.org/ Daarmee kan je volgens mij wel snel verschillende bestanden met bewerken, maar alleen als je een beetje overweg leert te gaan met het programma
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.