Oud 12-07-2005, 09:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 05:45 :
Wie weet had ik een briljante uitvinding kunnen doen in die twee uur die 't me gekost heeft om er doorheen te komen. Als de mensheid vergaat dan is dat jouw schuld
Jij koos ervoor om te gaan lezen, je had ook zelf kunnen bedenken dat je een briljante uitvinding kon gaan doen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 10:55
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 12-07-2005 @ 09:44 :
Jij koos ervoor om te gaan lezen, je had ook zelf kunnen bedenken dat je een briljante uitvinding kon gaan doen.
Dat wilde ik dus net zeggen! Die eerste reactie was op zijn plaats, maar die tweede post had écht niet gehoeven.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 12-07-2005 @ 08:40 :
ga je ff lekker ergens anders vermaken ofzo als je alleen kan afgeven op mensen en verhalen
Heeft alleen positieve kritiek het recht om te bestaan?

Daarbij zijn op Letteren genoeg verhalen te vinden die wél over enig niveau beschikken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:36
Verwijderd
@ Roosieh en Soapsie: Neen, want ik was nieuwsgierig naar het einde, dus al walgend las ik verder. Het was heel zwaar voor me. Vooral omdat er uiteindelijk niet eens een einde bleek te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:50
Verwijderd
Ten eerste; er is nog geen einde.

Ten tweede: wat een opluchting dat jij niet aan jouw uitvinding toe bent gekomen. Als alles wat jij doet zo vervelend is als posten hier, kunnen we er maar beter blij mee zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:49
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 16:36 :
@ Roosieh en Soapsie: Neen, want ik was nieuwsgierig naar het einde, dus al walgend las ik verder. Het was heel zwaar voor me. Vooral omdat er uiteindelijk niet eens een einde bleek te zijn.
Dan nog had je die twee reactie niet hoeven plaatsen.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:05
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 16:33 :
Heeft alleen positieve kritiek het recht om te bestaan?

Daarbij zijn op Letteren genoeg verhalen te vinden die wél over enig niveau beschikken.
nee t hoeft niet altijd positief te zijn
het gaat om de manier WAAROP jij afgeeft...daar walg ik van
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:52
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Commentaar geven mag, maar die tweede spottende, mismakende reactie had niet gehoeven..daar walg ík van.
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:42
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Anki schreef op 12-07-2005 @ 21:52 :
Commentaar geven mag, maar die tweede spottende, mismakende reactie had niet gehoeven..daar walg ík van.
Juist, juist, juist! Dank dat je het met me eens bent.

Phoebs! Trek je er niets van aan en schrijf verder! Wij verdedigen je wel!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 01:42
Payableondeath
Avatar van Payableondeath
Payableondeath is offline
OMG.. Ik schrok me verrot. Ik wil natuurlijk niet te bot zijn, want je lijkt me een aardig meisje Phoebe, maar dit is natuurlijk helemaal niks. De Nederlandse taal beheersen is toch wel iets wat je van een schrijver zou mogen verwachten.

Ik wil uiteraard niet lullig zijn, maar er bestaat zoiets als een spelling- en grammaticacontrole bij Word. Maak daar dan ook gebruik van.

Voor de rest zou je gebruik kunnen maken van witregels, maar dat is slechts een detail, voor de wat gevorderde schrijvers die de pierebadjes van de literatuur reeds uit zijn.

Toch heb ik mij kostelijk vermaakt tijdens het lezen. Blijf vooral oefenen
__________________
Ik weet niks originelers dan niks
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:41
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die van die opmerkingen maken zoals: Blijf vooral oefenen...
Net of ze zelf wel alles kunnen..
Misschien ligt het niveau van dit tipoc wel niet zo hoog als dat van letteren ligt, maar het gaat er ook om of het gewoon leuk is...
en dát is het!
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:53
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Payableondeath schreef op 13-07-2005 @ 01:42 :
OMG.. Ik schrok me verrot. Ik wil natuurlijk niet te bot zijn, want je lijkt me een aardig meisje Phoebe, maar dit is natuurlijk helemaal niks. De Nederlandse taal beheersen is toch wel iets wat je van een schrijver zou mogen verwachten.

Ik wil uiteraard niet lullig zijn, maar er bestaat zoiets als een spelling- en grammaticacontrole bij Word. Maak daar dan ook gebruik van.

Voor de rest zou je gebruik kunnen maken van witregels, maar dat is slechts een detail, voor de wat gevorderde schrijvers die de pierebadjes van de literatuur reeds uit zijn.

Toch heb ik mij kostelijk vermaakt tijdens het lezen. Blijf vooral oefenen
Met jou ben ik het wel eens. Ik vind dat dit verhaal grammaticaal absoluut niet klopt. Er zitten bergen met fouten in en de interpunctie is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar net zoals jij zegt; het verhaal is leuk! Het is plezierig om te lezen.

Citaat:
Anki schreef op 13-07-2005 @ 09:41 :
Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die van die opmerkingen maken zoals: Blijf vooral oefenen...
Net of ze zelf wel alles kunnen..
Misschien ligt het niveau van dit tipoc wel niet zo hoog als dat van letteren ligt, maar het gaat er ook om of het gewoon leuk is...
en dát is het!
Waarom zou er niet gezegd mogen worden dat Phoebe goed moet oefenen? Want dat is toch de enige manier om beter te worden. Daarnaast neem ik niet aan dat Payableondeath het op de manier bedoelde zoals jij hier weergeeft. Ze bedoelde het goed.

Oefening baart kunst!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:48
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik zou het zeer op prijs stellen als er snel weer een vervolg komt
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:51
Payableondeath
Avatar van Payableondeath
Payableondeath is offline
Citaat:
Anki schreef op 13-07-2005 @ 09:41 :
Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die van die opmerkingen maken zoals: Blijf vooral oefenen...
Net of ze zelf wel alles kunnen..
Misschien ligt het niveau van dit tipoc wel niet zo hoog als dat van letteren ligt, maar het gaat er ook om of het gewoon leuk is...
en dát is het!
Punt 1: Ik heb nooit gezegd dat ik het beter kon dan Phoebe.
Punt 2: Maar ik kan het wel.
Punt 3: Ik heb ook nooit gezegd dat het niet leuk was. Wil je in het vervolg mij de woorden niet in de mond leggen?
__________________
Ik weet niks originelers dan niks

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:44
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Payableondeath schreef op 13-07-2005 @ 19:51 :
Punt 1: Ik heb nooit gezegd dat ik het beter kon dan Phoebe.
Punt 2: Maar ik kan het wel.
Punt 3: Ik heb ook nooit gezegd dat het niet leuk was. Wil je in het vervolg mij de woorden niet in de mond leggen?
Punt 1: Zo kwam het wel over.
Punt 2: Jij hebt een hoge dunk van jezelf. Terwijl iets goed kunnen of niet goed kunnen een mening is en geen feit.
Punt 3: Je bracht het wel, alsof je het niet leuk vond.

Laat het gewoon rusten. We kennen je mening en daar mee uit.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:12
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Hm...Zoals ik al eerder probeerde uit te leggen..Het gaat niet altijd om een stuk of het van literaire hoogstand is maar soms is het ook belangrijk of het gewoon leuk is om te lezen, en dat is dít stuk...

@Payableondeath, ik heb jou stuk niet gelezen, maar zoals het eruit ziet, denk ik niet dat je het met elkaar kan vergelijken welke beter is of niet..
En niet zo'n hoge eigendunk!
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:59
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Anki schreef op 14-07-2005 @ 10:12 :
Hm...Zoals ik al eerder probeerde uit te leggen..Het gaat niet altijd om een stuk of het van literaire hoogstand is maar soms is het ook belangrijk of het gewoon leuk is om te lezen, en dat is dít stuk...
Inderdaad!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:20
Verwijderd
Wat leuk is, is natuurlijk ook volledig subjectief.

Maar ik trek me gauw terug, voor ik gestenigd woord door een woedende menigte. Blijven oefenen, Phoebs! Blijven oefenen! *rent weg* Oefeneeeen!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:17
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-07-2005 @ 12:20 :
Wat leuk is, is natuurlijk ook volledig subjectief.

Maar ik trek me gauw terug, voor ik gestenigd woord door een woedende menigte. Blijven oefenen, Phoebs! Blijven oefenen! *rent weg* Oefeneeeen!
Niet zo kinderachtig.

En wat leuk is, is natuurlijk ook volledig subjectief. En je hoeft je heus niet terug te trekken voor de zongenaamde woedende menigte. Want een mening geven mag altijd, alleen moet dat wel op de juiste manier gedaan worden.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:48
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik denk dat bijna iedereen hier het met me eens zal zijn dat het verhaal niet bepaald literair hoogstaand is. Daarbij komt ook nog eens dat bepaalde dingen heel erg ongeloofwaardig zijn.
Maar zoals al eerder gezegd, wil het niet meteen zeggen dat het daarom geen leuk verhaal is. Het leest lekker weg, je hoeft niet eerst 10 minuten na te denken over wat een zin nou precies inhoudt (kan best leuk zijn overigens, maar niet altijd). En bovendien vind ik het best spannend.
@Payableondeath: Ik heb je stukje gelezen, en idd zoals Anki zegt: Het is absoluut niet te vergelijken. Het zijn 2 totaal verschillende schrijfstijlen, waarschijnlijk ook voor een totaal verschillende 'doelgroep' geschreven, dus ik denk niet dat je daaruit kan opmaken dat jij het 'beter' kan dan Phoebe. Dat zou alleen te bepalen zijn als jij een soort gelijk verhaal als dat van Phoebe zou schrijven. Dan kan je een juiste conclusie trekken.
Maar zelfs dat zegt nog niet altijd wat, want of iets goed of niet goed is, is persoonlijk.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik weet zelf ook wel dat het niet geweldig is heur maar dat interesseert me echt geen ruk. Zolang er mensen zijn die het leuk vinden, meerdere mensen, dan blijf ik doorschrijven. En zoniet, dan schrijf ik voor mezelf door, want ik ben ook wel heel benieuwd naar het einde.

Zoals ik al vaker heb gehoord, is dit een typisch flutromannetje wat je in 1 avond uitleest en het de volgende dag al half bent vergeten. Maar dat maakt mij niet uit, dan wordt het wél gelezen

Ik ben bezig met een nieuw stuk, maar het wil niet echt.

@Payableondeath:

Citaat:
Ik wil uiteraard niet lullig zijn, maar er bestaat zoiets als een spelling- en grammaticacontrole bij Word. Maak daar dan ook gebruik van.
Ik heb geen Word, mijn computer is te lui om het erop te laten werken, excusez moi.

En je eigen verhaaldingiets, excuse me, maar dat is idd niet te vergelijken. I'm sorry, maar je moet leren minder ego te hebben =)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:08
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Offtopic: Phoebe, ik blijf jouw sig stoer vinden.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 14-07-2005 @ 15:08 :
Offtopic: Phoebe, ik blijf jouw sig stoer vinden.
Hahahahaha Dankje
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:39
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
pfff...schrijf nou verdur!!!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 12:58
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
Ja idd!
Hoe lang gaat het nog duren?!

Ik krijg een klein beetje het idee dat er een zeker *uche* iemand gewoon om een beetje te provoceren tegen de 'overheersend' positieve reacties in gaat.
Want meestal, naar mijn ervaringen, kan het einde me niet meer schelen als er niet door een lap tekst heen te komen is.
Maargoed..

Genoeg gezeken!
Doorschrijven!
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:06
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Er beginnen me al teveel zinnen met aanhalingstekens om het überhaupt te gaan lezen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 10:31
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Broeder schreef op 01-08-2005 @ 19:06 :
Er beginnen me al teveel zinnen met aanhalingstekens om het überhaupt te gaan lezen.
Dat dacht ik in het begin ook. Maar dankzij een saaie middag, ben ik het toch gaan lezen en het beviel me uitstekend, ondanks dat dat pas gebeurde na twee pagina's...(A)
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 14:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had een heel stuk. Opslaan. En toen flipte mn computer -.-'

I'm sorry guys, ik ben er alweer aan bezig, maar ja, ik moest ook even aan mezelf denken in de afgelopen 2 weken =)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 10:38
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 02-08-2005 @ 14:44 :
Ik had een heel stuk. Opslaan. En toen flipte mn computer -.-'
Dit is al de honderdste keer dat je deze smoes gebruikt. Of je hebt écht een kut computer, of je schrijft gewoon niet verder...
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 01:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 03-08-2005 @ 10:38 :
Dit is al de honderdste keer dat je deze smoes gebruikt. Of je hebt écht een kut computer, of je schrijft gewoon niet verder...
Het is geen smoes. Ik heb écht een kutcomputer. Ik ben al blij als ik kan internetten en msnen tegelijk =\
Muziek erbij is helemaal gaaf, maar daar moet ik ook maar niet op rekenen ofzo.

I'm sorry guys
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 00:29
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Je lijkt wel een beetje op Rowling.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:37
Verwijderd
Kwa schrijfstijl ??
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:19
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Nee, die laat ook altijd iedereen maar wachten op het nieuwe deel. Dan zegt ze: het is komende zomer klaar, en dan is het die zomer daarna nog niet eens klaar.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
*grin* Sorry eh

Ik heb geprobeerd het stuk af te krijgen, maar dat is niet gelukt, dus jullie krijgen gewoonw at ik tot nu toe heb, ok? =)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:20
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
ja! en wel NU
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Eerst moest mn computer even vastlopen natuurlijk

Wacht even
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Anouk lachte hard om de mail die haar vertelde hoe Kirsten en Anna het hotel waren uitgegooid. Wat had ze daar graag bij willen zijn. Grinnikend mailde ze terug en liep toen naar de eetzaal om haar ontbijt te nuttigen met haar ouders. Haar vader zat nors weggedoken achter de krant en haar moeder roerde afwezig in haar thee. Anouk ging zitten en keek van de een naar de ander.
"Jezus mam, ben je zwanger ofzo?" vroeg ze toen maar.
Haar moeder keek haar vreemd aan.
"Hoezo vraag je dat nou weer?"
"Nou, de laatste keer dat je dacht dat je zwanger was, zaten jullie ook zo afwezig aan tafel, weet je nog?"
"Ja, ik weet het. Je vader moest tot diep in de nacht werken en ik heb geen oog dichtgedaan tot hij terug was. Het spijt me." lachte haar moeder. Ze had inderdaad wat wallen gekregen.
"Ik had je toch gezegd dat je je geen zorgen hoefde te maken?" bromde haar vader.
"Wat voor vrouw ben ik dan? Ik maak me altijd zorgen om je."
Meneer Dedstee bromde nog een onverstaanbare zin terug en las door in zijn krant.
Anouk at wat en nam een kop sterke koffie. Snel gooide ze er veel suiker en melk in en dronk de warme vloeistof op. Ze las de voorkant van de krant die haar vader aan het lezen was, tot Mike voor haar neus stond. Verrast keek ze op.
Mike stelde zich voor aan haar ouders en vervolgde toen tegen Anouk: "Ga je mee?"
Een beetje overdonderd stond ze op, groetten de jongeren haar ouders en liepen ze naar buiten. Hij liep recht een geel met zwarte motor af en gaf haar een helm. Hij zette er zelf ook een op, stapte op en starte het voertuig.
"Gaaf." grijnsde Anouk breed en ze zette de helm op. Ze ging achterop zitten en klemde haar armen om zijn middel toen hij wegreed. Ze reden wat door de stad en kwamen toen bij een buitenwijk. Voor een wit huis met een autoband als schommel in de tuin remde hij af en reed de oprit op. Anouk stapte af en bewonderde het huis toen ze haar helm afzette.
"Het is niet veel, maar het is thuis." zei Mike en hij keek naar het huis.
"Het is geweldig." zei Anouk en ze volgde hem naar binnen.
"Yo!" riep Mike en vrijwel direct kwam er een vrouw van rond de 35 aangelopen. Ze had lang, blond haar en zag eruit alsof ze elke dag een uur voor de spiegel stond. De vrouw kwam op Anouk af en schudde haar hand.
"Hoi, ik ben Daniëlle. Jij moet Anouk zijn. Mike heeft het nergens anders over sinds hij je heeft ontmoet."
"Really?" grijnsde Anouk. "Interessant."
"Mam, overdrijf niet." grinnikte Mike en hij duwde haar de kamer uit. "Ga maar werken ofzo. Je moet al die mensen nog bellen en weet ik veel."
Daniëlle keek een beetje geschokt.
"Shit, ja, dank je Mike, schat." Ze gaf hem een kus op zijn wang en groette Anouk, waarna ze een deur in ging.
Mike wenkte en liep de trap op. Toen Anouk de trap op was, zag ze een klein meisje van een jaar of 6 verlegen om het hoekje van een deur kijken. Ze lachte naar het meisje en de deur ging, onder zacht gegiechel, snel dicht. Mike deed de deur open en kwam terug met het meisje achter hem aan.
"Dit is Britt, mijn kleine zusje."
Britt glimlachte naar Anouk en vertelde enthousiast dat ze bijna 8 werd en dat ze graag balletschoentjes wilde hebben. Anouk luisterde lachend naar het verhaal en zei: "Weet je hè, Britt vind ik een prachtige naam."
Het lichtblonde meisje kleurde een beetje.
"En ik vind het zo'n mooie naam, dat ik beloof dat ik mijn eerste dochtertje ook Britt ga noemen. Vind je dat een goed idee?"
Britt knikte verlegen en enthousiast tegelijk. Toen gaf ze Anouk een kus op haar wang en rende haar kamer weer in.
Mike sprong hoog en trok aan een haak in het plafond. Een trap kwam naar beneden en Mike maakte een buiging.
"Dank u, mijnheer." glimlachte Anouk en ze beklom de trap. Toen ze veilig en wel op de vloer van de zolder stond, keek ze rond. Het was een grote ruimte met allemaal posters aan de muren. Af en toe zag je een stukje muur, maar dan was die helemaal volgeschreven met stukjes songteksten, berichtjes van vrienden, gedichten of tekeningen. Ze keek omhoog en het plafond was ook helemaal ondergeplakt met posters. Van de bands op de posters kende Anouk er wel veel, maar lang niet allemaal. Ze bleef staan voor een muur die helemaal vol geplakt was met Nirvana. Posters van Kurt Cobain, de smilie, artikelen, een kopie van de 'zelfmoordbrief' van Kurt en natuurlijk de hele band. Toen liep ze door naar een muur vol met Simple Plan en System of a Down.
Mike trok achter zich de trap weer omhoog en ging op het bed zitten, terwijl Anouk onder de indruk de kamer bekeek.
In de hoek van de kamer was een klein podiumpje met een drumstel en een electrische gitaar met versterkers. Er stonden ook 3 microfoons. Het podium was knalroze geverfd en in het zwart stond er op de voorkant geverfd: Living dead.
Ze stapte het podium op en op de vloer stond een logo van Living Dead. Ook het drumstel had het logo.
"Heb je een band?" vroeg ze.
"Niet meer." zei Mike en hij begon te vertellen."We hadden een keigoede gitarist, maar ging verhuizen naar een of ander gat en de bassiste had geen zin om te wachten tot we een nieuwe gitarist hadden uitgezocht en ingewerkt. Nouja, met een gitarist slash zanger en drummer heb je niet echt veel aan, helemaal niet als het voelt alsof het nooit meer hetzelfde wordt. Hij is ermee gestopt, en nou ja, wat moet ik dan nog doen. Dus af en toe drum ik een nummer mee of zing en gitaar ik zelf iets, maar verder is het een beetje knudde met mijn muziek op het moment."
"Wow.. Sucks." zei Anouk. Ze wees op de gitaar. "Mag ik?"
Hij knikte. "Je hebt geluk. Ik heb er vanmorgen vroeg nog op staan raggen, dus hij is gestemd en ingeplugd."
Anouk sloeg een paar akkoorden aan. Daarna begon ze het nummer te zingen dat Danny voor haar geschreven had.
Mike's mond viel open toen hij dat meisje zo zag opbloeien. En een dijk van een stem had ze ook nog.
Toen het nummer afgelopen was, klapte hij in zijn handen en bood haar een plek aan in zijn band.
"In een zwakke poging tot Living Dead weer leven in te blazen."
"Lieverd, ik ben hier niet zo lang meer, en om nou elk weekend zo lang in het vliegtuig te zitten.."
"Je bent niet van hier?" vroeg Mike verbaasd.
"Nee man, ik kom uit Nederland. Dat kleine landje tussen Engeland en Duitsland." grinnikte ze toen Mike haar niet-begrijpend aankeek. Hij pakte een wereldbol van zijn rommelige bueau en zette hem voor Anouk neer.
"Wijs aan."
Anouk wees het aan en Mike was geschokt door de grootte.
"Dat is niks vergeleken met hier." zei hij met grote ogen.
"Ik weet het, en ik geniet dan ook met volle teugen." zei Anouk en ze begon 'Smells like teen spirit' te spelen.
"Van wie heb je dat geleerd?"
"Nou, als mijn vriend naar school moest, dan ging ik op zijn gitaar spelen. Ik moest achter de balie zitten, en dat is me saai! Dus toen ben ik dingetjes gaan zoeken op het internet en ging ze leren."
"En je kende alle akkoorden al enzo?"
"Ik heb al eerder gitaarles gehad, van een vriend in Nederland." knipoogde ze.
"Maar je hebt helemaal geen accent ofzo."
"Dank je, ik ben werk eraan. Ik kan ook bekakt Engels gaan praten, maar ik geloof niet dat ik daarmee scoor in dit land."
Ze lachten. Mike vroeg haar een nummer te spelen.
"Welke wil je horen?"
"Iets van Simple Plan. Wacht, ik heb de tabs wel ergens liggen."
Hij liep op zijn bureau af, zag de zooi en schudde zijn hoofd. "Ik moet dat toch maar eens gaan opruimen."
Toen begon hij snel door de blaadjes te zoeken, tot hij een mapje tegenkwam. Hij ging weer op bed zitten en bladerde er wat doorheen. Hij stopte, haalde de blaadjes eruit en gaf ze aan Anouk. Ze keek ernaar en probeerde het eerst.
Een hard RnB knalde door de vloer heen. Mike stond zuchtend op, gooide de trap naar beneden en liep regelrecht naar de kamer van zijn kleinere broer.
"Hey, zachter die kutherrie!" hoorde Anouk hem roepen.
"Hou je bek man, jij zit toch ook met die klotegitaar van je!" riep een andere stem terug.
Anouk haalde haar schouders op en oefende door, terwijl de broers tegen elkaar doorgingen.
"Dat interesseert me geen flikker, Xand. Als het mijn tijd is, ís het ook mijn tijd."
"Het was vanochtend ookal jouw tijd!"
"Ja en nu weer, en als je er problemen mee hebt, dan ga je maar bij een van je zielige vriendjes die kloteherrie luisteren, maar je gaat niet hier de gitaar- en zangkunsten van mijn gast verpesten, is dat begrepen?"
"Fine... Wie is er dan?"
"Anouk. Ken je niet."
Anouk spitste haar oren weer, maar dat was niet meer nodig, omdat er een hoofd uit de vloer kwam om even de kat uit de boom te kijken. Ze keek naar de jongen die op een rare manier op haar afkwam. Hij had een hoofddoek onder zijn pet en een wijd trainingspak aan met een lelijke nepketting om zijn nek. Ze stond op en legde de gitaar op bed. Mike's hoofd stak uit het trapgat. Hij wilde er eigenlijk iets van zeggen, maar hij wilde ook wel zien hoe ze het zou opvatten versierd te worden door zijn broertje.
Die ging tegen een kaal stuk muur staan en bekeek Anouk van top tot teen en floot zachtjes.
"Zeg, ga je me alleen maar aan staan gapen of moet ik helpen je hond te zoeken? Want als je zo zachtjes fluit, komt ie echt niet." merkte Anouk beledigd op. Ze haatte het als er iemand naar haar floot. Mike schoot in de lach.
Hij leek even overdonderd, maar herstelde snel en liep naar haar toe, met datzelfde rare loopje. Hij stak zijn hand uit en stelde zich voor.
"Hey mop, ik ben Xander. Ben je de vriendin van Mike? Anders weet ik ook nog wel een vrijwilliger." zei hij en hij keek hongerig.
Ze walgde van hem en weigerde zijn hand te schudden. Daarom sloeg ze haar armen over elkaar.
"Noem me geen mop, dat allereerst. En als je dan ook es normaal leert lopen. Oh, en trouwens, ik ben een vriendin van Mike en die vrijwilliger kan maar beter gewoon opdonderen voor ik zijn hongerige blik de trap af gooi."
Ze draaide zich om, hing de gitaar weer om haar nek en ging rustig verder met spelen. Het nummer was niet erg moeilijk, dus het begon al ergens op te lijken.
Xander draaide zich beledigd om en klom de trap af, waarna hij zijn deur hard dichtsloeg en Mike de trap weer omhoog hijste.
"Wat ben jij een wereldmens." zei hij.
"Die jongen moet ook de harde waarheid horen, niet dan?"
Weer klonk RnB muziek door de vloer, dit keer harder. Anouk keek Mike aan en liep naar de versterker. Ze speelde 'Smells like teen spirit' tot de muziek zachter ging. Met een machtig gevoel zette Anouk de volume ook wat lager en speelde ' I'd do anything' van Simple Plan. Toen het nummer was afgelopen, was Mike dik onder de indruk en liet de originele versie horen. Op een paar foutjes na, vonden ze dat ze het prima had gedaan en Mike was het daar volkomen mee eens.
Hij liep naar de koelkast achter het podium en gooide een blikje cola naar haar toe. Zelf nam hij een biertje.
"Ja hey, doe mij ook een biertje." zei Anouk quasi beledigd en ze ving het tweede blikje op. De cola gooide ze terug en die verdween weer in de koelkast.
"Sorry, je leek me niet zo'n alcoholtypje." verontschuldigde Mike zich.
"Ha! Ik kan zuipen als een vent. Weet je dat ook vast." grijnsde ze en ze knipoogde naar hem.
Om zijn kleur te verbergen zette hij de gitaar op zijn plek en zette de versterker uit.



Meer heb ik tot nu toe niet, maar het (door Phoebe ontworpen en gemaakte) logo van Living Dead vind je hier
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 20:05
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Hey, leuk man!
Ooeeh straks krijgt ze iets met mike..en wordt ze betrapt door danny
yeaaaaaaaah oow jeej, ik ben te soap achtig..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:56
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Huhm...

Ik wil Danny
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:58
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Oké, sorry! Ik zal even normaal reageren! Ik lijk wel te veel in het verhaal gezogen te worden...word zelf verliefd op Dan!

Het stuk is tof hoor! Eén opmerking; je beschrijft de kleding van Xander, alsof hij meer van HipHop houdt dan van R&B... Verder een héérlijk lang stuk! Moet je vaker doen!

Kus Soof xxx

p.s Dat zelfgemaakte logo is
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 02:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Anki schreef op 14-08-2005 @ 20:05 :
Hey, leuk man!
Ooeeh straks krijgt ze iets met mike..en wordt ze betrapt door danny
yeaaaaaaaah oow jeej, ik ben te soap achtig..
Jij bent ookal zo van de rampspoed eh?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 02:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 15-08-2005 @ 19:56 :
Huhm...

Ik wil Danny
Ik weet het schat, ik weet het.

Hopeloos verliefd op mijn personage
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 02:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 15-08-2005 @ 19:58 :
Oké, sorry! Ik zal even normaal reageren! Ik lijk wel te veel in het verhaal gezogen te worden...word zelf verliefd op Dan!

Het stuk is tof hoor! Eén opmerking; je beschrijft de kleding van Xander, alsof hij meer van HipHop houdt dan van R&B... Verder een héérlijk lang stuk! Moet je vaker doen!

Kus Soof xxx

p.s Dat zelfgemaakte logo is
Zie vorige post

Kan je nagaan hoe nep ie is
Ja, en de alinea is nog niet eens afgelopen, maar ik kon jullie niet nóg langer laten wachten

Kusje

ps. Thanks Ik heb maar wat in elkaar geprutst, maar het moest even snel zoals ik t in mn hoofd zag
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 22:34
Anka
Anka is offline
Goed verhaal!! Ik heb het in één keer van begin tot nu gelezen. Je zit helemaal in de personages en het leest makkelijk weg.

Ben benieuwd naar het volgende
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 00:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Anka schreef op 16-08-2005 @ 22:34 :
Goed verhaal!! Ik heb het in één keer van begin tot nu gelezen. Je zit helemaal in de personages en het leest makkelijk weg.

Ben benieuwd naar het volgende
New victim guys.

Even serieus, dankjewel maar volgens mij heb je nu best vierkante ogen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 00:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
ah valt mee.. ik heb het ook een keer gedaan..
alleen wat eerder..
het leest wel lekker allemaal achter elkaar door dan
kom op phoebs.. meeeeeeeeer
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:14
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Maritje schreef op 17-08-2005 @ 00:10 :
ah valt mee.. ik heb het ook een keer gedaan..
alleen wat eerder..
het leest wel lekker allemaal achter elkaar door dan
kom op phoebs.. meeeeeeeeer
Ja, heb ik ook gedaan. Valt reuze mee hoor! Zoals Maritje zegt: je kunt het in één keer doorlezen. En dat is nu wel anders...

JA! Dat is een verwijt!

Kuss
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:41
Anka
Anka is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 17-08-2005 @ 00:04 :
New victim guys.

Even serieus, dankjewel maar volgens mij heb je nu best vierkante ogen


Haha ja, dat kan je wel zeggen Maar denk dat het ook genoeg zegt over jouw verhaal
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:46
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Wij willen meer!
(althans, ik wil meer, maar vast nog wel meer mensen hier!)
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:00
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Alistar schreef op 24-08-2005 @ 16:46 :
Wij willen meer!
(althans, ik wil meer, maar vast nog wel meer mensen hier!)
Me too!!!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Literatuurlijst bij jou op school?
Simon
20 15-09-2009 11:39
Verhalen & Gedichten Anouk&Danny
Little Phoebe
500 10-06-2005 17:56
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 13-03-2003 00:28
De Kantine Wanneer ben je wel of geen newbee meer??
~De Hypospriet~
57 10-11-2002 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.