Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2005, 13:26
schoenzool
schoenzool is offline
Ik wil graag drummen, maar heb daar wat vragen over. Kan ik gewoon het beste lessen nemen om te drummen, heb ik zelf een drumstel nodig? Hoeveel gaat het ongeveer kosten en is het niet te laat om te beginnen (ben 16 jaar). Met piano enzo moet je altijd best vroeg beginnen.

Schoenzool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2005, 16:04
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
schoenzool schreef op 23-12-2005 @ 14:26 :
Ik wil graag drummen, maar heb daar wat vragen over. Kan ik gewoon het beste lessen nemen om te drummen, heb ik zelf een drumstel nodig? Hoeveel gaat het ongeveer kosten en is het niet te laat om te beginnen (ben 16 jaar). Met piano enzo moet je altijd best vroeg beginnen.

Schoenzool.
Hmm... nav het piano topic?

Je bent nooit te oud om iets te leren, klaar. Zelf een drumstel hebben is handig, maar hoeft niet. Ik zou (voor thuis) dat toch echt overleggen met je ouders. ( en eventueel je buren ) Je kan voor thuis ook kijken voor een oefendrumstel of een electrisch drumstel, dat is wat minder lawaaierig.
Bij eventuele repetitieruimtes als je in een bandje gaat hebben ze meestal wel een drumstel klaarstaan en bij lessen is het hetzelfde verhaal. Vaak moet je wel je eigen bekkens meenemen bij repetitieruimtes, bij lessen niet.
Les nemen is wel verstandig, bij drummen kan je jezelf heel snel hele foute technieken aanleren, als je veel oplet en veel afkijkt bij andere drummers en verhalen daarvan dan kom je ook een eind. Les nemen is verstandig.
Kosten? Vanaf 250 kan je een redelijk beginners-drumstel hebben. Les is geloof ik iets van 25-30 per uurtje, maar dat weet ik niet 100% zeker.
2 tips: Ga eerst op les (als je dat besluit om te doen) en koop daarna pas een drumstel, dan kan je drumleraar je helpen daarmee. En koop een metronoom.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 16:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wardt

Verder wil ik even verwijzen naar een oude post van mij over het punt "een nieuw, goedkoop B-merk instap model kopen of een tweedehandse middenklasser":

Citaat:
Carn schreef op 25-08-2005 @ 20:31 :
jep..maar nadeel is dat die b-klasse "merken" vaak geen resale value hebben. Je kan dan beter voor hetzelfde geld dus een 2dehandse set kopen van een wat bekender merk (tama, pearl, yamaha, mapex, sonor) omdat je er later er relatief nog wel wat voor terug krijgt. Of je spaart wat meer en je koopt een "instapper" van bovenstaande merken (Denk aan een Tama Swingstar, Pearl Forum/Export, Sonor 2005, etc).

Zorg iig voor bij de 2dehandse sets dat je erop let dat de draagranden nog "strak" zijn. Dit zijn de randen van de trommel/ketel waar het vel op gedrukt wordt..ga hier met je vinger langs en voel of er oneffenheden zijn, of stukjes hout of splinters. Kijk ook of alle spanbokken (dingen waarmee je de spanhoepel "vastschroefd") goed vast zitten.

Qua bekkens geldt hetzelfde verhaal; Bij sommige muziekzaken verkopen ze troep zoals "Shalloch" oid, in principe gewoon geperste koperen platen die slechter klinken dat een pannendeksel. Probeer wat 2de hands te vinden, of ga anders voor bv de Paiste 302/502/Alpha, Sabian B8/B8pro of de Zildjian ZXT serie..Meinl heeft ook wat leuke bekkens in die klasse geloof ik.

àls je een drumstel koopt, haal dan meteen nieuwe vellen. Vaak kan je gewoon een set kopen met 3 tomvellen, snarevel en bassdrum vel. Ik geloof dat Evans een G2 (toms) + EQ3 (bass) set aanbiedt en dat Remo set Emperor (toms) + Powerstroke 3 (bass) vellen heeft..maar dat moet je maar even zelf uitvissen of navragen. Een beetje drumzaak zal je iig graag helpen
En over les..lessen zal je alleen maar helpen. Soms vraag je je misschien af wat het nut is van sommige oefeningen, en ja, sommige zaken zijn nu eenmaal saai; maar het leed van dingen opnieuw aanleren omdat je het fout geleerd heb of zelfs physieke klachten wegen daar echt niet tegen op. De kosten verschillen of je privéles krijgt, via een muziekschool, een drumschool, etc.

Zorg bij een leraar ook dat het voor beiden duidelijk is wat de "les" gaat zijn. Wil je wat basisdingen leren en zo snel mogelijk wat nummers mee kunnen spelen? Zeg dat.
Wil je moeilijkere technieken en muziekstijlen onder de knie krijgen? Zeg dat.

Als je leraar over dat soort zaken moeilijk doet dan moet je gewoon iemand anders zoeken..jou leerplezier moet bovenaan staan.


Over de herrie wil ik het volgende nog kwijt:

Citaat:
Carn schreef op 07-12-2005 @ 15:16 :
ik heb thuis een oefenhok gebouwd ivm drummen en bandrepetities.

De ruimte is een zolder, waarin in een houten frame is gebouwd. Dit frame zit niet vast aan de "zoldermuur", zodat er een paar cm lucht tussen zit.

Tussen de spanten van het frame zit een vorm van isolatiewol, de specifieke naam weet ik zo niet meer. Aan de binnenkant van dit frame zitten gipsplaten; en daartegen zitten weer de bekende "eierbakjes". Die bakjes helpen overigens meer de interne acoustiek (rondkaatsen van geluid) ipv het buitenhouden van het geluid.

Verder liggen er iets van 4 oude tapijten over elkaar heen. Eigenlijk zou ik mijn drumstel op een soort pallet constructie moeten zetten die met rubber weer de grond raakt; dit voor de lage tonen/trillingen.

Je kan bij de gemeente hier geloof ik folders voor halen / aanvragen waarin haarfijn staat hoe je in een ideale situatie zoiets kan uitvoeren. Je krijgt hier overigens ook subsidie voor
mocht je toch problemen krijgen met ouders of buren dan zijn dempmatten een optie. Dit zijn rubberen "schijven" die je op het drumstel kan leggen. Een ander alternatief zijn gaasvellen...persoonlijk vind ik dat die wat fijner spelen maar het is wel weer een heel gedoe om je normale vellen erop te zetten als daar behoefte aan is.

Verder ben ik niet echt iemand die zweert bij het "meteen een metronoom kopen"..je hebt er wel een nodig maar voordat je wat dingen echt kan spelen ben je wel weer een jaartje verder. Je kan beter een practice pad kopen zodat je achter de PC je roffels kan oefenen

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:23
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
wat wardt en carn ook zeggen, begin gewoon lekker met een 2de hands drumstel, en geen B-klasse, rotzooi. Bij mij probeerden ze eerst ook wat aan te smeren, b-klasse, maar wees verstandig en koop gewoon een 2de hands, die zijn voor beginnerlingen goed. Je hoeft dan nog geen super de luxe drusmtel te hebben met van alles en nog wat eraan, als je toch neit weet hoe je moet spelen.
Drumlessen nemen, ja verstandig. Je leert het veel sneller, en de leraar kan je van alles uitleggen hoe alle technieken moeten. Ik heb nu drumles voor 24 euro per uur. Het is prijzig, maar dat moet je ervoor over hebben.
Iedereen kan een instrument leren spelen, ongeacht leeftijd. Als je wat jonger bent, pik je die dingen wat sneller op, maar met jouw leeftijd zal dat geen verschil maken. Je zal misschien geen pro worden, but who gives a shit? Als je maar lol hebt, toch?
En btw, als je natuurtalent bent, wie weet

Met lessen begin je gewoon met de basis, en rot oefeningen, maar dta is gewoon om eerst een beetje techniek te ontwikkelen. Oh, je zult wss op een gegeven moment denken dat je ECHT niet vooruit gaat, dat je echt blijft zitten op een bepaalt punt en neit verder komt, maar als je daar gewoon ff doorheen slaat komt dat wel goed.

(excuses voor de typfouten)
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
eigenlijk leer je dingen sneller als je ouder bent, omdat je realiseerd dat je datgene wat je doet structureel moet opbouwen etc. Als je jong bent zie je vaak het nut niet in van sommige dingen. Grootste nadeel vind ik zelf is dat je als je ouder bent er minder tijd voor hebt,

Er zijn genoeg pro/top drummers die begonnen zijn rond hun 14de/15de (Akira Jimbo begon geloof ik op zn 18de), als je gewoon elke dag "braaf" studeerd dan kom je er heus wel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:12
Verwijderd
af en toe wat nederlandse les erbij kan ook geen kwaad./
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:53
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Carn schreef op 01-01-2006 @ 21:38 :
eigenlijk leer je dingen sneller als je ouder bent, omdat je realiseerd dat je datgene wat je doet structureel moet opbouwen etc. Als je jong bent zie je vaak het nut niet in van sommige dingen. Grootste nadeel vind ik zelf is dat je als je ouder bent er minder tijd voor hebt,

Er zijn genoeg pro/top drummers die begonnen zijn rond hun 14de/15de (Akira Jimbo begon geloof ik op zn 18de), als je gewoon elke dag "braaf" studeerd dan kom je er heus wel.
Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat je precies gaat leren of het makkelijker leren is voor jong of voor oud. Structureel ingewikkelde dingen zijn makkelijker voor ouderen, doordat ze verbanden in de stof zien, maar simpele dingen zoals engelse woorden onthouden, gaat je makkelijker af op jonge leeftijd, omdat de hersenen van van kinderen nou eenmaal als een 'spons' werken.

@Metallicat: Misschien zou het schelen als we op dit forum in het engels gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:54
Verwijderd
Nee hoor, gewoon Nederlands is niks mis mee. Zo lang er niks mis mee is dan.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:13
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik zelf drum ook, sinds ik 12 of 13 was
Ik heb echter geen les gehad, maar ik heb het mezelf geleerd en dat gaat prima. Ik ben van mening dat als je iets graag wil, (en je heb er gevoel voor) je het jezelf kunt leren. (uit boeken e.d.)
Nu is het niet zo dat mijn doel was om ingewikkelde partijen te gaan spelen. Toch kan ik dit wel (als ik er even voor ga zitten) en heb ik daar les helemaal niet voor nodig. Een ander voordeel van geen les hebben, is dat je niet per se MOET spelen. Je kunt het doen wanneer je het zelf graag wil en dat zorgt er weer voor dat je er plezier in houdt. Als je het echt leuk vindt, dan speel je toch wel elke dag.. maar het is iig geen verplichting.
Nu is het wel zo, dat ik vanaf het begin in een soort van ‘bandje’ heb gespeeld (alleen een gitaar verder ). Dit vond ik leuker, dan altijd maar in mn eentje spelen en oefeningen doen. Dit was dus ook een van de redenen dat ik niet op les ben gegaan. Ik las hierboven dat het gevaar van geen les hebben is, dat je een verkeerde techniek aanleert. Hier heb ik geen last van, en of het echt vaak voorkomt weet ik niet. Ik ken een aantal andere drummers die het zichzelf hebben geleerd, maar die hebben ook nergens last van..
Je kunt natuurlijk wel les nemen (het is maar wat je zelf graag wil).. als je bijvoorbeeld niet in een bandje speelt en het je vooral gaat om partijen instuderen en techniek e.d. Je moet dan wel rekening houden met kosten enzo, want het is natuurlijk niet goedkoop allemaal..
En of je een drumstel thuis moet hebben.. dat hangt idd af van buren/ouders e.d. Ik zou het zeker van tevoren met ze gaan overleggen (vooral buren), zodat je dat niet achteraf krijgt. Een oefenruimte is denk ik ook wel een optie.
Oh ja, en of je te oud bent om te beginnen: nee dat denk ik niet. Het gaat vooral om het gevoel. Misschien is het wel zo dat je op latere leeftijd dingen minders snel aanleert, maar als je het graag wilt en je oefent veel, dan komt het vanzelf.
En idd; een tweedehands drumstel doet het goed. Ik zelf ben begonnen met een wat goedkoper nieuw drumstel. In het begin maakt dat tochallemaal nog niet uit. Dan ben je met hele andere dingen bezig.
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:18
Verwijderd
uhm hoe weet je dat je jezelf de goeie technieken aan hebt geleerd?

op les gaan lijkt me echt geen slecht idee ofzo als je wilt beginnen met drummen. Vaak heb je orientatie lessen. Heb je 10 lessen en kun je daarna kijken of je het leuk vindt en verder gaan met lessen.
En als je het leuk vindt speel je toch wel elke dag en dus is het ook geen straf om te oefenen voor les.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:19
Verwijderd
Wat dat zelf leren betreft:

Ik probeer het me zelf wel een beetje aan te leren maar zoals Carn en Wardt al zeiden, met verkeerde technieken kun je je lichaam onnodig belasten of forceren. Zeker als je erg snelle/technische dingen wilt spelen lijkt les me toch een beter idee

maar dat techniek gebeuren geld in principe voor bijna alle instrumenten, ik ken ook bassisten die het zichzelf hebben aangeleerd maar die krijgen wel overal kramp en slopen al hun vingertoppen. Het is maar net wat je er voor over hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:36
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 02-01-2006 @ 11:18 :
uhm hoe weet je dat je jezelf de goeie technieken aan hebt geleerd?

op les gaan lijkt me echt geen slecht idee ofzo als je wilt beginnen met drummen. Vaak heb je orientatie lessen. Heb je 10 lessen en kun je daarna kijken of je het leuk vindt en verder gaan met lessen.
En als je het leuk vindt speel je toch wel elke dag en dus is het ook geen straf om te oefenen voor les.
Dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Ik weet wel dat ik geen kramp krijg en dat ik nog nergens last van heb gehad. Dus dan lijkt het me niet dat ik iets drastisch fout doe?

Die orientatielessen vind ik trouwens wel een goed idee
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:38
Verwijderd
wat drum je zoal? want als het een beetje bij rustige pop-rock dingen blijft is dat nog best te doen (lekker generaliseren).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Van een goede docent zal je in ieder geval nooit slechter worden. (en daarmee bedoel ik ook een gecertifieerd slagwerkdocent en niet de lokale hardc0re drummer om de hoek die 5 ritmes kan. Maar hij is wel snel!)

Over jezelf "dingen aanleren" door middel van boeken en nummers: goh wat denk je dat je bij drumles krijgt? Een muziekleraar is er om jouw leerproces te versnellen, door middel van corrigeren, adviseren, etc. Uiteindelijk "leer" je dingen pas als je in je eentje aan het oefenen bent. De docent zorgt ervoor dat je sneller inzicht krijgt in de muziek door middel van correcte techniek en de nodige theoretische kennis. Als je bijvoorbeeld iemand kent die goed kan drummen en jou wil helpen dan is dat precies hetzelfde als gewoon naar een leraar gaan. Die laatste vraagt er alleen geld voor Het uiteindelijke doel is dat JIJ in staat bent jezelf dingen snel, efficiënt en goed aan te leren.

Dat verhaal over de "verkeerde technieken" zijn vaak dingen die pas op latere leeftijd boven water komen, of bij drummers die harde en/of snelle muziek spelen. Er zijn al genoeg kerels opgenomen met chronische pols/elleboog klachten omdat ze jarenlang met een verkeerde slagtechniek gespeeld hebben en zodoende zenuwen en spieren soms onherstelbaar beschadigd hebben. (meisjes spelen in het algemeen minder hard, overigens)

Het eeuwige excuus van dat "als je les hebt MOET je elke dag spelen" is nogal onzinnig. Het lesmateriaal wat je meestal moet doen is echt niet meer dan een kwartiertje per dag, dus dat kan je heus wel inroosteren. En als je een keer geen zin hebt dan doe je gewoon een dag niks. De productiviteit zal toch laag zijn in zo'n geval.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 01-01-2006 @ 23:12 :
af en toe wat nederlandse les erbij kan ook geen kwaad./
Ik weet het, ik ga mezelf binnenkort inschrijven voor een inburgeringscursus want de gemiddelde allochtoon heeft tegenwoordig een betere beheersing van de taal dan ik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:35
Verwijderd
het "goede techniek" gedeelte even ter zijde, zijn er boeken/site's/whatever die je kunt aanraden?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja. Ligt eraan wat je zoekt
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:45
Verwijderd
probeer wat jazz achtige dingen te spelen de laatste tijd maar kan de basis principes nog niet zo goed onder de knie krijgen. dus iets in die trand?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2006, 12:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah jazz is qua uitvoering niet echt iets wat bestaat uit "standaard ritmes" op het bekende ding-ding-a-ding na, maar om wat spelvrijheid te krijgen kan je bv dit checken:

ADVANCED TECHNIQUES FOR THE MODERN DRUMMER
VOLUME I
by Jim Chapin
Coordinated Independence as applied to Jazz & Be-Bop.
(nadruk op het krijgen van onafhankelijkheid)


MEL BAY'S STUDIO/JAZZ DRUM COOKBOOK
by John Pickering
(boek vol met uitgewerkte ritmes..als je die allemaal door kan spelen dan ben je ook al een eind)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:01
Verwijderd
thnx

nu nog kijken of ik ze als ebook/pdf kan vinden, ik blijf een arme student
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
en je moet vanzelfsprekend wel je rudiments kennen als je jazz gaat drummen ;D maar die staan vast in die boeken bij het eerste hoofdstuk denk ik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:04
Verwijderd
kan ik hier wat mee?

http://www.vicfirth.com/education/rudiments.html
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn schreef op 02-01-2006 @ 14:01 :
en je moet vanzelfsprekend wel je rudiments kennen als je jazz gaat drummen ;D maar die staan vast in die boeken bij het eerste hoofdstuk denk ik
ff gechecked..niet dus. nahja, www.vicfirth.com !

http://www.vicfirth.com/features.html#DRUMSET

check vooral die 40 PAS rudiments en Tommy Igoe's groove essentials.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 02-01-2006 @ 13:32 :
Ik weet het, ik ga mezelf binnenkort inschrijven voor een inburgeringscursus want de gemiddelde allochtoon heeft tegenwoordig een betere beheersing van de taal dan ik
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:41
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
en als je dan alle rudiments tot BMP=200 strak kunt spelen, dan moet je het eens met een twin-pedal met je voeten gaan proberen!

zo deed Graham van belvedere het!!!
kriede snelle vuutjes van!!!
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 21:36
Verwijderd
200 BPM, fuck ik ben al blij als ik sommige tot 120 strak heb
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 00:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
harrie84 schreef op 02-01-2006 @ 21:41 :
en als je dan alle rudiments tot BMP=200 strak kunt spelen, dan moet je het eens met een twin-pedal met je voeten gaan proberen!

zo deed Graham van belvedere het!!!
kriede snelle vuutjes van!!!
wat goed
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 00:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 02-01-2006 @ 22:36 :
200 BPM, fuck ik ben al blij als ik sommige tot 120 strak heb
misschien als je 1 jaar elke dag n half uur die dingen doorneemt dat je een eindje komt
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 08:50
Verwijderd
hey ik heb gisteren al met elke hand 5 minuten lang rebounds zitten doen op 60 bpm, vandaag op 80 dus ik kom er wel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 10:29
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
Citaat:
Carn schreef op 02-01-2006 @ 13:29 :
Dat verhaal over de "verkeerde technieken" zijn vaak dingen die pas op latere leeftijd boven water komen, of bij drummers die harde en/of snelle muziek spelen. Er zijn al genoeg kerels opgenomen met chronische pols/elleboog klachten omdat ze jarenlang met een verkeerde slagtechniek gespeeld hebben en zodoende zenuwen en spieren soms onherstelbaar beschadigd hebben. (meisjes spelen in het algemeen minder hard, overigens)
Mag ik vragen wat ze precies verkeerd doen? (om klachten in toekomst tegen te gaan )
Ikzelf speel veel rock/britpop e.d. (en nee geen commerciele rustige pop-rock dingen) begin nu een beetje met jazz.. het klopt wel dat meisjes minder hard spelen ja. dus heb ik (hoop ik) minder kans op klachten?
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
- niet teveel druk uitoefenen met je duim op de stok. Pak maar eens een drumstok zoals je die normaal vast hebt en zet veel druk met je duim. voel dan eens hoe strak die spier aangespannen is tot aan je elleboog. Als je daarmee gaat drummen dan is dat hetzelfde idee als met een houten knuppel tegen een muur aan slaan. Goede techniek dus als je pezen/hechtingspunten wil verknallen.

- zit met rechte rug. Als je krom zit belemmer je wat bewegingsvrijheid vanuit je schouders (en is slecht voor je rug)

qua fatsoenlijk je stokkenvasthouden is misschien dit filmpje van Freddie Gruber (techniekgoeroe) wel aardig (met name het stukje van matched grip, aangezien de meesten dat gebruiken tegenwoordig). Misschien een beetje onduidelijk (het blijft een kort filmpje) en overdreven uitgebeeld maar de man weet wel waar hij het over heeft:

http://www.drummerworld.com/Clinic/Freddie_Gruber.html

en verder moet iedereen veel naar dave weckl luisteren en kijken
http://www.drummerworld.com/Videos/D...ollective.html
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:43
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
dank dank!
ik zal er zeker op gaan letten
jammer genoeg zijn die filmpjes niet te openen. maar als ik een keer op een andere comp zit, zal ik ze zeker bekijken
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja, je hebt quicktime nodig..www.quicktime.com
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:20
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
nee, dat heb ik wel
hij geeft een fout in het bestand
en sluit vervolgens de pagina
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
je computer is bezeten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:02
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Carn schreef op 04-01-2006 @ 15:21 :
je computer is bezeten.
Alle computers zijn bezeten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2006, 15:34
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik heb ook zo'n vermoeden ja,
want ineens doet ie het! naah belachelijk ding
maargoed, die filmpjes zijn tof idd
voor dat eerste filmpje ga ik nog wel een keer goed zitten
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
harrie84 schreef op 02-01-2006 @ 21:41 :
en als je dan alle rudiments tot BMP=200 strak kunt spelen, dan moet je het eens met een twin-pedal met je voeten gaan proberen!

zo deed Graham van belvedere het!!!
kriede snelle vuutjes van!!!
punkrock speelde nie met twee pedale
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 00:01
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
cut_off schreef op 04-01-2006 @ 19:20 :
punkrock speelde nie met twee pedale
1 voor je hihat en 1 voor je bassdrum
Gefeliciteerd trouwens.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 00:21
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
cut_off schreef op 04-01-2006 @ 19:20 :
punkrock speelde nie met twee pedale
doet ie ook niet, maar wilde alleen maar ff mededelen hoe ge snelle vuutjes kriet!
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 09:47
Notorious P.I.S
Avatar van Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
harrie84 schreef op 07-01-2006 @ 01:21 :
doet ie ook niet, maar wilde alleen maar ff mededelen hoe ge snelle vuutjes kriet!
ge bent zelf un snel vuutje!
__________________
maaswater/veenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 21:43
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Lessen , onzin.. heb ze nooit gehad en ken het wel redelijk
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 01:23
Verwijderd
oh gelukkig, dan stop ik nu meteen met mijn rudiments.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 03:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
FaZ, drumbattle?

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:30
SugarCoatedSour
Avatar van SugarCoatedSour
SugarCoatedSour is offline
Citaat:
Fake schreef op 08-01-2006 @ 02:23 :
oh gelukkig, dan stop ik nu meteen met mijn rudiments.
Niet doen, al die rudiments blijven oefenen en met metronoom uiteraard! Zowel met rechts als links als leidende hand. En ook de rudiments met de benen. Hoe saai het ook is, herhaling is de beste oefening.
__________________
What pawns we have become in this bland little play: sugar. coated. sour
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 19:44
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Carn schreef op 08-01-2006 @ 04:56 :
FaZ, drumbattle?

Gewoon rock & roll kan ik prima , btje dubbele bass, hardrock e..d maar kijkend naar jouw drumstel vind ik het helemaal niet erg om toe te geven dat jij meer capaciteiten hebt. Ik wil alleen maar zeggen dat de basisprincipes binnen 2 maanden in je bezit kunnen zijn.
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 11-01-2006 @ 20:44 :
Gewoon rock & roll kan ik prima , btje dubbele bass, hardrock e..d maar kijkend naar jouw drumstel vind ik het helemaal niet erg om toe te geven dat jij meer capaciteiten hebt. Ik wil alleen maar zeggen dat de basisprincipes binnen 2 maanden in je bezit kunnen zijn.
Ik snap wat je bedoelt, maar zeg alsjeblieft niet dat je aan de grootte van iemands drumstel kunt zien hoe goed iemand is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:34
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 11-01-2006 @ 21:17 :
Ik snap wat je bedoelt, maar zeg alsjeblieft niet dat je aan de grootte van iemands drumstel kunt zien hoe goed iemand is.
Ik wist dat de reactie zou komen, naja.. Carn heeft wel een aantal keren aangegeven wat hij kan en hij heeft ook nog een machtig mooi drumstel dus dan is het 1 + 1 voor mij snappie
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 12:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik compenseer alleen maar voor mn piemel
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:04
Verwijderd
en dubbele bassen is zo overgewaardeerd...
geef mij maar zo'n isis drummer ofzo , veel spannender
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Leren drummen
Steefdb
3 12-04-2014 14:02
Muziek muziek maken
kaaspepsel
25 13-05-2013 17:36
Muziek welk instrument....
napoleonzuurtje
80 03-07-2010 20:59
Muziek bladmuziek drums?
alpha
8 09-02-2008 17:36
Muziek [Drum] Beginnen?
Wickey
16 28-08-2005 22:03
Muziek Spierpijn in handen door drummen
Verwijderd
27 09-05-2004 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.