Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2007, 20:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, ik schrijf dit topic maar uit wanhoop ookal weet ik vrij zeker dat er niets uit gaat komen wat ik niet al weet.. kan het altijd proberen.

Ik wil dus uit huis.

Ik, 19 jaar, 80-100% arbeidsongeschikt, gescheiden ouders, woon samen in een huis met m'n moeder, autistische zusje en broertje. En ik word langzaam gek.

Wat praktische info: M'n uitkering is ongeveer 530 euro. Daar komt nog 35 euro zorgtoeslag op. (en gaat uiteraard een verzekering van 100 euro af). Ik hou zo'n 470 euro over. Het lijkt me duidelijk dat het vrij onmogelijk is om daar al m'n kosten van te betalen (huur, water/gas/etc, eten, telefoon, extra kosten)

Ik weet dat m'n moeder best wil helpen maar het financieel ook niet breed genoeg heeft om er echt in te kunnen bijschieten (hoog uit dat ik daar wel in het weekend kan eten of zo ). En m'n vader is een lul die alleen maar bij zal schieten als dat wettelijk verplicht is en ik alles ga doen om ervoor te zorgen dat-ie het ook werkelijk doet.


Ik heb geloof ik recht op huur toeslag maar door m'n leeftijd zal dat niet heel veel worden (heb het ooit uitgerekend, ik krijg 140 euro als ik een huur van precies 343 heb. Als m'n huur minder is, krijg ik minder, als m'n huur meer is krijg ik niets (jazeker )).
Van het UWV heb ik altijd te horen gekregen dat zij pas extra huur geld gaan betalen als ik ouder ben dan 21.

Zijn er nog andere dingen waar ik op kan terug vallen, dingen die ik eens uit zou moeten zoeken of gewoon.. huur tips?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2007, 21:06
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Bij huurtoeslag is het zo dat er van je wordt verwacht dat je een minimale huurprijs zelf kunt betalen. Bij een minimuminkomen is dat 200 euro. Omdat je nog geen 23 jaar bent, mag je maximale huurprijs 343 euro zijn (inclusief servicekosten).
Vervolgens mag je van alle onderdelen van de servicekosten 12 euro meetellen bij de huurprijs (schoonmaak gemeenschappelijke ruimte, huismeesterkosten, electra voor lampen in hal, etc).
Alles wat boven de 200 euro komt krijg je 100% vergoed.

Je zou kunnen overwegen om anti-kraak te gaan wonen. Je huurprijs is dan een stuk lager en dan is het opzich wel te doen, mits je niet teveel luxe enzo wilt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:20
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik hoef niet echt luxe, hoewel ik aan de andere kant niet m'n gehele inkomen aan 12m2 wil uitgeven zeg maar. Ik zal inderdaad eens anti kraak kijken.

En uhm 343 incl servicekosten...ligt het aan mij of is dat eigenlijk heel weinig?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-08-2007 @ 22:20 :

En uhm 343 incl servicekosten...ligt het aan mij of is dat eigenlijk heel weinig?
't is niet veel, maar ook niet heel weinig, voor die prijs is best wat te vinden. Alleen komt er natuurlijk ook nog gas, water, elektriciteit bij en allerlei andere kosten. Ik zou gewoon eens gaan zoeken hoe duur de kamers/woningen zijn in de plaats waar jij zou willen wonen (niet meteen allerlei wijken afschrijven, die luxe heb je niet ). Of idd antikraak gaan kijken.

Misschien kun je eens informeren bij maatschappelijk werk...zij kennen de mogelijkheden vaak aardig goed (of zouden dat iig moeten doen ).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kun je contact opnemen met maatschappelijk werk? Ik woon nu via allerlei regelingen en met een indicatie van het CIZ in een aangepaste woning waar ik een "eigen bijdrage" betaal die berekend wordt aan de hand van je inkomen, waarbij je altijd een minimale vrije bestedingsruimte aan "zakgeld" overhoudt. Dat zou voor jou misschien ook een optie kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:33
Bill Clinton
Avatar van Bill Clinton
Bill Clinton is offline
Ik weet niet waarvoor je WA-Jong krijgt, maar je kan eventueel kijken naar projecten waarvoor jij de WA-Jong kreeg. Een vriendin van mij huurt een aangepast huis voor zichzelf met lage kosten, omdat het voor die doelgroep gericht is en ze rekening mee houden dat de inkomsten wss op WA-Jong niveau zit. Het nadeel is dan wel dat je weer meer papierwerk krijgt omdat je wss een WBZA moet aanvragen.
__________________
I deny any sexuel relationships in this topic!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 22:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan trouwens wel leven van die 470 euro hoor, als het niet minder is. Maar ik weet niet of je een kamer van 225 euro per maand incl kunt krijgen als je geen student bent.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 05:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ben ik de enige die het raar vindt dat je een uitkering krijgt die eigenlijk te laag is om van te leven? Zelfs de bijstand is meer
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 06:19
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-08-2007 @ 06:56 :
Ben ik de enige die het raar vindt dat je een uitkering krijgt die eigenlijk te laag is om van te leven? Zelfs de bijstand is meer
ja maar ze woont nog thuis en is heel jong en heeft geen kinderen. Ik vind het wel meevallen hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 07:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Naru schreef op 26-08-2007 @ 07:19 :
ja maar ze woont nog thuis en is heel jong en heeft geen kinderen. Ik vind het wel meevallen hoor.
Ja, ze woont nog thuis, is daarom de uitkering ook lager? Want zoals ze schrijft zou ze dezelfde uitkering krijgen als ze op zichzelf gaat wonen. En dan vind ik hem veel te laag
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 09:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-08-2007 @ 08:11 :
Ja, ze woont nog thuis, is daarom de uitkering ook lager? Want zoals ze schrijft zou ze dezelfde uitkering krijgen als ze op zichzelf gaat wonen. En dan vind ik hem veel te laag
Ja maar ze gaan er bij het UWV niet van uit dat je op die leeftijd al uit huis gaat als je toch al een uitkering hebt. Daarom is die zo laag.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 10:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij wordt je uitkering trouwens wel aangevuld tot bijstandsniveau als je nu op jezelf gaat wonen. Door de gemeente ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-08-2007 @ 11:58 :
Volgens mij wordt je uitkering trouwens wel aangevuld tot bijstandsniveau als je nu op jezelf gaat wonen. Door de gemeente ofzo.
Ik weet niet hoe het in andere gemeentes geregeld is, maar bij de woningcorporatie in Zwolle moet je je maandelijkse inkomen opgeven en aan de hand daarvan kun je reageren op huizen. Huizen die boven je budget liggen, waar je toch op reageert, krijg je een foutmelding.

Misschien werken andere gemeentes met een ander systeem en valt er in overleg wel wat te regelen?

Dat is in ieder geval goedkoper dan particulier. Je kunt je sowieso laten inschrijven, soms duurt het in gewilde steden wel 5 jaar voordat je iets toegewezen krijgt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-08-2007 @ 11:58 :
Volgens mij wordt je uitkering trouwens wel aangevuld tot bijstandsniveau als je nu op jezelf gaat wonen. Door de gemeente ofzo.
Pas vanaf je 21e volgens mij, en grl is 19.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 15:20
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-08-2007 @ 08:11 :
Ja, ze woont nog thuis, is daarom de uitkering ook lager? Want zoals ze schrijft zou ze dezelfde uitkering krijgen als ze op zichzelf gaat wonen. En dan vind ik hem veel te laag
Hij wordt pas aangevuld als ik 21 ben. Tot die tijd gaan ze uit van dat je thuiswoont of dat je ouders je onderhouden. Ergens wel logisch op zich.. alleen heb ik er nu niet zoveel aan
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 18:24
Verwijderd
470 incl is best te doen hoor. dan ben je (met huurtoeslag) dus 200 excl kwijt, g/w/l is miss iets van 150 euro.dan heb je nog 130 euro over om van te eten e.d.
tuurlijk, je moet op je geld letten, maar het ís te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 19:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
ja, eten haal je wel. Maar als er ook maar IETS gebeurt wat geld vraagt (een kapotte koelkast, ik noem maar iets), dan heb je meteen een probleem. Bovendien moet je van die 130 euro niet alleen eten, er zijn wel meer dingen die een mens nodig heeft. Toilet artikelen, kleding zo af en toe, etc. Ik vind het te krap om het risico te nemen.. een keertje met een lekke band staan en ik kan de bus naar huis niet meer betalen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 19:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als je op kamers gaat lijkt het me te doen hoor
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2007, 19:56
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik ben wel nieuwsgierig, als je 80-100% arbeidsongeschikt bent, wat wil je dan gaan doen als je op jezelf woont? Lijkt me juist een stuk eenzamer als je alleen op je kamer zit de hele tijd...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 08:23
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-08-2007 @ 20:04 :
ja, eten haal je wel. Maar als er ook maar IETS gebeurt wat geld vraagt (een kapotte koelkast, ik noem maar iets), dan heb je meteen een probleem. Bovendien moet je van die 130 euro niet alleen eten, er zijn wel meer dingen die een mens nodig heeft. Toilet artikelen, kleding zo af en toe, etc. Ik vind het te krap om het risico te nemen.. een keertje met een lekke band staan en ik kan de bus naar huis niet meer betalen
er zijn hier mensen op t forum die 50 euro per maand aan eten kwijt zijn, en die eten gewoon iedere dag thuis. als jij in het weekend bij je moeder eet scheelt dat ook wel. En, zodra je 21 bent ben je meer geld kwijt. Een koelkast gaat vaak nog wel een tijdje mee en anders haal je 2ehands een 'nieuwe'. het is écht wel te doen hoor, zeker omdat je weet dat je zodra je 21 bent meer geld krijgt. (dat is dus max nog 2 jaar, ik weet niet wanneer je 20 wordt?)

ik wil alleen maar zeggen dat als je het écht wil, het best wel mogelijk is. En er zijn ook zat mensen minder dan 150 euro kwijt aan g/w/l, daar zit vaak dan ook al internet e.d. bij in.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, vergeet reiskosten niet mee te rekenen. Dat is als je studeert misschien nauwelijks iets, maar zonder OV kan dat echt snel enorm oplopen, zelfs met een voordeelurenkaart. Ik zou het risico niet nemen om van €130 alles te moeten doen, inclusief eten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:43
Verwijderd
Kijk anders eens of je in aanmerking komt voor aanvullende bijzondere bijstand.

Laatst gewijzigd op 27-08-2007 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-08-2007 @ 06:56 :
Ben ik de enige die het raar vindt dat je een uitkering krijgt die eigenlijk te laag is om van te leven? Zelfs de bijstand is meer
Ik krijg minder dan € 130 euro. Het water loopt me in de mond bij het horen van bedragen boven de € 500. Dat is nog los van alle exta'tjes en reducties die overal te halen zijn als je eenmaal onder een noemer als 'minima' of 'WAO'ers' valt. Oftewel, niet zeiken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:53
Verwijderd
Stel, je wordt over 1,5 jaar 21 en je wil niet zo lang wachten om uit huis te gaan. Zou je dan niet nu 3/4 jaar geld kunnen sparen, en dan uit huis gaan?
je moet er namelijk ook rekening mee houden dat je misschien wel recht hebt op huurtoeslag, maar dat het wel een half jaar kan duren voor je het krijgt. dan krijg je het uiteraard wel met terugwerkende kracht, maar tot die tijd moet je het wel zelf voorschieten.
In principe hoef je nu van die 470 euro niets te betalen of wel? tuurlijk, je hebt kleding cadeautjes e.d., maar geen vaste lasten toch? lijkt me dat je dan een behoorlijk bedrag per maand opzij kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ave: Sparen doe ik al, hoewel dat naar een rekening gaat die eigenlijk niet bedoeld is om van uit huis te gaan. Maar inderdaad. En je post daarvoor.. ik ben niet bang dat ik niet van 130 euro kan eten (jezus, voor 130 euro per maand kan ik bij wijze van spreken elke dag uit eten) maar ik ben bang voor de andere kosten die er bij komen. En vooral de "niet-vaste-kosten" zoals reparaties, toevalligheden, etc. Ik kan voor 130 euro wel een soort van schema maken van wat ik ermee kan doen aan kosten waarvan ik zeker ben, maar er komt altijd meer bij en ik wil dat risico niet nemen. Daarnaast moet je bedenken dat ik niet in een studentenkamer zal komen. Die willen mij niet. Die willen in het beste geval iemand die niet studeert maar wel werkt.


T_ID: Maar wat dan? Iedereen heeft het over die extra'tjes en die reducties, maar vertel mij dan eens welke dat zijn.. ik ben helemaal niet thuis in deze (financiele) wereld.


Bloem: Ja, dat, en nog wel een aantal dingen.


LL: ik zal eens kijken.. (wat is dat? )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2007, 14:08
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-08-2007 @ 11:43 :
Kijk anders eens of je in aanmerking komt voor aanvullende bijzondere bijstand.
Dat krijg je toch alleen als je de gewone bijstand krijgt?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:09
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
grl schreef op 25-08-2007 @ 21:56 :
[B]Nou ja, ik schrijf dit topic maar uit wanhoop ookal weet ik vrij zeker dat er niets uit gaat komen wat ik niet al weet.. kan het altijd proberen.
]
Begin maar eerst te relaxen.. iets uit wanhoop doen is negen van de tien niet goed.



Citaat:
Ik, 19 jaar, 80-100% arbeidsongeschikt, gescheiden ouders, woon samen in een huis met m'n moeder, autistische zusje en broertje. En ik word langzaam gek.
Okay, alleen op basis van het feit dat je arbeidsongeschikt bent heb je dus recht op een aangepaste woning. Dat zijn woningen die naar jouw situatie zijn aangepast.
Andere woonvormen zijn in jouw geval niet geschikt.
tenzij je een maatje heb waarmee je het huis deelt en die voor alle belangrijke taken waarmee jij eventueel een probleem mee heb een vangnet heeft.

Citaat:
Wat praktische info: M'n uitkering is ongeveer 530 euro. Daar komt nog 35 euro zorgtoeslag op. (en gaat uiteraard een verzekering van 100 euro af). Ik hou zo'n 470 euro over. Het lijkt me duidelijk dat het vrij onmogelijk is om daar al m'n kosten van te betalen (huur, water/gas/etc, eten, telefoon, extra kosten)
In iedergeval kan je huurtoeslag aanvragen en daarmee je huur betalen. In jouw geval voor de rest in het onmogelijk om inderdaad rond te komen. Volgens mij heb je wel aanspraak op een bepaalde potje in de vorm van subsidie e.d Vraag info bij je gemeente.

Citaat:
Ik weet dat m'n moeder best wil helpen maar het financieel ook niet breed genoeg heeft om er echt in te kunnen bijschieten (hoog uit dat ik daar wel in het weekend kan eten of zo ). En m'n vader is een lul die alleen maar bij zal schieten als dat wettelijk verplicht is en ik alles ga doen om ervoor te zorgen dat-ie het ook werkelijk doet.
Jouw vader hoeft niets meer te betalen omdat jij volgens de wet volwassen bent. (Tenzij er kleine regels zijn maar ik dacht het niet) Maar voor de zekerheid even contact opnemen bij een juridisch adviesbureau.

Citaat:
Zijn er nog andere dingen waar ik op kan terug vallen, dingen die ik eens uit zou moeten zoeken of gewoon.. huur tips?
anti-kraak zou ik zeker willen afraden omdat het met nodige stress gemoeid gaat. Verder heb je nul rechten, En veel kosten uiteindelijk. Kijk anders voor een begeleid kamerwonen.

Laatst gewijzigd op 27-08-2007 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:44
Verwijderd
Je ouders zijn toch tot je 21e verplicht je te onderhouden? Je moeder doet dat nu dus ook door je onderdak en eten te geven e.d., wat is de rol van je vader hierin? ik zou dat eens uitzoeken, het is best mogeljk dat je vader, omdat je niet bij hem woont, wel verplicht is je een bijdrage te geven o.i.d. Zoiets uitzoeken kan iig geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 15:03
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Praganonut

Je ouders zijn tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je. Niet je 18e. Je bent op je 18e meerderjarig, niet volwassen.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 27-08-2007 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 15:10
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Klopt, nu je het zegt..

financieel gezien ben je op je 21ste zelf verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Droomvlucht schreef op 27-08-2007 @ 16:03 :
@Praganonut

Je ouders zijn tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je. Niet je 18e. Je bent op je 18e meerderjarig, niet volwassen.
Ach, wat is volwassen? De meeste 'volwassenen' worden in mijn ogen nooit volwassen, in die zin dat ze nooit hun eigen belangen goed kunnen waarnemen en behartigen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 27-08-2007 @ 15:09 :
In iedergeval kan je huurtoeslag aanvragen en daarmee je huur betalen.
Van de huurtoeslag kan je slechts een gedeelte van de huur betalen?

Mbt de huurtoeslag lijkt me http://www.toeslagen.nl/particulier/...ag2007-05.html misschien wel van toepassing?

@grl: En juist omdat je niet thuis bent in die financiele wereld doe je er verstandig aan contact op te nemen met maatschappelijk werk, die zijn dat namelijk wel. En ze kunnen je zo nodig ook helpen met het invullen van formulieren ed.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:22
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2007 @ 03:39 :
Ach, wat is volwassen? De meeste 'volwassenen' worden in mijn ogen nooit volwassen, in die zin dat ze nooit hun eigen belangen goed kunnen waarnemen en behartigen.
Ja, hallo. We hebben het hier wel wat volgens de wet als volwassen wordt gezien. Psychologie hoort ergens anders thuis.
Volgens de wet ben volwassen als je 18 bent en financieel geheel zelfverantwoordelijk op je 21ste. En op je 23ste moet je helemaal zelf kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 28-08-2007 @ 10:22 :

Volgens de wet ben volwassen als je 18 bent
21. Met 18 ben je meerderjarig. Zoals Droomvlucht al zei.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:36
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2007 @ 10:33 :
21. Met 18 ben je meerderjarig. Zoals Droomvlucht al zei.
Dan nog...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:36
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Al zijn er ook een hoop instanties die je met je 18e al volwassen vinden, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2007, 09:37
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
klopt!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 28-08-2007 @ 10:36 :
Al zijn er ook een hoop instanties die je met je 18e al volwassen vinden, maar dat terzijde.
Het ging hier om de wet.

En dat het op je 18e meerderjarig genoemd wordt, betekent niet dat je dan niet veel meer mag ed.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:37
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2007 @ 08:22 :
@grl: En juist omdat je niet thuis bent in die financiele wereld doe je er verstandig aan contact op te nemen met maatschappelijk werk, die zijn dat namelijk wel. En ze kunnen je zo nodig ook helpen met het invullen van formulieren ed.
Dat zoet maatschappelijk werk niet meer hoor.
Daarvoor verwijzen ze je naar Bureau Sociale Raadslieden (en soms zitten zij wel in hetzelfde pand bij maatschappelijk werk). Ze willen wel met je meekijken, maar het invullen etc. doen ze niet meer.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 28-08-2007 @ 10:37 :
Ze willen wel met je meekijken, maar het invullen etc. doen ze niet meer.
Als ze meekijken willen ze ook niets nuttigs zeggen dan?
Zo ja, dan is dat toch hetzelfde als helpen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2007 @ 10:37 :
Het ging hier om de wet.

En dat het op je 18e meerderjarig genoemd wordt, betekent niet dat je dan niet veel meer mag ed.
Nee oke, maar wanneer bepaalde wetten etc. lopen tot het oudste kind 18 jaar is, dus dan hebben ze het lak aan die 21
Maar goed, dat is weer een krom iets en dat is wel bij meer dingen hier, haha.

Maar goed, dat is offtopic.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:40
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2007 @ 10:39 :
Als ze meekijken willen ze ook niets nuttigs zeggen dan?
Zo ja, dan is dat toch hetzelfde als helpen?
Waar ik stage heb gelopen was het zo dat je best met papieren mocht komen, maar dan werd je meteen doorverwezen. Had je al een contact met een bepaalde maatschappelijk werker, dan wilde ze nog wel eens kijken.

Tuurlijk; ze helpen je er wel even mee, maar niet als je elke week (o.i.d.) komt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 28-08-2007 @ 10:39 :
Nee oke, maar wanneer bepaalde wetten etc. lopen tot het oudste kind 18 jaar is, dus dan hebben ze het lak aan die 21
Maar goed, dat is weer een krom iets en dat is wel bij meer dingen hier, haha.

Maar goed, dat is offtopic.
Je kunt het ook anders bekijken: dan geldt dat je voor die dingen meerderjarig moet zijn ipv volwassen. Ze hebben het slechts over leeftijd, toch?

MW zou er in eerste instantie voor zijn voor advies mbt de mogelijkheden, de rest is van latere zorg en misschien kan ze dat zelf ook wel. Anders kan MW haar dan iig weer naar de juiste persoon door verwijzen. Kortom: gewoon handig om daar naar toe te gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 11:32
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Je kan ook gaan kraken. Het kost niks, het is politiek correct, je zorgt niet voor hogere grond- koop- en huurprijzen en je mag in plaats van 2 kamers het hele gebouw gebruiken om te wonen. Ojah, je mag ook nog je verjaardag vieren erin.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 12:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kan ook gaan kraken. Het kost niks, het is politiek correct, je zorgt niet voor hogere grond- koop- en huurprijzen en je mag in plaats van 2 kamers het hele gebouw gebruiken om te wonen. Ojah, je mag ook nog je verjaardag vieren erin.
FYI: Diefstal is niet politiek correct, maar crimineel gedrag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 13:24
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
FYI: Diefstal is niet politiek correct, maar crimineel gedrag.
Kraken mag bij wet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:19
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Kraken mag bij wet.
Nope. Een pand kraken valt onder inbraak. Het bewonen van een reeds gekraakt pand wordt onder bepaalde voorwaarden wel gedoogd.
Toch blijft het diefstal, of in elk geval een soort van 'joyrinding' met een gebouw. Je gebruikt immers het pand zonder toestemming van de eigenaar.
De eerste kraker die echter z'n spullen op de stoep zet met daarbij een bordje "geachte voorbijgangers, gebruikt u maar wat u van deze spullen kunt gebruiken" moet ik nog tegenkomen. En o wee als de eigenaar van een gekraakt pand zijn wettelijk EIGENDOM komt terugeisen en daarbij de spulletjes van de krakers aanraakt...
Hypocriet volkje, die krakers.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kraken mag bij wet.
Desondanks blijft het diefstal van andermans eigendom. Ik mag ook niet bij jou inbreken en je tv stelen als je hem op dat moment maar niet aan had staan.
Los nog van het feit dat veel kraken wederrechtelijk gebeurd, en in de regel zeer grote schade aanricht aan de gekraakte panden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:56
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Desondanks blijft het diefstal van andermans eigendom. Ik mag ook niet bij jou inbreken en je tv stelen als je hem op dat moment maar niet aan had staan.
Los nog van het feit dat veel kraken wederrechtelijk gebeurd, en in de regel zeer grote schade aanricht aan de gekraakte panden.
Onzin
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 20:42
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Onzin
Jij vind dus niet iemand jouw tijdelijk niet in gebruik zijnde TV in beslag mag nemen, maar ondertussen vind je het de normaalste zaak van de wereld om wel iemands tijdelijk niet gebruikte gebouw in beslag te nemen (wat een veel grotere financiële waarde vertegenwoordigd). Das een beetje meten met 2 maten, vind je ook niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie uit huis geplaatst.
anoniempie199
16 02-08-2013 23:31
Psychologie muur bouwen
brunettespy
12 23-06-2013 08:31
Werk, Geld & Recht Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP!
Isabelleputs
30 25-11-2012 21:40
Verhalen & Gedichten Kittens uit de losse pols
Kitten
3 18-07-2010 08:12
Werk, Geld & Recht Werken en nog bij je ouders wonen: hoe doe je dat?
djebs
14 25-11-2009 14:56
Psychologie waar te beginnen
trogir
8 09-09-2006 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.