Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2017, 08:28
Ellechimxx
Ellechimxx is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in een relatie van 4,5 jaar en heb deze relatie altijd als een goede en sterke relatie ervaren. Helaas is dit veranderd sinds januari.. Dit is gekomen door een flinke ruzie tussen ons, waarbij iets is voorgevallen tijdens een opstapavond. Deze ruzie was toen zo groot dat we zelfs een week elkaar niet hebben gezien (dit was bij ons nog nooit gebeurd).
Ik mistte hem toen enorm en wilde graag dat alles weer goedkwam. Hij leek toen iets meer resoluut en wilde even afstand. Ik heb hem deze tijd gegeven, totdat hij vroeg of ik toch nog eens wilde langskomen om te praten. Uiteindelijk wilde hij dat ik graag weer terugkwam (we wonen namelijk samen) en aan het einde van deze week ben ik dan ook weer teruggegaan.

Ik was heel blij dat hij onze relatie nog een kans wilde geven en begreep dan ook dat het een kwestie van tijd zou zijn totdat alles weer zou aanvoelen zoals eerst.
Echter is het gevoel wat er eerst altijd was er nooit meer geweest en we zijn nu circa 5 maanden verder. We hebben in die tijd veel gesprekken gehad. Zo vond ik dat hij minder naar mij toetrok dan voorheen, maar ook dat we minder dingen echt samen deden. Hij gaf aan ook echt aan de relatie te willen werken en kwam met het idee om de zondag van het weekend echt met elkaar te gaan spenderen. Dit hebben we ook een aantal zondagen gedaan en op sommige momenten was het weer zoals eerst.

Echter merkte ik nog steeds dat hij anders was tegenover mij dan eerst (minder knuffelen, minder seks, minder lieve appjes enz.). Ik heb hierover weer een gesprek met hem gehad en hij gaf aan dat hij ook even niet wist wat er allemaal aan de hand was. Zijn gevoel was anders dan eerst, waardoor hij nu minder naar mij toetrekt. Hij geeft wel aan heel veel van mij te houden, hij mij echt niet kwijt wil en het heel fijn vindt als ik bij hem ben. Ik raak hierdoor verward, want begrijp dan niet waarom hij niet meer is zoals eerst. Daarbij doet het mij ook steeds pijn als hij zegt dat zijn gevoel voor mij anders is.

We hebben momenteel wel een vakantie geboekt in augustus wat voor mij een goed teken lijkt te zijn.. Alleen blijft het idee door mijn hoofd gaan dat ik (naar mijn gevoel) meer van hem houd dan hij van mij..

Wat moet ik doen? Heeft iemand tips/adviezen of ook eens in zo'n soort gelijke situatie gezeten? Ik hou enorm veel van hem en zou ook echt niet zonder hem willen.

Groetjes van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2017, 08:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat is er gebeurd tussen jullie? Is daardoor jullie vertrouwen in elkaar of in de relatie beschadigd?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 09:11
Ellechimxx
Ellechimxx is offline
Citaat:
Wat is er gebeurd tussen jullie? Is daardoor jullie vertrouwen in elkaar of in de relatie beschadigd?
Tijdens die opstapavond waren we beiden redelijk dronken. Schijnbaar was ik iets te close met een goede vriend van hem.. Zijn zusje (die ook aanwezig was tijdens deze avond) heeft dit tegen hem vertelt. Hij was namelijk zelf te dronken om dit te zien. Er gingen zelfs geruchten dat ik die vriend van hem probeerde te zoenen, maar dit is niet waar. Dit heeft die vriend namelijk zelf gezegd. Hij was toen woest op mij. Echter heeft mijn vriend enkele dagen later aan mij opgebiecht dat hij schijnbaar ook een meisje heeft willen zoenen die avond, maar hij zich hier niets meer van kon herinneren.. Dit is eigenlijk waar het allemaal mee begonnen is. We zijn hier nu niet meer mee bezig, maar hierdoor zijn er wel dingen veranderd. Ik vertrouw hem heel erg, omdat ik weet dat hij zoiets in een nuchtere toestand nooit zou doen en ik zelf ook niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 09:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het klinkt alsof hij gekwetst is of je hem (per ongeluk) pijn heeft gedaan ermee. Misschien is hij onzeker, misschien neemt hij het je (onbewust) nog kwalijk, misschien heeft hij (onbedoeld) afstand genomen door deze ervaring. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat jij hierdoor meer bevestiging zoekt dat alles nog oke en hetzelfde is en je daardoor het gevoel hebt dat hij het minder doet, terwijl hij zich eigenlijk normaal gedraagt, maar je in zijn gedrag dingen ziet die er niet zijn.. Lastig om te zeggen vanaf een afstand.

Ik denk dat jullie gewoon eens een open gesprek moeten hebben, waarbij jij duidelijk aangeeft wat je voelt, waar je bang voor bent en dat je bang bent dat dit jullie je relatie gaat kosten, en hij eerlijk deelt wat hij denkt en voelt en of hij inderdaad afstandelijker is, en zo ja waarom. Dan kunnen jullie samen kijken naar wat er aan de hand is en hoe jullie het op kunnen lossen. Accepteer zijn antwoord dan ook, wat het ook is, want het kan enorm frustrerend zijn als je de waarheid vertelt en niet geloofd wordt.

Zolang jullie allebei elkaar niet kwijt willen en bereid zijn het samen te doen denk ik dat het wel goed komt met je relatie. Jullie raken elkaar niet kwijt tenzij 1 van jullie (of allebei natuurlijk) ermee willen stoppen.

Succes!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 11:16
Ellechimxx
Ellechimxx is offline
Citaat:
Het klinkt alsof hij gekwetst is of je hem (per ongeluk) pijn heeft gedaan ermee. Misschien is hij onzeker, misschien neemt hij het je (onbewust) nog kwalijk, misschien heeft hij (onbedoeld) afstand genomen door deze ervaring. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat jij hierdoor meer bevestiging zoekt dat alles nog oke en hetzelfde is en je daardoor het gevoel hebt dat hij het minder doet, terwijl hij zich eigenlijk normaal gedraagt, maar je in zijn gedrag dingen ziet die er niet zijn.. Lastig om te zeggen vanaf een afstand.

Ik denk dat jullie gewoon eens een open gesprek moeten hebben, waarbij jij duidelijk aangeeft wat je voelt, waar je bang voor bent en dat je bang bent dat dit jullie je relatie gaat kosten, en hij eerlijk deelt wat hij denkt en voelt en of hij inderdaad afstandelijker is, en zo ja waarom. Dan kunnen jullie samen kijken naar wat er aan de hand is en hoe jullie het op kunnen lossen. Accepteer zijn antwoord dan ook, wat het ook is, want het kan enorm frustrerend zijn als je de waarheid vertelt en niet geloofd wordt.

Zolang jullie allebei elkaar niet kwijt willen en bereid zijn het samen te doen denk ik dat het wel goed komt met je relatie. Jullie raken elkaar niet kwijt tenzij 1 van jullie (of allebei natuurlijk) ermee willen stoppen.

Succes!
Ja we hebben het hier al regelmatig over gehad. In eerste instantie was hij natuurlijk gekwetst ja.. dat gaf hij ook aan (wat ik overigens heel goed kan begrijpen). Maar nu geeft hij aan niet meer zoveel bezig te zijn met dat voorval, alleen dat sinds toen wel dingen veranderd zijn. Volgens hem ligt dat niet aan mij, maar aan hem. Ik vind het allemaal een beetje verwarrend nu. Hij zei ook een keer dat hij zelf ook merkt dat hij wat afstandelijker is in de zin van minder de neiging om samen dingen te doen enzo, maar echt niet wil dat we er een punt achter zetten. Als ik dan vraag hoe dat dan allemaal komt krijg ik een vaag antwoord met 'weet ik niet'. Telkens zegt hij ik hou gewoon heel veel van je, alleen trek ik onbewust minder naar je toe. Ik vraag mij dan wel eens af of ik dat voldoende vind, omdat ik vind dat een relatie wel iets speciaals hoort te zijn en je juist dingen met elkaar wilt ondernemen. Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie moet. Misschien zoek ik ook wel teveel dingen nu..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 11:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien is hij ook wel geschrokken van het feit dat hij in dronken toestand een ander meisje wilde zoenen?

Vergeet niet dat een relatie altijd wel ups en downs kan hebben. Je bent nu eenmaal niet altijd helemaal tot over je oren verliefd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 11:35
Ellechimxx
Ellechimxx is offline
Citaat:
Misschien is hij ook wel geschrokken van het feit dat hij in dronken toestand een ander meisje wilde zoenen?

Vergeet niet dat een relatie altijd wel ups en downs kan hebben. Je bent nu eenmaal niet altijd helemaal tot over je oren verliefd.
Ja ik ben mij ervan bewust dat een relatie ups en downs heeft. Maar vraag mij gewoon af of het gevoel dat hij altijd bij mij heeft gehad, kan terugkomen. Daarbij is een dipje van bijna een halfjaar best lang, of is dit normaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie
Jongen_22
32 17-03-2009 14:54
Liefde & Relatie Relatie redden, heb ik gelijk?
mystery86
9 23-09-2006 12:01
Liefde & Relatie Goede relatie
Jane says
18 23-02-2006 20:24
Liefde & Relatie Mijn relatie redden.
Satan Claus
14 07-07-2005 22:09
Levensbeschouwing & Filosofie Wat zou jij doen als je geen kinderen zou kunnen krijgen?
Briseïs
58 26-10-2004 22:10
Liefde & Relatie Hoe mijn relatie de puin in liep!
Woestijnpinguin
26 17-08-2003 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.