Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 17:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Even de situatie in het kort.

Een vriend van me, M., is verliefd op een meisje I. Ze zijn al hartstikke goede vrienden en hebben het super leuk samen.
I. heeft een relatie gehad met H, dat is nu uit.
H. is een vriend van M., en hij zit nu in Amerika.
Nu is I. naar eigen zeggen nog niet helemaal over H. heen.

M. is al best lang verliefd op I. en ze doen echt alles samen. Ze gaan vaak naar de film, ze zitten dagenlang aan de telefoon, hebben heel veel lol.

Ik praat best veel met M., en probeer hem een beetje te helpen. Dat is best moeilijk omdat ik niet precies weet wat I. nou wilt. Ze geeft wel duidelijke hints dat ze M. leuk vindt, maar ze zegt ook dat ze nog niet over haar ex H. heen is.

Wat zou jij doen als je M. was? Vertellen dat je haar leuk vind of iets anders hinten? Of iets organiseren, een romantisch avondje ofzo?
Of zou je wachten en hopen dat I. van gedachten veranderd?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 17:56
Verwijderd
Zolang I. nog niet over H. heen is denk ik dat het het beste is als M. nog even wacht...
Ik weet niet hoe lang H. in Amerika zit, maar het lijkt me ook niet leuk voor M. als I. op dat moment er weer achter komt wat ze voor H. voelt en naar hem teruggaat.

Als I. M. echt leuk vindt dat maakt het denk ik niet zoveel uit als M. nog even wacht, dat is denk ik alleen maar beter.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:02
tacidvs
tacidvs is offline
Dit lijkt wel wiskunde of economie... en het is vakantie! Ik doe er niet aan mee.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:43
kleutertje
kleutertje is offline
Het was inderdaad een moeilijk opgave maar mijn oplossing:
Laat die m asjeblieft tegen I vertellen hoe leuk hij haar vind (of plan idd zo'n romantisch avondje) want hij krijgt spijt als ie het niet doet. En de kans dat I, M leuker gaat vinden als hij haar verteld dat hij haar leuk vind is groot!.

een beeetje duidelijk?

Wel lief trouwens dat jij ze zo inzet om hem te helpen!!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:53
Angeles
Angeles is offline
Ze kan beter eerst over H. heenkomen, denk ik. Ze zegt heus niet voor niks dat ze nog niet over H. heen is; ze heeft waarschijnlijk zelf ook wel door dat M. op haar valt en waarschijnlijk vindt zij hem ook wel leuk, ik denk dat ze hiermee wil zeggen dat het te snel gaat, dat ze niet te hard van stapel wil lopen en niet van de ene relatie in de andere wil rollen. En geef haar eens ongelijk! Het is al moeilijk genoeg, vooral omdat M. ook nog eens een vriend van H. is en hij waarschijnlijk ook wel herinneringen aan H. bij haar zal ophalen, bewust of onbewust.

Ik denk dat het de moeite wel loont om wat langer te wachten. Als ze er nu overhaast aan beginnen maken ze nu al een valse start en kan zij nog niet voor de volle honderd procent voor M. gaan. Bovendien wil zij nu waarschijnlijk nog even niet en zal zij zich alleen ongemakkelijk gaan voelen als hij druk op haar uitoefent. Misschien zal ze uiteindelijk wel toegeven omdat zij ook wel wat in M. ziet, maar als ze dat doet terwijl ze er eigenlijk nog niet klaar voor is zal dat niet echt goed zijn voor hun relatie.

Het is nu toch geen ja/nee? Ze kunnen elkaar nog eventjes rustig leren kennen. Samen dingen doen, samen praten, bij elkaar langsgaan, zonder er meteen dat officiële woord 'relatie' aan te hangen. Het komt dan wel wanneer het komt.

Zij zal het alleen maar heel erg waarderen als M. haar de tijd geeft die ze nodig heeft, bovendien zal ze dan meer het gevoel hebben dat M. echt voor haar wil gaan en zal ze zich meer op haar gemak voelen. Niemand vindt het fijn om opgejaagd te worden dus I. ook niet.

En tot slot, garanties zijn er nooit voor M., ook niet als hij wacht, maar ik denk dat haar de tijd gunnen die ze aangeeft nodig te hebben op lange termijn meer kans geeft dan nu te gaan pushen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
kleutertje schreef:
Wel lief trouwens dat jij ze zo inzet om hem te helpen!!
Tuurlijk ik help altijd waar ik kan..
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:21
Sithan
Sithan is offline
Juist door het tegen I te zeggen en wellicht iets leuks op te bouwen, kan het zijn dat I juist over H heenkomt daardoor en zich kan richten op M...alleen hoop ik nie dat H terugkomt als en H en I iets hebben want dal lijkt me nogal pijnlijk dan

Kortom M actie > I ...uitkomst > 0 > uitkomst
M geen actie > I ...uitkomst = 0
T lijkt wel een wiskunde som ja
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:55
Stainleszs
Avatar van Stainleszs
Stainleszs is offline
Gewoon is een keertje meejvragen naar iets wat niet casual is voor wat jullie normaal doen, dus geen film maar verzin iets wat jullie niet veel doen. En probeer der te zoenen op deze avond, dan weet je het.

Als iemand het niet met dit eens is, vertel wel ff wat der mis meej is en hoe je het dan zou willen(als meisje zijnde)
__________________
"Ik ben een man die schuw is van geweld...Pim Fortuyn"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 08:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Gewoon is een keertje meejvragen naar iets wat niet casual is voor wat jullie normaal doen, dus geen film maar verzin iets wat jullie niet veel doen. En probeer der te zoenen op deze avond, dan weet je het.

Als iemand het niet met dit eens is, vertel wel ff wat der mis meej is en hoe je het dan zou willen(als meisje zijnde)
Nou ja, het gevaar is: hij probeert haar te zoenen, maar zij wil dat eigenlijk niet (omdat ze eerst helemaal over H heen wilt komen).
Je wilt natuurlijk niet dat die vrienschap wordt aangetast, zeg maar.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:28
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
IK denk dat het het beste is als I. eerst over H. heen is voor ze aan een nieuwe relatie begint..
Anders is er grote kans dat het spaak loopt omdat zij toch nog teveel met die H. in dr gedachten zit en dat lijkt me dus echt niet leuk voor M.
Ze zal niet voor niets duideljk maken dat ze nog niet over H. heen is en lijkt mij dat ze daarmee wil zeggen dat ze nog even niet toe is aan een nieuwe relatie..
Ik zou M. dus adviseren nog een tijdje te wachten voordat hij een move maakt, en haar de tijd geeft om H. te verwerken..
Als I aangeeft dat ze over H. heen is, en M. heeft het idee dat I. hem wel ziet zitten dan zou haar gewoon eens duidelijk kunnen maken op een subtiele manier dat hij haar ontzettend leuk vindt!
Ik zou dr trouwens dan niet meteen proberen te zoenen, dat overvalt dan gelijk weer zo...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:32
Unagi
Avatar van Unagi
Unagi is offline
Hoi, M. hier m'n verliefdheid wordt langzaam minder, omdat er niks gebeurd. Daarnaast vind ik het feit dat ze wil wachten ook een beetje onzin... als je iemand echt leuk vind wil je niet wachten... toch?
__________________
Always aware... || XP1600+@1800Mhz
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:35
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Unagi schreef:
Hoi, M. hier m'n verliefdheid wordt langzaam minder, omdat er niks gebeurd. Daarnaast vind ik het feit dat ze wil wachten ook een beetje onzin... als je iemand echt leuk vind wil je niet wachten... toch?
Heyyy

OP het eerste gezicht geef ik je gelijk, maar ja, als ze nog niet over H. heen is, en iets met jou begint, is het ook niet echt eerlijk. Ze moet jou wel de allerleukste jongen vinden natuurlijk.. Maar ja dat ze dat nou nog niet door heeft...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:39
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Zolang I. nog niet over H. heen is denk ik dat het het beste is als M. nog even wacht...
Ik weet niet hoe lang H. in Amerika zit, maar het lijkt me ook niet leuk voor M. als I. op dat moment er weer achter komt wat ze voor H. voelt en naar hem teruggaat.

Als I. M. echt leuk vindt dat maakt het denk ik niet zoveel uit als M. nog even wacht, dat is denk ik alleen maar beter.
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:57
Verwijderd
Is er geen mogelijkheid waarop jij kan uitvinden wat I. nu eigenlijk voor M. voelt?

Anders is het toch iig zo dat zij heel goed bevriend zijn? I. zal denk ik toch ook wel merken dat er meer is vanuit M.'s kant. Misschien moeten I. en M. er eens een goed gesprek over hebben, dat het wel out in the open is. Het is idd wel noodzakelijk dat I. over H. heen is denk ik, alhoewel een relatie met M. daar ms ook weer aan zou kunnen bijdragen. Er is alleen de kans dat zoals Alicia al zegt I's gevoelens terugkomen als ze H. weer ziet en het alsnog misloopt. Misschien is het het beste om er in een eerlijk gesprek over te praten, zo kan I. aangeven wat zij wel en niet wil en weet M. waar hij aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Unagi schreef:
Hoi, M. hier m'n verliefdheid wordt langzaam minder, omdat er niks gebeurd. Daarnaast vind ik het feit dat ze wil wachten ook een beetje onzin... als je iemand echt leuk vind wil je niet wachten... toch?
Dan kan je het ook stellen vanuit jouw kant, als je iemand echt leuk vind, vind je het het wachten wel waard... Of er iets gebeurd of niet zou niets uit moeten maken voor jouw gevoelens lijkt mij, of bedoel je dat je haar maar uit je hoofd probeert te zetten?

Verder heeft het er niets mee te maken hoe leuk je iemand vind als je wil wachten omdat je nog niet over je ex heenbent. Ik weet niet precies hoe het zat met I. en H. en hoe lang het duurde en hoe en waarom het is uitgegaan. Ik weet alleen wel dat het een lange nasleep kan hebben, en dat zij als zij voor jou gaat er ook echt voor wil gaan zonder nog met H. in dr hoofd te zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:36
Unagi
Avatar van Unagi
Unagi is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Dan kan je het ook stellen vanuit jouw kant, als je iemand echt leuk vind, vind je het het wachten wel waard... Of er iets gebeurd of niet zou niets uit moeten maken voor jouw gevoelens lijkt mij, of bedoel je dat je haar maar uit je hoofd probeert te zetten?

Verder heeft het er niets mee te maken hoe leuk je iemand vind als je wil wachten omdat je nog niet over je ex heenbent. Ik weet niet precies hoe het zat met I. en H. en hoe lang het duurde en hoe en waarom het is uitgegaan. Ik weet alleen wel dat het een lange nasleep kan hebben, en dat zij als zij voor jou gaat er ook echt voor wil gaan zonder nog met H. in dr hoofd te zitten.
good point

maar omdat er niks gebeurt wordt m'n verliefdheid minder

de relatie tussen H. en I. is definitief over. H. had er geen zin meer in
__________________
Always aware... || XP1600+@1800Mhz
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:37
Angeles
Angeles is offline
Ik had ook een heel lang verhaal getypt, maar volgens mij is dat onzichtbaar geworden...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:04
Unagi
Avatar van Unagi
Unagi is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik had ook een heel lang verhaal getypt, maar volgens mij is dat onzichtbaar geworden...
ik denk eerder dat er niemand wat op had aan te merken
__________________
Always aware... || XP1600+@1800Mhz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Unagi schreef:
good point

maar omdat er niks gebeurt wordt m'n verliefdheid minder

de relatie tussen H. en I. is definitief over. H. had er geen zin meer in
Maar dat snap ik dus niet, hoe kan je verliefdheid nu minder worden omdat er niets gebeurd. Bedoel je met niks gebeuren niet zoenen enzo? Want jullie zien elkaar wel heel veel begrijp ik, op het gebied 'seks' gebeurd er niets en je hebt geen zekerheid. Ik begrijp alleen niet hoe dit, als je echt verliefd op haar bent, invloed kan hebben op je verliefdheid... Ik snap het verband daartussen dus niet. Het is toch niet nodig dat er 'iets', wat dat ook mag zijn, gebeurd om verliefd te zijn op iemand.

Ik kan me alleen denken dat je het uit je hoofd zet en haar probeert te vergeten omdat je er geen toekomst in zit, of dat je toch niet zo verliefd op haar bent.

En nou ja, als je echt wil dat er iets gebeurd, en niet langer wil wachten, moet je haar je liefde ms maar gewoon in het gezicht bekennen, en er dus, zoals ik zei, over praten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:34
Unagi
Avatar van Unagi
Unagi is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar dat snap ik dus niet, hoe kan je verliefdheid nu minder worden omdat er niets gebeurd. Bedoel je met niks gebeuren niet zoenen enzo? Want jullie zien elkaar wel heel veel begrijp ik, op het gebied 'seks' gebeurd er niets en je hebt geen zekerheid. Ik begrijp alleen niet hoe dit, als je echt verliefd op haar bent, invloed kan hebben op je verliefdheid... Ik snap het verband daartussen dus niet. Het is toch niet nodig dat er 'iets', wat dat ook mag zijn, gebeurd om verliefd te zijn op iemand.

Ik kan me alleen denken dat je het uit je hoofd zet en haar probeert te vergeten omdat je er geen toekomst in zit, of dat je toch niet zo verliefd op haar bent.

En nou ja, als je echt wil dat er iets gebeurd, en niet langer wil wachten, moet je haar je liefde ms maar gewoon in het gezicht bekennen, en er dus, zoals ik zei, over praten.
Misschien omdat ik slechte ervaringen heb met wachten. Maar anders weet ik het ook niet, het wordt gewoon minder, niks aan te doen.
__________________
Always aware... || XP1600+@1800Mhz
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:08
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Unagi schreef:
Misschien omdat ik slechte ervaringen heb met wachten. Maar anders weet ik het ook niet, het wordt gewoon minder, niks aan te doen.
Als ze nu nog niet wil, om welke reden dan ook dan is de keuze aan jou of je wil wachten of niet. Wordt de verliefdheid minder, dan is er niks aan te doen. Dat is ook haar risico en dat is logisch.

Het loopt toch ook gewoon zoals het loopt, als jij er na een tijd niets meer in ziet dan is dat jammer, maar geen ramp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Omgang met de broer van verkracht meisje
meisje17jaar
10 12-06-2004 10:40
Liefde & Relatie wat moet ik doen???
nickee
9 17-12-2003 15:28
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal.
Vlooienband
20 18-01-2003 03:02
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.