Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 18:26
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik doe zelf nog gelukkig oude stijl, maar ik hoor van mensen die op de Universiteit zitten(en ook oude stijl hebben gedaan) dat de 2e fasers behoorlijk wat moeite hebben met wiskundige vakken.

Aangezien je op de 2e fase allemaal kunstjes leert op de rekenmachine zou je de essentie van het verhaal missen. Op de Uni mag je ook geen grafisch rekenmachine gebruiken.
Waarom leer je er dan mee omgaan?

Mijn vraag is dan ook...en als je eerlijk tegenover jezelf bent....kun je wiskunde B zonder je grafisch rekenmachine?

Dit is dan ook geen kritiek op jullie, maar eigenlijk kritiek op de 2e fase (jaja ik weet het, 1 van velen )

Het is naar mijn mening gewoon de verkeerde methode. Je moet wiskunde leren geen rekenmachinekunstjes.

Groetjes
Ben(die ook geen grafisch rekenmachine mag gebruiken op tentamens en het examen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 19:02
floorzub
floorzub is offline
Ik ben slechts een B1-er, maar ik moet heus ook een hoop algebrraisch kunnen oplossen, en niet alleen maar met de GR. In de meeste gevallen is het zo dat de GR slechts iets kan wat wij ook wel kunnen maar dan veel langzamer, maar we moeten het altijd wel kunnen, zodat we iig snappen wat de GR doet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:33
Verwijderd
ja inderdaad ik begrijp best wat die gr voor me doet en zou het best kunnen, maar dat zou een hoop tijd kosten.
als je je wiskunde niet zonder GR zou kunnen (grafiekjes tekenen vooral) dan zit je op havo/vwo verkeerd naar mijn idee.

okee als ik heeeel eerlijk ben: er zijn wat functies die we eigenlijk niet mogen gebruiken maar die wel heeel handig zijn, en dat zou ik idd niet allemaal zomaar zelf kunnen. vooral MATH->SOLVE is hier een voorbeeld van...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:02
Lis@nne
Lis@nne is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
ja inderdaad ik begrijp best wat die gr voor me doet en zou het best kunnen, maar dat zou een hoop tijd kosten.
als je je wiskunde niet zonder GR zou kunnen (grafiekjes tekenen vooral) dan zit je op havo/vwo verkeerd naar mijn idee.

okee als ik heeeel eerlijk ben: er zijn wat functies die we eigenlijk niet mogen gebruiken maar die wel heeel handig zijn, en dat zou ik idd niet allemaal zomaar zelf kunnen. vooral MATH->SOLVE is hier een voorbeeld van...
Hmm je kunt er ook heel veel informatie inzetten! (denk aan: je halve economieboek!) Wel handig als je een toets hebt.. helaas mogen we 'm op de proefwerkweek niet gebruiken bij Economie
__________________
You're everywhere to me... when I close my eyes it's you I see!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 21:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik kan wiskunde B1 niet eens MET GR, maar zonder zou ik helemaal ten einde zijn!
wiskunde A1 lukt me heel eerlijk gezegd niet eens zonder rekenmachine, maar ja.. er worden ook allemaal dingen gevraagd als
'hoeveel is 16!'
tja, moet ik een beetje 16x15x14x13x12.. enz uit m'n hoofd gaan doen!
misschien ben ik wel dom ofzo, maar ja, kleer nou eenmaal hoe je moet rekenen met zo'n GR en het is superhandig met toetsen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:17
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
linda85 schreef:
ik kan wiskunde B1 niet eens MET GR, maar zonder zou ik helemaal ten einde zijn!
wiskunde A1 lukt me heel eerlijk gezegd niet eens zonder rekenmachine, maar ja.. er worden ook allemaal dingen gevraagd als
'hoeveel is 16!'
tja, moet ik een beetje 16x15x14x13x12.. enz uit m'n hoofd gaan doen!
misschien ben ik wel dom ofzo, maar ja, kleer nou eenmaal hoe je moet rekenen met zo'n GR en het is superhandig met toetsen!

Een rekenmachine moet je altijd gebruiken, maar een grafisch rekenmachine haalt een tastbaar deel van wiskunde B weg naar mijn mening.

De leraren op de Universiteit zitten met de handen in het haar met 2e fase studenten, en dit is niet overdreven.

2e fase spoort niet en wiskunde lessen zijn er alleen maar op achteruit gegaan.

Groetjes
Ben(die zo weer bezig gaat met het maken van een samenvatting voor wiskunde B
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:49
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik moet toegeven dat ik sommige functies niet kan op een normale f12,50'er. Soms is hij ook echt wel nodig, als je bijvoorbeeld de snijpunten van een grafiek moet hebben en die je echt niet algebraisch op kan lossen met de theorie die je gehad hebt. En dat van die economie boeken erin zetten komt me bekend voor. Ik had het allemaal op de pc gezet, toen in mijn rekenmaschine en hij zat echt vol. Kom ik daar, kan hij niet eens meer 1+1=2 uitrekenen. En het mooie was nu dat ik niet wist hoe je het moest wissen, dus moest ik het maar aan de leraar vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 16:45
sjoemie
Avatar van sjoemie
sjoemie is offline
ik weet niet hoe het op andere scholen zit maar wij moeten alles grafisch an algebraisch (creapy woord ) op kunnen lossen.....
__________________
aLL i CaN dO iS cHiLL wHeN i ReALLy WaNnA fLy.....
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 11:21
Predator
Predator is offline
De grafische rekenmachine is natuurlijk een fantastisch apparaat, dat ook bij deze tijd past. Maar ik ben het wel met Ben eens dat je de echte essentie van wiskunde mist. Zelf doen ik Wiskunde A en een boel dingen zijn vrij simpel op te lossen met de rekenmachine. Zoals de Normale verdeling, matrices en de binomiale verdeling. Het algebraische gedeelte niet, maar formules en uitwerkingen daarvan kun je in je rekenmachine zetten.

Sowieso verandert de wiskunde. Of het er gemakkelijker op wordt weet ik niet, maar zeker anders. Het gaat tegenwoordig, zoals de hele tendens op scholen is, meer om het toepassen van de kennis dan echt het leren. Zo mogen wij bij het examen ook een formulekaart gebruiken, met tal van formules.

Kortom, ik kan niet oordelen of wiskunde makkelijker is geworden, maar er is in ieder geval minder wiskundig inzicht voor nodig dan eerder.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 11:38
Verwijderd
Het is heel lekker makkelijk om je GR twee grafiekjes te laten tekenen en het snijpunt te laten berekenen. Ik weet 1 functie die je moeilijk zelf kan doen: RandInt( Tja, zelf random getallen berekenen is onmogelijk voor een mens, of je moet met bingoballetjes gaan werken...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:52
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Ik niet weten wat de GR doet? Ik ben natuurlijk slimmer dan dat ding. Ik schrijf zelf mijn programma's voor dat ding. En op de Uni mág je hem niet gebruiken? Voor zover ik weet mag op de Uni helemaal niks niet... (Behalve mischien je boeken bij een tentamen houden)
Het is in ieder geval niet zo dat er hoogleraren bij je thuis komen om te controleren of je wel niet een GR gebruikt.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 13:02
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Ik niet weten wat de GR doet? Ik ben natuurlijk slimmer dan dat ding. Ik schrijf zelf mijn programma's voor dat ding. En op de Uni mág je hem niet gebruiken? Voor zover ik weet mag op de Uni helemaal niks niet... (Behalve mischien je boeken bij een tentamen houden)
Het is in ieder geval niet zo dat er hoogleraren bij je thuis komen om te controleren of je wel niet een GR gebruikt.

Op de Universiteit mag je uiteraard wel een 'normale' rekenmachine gebruiken, maar geen grafische.

Daarnaast vergt de wiskunde op Universitair en HBO niveau nogal wat algebra vaardigheden en inzicht in grafieken en formules etc.(en grafieken kunnen afleiden uit je formules...en dat dan dus zonder je grafisch rekenmachine)

Dus je kunt wel leuk gaan werken thuis met je grafisch rekenmachine, het is niet bevorderlijk voor je vaardigheden.

Groetjes
Ben(die het uitstekend kan redden zonder een grafisch rekenmachine
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:31
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Nou, zonder die grafische rekenmachine heb ik ook wel een probleem... mag je die dingen nergens gebruiken, of alleen op jullie universiteit niet?
uhh, ik geloof dat ik mijn oude casio nogwat rekenmachine nog maar eens uit mijn bureaula ga vissen...

Heb ik er net drie kwart jaar over gedaan om een beetje met dat ding om te leren gaan, heb ik er starks nix meer aan... over onzinnige dingen leren gesproken..
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:54
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kat schreef:
Nou, zonder die grafische rekenmachine heb ik ook wel een probleem... mag je die dingen nergens gebruiken, of alleen op jullie universiteit niet?
uhh, ik geloof dat ik mijn oude casio nogwat rekenmachine nog maar eens uit mijn bureaula ga vissen...

Heb ik er net drie kwart jaar over gedaan om een beetje met dat ding om te leren gaan, heb ik er starks nix meer aan... over onzinnige dingen leren gesproken..
Je mag op geen 1 Universiteit (bij mijn weten) een grafisch rekenmachine gebruiken.

Ik vind het dus ook onzinnig om met die dingen om te leren gaan, je hebt er uiteindelijk niks aan.

Groetjes
Ben(die denkt dat hij met oude stijl wel een voorsprong heeft
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Grafische rekenmachine
Epicurus
9 23-04-2012 20:07
Software & Hardware Grafische rekenmachine
Verwijderd
3 06-03-2012 07:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken tekst van pc naar grafische rekenmachine?
jjorden
4 17-04-2007 10:04
Eindexamens 2004 grafische rekenmachine
Charly Brown
4 28-05-2004 16:23
Eindexamens 2003 [WIS / SK / NA] Grafische Rekenmachine volstoppen met info ofnie?
Mo6
15 21-05-2003 20:39
Software & Hardware Grafische rekenmachine -> laptop
jasper_83
15 07-10-2002 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.