Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 20:31
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Hoe kan je een ongewenste taakbalk zoals de Google toolbar permanent verwijderen, dus zodat hij niet meer terugkomt in een nieuw browser venster?
Mijn broer heeft namelijk op mijn pc geweest en heeft die Google toolbar geinstalleerd, welke ik dus niet wens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 20:56
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je kan de volgende dingen doen
  • google toolbar verwijderen:
    configuratiescherm -> software -> googletoolbar -> verwijderen
  • De toolbar verbergen:
    beeld -> werbalken -> googlebar selecteren
  • Ervoor zorgen dat hij/jij geen toolbar kunnen meer installeren:
    Activex besturingselementen met/zonder handtekening downloaden uitschakelen, gebruik Spywareware Blaster
  • Afspreken met je broer, dat hij internet explorer mag gebruiken/beheren.
    Terwijl jij een andere browser gebruikt/beheert.
    (Ok, hier zit ook standaard de googletoolbar in, maar gelukkig kan je deze ook verbergen)
  • enz
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:17
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
# Ervoor zorgen dat hij/jij geen toolbar kunnen meer installeren:
Activex besturingselementen met/zonder handtekening downloaden uitschakelen, gebruik Spywareware Blaster
Dat heeft natuurlijk geen nut. De naam zegt het al, ActiveX-elementen downloaden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:23
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
M@rco schreef op 27-10-2004 @ 22:17 :
Dat heeft natuurlijk geen nut. De naam zegt het al, ActiveX-elementen downloaden.
Klopt, maar sommige mensen zijn zo dom dat ze toch iedere keer op [ja] of [volgende] klikken, zodat ze weer een leuke bar aan hun i.e toevoegen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:30
Ownage_master
Ownage_master is offline
Als je je ongewenste toolbar wilt weghalen ga je gewoon naar
>start > zoeken > dan typ je de naam van je ongewenste toolbar in > enter > hij zoekt ( jij onderstussen f je nagels vijlen ofzo ) > dan kijk je in welke map die toolbar staat > dan druk je op het kruisje > dan ga je naar je bureaublad, je drukt rechts op deze computer, dan verkennen, dan ga je naar de map waar die toolbar stond en verwijderen. dan zou hij er niet meer moeten zijn.


optie 2 is gewoon naar > start > configuratiescherm > software en dan de toolbar verwijderen.

als dat ook niet lukt dan download je internet explorer nog een keer, dan remove je internet helemaal, dan installeer je het gedownloade bestand en dan zou hij het ook moeten doen

LifeStyle--Hey, its Ownage!
__________________
You Gotta Live. Live good and dont make a mess of it!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:54
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :
Als je je ongewenste toolbar wilt weghalen ga je gewoon naar
>start > zoeken > dan typ je de naam van je ongewenste toolbar in > enter > hij zoekt ( jij onderstussen f je nagels vijlen ofzo ) > dan kijk je in welke map die toolbar staat > dan druk je op het kruisje > dan ga je naar je bureaublad, je drukt rechts op deze computer, dan verkennen, dan ga je naar de map waar die toolbar stond en verwijderen. dan zou hij er niet meer moeten zijn.
een ouderwetse manier en té primitief, omdat je ze dan onwijs moeilijk kan vinden.
Omdat de adware makers andere namen gebruiken.

Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :
optie 2 is gewoon naar > start > configuratiescherm > software en dan de toolbar verwijderen.
klopt!


Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :

als dat ook niet lukt dan download je internet explorer nog een keer, dan remove je internet helemaal, dan installeer je het gedownloade bestand en dan zou hij het ook moeten doen
* lacht zicht dood *
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:54
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :
Als je je ongewenste toolbar wilt weghalen(...) dan zou hij er niet meer moeten zijn.
wat dacht je van register? ook hoeft de mapnaam/bestandsnaam niet gelijk zijn aan de naam van de toolbar (googletoolbar kan best: googleLIVEtb.exe zijn)

Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :

optie 2 is gewoon naar > start > configuratiescherm > software en dan de toolbar verwijderen.
Euuh, met uitzondering van 'goede' toolbars (stuk of 2?) werkt dat niet

Citaat:
Ownage_master schreef op 30-10-2004 @ 13:30 :
als dat ook niet lukt dan download je internet explorer nog een keer, dan remove je internet helemaal, dan installeer je het gedownloade bestand en dan zou hij het ook moeten doen

wtf naar mijn weten kan je IExplore nieteens verwijderen, laat staan dat het op deze manier zou werken met bars die in het REGISTER staan

EDIT:
*telaat*
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
dafelix schreef op 30-10-2004 @ 13:54 :
wtf naar mijn weten kan je IExplore nieteens verwijderen,
Tuurlijk kan je i.e verwijderen (alleen onder win98)
(misschien ook onder de andere versies van windows. 't is het proberen waard )
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:10
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-10-2004 @ 15:53 :
Tuurlijk kan je i.e verwijderen (alleen onder win98)
(misschien ook onder de andere versies van windows. 't is het proberen waard )
Configuratiescherm - software - windows onderdelen - internet explorer verwijderen. ?
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-10-2004 @ 17:10 :
Configuratiescherm - software - windows onderdelen - internet explorer verwijderen. ?

* verwijderd meteen i.e *
Maar bij sommige versies -> win9x kon dat héél moeilijk.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:11
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-10-2004 @ 17:34 :

* verwijdert meteen i.e *
Maar bij sommige versies -> win9x kon dat héél moeilijk.
voor zover ik weet is dit niet verwijderen, maar de toegang daartoe weghalen, maar je kan het altijd nog opstarten (start -> cmd -> "iexplore")
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:34
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-10-2004 @ 17:34 :

* verwijdert meteen i.e *
Maar bij sommige versies -> win9x kon dat héél moeilijk.
*verwijdert meteen winmessenger*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:47
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Krekker schreef op 30-10-2004 @ 23:34 :
*verwijdert meteen winmessenger*
als je zo hem 'verwijderd' op jou manier, haal je alleen de toegang daartoe weg, niet het programma zelf (dit weet ik zeker van Winmessenger, van IExplore niet)

Offtopic:
Hoe krijg ik Windows Messenger van mijn Windows XP computer? (Manier 1)
Ga naar C:\Windows\inf (Dit is een verborgen directory) en open het bestand sysoc.inf. Verander de regel:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

in:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Ga nu naar Control Panel>Add or Remove Programs>Add/Remove Windows Components. Daar staat als het goed is nu onderaan een grijs ruitje met de tekst: Windows Messenger. Haal het vinkje weg en klik op Next >. Maak de wizard af en je bent er vanaf.

Hoe krijg ik Windows Messenger van mijn Windows XP computer? (Manier 2)
De beste manier is Manier 1, maar mocht dit niet werken (om welke reden dan ook) ga naar START MENU -> UITVOEREN (RUN) en typ daar RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove.
Echter deze manier is alleen aan te raden als de eerste manier niet werkt.
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-10-2004 @ 17:34 :

* verwijderd meteen i.e *
Maar bij sommige versies -> win9x kon dat héél moeilijk.
LOL, je verwijdert zo alleen de snelkoppelingen. IE KUN je niet verwijderen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:09
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-10-2004 @ 12:02 :
LOL, je verwijdert zo alleen de snelkoppelingen. IE KUN je niet verwijderen.

Citaat:
dafelix schreef op 30-10-2004 @ 18:11 :
voor zover ik weet is dit niet verwijderen, maar de toegang daartoe weghalen, maar je kan het altijd nog opstarten (start -> cmd -> "iexplore")
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Guttegut. Wat een ramp.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.