Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 12:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
(naar aanleiding van een topic op A&N over reclameblokken rond kinderprogramma's het volgende)


Voor iedereen die wel eens reclame ziet:
(een enquete)

1. Kopen jullie wel eens vaker het produkt dat geprezen wordt in reclames op televisie/het internet/radio/op straat?

2. wordt jullie levensstijl min of meer beinvloed door de levensstijl die geprogageerd wordt in reclames? (bv. bepaalde kleding dragen voor mensen die dat bepaald drankje drinken)

3. welke reclame zou je willen zien verdwijnen? (meest irritante reclame?)

4. welke reclame vond/vind je het leukst/waardeerde je het meest?

5. Zou je het produkt van een door jouw meest gehate reclame niet kopen of juist wel?

6. Zou je het produkt van een door jouw meest gewaardeerde reclame niet kopen of juist wel?

7. Zap je weg tijdens de reclames?
(altijd/meestal/soms/nooit)

8. Zou je graag minder of juist meer reclames willen zien?

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 12:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 12:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:

1. Kopen jullie wel eens vaker het produkt dat geprezen wordt in reclames op televisie/het internet/radio/op straat?


Wat ik koop zijn meestal produkten waarvan ik weet dat ze goed zijn (doordat mijn ouders er mee tevreden zijn bv.) of het zijn domweg aanbiedingen of goedkope huismerken.
Als ik Calve Pindakaas lekker vind, is dat niet vanwege dat jongetje op zijn schaatsen (andere pindakaas vind ik gewoon niet lekker... maar nu heb ik ontdekt dat je bij de Aldi Panda Pindakaas kunt kopen dat net zoals Calve Pindakaas smaakt, dus dan zou ik Panda Pindakaas kunnen kopen (maar ik heb alleen geen Aldi in de buurt))

Citaat:

2. wordt jullie levensstijl min of meer beinvloed door de levensstijl die geprogageerd wordt in reclames? (bv. bepaalde kleding dragen voor mensen die dat bepaald drankje drinken)


Nee.

Citaat:

3. welke reclame zou je willen zien verdwijnen? (meest irritante reclame?)


Frisia financieringen (ik weet nog niet eens hoe je het spelt en of ik het zo goed heb gespeld )

Citaat:

4. welke reclame vond/vind je het leukst/waardeerde je het meest?


"Even apeldoorn bellen"-reclames.
(centraal beheer)

Citaat:

5. Zou je het produkt van een door jouw meest gehate reclame niet kopen of juist wel?


NEE!

Citaat:

6. Zou je het produkt van een door jouw meest gewaardeerde reclame niet kopen of juist wel?


Zie 1. Ik word niet zo zeer beinvloed door reclames. Het is natuurlijk wel zo dat bepaalde produkten naamsbekendheid krijgen door reclames. ALs je voor het eerst zou gaan wassen en je zou niet weten welk wasprodukt je zou moeten kopen dan ben je eerder geneigd om bv. Witte Reus te kopen dan Whitewash (even een verzonnen merk).
Tenzij witte reus net zo'n vreselijke reclame heeft als frisia financieringen dan verneuk ik mijn was liever met whitewash

Citaat:

7. Zap je weg tijdens de reclames?
(altijd/meestal/soms/nooit)


Meestal. Of ik ga even een plasje doen

Citaat:

8. Zou je graag minder of juist meer reclames willen zien?
Minder.
Ik zie liever veel minder reclames op televisie (EN ZEKER OP HET INTERNET,.. kut-spam! ) en meer op bv. treinen en bussen als we daarmee gratis openbaar vervoer mee zouden kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 12:52
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Kopen jullie wel eens vaker het produkt dat geprezen wordt in reclames op televisie/het internet/radio/op straat?
Jep. Maar dat is dan vaak het eten dat de AH in de bonus laat zien, anders is bijv. het vlees of de vis té duur.

wordt jullie levensstijl min of meer beinvloed door de levensstijl die geprogageerd wordt in reclames?
Nope. Zeer zeker niet.

welke reclame zou je willen zien verdwijnen? (meest irritante reclame?)
Ik geloof dat meerdere mensen dit vinden: de waterbeddenconcur.

welke reclame vond/vind je het leukst/waardeerde je het meest?
Praxis! "Ze lijken wel erg op elkaar, die huizen hier"

Zou je het produkt van een door jouw meest gehate reclame niet kopen of juist wel?
Absuluut niet. Ik slaap nog liever op de grond dan dáár een bed te halen.

Zou je het produkt van een door jouw meest gewaardeerde reclame niet kopen of juist wel?
Als het goedkoper dan bij (in het voorbeeld van praxis) de gamma is.

Zap je weg tijdens de reclames?
(altijd/meestal/soms/nooit)
Soms.
Zou je graag minder of juist meer reclames willen zien?
Minder stomme, meer leuke. Vervang het liefste gewoon de stomme en maak er meer humoristische bij.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken enquète tv-reclames
inge23
11 30-01-2010 02:12
Films, TV & Radio enquète tv-reclames
inge23
8 09-12-2009 19:20
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 12:48
Films, TV & Radio (Ringtone) Reclames van de buis ???
Jouri
31 05-08-2005 19:45
Eten & Drinken Burger King moet reclame rectificeren
Love_Fulfilled
22 25-01-2005 13:36
Films, TV & Radio Leukste/ grappigste reclames van dit moment!!
Ilsuuuh
20 22-12-2004 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.