Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2005, 21:17
Verwijderd
Beetje rare topic titel, maar anders werd het zo'n lang onoverzichtelijk ding.
"had je een heel ander leven gehad wanneer je niet de relatie had gehad die je nu hebt?" Of had je leven er wel ongeveer hetzelfde uitgezien?

-Natuurlijk was je leven anders geweest wanneer je deze relatie niet had gehad. Maar zou je leven dan (waarschijnlijk) ook echt anders eruit hadden gezien? Andere woonplaats/ studie stad/ wel niet op kamers/ hele andere studie gekozen/ andere hobby's gehad/ hele andere weekinvulling/ hele andere vrienden gehad/ allemaal one-night stands etc. Natuurlijk valt soms erg moeilijk te zeggen, maar toch .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 21:37
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
De afstand Eindhoven - Sneek is niet bepaald de kortste die je in Nederland kan vinden, dus ik denk dat ik zonder deze relatie heel wat minder uurtjes in de trein zou spenderen. Maar ik zou wel gewoon op kamers gegaan zijn, zelfde studie(stad), zelfde vrienden...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:38
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Zou er niet veel anders uit gezien hebben. Mijn vriend woont een eindje weg, dus ik zie hem alleen in het weekend. Dus mijn vriendinnen zie ik nog steeds vaak, sport, studie en werk gaan ook gewoon door. En dat bevalt me perfect.
Anders had ik miss geen of een andere vriend gehad. Maar de rest van mijn leventje zou ik gewoon hetzelfde willen houden.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:50
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
ik zou meer geld hebben omdat ik dan meer tijd zou hebben om te werken maar ik haat werken dus boeiend
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:11
Verwijderd
Mh, ik zou waarschijnlijk een stuk meer met m'n studiegenoten/vriendinnen optrekken, vermoed ik. En met heel wat meer jongens hebben gezoend. Misschien was ik ondertussen wel zo'n student geworden die met jan en alleman het bed in duikt, kan ook wel eens interessant zijn. Ik heb geen idee, het kan allemaal.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:22
Verwijderd
Oeh, dat zou wel anders zijn gegaan... even kijken.
Ik was dan waarschijnlijk na mijn havo-diploma thuis blijven wonen om mijn vwo-diploma te gaan halen. Als ik het via het volwassenenonderwijs had gedaan, had ik het misschien zelfs gehaald in één keer. Dan zou ik... geen idee wat ik zou hebben gedaan. De mogelijkheden zijn te breed. Misschien had ik wel iemand anders ontmoet en woonde ik nu met hem samen, misschien was ik wel zwanger geworden op m'n 16de of zou ik onder een bus zijn gekomen op m'n 17de. Ik zie geen logische stappen meer
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:32
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ik heb geen relatie. hoe chill
en ik denk dat als ik er wel een had, mn leven dan 1 grote chaos zou zijn aangezien ik nu al tijd te kort kom. daarbij komt dat ik het emotioneel denk ik niet aankan op het moment om zo intens met iemand samen te zijn.
maar ik kom geen aandacht te kort.

ik vind mn leven trouwens veel boeiender sinds mn laatste (serieuze) relatie over is.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:43
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Moest ik niet samen geweest zijn met mijn huidige vriend, dan was ik waarschijnlijk samen met een andere jongen die ik ken. Op studievlak zou mijn leven er niet anders hebben uitgezien maar qua vrienden misschien wel. Mijn huidige vriend is nl nederlandstalig en die andere jongen die ik wel leuk vond is franstalig (maakt nix uit voor mij, want ik ben tweetalig) Maar waarschijnlijk zou ik dan meer opgetrokken zijn met franstalige mensen en later miss in Wallonië gaan wonen ofzo ipv in Vlaanderen...geen idee...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 10:14
elledc
elledc is offline
Daar denk ik vaak over na
Mijn hele leven zou een andere draai gekend hebben indien ik niet meer samen was met S., daar ben ik van overtuigd, wat normaal is, maar dan wel een heel andere draai.
Ik ben iemand die me te makkelijk plooit voor de ander.
Ik heb zoveel gedaan voor hem, hij is naar Spanje gegaan om er te werken en ik ben Spaans gaan studeren om er ook te gaan leven en er werk te zoeken. Ik ben met hem meegegaan met de wagen om hem te vergezellen tijdens zijn reis maar ben dan teruggekeerd met het vliegtuig om mijn dingen te regelen. Maar na enkele weken op het moment dat ik wou verhuizen naar ginder komt hij met het vreselijke nieuws dat hij terugkomt omdat het werk hem niet beviel.
Als dat voorval van Spanje niet was gebeurd, als hij daar geen werkaanbieding had gekregen, dan was ik avondlessen gaan volgen om sneller werk te vinden. Met gevolg, hij terug in het land, ik opnieuw vanaf 0 beginnen. Ik heb hem dan ook altijd gesteund in zijn keuzes, zelfs zo ver dat ik mezelf ging verwaarlozen en geen werk vond voor mezelf.
Vanaf vorige week heb ik eindelijk de gepaste job gevonden, dus voor mezelf ben ik wel tevreden.
Ik vind het wel jammer voor sommige dingen, een relatie hebben kost veeeeel geld (vooral met hem, hij is een levensgenieter klasse 1), maar anderzijds heb ik het er wel voor over. Als je iemand graag ziet dan doe je er veel voor...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 13:21
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ik denk dat ik dan ook meer tijd voor school had, meer zou doen met vrienden enzo, vaker uit gaan. Een stuk meer thuis zou zijn, thuis zou eten, slapen etc. Misschien zou ik dan wel op kamers zijn gegaan met wat vrienden. En ik zou wel meer geld hebben denk ik.
Maar geen drastische veranderingen, zelfde vrienden, studie(stad).
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 13:27
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 28-10-2005 @ 22:37 :
De afstand Eindhoven - Sneek is niet bepaald de kortste die je in Nederland kan vinden
Woon jij of je vriendin in Sneek?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 13:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
M'n leven zou er alleen maar een stuk saaier uit hebben gezien maar verder wel ongeveer hetzelfde denk ik. Qua dingen doen iig. Hoe ik me zou voelen zou wel heel anders zijn.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 15:41
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa denk het wel. Ik wilde misschien dan wel op kamers. En ik had niet zoveel mensen leren kennen, want mijn vriend kent echt iedereen hier. Ik zou alleen wel meer tijd voor school hebben.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 22:49
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik zou denk ik meer tijd aan school hebben besteed en zoiezo heel andere dingen gedaan in mn tijd (weekenden, vakanties, etc). Het had me ook véél geld gescheeld qua telefoonrekeningen (en nu is het uit en wordt mn komende telefoonrekening erger dan ooit! maar had ik dus nooit wat met hem gehad dan had ik dat nu dus ook niet gehad ). Ik had wel dezelfde vrienden gehad en dezelfde dingen gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:07
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Qua studie had ik niet anders gekozen. Vorig jaar niet en dit jaar ook niet. Ik had vorig jaar wel thuis gewoond als ik hem niet had gehad, hij zou nog steeds een van mn beste vrienden zijn dan. En nog steeds iedere week stappen.
Nu ik van studie geswitched bed, zou ik wel daarheen willen verhuizen... ( al is het friesland ) ivm de reistijd, maar omdat ik dus nu samenwoon doe ik het niet.
Maar ik heb geen moment spijt van de nu gemaakte keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:45
kusj
kusj is offline
Nee, niks zou zijn veranderd.. Want we kennen dezelfde mensen, en we zouden dan ook vrienden zijn. Alleen dan gewone vrienden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:49
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Luna schreef op 28-10-2005 @ 23:32 :
ik heb geen relatie. hoe chill
en ik denk dat als ik er wel een had, mn leven dan 1 grote chaos zou zijn aangezien ik nu al tijd te kort kom. daarbij komt dat ik het emotioneel denk ik niet aankan op het moment om zo intens met iemand samen te zijn.
maar ik kom geen aandacht te kort.

ik vind mn leven trouwens veel boeiender sinds mn laatste (serieuze) relatie over is.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 12:18
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Ik ben nu vrijgezel. Als mijn ex en ik nog steeds bij elkaar zouden zijn dan zou ik veel minder uitgaan als nu en zou ik nooit begonnen zijn met het vrijwilligerswerk dat ik nu doe. Daarnaast zou ik ieder weekend naar huis reizen en nooit eens in de weekenden iets ondernemen in de stad waar ik studeer. Verder had ik waarschijnlijk minder snel contact gemaakt met een aantal jongens.
Als alles heel anders was gelopen dan had ik misschien in Amsterdam gestudeerd en nog steeds thuis gewoond. Ben blij dat ik mijn studiekeuze door alle omstandigheden nooit door mijn ex heb laten beinvloeden. Ben erg blij dat ik hier studeer en op mezelf woon.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2005, 15:56
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Als ik niet in mijn huidige relatie had gezeten, had ik hoogstwaarschijnlijk ook niet in Rotterdam gewoond nu en dus ook hele andere stages gehad, wat een andere invulling aan mijn studie en mijn verdere carriere had gegeven. Niet de mensen leren kennen die ik nu wel ken en al helemaal niet geweten wat er bij het kopen van een eigen huis komt kijken....

Ik had ondertussen waarschijnlijk wel op mezelf gewoond, maar waar en hoe precies, geen idee. Waarschijnlijk was ik lekker rond gaan sletten, het een en ander uitproberen en was ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een relatie eigenlijk toch ook wel heel fijn is.

Ja, dan had mijn leven er ongetwijfeld heel anders uit gezien. Maar ik ben niet voor niets mijn vriend tegen gekomen natuurlijk, dus het gaat nu allemaal lekker zoals het gaat
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:34
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als ik deze relatie niet zou hebben, zou ik nog thuis wonen en sowieso nooit komen in het stadje waar hij woont (omdat ik daar verder niks te zoeken heb qua studie, vrienden of wat dan ook).
Omdat ik nu samenwoon en anders dus nog gewoon thuis had gewoond, zou mn leven er wel behoorlijk anders uit zien dan ja.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb momentele geen relatie, maar door wat ik ervaard heb in mn relatie en bijna-relatie, ben ik zeker toch anders tegen bepaalde dingen aan gaan kijken. Zeker niet negatief, voor mijn gevoel.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:20
Verwijderd
Alhoewel het natuurlijk gissen blijft....
Ik denk dat ik dan niet getrouwd was geweest, misschien dat ik wel een relatie had gehad. Waarschijnlijk had ik dan wel ergens een eigen woninkje gehad, ik had nog steeds veel vrienden gehad, maar veel vrienden van nu niet gekend (ken ze dus via mijn vriend)
Ik denk dat ik wel dezelfde studie had gedaan, maar dat die heel anders was verlopen. Aangezien we allebei dezelfde studie doen, kleurt dat deze periode ook wel.
Ik ben niet de persoon van het rondsletten, dus dat zou ik ook niet gedaan hebben. Ik zou waarschijnlijk ieder weekend met een vriendin op de dansvloer gestaan, en iedere maandag met een brakke kop op school verschijnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:32
Verwijderd
ik zou minder vaak in het weekend naar enschede gaan (waar ouders en vriendje wonen), en dus vaker in het weekend in groningen blijven. Dan had ik vast meer kennis over de omgeving van groningen. Ik zou dan meer forummen in het weekend, denk ik (om maar eens een leuk voorbeeld te noemen; ik zou ook vaker knutselen en meer lezen en vanalles), en me vaker vervelen, en waarschijnlijk ook iets vaker dingen met vrienden doen. Ik zou ook af en toe een heel weekend bij vrienden gaan logeren, wat ik nu niet zo gauw doe omdat ik m'n vriend dan twee weken niet zie.
Afgezien van mijn weekendbezigheden zou er niet veel veranderen... denk ik. Maar je weet maar nooit. Ach, en misschien zou ik dan wel een paar maanden later een ander vriendje in Enschede hebben gekregen waarmee het nog steeds aan was en zou alles dus vrijwel hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 07:15
Sanoeske
Sanoeske is offline
nee, ongeveer hetzelfde...dan was ik ook psychologie gaan studeren, ook in tilburg, zelfde vrienden, ook thuis blijven wonen...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 08:20
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Hm ik denk niet dat mijn leven er anders uit had gezien als ik niets met mijn vriend zou hebben. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik niet op dansles zou hebben gezeten.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 08:52
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Ik had denk ik wel een heel ander leven gehad. Al meteen op kamers en lid van een studentenvereniging, dus veel actiever uitgaansleven (dat heb ik nu gewoon niet zo nodig). Zou al meer mensen kennen in Leiden (waar ik sinds kort studeer), slechter studeren, meer zuipen en meer kortstondige (seks)relaties hebben (heb er nu sowieso geen, dus dan is het al gauw meer dan nu). Gelukkig heb ik dat allemaal niet... vind mijn leventje perfect zoals het nu is.

Denk trouwens eerlijk gezegd dat ik toch wel snel weer een andere relatie aan zou knopen...
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 08:58
Mara
Mara is offline
Ik zou meer geld hebben gehad (NS is duur ) en saaiere weekenden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 09:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik weet het niet. Ik zou nog steeds heel graag geneeskunde willen doen. Maar ja, of ik dan voor de decentrale selectie naar Rotterdam gegaan zou zijn weet ik niet. Hangt er een beetje vanaf hoe mijn vriend daar dan op zou reageren, maar aan de andere kant zou ik denk ik wel spijt krijgen als ik het niet gedaan had en voor de 2e keer zou zijn uitgelood.
Denk dat het daar het meeste vanaf hangt. Rotterdam is vanuit miijn ouders gezien best wel een eind en het was eigenlijk niet de plaats van keuze. (Maar omdat ik gewoon geneeskunde wilde doen maakte het me niet veel uit waar)

Ik denk dat voor mij het groostste verschil zou zijn waar ik was terecht gekomen met de studie. Ik heb hier een heel ander leven dan ik verwacht had en als ik in Nijmegen was gebleven was het heel anders geweest.
Ik denk dat het belangrijkste punt is dat of ik wel of geen decentrale selectie had gedaan hier. Daar had ik zijn stem vast ook wel een beetje in meegewogen.
Tja, verder heb ik geen idee.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 12:47
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn leven zou er in zoverre anders hebben uitgezien, dat ik als ik geen vriend zou hebben, vrijwel elk weekend naar m'n ouders zou gaan ipv. dat ik naar m'n vriend ga of in Groningen blijf. Ook zou ik niet zoveel in de trein zitten en m'n OV optimaal gebruiken (4,5 uur Groningen-Goes) Verder zou ik anders nog steeds vrij a-sociaal zijn geweest (niet asociaal, da's wat anders ) en onzeker. Oké, dat ben ik nu nog wel een beetje, maar het gaat wel beter. Nu ben ik ook veel gemotiveerder met m'n studie bezig, omdat ik in juni m'n bachelor af wil hebben, zodat ik in september in Amsterdam m'n master kan gaan dan (wilde ik ook al voordat ik hem leerde kennen, maar nu 'moet' het echt dít jaar, omdat het wel al gauw 2 uur reistijd naar elkaar scheelt) En hij motiveert me om al m'n vakken in 1x te halen.

M'n leven is er eigenlijk alleen maar leuker op geworden sinds ik hem ken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:48
nexjes
Avatar van nexjes
nexjes is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-10-2005 @ 22:50 :
ik zou meer geld hebben omdat ik dan meer tijd zou hebben om te werken maar ik haat werken dus boeiend
ja dit, maar boeiend
__________________
ik ben de illusionist in de shit yeah
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:19
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik zou veel meer tijd besteden aan school, en aan vervelen. Ik was misschien meer achter me vriendin gegaan die nu beetje raar doet sinds ze is overgestapt naar een andere school. Nu heb ik echt zoiets van, ja vaag maar ik ga er niet achteraan lopen. Ik sms wel is of ze mee wil maar meer niet.

Ik was denk ik een wilde vrijgezel of ik zat nog hopeloos achter die ene jongen aan die me toch alleen maar gebruikt.

Maar ik heb toch liever deze relatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Psychologie Vanaf nu neem ik mijn leven in mijn handen!
voyager
7 21-10-2005 12:46
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Psychologie Ik kan mijn 'problemen' niet loslaten.
Quiana
19 28-07-2004 17:28
Lifestyle Vegetarier worden --> pubertijd
Verwijderd
300 17-07-2003 15:22
Levensbeschouwing & Filosofie Jongeren mogen tot 23 jaar niet werken en geen vaste relatie hebben
Optima
50 23-05-2002 07:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.