Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben op zoek naar een digitale camera om gewoon wat leuke plaatjes mee te schieten in het dagelijks leven en op vakantie. Ik heb geen hele hoge eisen maar wil wel mooie, scherpe foto's zowel binnen als buiten en liefst ook als het een beetje schemerig/donker is. Het moet ook een camera zijn die makkelijk te gebruiken is en het liefst op batterijen. M'n moeder heeft een Canon powershot A410 en dat vind ik op zich wel een fijn toestel.

Nou heb ik zelf wat rondgekeken en de volgende drie camera's komen wel in aanmerking:

Olympus FE-210, gezien voor €149

kenmerken
• 7,1 Megapixels
• Ontwerpprincipe '้้n knop, ้้n functie'
• 3x optische zoom (vgl. 38-114 mm bij een 35-mm camera), 1:3,1-5,9
• LCD van 6,4 cm
• 15 sc่neprogramma's (zoals binnen, vuurwerk en zelfportret)
• Intern geheugen plus een geheugenslot voor xD-Picture Cards
• Filmopnamefunctie (opnameduur afhankelijk van het beschikbare geheugen)
• Wordt geleverd met 2 AA batterijen
• Wordt geleverd met de Olympus Master software
• Meertalig menu met 25 talen

Canon Powershot A430, gezien voor €129

Specificaties:

160 gram • 103 x 52 x 41 mm • megapixel (2272 x 1704) • 4.0 x optische zoom • 4:3 beeldformaat • TTL, 9-punts en 1-punt autofocus • Evaluative, CenterWeighted en Spot lichtmeting • auto, 64, 100, 200 en 400 ISO waarden • 1 - 1/2000 seconden sluitertijd • f/2.8 - f/5.1 diafragma • 7 witbalansprogramma's • Flits • 3.00 meter flitsrichtgetal • Manual, Auto en Rode ogen flitsprogramma's • 1 SD;MMC slot • USB • een VideoOut aansluiting • Zelfontspanner • 1.80\" LCD-scherm met 77000 pixels • Optische viewfinder 1 1 1 1

Samsung Digimax S500, gezien voor €129

Megapixel 5,1 megapixel
Maximale resolutie 2592 x 1944 pixels
Formaat beeldsensor 0,27 inch
Beeldverhouding 4:3
Opslagmedium MultiMediaCard, SD-card
Bestandsformaten Jpeg

Optische specificaties
Lens 35 - 105 mm
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 5 x
Beeldstabilisator
Scherpstelling automatisch

Foto's maken
Zoeker LCD
LCD-scherm 2,4 inch
Kantelbaar LCD-scherm
Serieopname

Belichting
Lichtmeting meerveldsmeting, spotmeting
Diafragmavoorkeuze
Sluitertijdvoorkeuze
Sluitertijden 1 - 1/1500 sec.
ISO-waarden 50,100,200,400
AE programma's portret, macro, avondopname, landschap, vuurwerk, sneeuw, strand, kinderen en huisdieren
Histogram

Flitsen
Richtgetal flitser 3 meter
Flitsprogramma auto, anti rode-ogen, invulflits, slow sync, uit
Externe flitser

Video opnames
Videofunctie video met geluid
Maximale videoresolutie 640 x 480
Frames per seconde (FPS) 30

Overige functies
Weatherproof
Printfunctie
Voeding batterij(en)
Aansluiting(en) USB 2.0, video-out
Gewicht 136 gram


Kleur(en) zilver; zwart
Introductie model 2006
Afmetingen (H x B x D) 6,2 x 9,7 x 2,6 cm


Op internet vind ik van alledrie eigenlijk vooral positieve reviews en zelf heb ik er echt 0,0 verstand van

Kan iemand me adviseren welke van deze drie ik het beste kan kopen. Algemene tips waar ik op moet letten zijn ook van harte welkom
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2007, 20:24
Wietse B
Wietse B is offline
Het probleem bij veel digitale fototoestellen is dat er een tijdsspanne zit tussen het induwen van de ontspanknop en het effectief trekken van de foto. daardoor lukt het vaak niet om juist datgene te trekken wat je wou, omdat dat al verplaatst is. Bij de 2 laatste fototoestellen kan je echter je sluiterstijd en diafragma aanpassen. ik veronderstel dat die afwijking dus vrij klein zal zijn. Normaal kan je dat wel ook automatisch laten regelen, dus moet je je er in het begin niet te druk om maken. Als je er meer bedreven in geraakt is het echter handig voor bepaalde efecten.
Verder is het ook altijd handig om genoeg megapixels te hebben en een stevige optische zoom. als je met een digitale zoom moet beginnen werken, neemt al snel de kwaliteit van je fotos af.
Globaal gezien zou ik voor de Canon gaan. die zijn meestal zeer degelijk, en toch handig in gebruik. Er staat in de text echter niet hoeveel pixels hij heeft. Mochten dat er minder dan 4 zijn, dan zou ik toch nog de derde nemen.
nu is het aan u om te kiezen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 21:14
balkey
balkey is offline
Wat misschien ook een leuk camera'tje voor je is: http://dixons.nl/De_online_winkel/Pr...5/default.aspx

Lekker veel optische zoom en enorm goede scherpte en mooie kleuren

De ISO kan je bij deze ook instellen van 64 t/m 1600, veel meer als bij die CANON dus. En dit is belangrijk voor proffesionele fotografie.

En deze camera heeft beste koop van de consumenten bond februari 2007.

Ik zie overal positieve reacties.

Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 12:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Wietse B: die Canon heeft 4 megapixels dus dat zou dan wel okee zijn? Ik denk dat ik toch voor die ga dan

@ balkey: die camera die jij aanraadt vind ik veel te duur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 17:56
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
balkey schreef op 05-05-2007 @ 22:14 :
Wat misschien ook een leuk camera'tje voor je is: http://dixons.nl/De_online_winkel/Pr...5/default.aspx

Lekker veel optische zoom en enorm goede scherpte en mooie kleuren

De ISO kan je bij deze ook instellen van 64 t/m 1600, veel meer als bij die CANON dus. En dit is belangrijk voor proffesionele fotografie.

En deze camera heeft beste koop van de consumenten bond februari 2007.

Ik zie overal positieve reacties.
Heb je toevallig zelf deze camera gekocht?

'Proffesionele fotografie'.. ik neem aan dat je bedoelde professionele? anyway wat heeft de mogelijkheid tot instellen van ISO waarde daarmee te maken, dat kan ook met de goedkoopste Canon Powershot.

En cosumentenbond = n00bs

Ik zou gewoon die Canon kopen, 4MP is meer dan voldoende voor een compact toestel + goede lens, behuizing, menu's. Voor die prijs al helemaal.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan ga ik voor de Canon Weet iemand wat voor geheugenkaartje ik daarbij moet kopen? En 512 mb bijvoorbeeld, hoeveel foto's kunnen daar dan op?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Hier met een Canon Ixus 430 (ook 4MP) is het +-110 foto's op 256MB, dus 220 op 512.

Aangezien je tegenwoordig 1GB SD kaarten koopt voor minder dan 10 a 15 euro.. geen probleem dus.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 19:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En een sd-kaartje kan er altijd in, daar zijn niet weer verschillende soorten in ofzo? Maakt het merk verder ook niet uit?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:22
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-05-2007 @ 20:59 :
En een sd-kaartje kan er altijd in, daar zijn niet weer verschillende soorten in ofzo? Maakt het merk verder ook niet uit?
Merk maakt niet uit, zo'n camera gaat niet sneller wegschrijven dan de 'traagste' kaart het aankan. De snelheid is namelijk het enige echte verschil tussen dure en goedkope geheugenkaarten..

Stel je cam doet 3 beelden per seconde in burst-mode, en die zijn 4MP jpeg (ongeveer 1.5-2.5MB per foto in hoogste kwaliteit) dan is een schrijfsnelheid van +-8MB per seconde genoeg. Bovendien werken camera's ook meestal met een intern buffergeheugen.

De recente Canon (consumer) toestellen die ik gezien heb maken gebruik van SD kaarten.. Als je het zeker wilt weten moet je even naar de specificaties kijken bijv op www.dpreview.com of de site van Canon
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 21:31
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de Casio EX-V7, Ricoh Caplio R6 of de Panasonic DMC-TZ2 of 3?

Waar ik vooral in geinteresseerd ben is de fotokwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 14:04
Verwijderd
Heb de Panasonic TZ3 gekocht, geweldige camera
- 10x optische zoom
- klein kastje
- 7,2 megapixel
- 3 inch beeldscherm

En verder een SD-kaartje erbij (2 GB Ultra II)
Voor 400 E bij de Mediamarkt

Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 15:50
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Ook een mooi toestel inderdaad die had ik ook op het oog voordat ik bedacht dat ik een slr wilde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware advies gevraagd nieuwe digicam kopen
NN
11 29-07-2007 18:20
Software & Hardware [GSM] Advies gevraagd
Verwijderd
1 27-07-2005 18:49
Software & Hardware [DigiCam] Advies gevraagd
MaHo
5 19-04-2005 16:33
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Software & Hardware [Juridisch] Digicam gekocht; lange reparatietijd
laura1984
8 15-09-2003 11:50
Software & Hardware advies nodig...digitale camera kapot
laura1984
3 10-09-2003 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.