Oud 24-03-2011, 15:28
Verwijderd
Ik droomde dat we naar Groenland gingen. In Groenland sprak iedereen Russisch en had als hobby iets dat aan kou en afzien gerelateerd was. Ik zei dat ik dat maar raar vond, en zij zeiden dat ze geen keuze hadden, omdat het er altijd regende. Toen ging ik naar huis, maar daarvoor moest ik langs allerlei hindernissen met allemaal lenige Groenlanders die er geen moeite mee hadden om op een dun koord over een ijskoude rivier te balanceren met een roeiboot op hun nek. Ik had daar wel moeite mee. Toen ik thuiskwam, zat er een enorme spin in mijn gordijnen. Die wilde ik weghebben, maar durfde dat niet zelf en mijn vader had pas over een uur tijd. Daarom moest ik nog een uur wachten met naar bed gaan. In dat uur ging ik Groenlands leren.
Advertentie
Oud 24-03-2011, 15:44
herodikzak
herodikzak is offline
ik was op een feestje zwaar bezopen. En toen heb ik met een lelijk meisje gezoend en ik weet nog dat het heeel vies was. Daarna moest ik van vrienden nog meer zuipen en toen werd ik gelukkig wakker.... verder ben ik alles vergeten:3
Oud 27-03-2011, 01:35
Verwijderd
over juffrouw van der Marel.

Laatst gewijzigd op 27-03-2011 om 03:04.
Oud 27-03-2011, 13:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik was de Kleine Zeemeermin (volgens mij schuld van Etmakas met haar topic in Letteren) maar het was een beetje vreemd. Ten eerste was mijn standpunt vanuit niemand en kéék ik naar degene die ik was (mevrouw Zeemeermin) en waren de motieven van de dingen die ik deed me vaak ook niet duidelijk. Ik was in een soort ruimte, er was feest, tafels stonden in driekwart van een vierkant, mijn prins was er, er waren bomen waar lampionnen aan hingen, het was niet foto-achtig maar meer de kleuren van een schilderij oid. Onrealistisch. En ik zag dat de zeemeermin/mijn ik haar eigen vloek uitsprak, waardoor ze dus niet meer kon praten, en ik begreep niet waarom ik/zij dat deed, en ik/zij kon nog wel dingen zeggen (dat vond ik onlogisch) maar geen dingen die ertoe deden. En dat leverde awkward situaties op. En toen moest ze d'r excuses aanbieden. En even later was er een traditioneel iets, en toen moest mijn hand eraf, eraf gehakt, en toen gingen we dansen en schoot er iets tussen mijn/haar hoofd 'dit is niet zoals het zou moeten, het gaat net even anders' - vanwege die afgehakte hand dus.

En daarna was er een volgende droom en liep ik voorop bij de protesten in Libië. En ineens stonden militairen in de straat, met van die pantserwagen en ik liep voorop en ik vond het heel eng en helemaal niet leuk. En toen ging ik wachten op wat de rest ging doen. ... -gat- ... En ik liep in een weiland, het was heuvelachtig, en toen stond ik tussen mijn konijnen en het ene konijn begon heel erg te piepen, want ik stond op zijn pootje. En het viel me op hoe dik hij ineens was geworden, niet vet-dik, maar heel veel huid/haar en zodoende veel aaibaarheid.

En dat was het, denk ik.
Oud 28-03-2011, 13:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik droomde dat mijn man quarterback was (ja echt ) en piloot, en toen moest ik het vliegtuig overnemen omdat hij en zijn collega/mattie ergens heen moesten. En mijn dochter en ik moesten het maar uitzoeken, maar het zou een eitje zijn.
Mja, nou we gingen steeds langzamer en lager vliegen (9000 is een getal dat me bijstaat, voet?). Ik had overal aangezeten en hendels opgetrokken en what not, maar het werkte allemaal niet. Toen de teller op 3000 stond, ging ik bellen naar de luchtverkeersleiding en die zeiden dat ik me niet zo druk moest maken. En ik zei dat ik een quarterback nodig had. Maar daar was die man het niet mee eens en hij bleef praten met een 'stel je niet zo aan' toontje in zijn stem. Toen begon ik te schreeuwen of hij graag nog een keer een vliegtuig zag neerstorten op Schiphol, maar voor hij daar antwoord op kon geven, zag ik het vliegtuig neerstorten en bleek dat ik in een simulator zat

En er was iets met karten en mijn beste vriend B., maar dat weet ik niet zo meer. Wel dat het 75 euro per keer was.

En daarna ging ik met een heleboel mensen weg, op kamp ofzo. En we moesten een plant meenemen, geen idee waarom. Ik had eentje waar een gordijn omheen zat die je dicht kon ritsen als een zak, maar toen ik hem optilde kwam er nog een beetje stof vanaf. Mijn moeder en een Japans wijf gingen gelijk huilenbalken dat de grond vies werd, terwijl Etmakas een hele sleep van kleine bloemetjes achter zich aantrok, waar allemaal van die pluisbloemetjes uitkwamen en rondvlogen zoals muzieknoten in een tekenfilm rondvliegen.
Mijn vader bracht me naar beneden en in zijn auto zaten MilouvZ. van de basisschool, W. en F. van de middelbare en ik vroeg me af waarom ik met hun in de auto zat, want ik haat ze. Mijn vader ging niet mee, maar zijn auto, dus ik mocht wel onbeperkt roken in de auto, en dat vond ik een dikke win. Helemaal omdat de bitches achterin allemaal zaten te hoesten en te klagen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-03-2011, 18:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik droomde dat de stagiaire mijn pak yoghurt dat op mn werk in de koelkast staat had opgedronken. Eerst was ik geïrriteerd, want hallo, waarom pak je eten van een ander? Maar toen keek ik op het pak en bleek die yoghurt al een week over datum te zijn en toen vond ik het niet meer zo erg.
__________________
you're not my demographic
Oud 29-03-2011, 05:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Eerste droom was het het nare sfeertje waar ik van wakker werd, weet ook niet meer waar dat over ging.

Tweede was ik uit eten, weet niet met wie, en er was een mongool met een pistool. En hij kende mij, hij qootte een paar tweets van mij en en vond dat heel eng en bizar. En toen schoot hij in mijn voet en toen ik naar voren dook, wilde zijn collega aan mijn string trekken en toen ging ik door het lint en schreeuwde ik dat hij op moest kankeren. Ik sloeg hem met mijn tas, n de psycho ook.

De kast in de woonkamer viel om. Op iemand.

En iets met lijken op de vleugel van het vliegtuig binden.
Oud 30-03-2011, 01:12
TheEditor
TheEditor is offline
Kwam terecht in een ondergronde Sovjetbunker in de jaren 80 in Oost-Duitsland. Oppervlakte 'zo groot als heel Berlijn'.

Denk maar aan de Death Star, maar zonder een laser die planeten stuk kan maken en het niet in de ruimte zweeft, maar onder de grond ligt.

Kon wel heel hard rennen, en door die gigantische lange gang konden de bewakers me ook niet pakken. En toen kwam er een obstakelkoers zoals een leiding voor afvalwater (denk aan een kleine dam waar ik dan parcours stylo overheen spring en ren), trappen, blokkades van Russische bewakers die me wouden grijpen (of liever neerschieten, maar alle kogels missen)... En toen kwam ik uit bij een heel groot warenhuis, het middenpunt van de bunker.

Dromen, y u no make sense?
Oud 30-03-2011, 08:24
Verwijderd
Ik droomde van olifant Babar die helemaal onder het bloed zat. Dat was omdat hij 's avonds alleen naar huis was gelopen, waarbij hij geen rekening had gehouden met berovers die op de daken zaten en vanaf het dak mensen overvielen, martelden, verkrachtten en beroofden. Daarom zat Babar onder het bloed, en hij lag op het dak van een of andere flat. Ik ging door die flat naar hem toe om hem te helpen, maar vlak voor ik bij het dak was, ging ik terug. Ik was bang dat er slechte mensen op het dak zouden zijn om me kwaad te doen. Toen ik weer terugliep en de straat op naar een andere flat, zaten er overal schimmen op de daken. Ik durfde niet meer te lopen en teleporteerde mezelf naar school. Van school liep ik naar het station over een lopende band waar allemaal mensen met bosbessenlimonade stonden. Iemand gooide dat over me heen en iemand anders gaf me te drinken. Niemand sprak een taal die ik verstond. En toen keek ik omhoog en op het dak van het station stond Babar.
Het was heel naar
Oud 31-03-2011, 11:55
Verwijderd
We hadden ineens 4 katten, nog een rooie en een dikke lapjeskat. Onze eigen katten waren ook ineens heel groot geworden. We moesten met één naar de dierenarts maar namen alle katten mee, we probeerden ze in de 2 vervoersmandjes die we hebben te proppen. De katten mauwden heel hard.
Plots waren de katten weg en was ik in een groot gebouw wat op een ziekenhuis leek. Er was veel chaos.

edit : oh ja, en dat mijn voortand over de lengte gespleten was. Ik zat er de hele tijd mee te spelen en wiebelen.

Laatst gewijzigd op 31-03-2011 om 12:03.
Oud 31-03-2011, 12:06
Verwijderd
Iets wat ik regelmatig droom: dat mijn tanden ineens héél ver uit elkaar staan. Het ziet er altijd verschrikkelijk uit en dan ben ik boos dat ik jaren voor niks heb gebeugeld en beter mijn nachtbeugel had moeten dragen.
Oud 31-03-2011, 12:22
Verwijderd
Ik was in een gebouw dat van buiten heel klein leek, het had maar 1 verdieping. Maar binnen bleek het gigantisch groot te zijn. We (= ik met mijn fiets en nog iemand die ik niet ken, maar in mijn droom wees ze mij de weg) moesten met een lift naar beneden. Op zo'n panel buiten de lift moest je aangeven naar welke verdieping we moesten, dat was -2b. Maar ik begreep niets van die toetsen, 1234 was 1 toets, dan had je nog een toest voor een aantal letters, onderaan stond een 0 met daarnaast een minnetje. Dus ik was al aan het klooien de juiste verdieping in te voeren. Eenmaal in de lift gingik achteraan staan met mijn fiets en toen kwam er ineens een schot naarbeneden die de lift in tweeën splitste. Ik werd op verdieping -d20 afgezet en daar stond ik helemaal verloren bij dat paneel te klooien. Na een tidje ruzie te hebben gemaakt met de toetsen, kwamen er allemaal mensen uit gangen en deuren naar de lift. Ze hadden allemaal pasjes en scanden die bij een soort poortje, vervolgens gingen ze op bankjes voor de lift zitten wachten tot ze in konden stappen (het waren echt veel mensen en er was maar 1 mini-liftje). Ik begreep absoluut niet wat ik moest doen, en mensen negeerden me ook (ze zaten te lezen of serieus met elkaar te praten). De lift kwam, ik sneakte naar binnen, maar werd er weer uitgetrokken door iemand. 'Jij bent nog niet aan de beurt!' De lift schoot er weer van door (dat tochtje naar verdieping -d20 had ook echt best lang geduurd en de lift ging hárd!). Ineens begon de lift te rommelen en stortte de schacht helemaal in; er ontstond een soort grot en in de verte zag ik een grote man lopen met een klein meisje aan zijn hand. Ik wist meteen dat het de duivel met zijn dochter was
Oud 02-04-2011, 19:37
Verwijderd
Mijn vader zei: 'Kind! Je doet te weinig. We gaan naar de IKEA in Tilburg, dan doe je nog eens wat.' Dus we gingen daarheen, maar we waren daar net of we zagen allemaal mensen rennen en toen was er dus een bomaanslag gepleegd. Mijn vader riep dat we weer weg moesten gaan, maar ik vond dat we daar mensen moesten helpen. We renden door de IKEA, maar ik raakte hem kwijt. Toen kwam er iets heel hectisch met heel veel huilende mensen en prognoses (komt er nog een bomaanslag, of komt-ie niet?) en ook heel veel verdwalingen, want het was daar heel raar. Het was er bruin en met heel veel tussendoorweggetjes en alles. En mijn vader bleef weg en er kwamen meer aanslagen en alles. Tussen al het geren door vond ik wel tijd om met iemand over lampenkappen en de betekenis van mijn naam te praten. Daarna werd ik wakker.
Oud 02-04-2011, 22:09
Verwijderd
Ik droomde dat ik met een groep van ongeveer 50 mensen die ik niet kende samenkwam op CS, en vervolgens Artis inliep, waar we de bewakers verlamden met een soort pulse riffles, waarmee we daarna de sloten van de kooien kapotschoten. We lieten alle dieren vrij, maar toen waren de bewakers al weer bijgekomen van de schok, en ze riepen lucht- en landtroepen in om ons gevangen te nemen. We verzetten ons, maar een voor een werden we uitgeschakeld. Uiteindelijk was ik als laatste over, en toen kwamen er meer dan twintig agenten op me afgerend die om me heen begonnen te cirkelen. Ik schakelde er vijftien uit, maar de laatste vijf kon ik maar niet raken. Na een uur lang schieten op de agenten werd ik moe, en ze kwamen steeds dichterbij. Een agent begon me te slaan met een knuppel, en toen hij me raakte om mijn hoofd zakte ik in elkaar, en werd ik wakker.
Oud 02-04-2011, 22:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb weer eens een droom onthouden!

Ik droomde dat ik een videogesprek aan het houden was met iemand. Maar er was iets raars aan de hand. Ik kreeg steeds andere beelden van die ander te zien. Eerst in het ene huis en daarna weer in het ander, verschillende kapsels en hij/zij veranderde zelfs van persoon! Maar dat had ik eerst helemaal niet door. Toen ik het doorkreeg kreeg ik een foto te zien van een hele dikke en vettige dij en toen werd ik wakker.

Een prima droom om te onthouden
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 00:08.
Oud 02-04-2011, 23:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
@Geel: Wtf echt en ik dacht dat mijn (internet)dromen raar waren!
Oud 06-04-2011, 13:06
Verwijderd
ik word de laatste tijd bijna elke dag wakker gebeld door m'n werk. Ik onthou dan bijna niks van mijn droom, omdat ik dan meteen scherp moet zijn over welke dagen ik kan werken en waar.

Ik heb alleen een beeld onthouden van mijn moeder in de huiskamer van de pr.h.straat, het was regenachtig en het voelde als vrijdag.
Oud 06-04-2011, 14:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik droomde laatst dat ik werknemer was bij een ongedefinieerd filiaal van McDonald's. Ik had een speciaal golfwagentje(!?) waarmee ik hamburgers bij de mensen thuis moest brengen, maar dat wagentje veranderde halverwege in een soort touringcar waarmee ik mensen door een soort CG-versie van Moskou moest leiden. En dat vond ik allemaal maar heel normaal.

__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 06-04-2011, 14:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb allemaal excel-dromen gehad. Al m'n resultaten kwamen steeds langsvliegen en er ging vanalles fout.. en overal rasters en zo
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-04-2011, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb allemaal excel-dromen gehad. Al m'n resultaten kwamen steeds langsvliegen en er ging vanalles fout.. en overal rasters en zo
Ai, dat is altijd irritant als je lang en vlak voor het slapen gaan aan iets gewerkt hebt idd.
Oud 07-04-2011, 07:23
Verwijderd
ik ging mn mail binnen, en toen wasa hij helemaal volgespamd met rare mails.
Oud 09-04-2011, 11:14
Verwijderd
Ik zat met Elmer in een bus. Achterin zaten wat mensen met heel veel spullen, toen ze eruit gingen stapte de buschauffeuse ook uit en hielp ze even. Toen ze weer terugliep naar de voorkant begon de bus ineens te rijden, en best hard ook. Ze rende nog een stukje mee terwijl ze op het raam klopte maar ze was niet snel genoeg. Er zat trouwens een deur aan de bestuurderskant van deze bus.
Elmer zat pal naast de chauffeursstoel dus ik krijste dat hij aan de handrem moest trekken. Hij reageerde niet en bleef stoïcijns voor zich uit staren. Ik trok aan iets waarvan ik dacht dat het de handrem was maar er gebeurde niks. Ik sprong over Elmer heen achter het stuur en drukte één van de pedalen in, ik hoopte maar dat ik goed gokte want ik weet niet of rechts gas of rem was. De bus kwam tot stilstand. Ik begon te janken vanwege de spanning en opluchting maar voelde me wel een held. Ik was wat teleurgesteld in de reacties van medereizigers want er was maar één iemand die applaus gaf.
Later waren we bij rijswijk station, maar het zag er heel anders uit. We liepen langs het spoor (tussen r.wijk en delft) we zagen in een weiland kratten staan (wel 10 m lang) met roze balletspitzen in alle maten, maar ik kon alleen het getal 38 lezen. Ik zag wel dat er ook veel grotere en veel kleinere bij zaten. Ze stonden op van die marktkraampjes.
We kwamen uit bij een nieuwbouwwijk, waar een aantal huizen af waren maar het overal nog een zooi was met zandpaden enzo. Volgens mij had ik al eens over deze nieubbouwwijk gedroomd. De huizen waren erg lelijk, leverkleurig met op iedere baksteen het reliëf dat je krijgt van een spatel als je cement uitsmeert. We zagen daar een dikke man in grijs pak uit zijn auto stappen, hij riep iets maar ik verstond het niet.
Later kwamen bij een slootje. We zagen daar een jongen met een kano, maar die mochten we niet gebruiken van hem. Hij gaf ons een golfplaat wat moest dienen als een vlot. Ik ging erop liggen en werd helemaal nat, maar het ging nog best aardig. Ik ging als een gek met m'n armen roeien en we gingen nog best hard.
Ineens had ik door dat ik geen schoenen aan had en werd helemaal kriegel bij de gedachte dat ik op een vis zou staan met mijn blote voet of in het apensnot. Ik ging weer terug naar de kratten met balletspitzen, zodat ik die kon aantrekken. Ik zag ook ineens die schoentjes van de h&m en werd enthousiast want die zijn leuker dan spitzen. Plotseling stond er een vrouw achter het kraampje en ik zei 'oooh, het is gewoon markt hier, laat maar dan' en liep weg.
Oud 11-04-2011, 10:03
Verwijderd
Mijn linkerteennagel (grote) was eraf gevallen. Het deed erg veel pijn en ik liep moeilijk. Ik ging naar een soort oefenziekenhuis voor zusters om ernaar te laten kijken. Ik had het zelf al verbonden. Volgens één van de zusters daar had ik het prima verbonden en moest ik het zo houden.
Ik moest naar het werk, daar moest ik om half 3 zijn. Toen ik op de klok keek was het al 3 uur. Ik dacht, als ik gewoon nu ga doe ik net alsof ik dacht dat ik om half 4 moest beginnen. Ik ging snel naar een tramhalte, maar lopen ging dus heel moeilijk. Toen raakte mijn rechterarm ineens verlamd waardoor ik nog meer vertraging opliep.
Ik keek weer op een klok en het was al 15:40 uur.
Ik liep ergens waar het leek op voorburg en ging een random huis binnen. Daar lag een stokoude vrouw in een bed in de woonkamer. Ze sliep en reageerde niet op mijn geluiden.
Ik had geen idee wat ik daar nou precies deed, maar ik was heel bang om betrapt te worden. Ik had een smoes paraat voor als iemand zou vragen wat ik daar deed. Ik zou zeggen dat ik bij maison kelder had gewerkt en dat deze bejaarde vrouw een klant was.
Er kwam een iets jonger figuur binnen, ik denk de zoon van de vrouw. Ik was erg nerveus maar hij stelde geen enkele vraag en vond het vrij normaal dat ik daar was. Hij vroeg of ik zo weg wilde gaan omdat hij bezoek verwachtte.
Ik deed nog een poging om op m'n werk te komen maar er kwam geen tram.
Oud 11-04-2011, 12:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik was met mijn moeder in het washok en er kwam een TYFUSDIKKE spin naar beneden aan zo'n draadje en toen dacht ik nog 'wat nou als je wakker wordt met zo'n beest boven je gezicht bungelend' (volgens mij heb ik daarop mijn ogen opengedaan, of alleen in mijn droom).
Toen was ik met Katarina en ze had een filmpje gephotoshopt, zodat het leek of een vrachtwagen op de snelweg nu op de raisl van een trein reed en andersom. Die trein was heel goed uitgeknipt en geplakt, dus het leek vet echt toen ie als een slang door het verkeer bewoog.
Daarna ging ze me nog dingen uitleggen over spinnen. De duisent spinnen die daar allemaal kliekjesvorming hadden en allemaal aandacht wilde. En zodra ik niet meer keek, vielen ze elkaar aan, en als ik 1 kant op keek, was die groep braaf en moordden ze elkaar achter me uit. Ik snapte er werkelijk helemaal niet van, maar ik was allang blij dat ze niet over me heen liepen.
En toen moest ik een laatste vraag beantwoorden, maar ik weet de vraag niet meer en ook niet of ik het goed had. Ik weet wel dat Lieke van Lexmond er eventjes was.
En dat mijn brommer het deed /deceptie. Zelfs in mijn droom dacht ik 'hè, hij was toch stuk?' maar ik was keihard aan het cruisen en toen lag er ineens een bordspel op het fietspad en moest ik uitwijken naar de klinkerweg die ernaast zat. IRL zit dat weggetje er niet, want het was vlak bij mijn basisschool.
Dat bordspel was ontzettend groot en het was ook maar een klein stukje bord en een paar pionnen, waar de rest was, wist ik niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-04-2011, 15:06
Verwijderd
Wut! Ik droomde dat ik iemand iets uitlegde over spinnen. (Niet jou, trouwens, maar iemand met wie ik die dag echt nog over spinnen had gepraat.) We zaten in een soort lokaaltje en praatten over spinnen, terwijl ik haar iets uitlegde over de ziel van de mens in verhouding tot de wetenschap. Daarna kwam fizzle binnen, en ze zei dat ze trots op me was (waarom weet ik niet) en dat we daarom een boomhut gingen maken.
Oud 14-04-2011, 12:03
Verwijderd
Ik was op een soort middelbare school. Ik zag Loekie, hij vroeg op geïrriteerde toon of ik [voornaam] was, ik zei ja. Ik wilde hem oppakken omdat ik hem zo had gemist maar hij rende snel weg.
Toen hoorde ik verderop 2 mannen praten, ze wisten niet dat ik hen hoorde. Een man met baard zei dat hij een bom had geplaatst. Ik werd heel erg bang en zette het op het rennen. Ik kon fijn droom-rennen, dus ben elke stap die ik nam zweefde ik een stukje. Ik ging ook een tijdje als een kikker springend de straten door, dat was ook fijn ondanks dat ik bang was. Want onderweg (straten hierachter) waren allemaal enge gangster types.
Ik kwam bij een parkje waar allemaal te dikke meisjes een soort tennis aan het spelen waren, maar dan met 20 mensen op één veldje. Ze hadden blauwe shirts aan en witte rokjes. Ik liep door hun veld heen om weg te komen. De straatnaam van het parkje leek op die van een straatnaam verderop (herderinnestraat), maar hier stond Herttherinnenstraat.
Achter het speelveldje van de meisjes was een hek, ik ging het door en was nog steeds in de ren-modus, tot ik zag dat het planken lagen boven een brede sloot, met best brede groeven. Ik was bang met mijn voet vast te komen zitten dus ik deel heel voorzichtig en durfde niet meer te springen. Aan het einde was ook een hek, waar een bange vrouw stond. Zij had te maken met de enge baardman bommenplaatser. Ze wilde graag met me mee.
De planken waren ineens een wiebelige loopbrug geworden die op knappen stond.
Toen we weer terugwaren bij het speelveldje nam ik weer een sprintje met kikkersprongen. Ik ging weer terug naar de school, deze keer leek het op mijn oude middelbare. Ik ging naar aula met de afzichtelijke kleurtjes, maar daar hield een man me tegen omdat achter de deuren een besloten feestje werd gehouden. Ineens zag ik dat de man de baardman van de bom was en ik rende weer snel weg.

pratende kat, een straatnaam die heel anders was en droomrennen, jammer dat ik niet heb bedacht dat ik aan het dromen was, want dan had ik lucide kunnen dromen.
Oud 14-04-2011, 19:49
Verwijderd
had gister te lkaat nog mn onregelmatige werkwoorden voor engels geleerd, dus in mn droom kwamen ze terug

en de 2e was: mn hele afgelopen week kwan er in vor
Oud 14-04-2011, 20:38
Verwijderd
Er was oorlog en ik sprak vloeiend Litouws. De rest is een opeenstapeling van achtervolgingen, exotische diersoorten en banale gesprekken.
Oud 15-04-2011, 12:59
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Wat dromen er hier veel mensen over oorlog zeg.

Ik heb vannacht iets raars gedroomd over iemand die ik niet ken en nee, ik ga niet in details treden
En verder liep alles een beetje door elkaar heen.
Oud 15-04-2011, 18:06
Verwijderd
Ik ging hardlopen en ik dacht bij mezelf, zozo ik ben sportief bezig de laatste dagen.
Er was veel chaos en verkeer om me heen maar dat interesseerde me niet want ik was alleen met mezelf bezig.
Oud 16-04-2011, 20:58
Verwijderd
Ik ging met de trein naar een feest. Ik kwam aan op het station. Daar was het helemaal leeg. Er was alleen een afdak en daaronder lag Geel, dood&bloedend. Ik schrok me dood en moest huilen en zocht hulp, maar hij was toch al dood en het waaide en regende en het was heel naar. Toen dacht ik echt even dat Geel dood was.
Oud 17-04-2011, 10:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik liep met een jongen die ik kenden maar waar ik nu geen naam van weet, over de Huis te lande laan, maar bij de colijnlaan waren er ineens fonteinen in het middenstuk, een beetje zoals op het spui. En er was een meisje heen en weer doorheen aan het rijden op een gouden motor. En ik weet niet of ik haar wilde of door de fonteinen rijden, maar ik mocht toch wel achterop uiteindelijk. Ik vond het heel awesome, maar het was mijn ex, of die van de vrined die meeliep, ik weet het niet.
Er was ook iets met een boot en heel veel roltrappen met mannen ernaast die wel plastic leken, zo stil stonden ze. En toen had ik een heel goed gesprek met een van die mannen.
Daarna kreeg ik een pm met een hele slechte roman (2000), maar ik kwam niet verder dan de eerste paar zinnen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-04-2011, 12:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik ging met mijn laatste opleiding naar NYC en daar dan in een vaag hotel slapen. Daar wat gegeten en met iemand de stad door gelopen. Om één of andere reden zou ik de volgende avond bij een vrouw slapen, alleen werd die 's avonds vermoord, dus toen toch maar weer naar het hotel.

Ergens in mijn droom ook nog gedroomd dat ik een hamster was en met andere hamsters naar de overkant van de rivier moesten zwemmen. Dat kwam omdat het bed van die vermoorde vrouw opeens bovenaan een rots stond en toen ik naar beneden viel, was ik opeens die hamster.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 18-04-2011, 09:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een knappe ridder zoende me en toen stierf hij. Vervolgens vluchtte ik door een moeras en koningin Beatrix liep achter me.
Oud 18-04-2011, 12:06
Verwijderd
Ik ging naar een kapper om mijn haar bij te laten punten. Toen ik klaar was zag ik ineens een bordje waarop stond dat je krullen kon nemen, het was goedkoop maar ik weet niet meer hoeveel. De kapper zei nadrukkelijk dat het geen permanentje was, maar iets anders.
Hij ging met een soort ijzeren staaf langs mijn haar in binnen een fractie van een seconde had ik een volle bos pijpenkrullen.
Toen ging ik een pluk vooraan kammen en het was meteen weer stijl, maar dat werden automatisch weer krullen. Ik stond heel lang voor de spiegel ermee te spelen en was er erg blij mee.
Oud 20-04-2011, 21:36
Verwijderd
ik zat in het publiek van een of andere schaatvoorstelling, omdat mijn nichtje moest schaatsen.
maar zij kon niet goed schaatsen dus kwamen er allemaal rekbarebuizen om haar heen omdat alles mislukte als hoop dat het wel lukte fozo leek het. daarna toen de voorstelling afgelopen was zaten we met zijn tween buiten te praten en dat liep op ruzie uit.....

en toen werd ik wakker
en die andere vertel ik liever niet
Oud 29-04-2011, 04:35
Verwijderd
Ik weet alleen nog dat ik een grote hoeveelheid aspirines en slaappillen innam, maar dat ik niks merkte. En ik vond een roze sok terug die ik in het echte leven kwijt ben.
Oud 30-04-2011, 14:04
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ging naar een DK-meeting bij Pip en Schrödinger. Volkert was er ook. Het was in een beetje armoedig huis dat leek op mijn ouderlijk huis.

Pip vroeg: "Wat wil je drinken?"
Ik: "Doe maar iets fris..."
Pip: "Water?"
Ik: "Eh nee, heb je Dubbelfris?"
Pip: "Ja, maar je krijgt maar één glas, want dat is niet bedoeld voor visite."
Ik: "Ok. "

Ik zat samen met Volkert op de bank. Ik begon tegen hem te praten maar hij liep chagerijnig en verveeld weg. Toen ging Schrödinger bellen naar TopDrop om te vragen of ie ook nog kwam, en toen maakte TopDrop een inside joke waar iedereen om moest lachen, behalve ik, want ik snapte hem niet.
Oud 30-04-2011, 19:15
Verwijderd
er zit wel een kern van waarheid in want soms haal ik iets lekkers dat ik dan ergens verstop zodat ik het niet hoef te delen
maar meerdere dubbelfrisjes kunnen er wel vanaf hoor
Oud 01-05-2011, 11:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dubbelfris = A merk

OT: Evelien kwam langs vanuit Londen, en ze naam een dvd mee van een oude rockband.
Daarna ging ik mezelf in de douche (of bad?) verdrinken omdat D. me verlaten had. Toen dacht ik aan mjn wereldreis en de mensen die ik had ontmoet en belde ik iemand in Amerika en met hem aan de telefoon ging ik dood.
Gezellig
Oud 01-05-2011, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ging naar een DK-meeting bij Pip en Schrödinger. Volkert was er ook. Het was in een beetje armoedig huis dat leek op mijn ouderlijk huis.

Pip vroeg: "Wat wil je drinken?"
Ik: "Doe maar iets fris..."
Pip: "Water?"
Ik: "Eh nee, heb je Dubbelfris?"
Pip: "Ja, maar je krijgt maar één glas, want dat is niet bedoeld voor visite."
Ik: "Ok. "

Ik zat samen met Volkert op de bank. Ik begon tegen hem te praten maar hij liep chagerijnig en verveeld weg. Toen ging Schrödinger bellen naar TopDrop om te vragen of ie ook nog kwam, en toen maakte TopDrop een inside joke waar iedereen om moest lachen, behalve ik, want ik snapte hem niet.
wat een van eikelenstein was ik in jouw droom
Oud 01-05-2011, 18:30
Verwijderd
We waren in een soort huis, met een heleboel mensen die ik allemaal vaag van verschillende dingen ken, en we moesten daar wachten op het songfestival. Alleen één meisje, A., was de hele tijd boos en verdrietig. Daar werden we heel boos om, want ze had kapsones en kon toch wel eens aardig doen en weet ik wat. Later bleek dat ze pas twee dagen terug in Nederland was, want haar broertje was overleden en haar vader wilde hem persé in Kabul (waar ze vandaan kwam) begraven. Toen snapte ik dat ze zo deed, maar de anderen vonden dat onzin want je kan dan toch nog wel een beetje aardig doen. Uiteindelijk ging ik naar de wc (in de badkamer) en daar was mijn broertje aan het gamen. Hij zei dat ik niet in de badkamer mocht want hij was er al. Toen spatte hij me helemaal nat met water uit het fonteintje. Daar werd ik wakker van, maar ik had niet in mijn broek geplast of wat.
Oud 01-05-2011, 19:22
Verwijderd
Ik voelde iets in mijn mond en spuugde het uit. Het waren 2 kiezen, een voortand en nog een paarse kies van rubber. Ik raakte in de stress omdat ik naar mijn werk moest en vond dat ik me niet kon vertonen zonder mijn voortand.
Oud 02-05-2011, 10:05
Verwijderd
ik zat met een paar vriendinnen gevengen in een keuken van een kasteel met uitzicht op een vijver met goudvissen
Oud 02-05-2011, 11:26
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Ik was in frankijk in de zon, en toen las ik dat een auto afgebrand was, maar dat ik de auto zou moeten zitten. En toen kon ik mijn leven weer opnieuw beginnen, omdat iedereen dacht dat ik dood was.


Drie keer raden welk liedje ik te vaak gehoord heb
Oud 03-05-2011, 09:58
Verwijderd
Ik was in het huis van oma Mieke. Er zou een verbouwing plaats vinden. Ik ging snel weer weg. Toen ik terugkwam was oma weg en was er een zakenman binnen. Hij had alles in lelijke stijl gemaakt, 90's stijl. De badkamer had hij weggebroken en daar stonden allemaal grijs/zilveren chaise lounges en poefjes. Het was ook eng schoon.
Oud 04-05-2011, 04:32
Verwijderd
een nachtmerrie, waar ik zojuist van wakker werd. Ik ben er nog een beetje bang van

Sam was hier, met zijn vriendinnetje E. Ze waren in het huis van A. die er niet was. Ik gaf hem amper aandacht, ik vergat zelfs heel vaak dat hij er was.
in de belwinkel op de hoek bhsstr. zag ik 2 dagen achter elkaar de voordeur wijd openstaan. Ik dacht meteen al dat er iets niet pluis was daar.
De omgeving veranderde steeds van bdjp naar mijn eigen huis.
Ik ging een kijkje nemen in de belwinkel. Elmer stond achter me, hij had zijn blokjesoverhemd aan met het rode doekje dat hij droeg op het hollands feestje. Achter de toonbank zag ik een afgehakte arm liggen met hetzelfde overhemd als elmer droeg. Hij zei dat het een grap was van hem. Daarnaast lag het bebloede lijk van de belwinkeleigenaar.
Ik rende als een gek naar huis en belde 112. Dat ging erg moeizaam, ik hoorde steeds niks of geruis. Toen kreeg ik eindelijk een mevrouw aan de telefoon die zei '112 heeft u een ogenblikje'. Hysterisch gilde ik 'neeeeeeeeeeeee!!! jullie moeten NU komen!!' De dame aan de andere kant zei dat ik het misschien zwaar had maar dat zij gewoon haar werk deed en normaal te woord gestaan wilde worden. Terwijl ik uit het raam keek zag ik al veel politie de straat inkomen. Toen ik naar buiten liep (nu was het weer bdjp) zag ik de auto van chantal staan met 3 apen erin. Ze kwam net naar buiten en deed er heel nochi over. Ik had de vrouw van 112 nog steeds aan de telefoon en zei huilend dat het me speet wat voor toon ik had aangeslagen tegen haar en dat de politie er was.
Thuis op de analoge klok was het 5 uur. Ik vroeg aan elmer of het dag of nacht was, hij lachte zoals hij lacht als hij het grappig vindt als ik iets niet weet. Hij zei in de middag. Ik dacht meteen verdomme, sam moest ik om 5 uur wegbrengen naar M. en ik zou nog vragen aan hem of Sam door de hele toestand langer mocht blijven, maar dat was ik vergeten. Ik bedacht ook dat ik sam die hele dag nog niet had gezien, en dat hij veel te jong was om een hele dag voor zichzelf te zorgen.
Ik keek op mijn telefoon en daar stond 15.01 uur. Ik was blij want dan kon ik nog wat regelen.
Ik probeerde sam te bellen en kreeg verbinding, maar hij hoorde mij niet. Ik hoorde dat hij al bij M. was en zei dat hij mij ging proberen te bellen. Had erg veel schuldgevoel.
Oud 04-05-2011, 09:26
Verwijderd
dat ik een BB torch kreeg
Oud 09-05-2011, 13:46
Verwijderd
Ik was in het bdjp. Oma M. was er ook, verder was niemand thuis. Oma lag in een soort ziekenhuisbed in de woonkamer. Alles zag er heel anders uit met onbekende meubels en blauwe vloerbedekking. Ik sloeg haar geloof ik dood met een kussen, ik weet niet precies hoe het ging maar ineens was zo dood en het kwam door mij.
Ik liep snel naar buiten. Daar stonden 2 mannen die door het raam naar binnenkeken en oma in een hele gekke houding zagen liggen. Ze zeiden er iets over en ik schaamde me dood. Toen zag ik ineens mijn ouders aankomen. Ik rende naar binnen en naar boven, naar de groene kamer.
Ik hoorde ze praten, ze waren over een klant van de zaak aan het roddelen. Mijn moeder was nogal geirriteerd geloof ik.
Ineens zag ik oma liggen in de kamer waar ik was, ze lag te slapen.
Ik probeerde om snel het huis uit te komen, maar eenmaal buiten had ik weer eens geen kracht om snel te lopen. In het parkje was een vrouw met een kinderwagen die tegen mij begon te praten. Een man ging zich er ook nog mee bemoeien. Ik wilde alleen maar van ze wegkomen maar omdat ik nauwelijks kracht had ging het voor geen meter.
Oud 09-05-2011, 13:47
Verwijderd
Ik ging met konijn Daan naar de dierenarts voor prikjes. De dierenarts vertelde dat ze zelf ook eigenlijk een konijn was. Ik vroeg hoe oud ze dan was, en ze bleek zeven te zijn. Dus ik vroeg hoe ze dat dan had gedaan met diergeneeskunde, en ze legde uit dat er een speciaal driejarig traject was voor konijnen die graag dierenarts wilden worden. Daarop veranderde ze Daan in een mens om haar te kunnen vragen of ze dierenarts wilde worden. De mens Daan leek een jaar of dertig, mollig met sluik blond haar. Daan begreep de vraag niet goed, zei niets en wiebelde alleen met haar neus. De dierenarts legde uit dat de meeste konijnen ook niet intelligent genoeg waren om dierenarts te worden, daarom was het zo belangrijk dat je het wel deed als je het kon, als konijn. Daarna stond Daan opeens op en rende heel hard weg. Ze ging een trap op en ik ging achter haar aan. We kwamen op een zolder. Daar stonden allemaal dingen, maar ik herinner me niet wat voor dingen want toen werd ik wakker
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Little Phoebe
500 28-10-2013 17:07
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 26-02-2011 14:10
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 15-01-2010 14:41
De Kantine Wat heb jij vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 17-08-2008 09:54
De Kantine Wat heb je vannacht gedroomd?
Verwijderd
2 11-08-2007 10:20
Verhalen & Gedichten Zondag, Je Vertrek [Part 1[?]]
moenbase
5 30-06-2002 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.