Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2008, 11:02
Verwijderd
Een schilderij(tje) waar ik nog aan bezig ben:




Wat details.







Meer volgt.

P.S: Ik hoop niet dat mensen dit aanstootgevend vinden, zo wel excuses!

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 11:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2008, 11:49
Verwijderd
Vind het niet aanstootgevend hoor!
Verder vind ik het mooi dat er niet te veel aandachtspunten in het schilderij zijn. De helderheid spreekt me aan!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 13:06
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Ik vind het echt niet eerlijk wat voor mooie dingen jij kan maken. Ben best wel boel jaloers zeg!
Oftewel: supermooi!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:45
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hele fijne sfeer. <3
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 22:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Onwijs mooi! Volgens mij schuilt er achter elk schilderij van jou een verhaal.. Wil je m posten alsie af is?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:00
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Je kleurgebruik vind ik mooi hier, met zoveel om naar te kijken kunnen jou schilderijen weinig verschillende kleuren best hebben.
Het bovenste deel doet mij denken aan hersenen, en door je techniek lijkt het wel een soort psychedelisch hippiekunstwerkje. De boomstam (?) is me een beetje te kitch, met die lichtpuntjes. Het meisje vind ik echt het mooist geschilderd.

Zoals het er nu uitziet zijn de onder- en bovenkant van het schilderij nog niet één geheel. Het lijkt wel of dat meisje in een soort onderwereld is.

Oja, en: is dit een zelfportret?
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 00:10
Verwijderd
Even een via via mededeling - ik liet mijn moeder jouw werk zien (omdat een bepaald schilderij van een een of andere kerel erg mooi vond en ik het heel erg vond lijken op wat jij deed), en ze vond het echt heel erg mooi. Ik dacht, complimenten zijn er om door te geven, dus bij deze
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 14:35
Verwijderd
Bedankt, (moeder van) Freyja, . Nu ben ik trouwens wel benieuwd wie die kerel is..
En Flijn, het is inderdaad een zelfportret.



En dit is hoe het er nu uitziet. Over anderhalve week moet ie af zijn, dus erg lang zal het niet meer duren voordat ik het eindresultaat ga posten. Ik heb het schilderij wat smaller gemaakt, want dat vond ik mooier uitkomen. (Op de foto is het schilderij trouwens ietsje donkerder dan in het echt.)

Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 17:05
Verwijderd
Hoe groot is ie eigenlijk ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 17:41
Verwijderd
Best klein, ongeveer 60 x 38 cm.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 19:12
Verwijderd
ehm welke verf gebruik je? Hoe doe je het? ik ben nu bezig met een schilderij en damn, jij ruled
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 21:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wtf, Rasmusje, menig schilder kan wat leren van jou. Je zou niet denken dat dat doek zo klein is als je dit zo ziet. Die kleuren zijn allemaal een beetje in een tint, maar dat verveeld niet. Ik vind 'm echt gaaf worden! Ik ben nu zelf met een heel klein doekje bezig (20x20) maar als ik jou werk zie, mag ik me wel schamen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 07:06
Verwijderd
Citaat:
ehm welke verf gebruik je? Hoe doe je het? ik ben nu bezig met een schilderij en damn, jij ruled
Dankje.
Ik heb tot nu toe altijd met acrylverf geschilderd, zo ook bij dit schilderij. En wat de techniek betreft, meestal probeer ik bij het schilderen zo min mogelijk verf te gebruiken, wat je hier bijv. goed kunt zien bij de 'wolken'(rechts) en de schaduwen op de olifant. Droge kwast-techniek heet dat geloof ik? En verder is het voor het gedetailleerde werk denk ik gewoon een kwestie van geduld, een vaste hand en goeie penselen. Voor de echt kleine dingen zoals omlijningen vind ik oude penselen, waar nog maar een paar haartjes aan zitten, het fijnst.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 14:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
@ Rasmusje: Zit je inmiddels al op een kunstacademie? Zo ja, bevalt het een beetje?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:21
Verwijderd
Citaat:
@ Rasmusje: Zit je inmiddels al op een kunstacademie? Zo ja, bevalt het een beetje?
Ja, ik studeer nu autonome beeldende kunst, aan de Willem de Kooning Academie. Vind het opzich wel leuk, maar ik sta ook weer niet te springen. Het is erg wennen en ik voel me er niet echt thuis, al denk ik dat dat meer aan mij ligt dan aan de opleiding. Maar ik hoop dat het nog komt.

Ik heb even doorgewerkt vandaag, want ik heb toch geen rust voordat het af is. Hij is nu dus in principe af, tenzij ik of iemand anders nog iets ontdekt dat echt veranderd moet worden.





(De hand van) dat meisje rechts ziet er raar uit, maar dat heb ik al een beetje geprobeerd te veranderen.



Zo.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 17:02
Verwijderd
Die olifant is echt briljant, zo gedetailleerd, heel knap.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 17:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Volgens mij ben ik één van de weinigen, misschien wel de enige, maar jouw stijl pakt mij niet. Props voor de moeite die je in deze afbeelding hebt gestopt, maar de afbeelding zelf vind ik (op de olifant en het poppetje in de boom toen ie nog kaal was na) helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 17:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Volgens mij ben ik één van de weinigen, misschien wel de enige, maar jouw stijl pakt mij niet. Props voor de moeite die je in deze afbeelding hebt gestopt, maar de afbeelding zelf vind ik (op de olifant en het poppetje in de boom toen ie nog kaal was na) helemaal niks.
Mij doet het ook niks, en wel meer mensen met ons. Maar dat post je minder gauw dan een compliment of beargumenteerde kritiek.
Ik vind het wel ontzettend knap.

Nu we het er toch over hebben, maak je ook andere dingen of is het altijd deze stijl?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2008, 21:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mij pakt het wel, sterker nog, mij grijpt het.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 22:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja, ik studeer nu autonome beeldende kunst, aan de Willem de Kooning Academie. Vind het opzich wel leuk, maar ik sta ook weer niet te springen. Het is erg wennen en ik voel me er niet echt thuis, al denk ik dat dat meer aan mij ligt dan aan de opleiding. Maar ik hoop dat het nog komt.
Wat interessant. Ik volg de zelfde opleiding, alleen dan in Utrecht. Het is natuurlijk wel zo dat het eerste jaar nog vrij basis is. Hoe verder je komt, hoe meer vrijheid je krijgt, waardoor de opleiding steeds leuker wordt.

Is dit schilderij een schoolopdracht of maak je het in opdracht voor iemand?

Citaat:
Volgens mij ben ik één van de weinigen, misschien wel de enige, maar jouw stijl pakt mij niet. Props voor de moeite die je in deze afbeelding hebt gestopt, maar de afbeelding zelf vind ik (op de olifant en het poppetje in de boom toen ie nog kaal was na) helemaal niks.
vast niet. Ik vind eigenlijk alleen de bovenkant van het schilderij interessant. Het gedeelte boven de boom dus. Waarschijnlijk omdat die vlekken/bladeren op een andere manier geschilderd zijn dan de lucht. Juist door zo'n contrast krijg je een interessant beeld. Wat minder zuinig met verf omgaan lijkt mij niet eens zo'n slecht idee. Maar ik neem aan dat Rasmusje die leuke technieken nog allemaal op school krijgt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 08:19
Verwijderd
Ik vind 'm wel heel tof geworden, ik hou van afbeeldingen waarin overal verhalen verstopt zitten. Wat dat betreft is deze wel vrij 'simpel', maar deze heeft dan weer een gave boom.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 10:16
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Ten eerste Rasmusje: Het is echt schitterend geworden!!!! Echt super!
Dat voorop te hebben gesteld mijn inieminie kleine kritiekpuntjes:
- de lichtval op het heupbeen geeft me een klein beetje het idee dat het been gevouwen is (beetje als een lappenpop)
- ik vind het jammer dat de figuren een contourlijn hebben, dat zwakt je plasticiteit een beetje af terwijl je daar ontzettend goed in bent in het figuur zelf!

Maar het geheel is heel fasinerend en magisch. Ik had niet anders van je verwacht ook
Mocht je willen oefenen in het zonder contourlijntekenen (heb ik ook moeite mee hoor) probeer eens een spierwitte bal in een spierwitte achtergrond te tekenen.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Wat interessant. Ik volg de zelfde opleiding, alleen dan in Utrecht. Het is natuurlijk wel zo dat het eerste jaar nog vrij basis is. Hoe verder je komt, hoe meer vrijheid je krijgt, waardoor de opleiding steeds leuker wordt.

Is dit schilderij een schoolopdracht of maak je het in opdracht voor iemand?


vast niet. Ik vind eigenlijk alleen de bovenkant van het schilderij interessant. Het gedeelte boven de boom dus. Waarschijnlijk omdat die vlekken/bladeren op een andere manier geschilderd zijn dan de lucht. Juist door zo'n contrast krijg je een interessant beeld. Wat minder zuinig met verf omgaan lijkt mij niet eens zo'n slecht idee. Maar ik neem aan dat Rasmusje die leuke technieken nog allemaal op school krijgt.
heeh yoo hoeveelste jaars ben je?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 20:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
heeh yoo hoeveelste jaars ben je?
3e
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
3e
ahahaha ik ook maar dan docentenopleiding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2008, 06:12
Verwijderd
@ Sketch: Ik doe ook andere dingen, maar dit is toch wel wat ik het meeste doe, hoewel ik normaal met meer kleuren werk – en dat ook leuker vind, maar ja, hier werkte een paar kleuren goed. Die andere dingen die ik doe zijn nu nog meer experimenten dan echte stijlen, maar ik wil het graag verder uit gaan breiden.

Wat voorbeelden:













@ Vice: Het is een schoolopdracht, maar die opdracht was heel breed: ‘maak iets wat niet bestaat.’ Bij het geven van de opdracht werd ook al gezegd dat als je een idee had je het gewoon voor die opdracht moest gebruiken, dus dat heb ik ook gedaan. Mooi excuus om er tijd voor vrij te maken. Leuk dat je dezelfde opleiding doet trouwens.

@ Azaelia: Over dat heupbeen heb je wel gelijk, ik ga het proberen te veranderen. En wat de contourlijnen betreft heb je ook gelijk! Bij grotere figuren lukt het me wel zonder (zichtbare) contourlijnen, maar bij zulke kleine figuren heb ik er inderdaad wel moeite mee. Dat wordt een aandachtpunt voor een volgend schilderij, want om al die contouren weer weg te gaan werken is me voor nu een beetje te veel werk. Bedankt!

Veel reacties zeg.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 22:03
Verwijderd
Een tulband van ingewanden? Dat was het eerste dat ik dacht. ;x Dat ben ik dan weer.

Ik vind dit wel gaaf! Ik moet hier altijd bij nadenken, bij jouw werk - maar dat is goed. Ik hou van werk met veel details, zodat je bezig blijft met kijken. Blijven schilderen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap niet hoe mensen mooi kunnen schilderen met acrylverf. ik kan het alleen met olieverf, waardoor mijn productietempo 0.1 is. Maar ik vind dat je erg mooi schildert! Al vind ik dat je patronen en dieren mooier doet dan mensen. Ik heb het idee dat je steeds het zelfde mens schildert.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat het grootste punt bij dat meisje rechts niet eens de hand is, maar de arm zelf. Er zit gewoon helemaal geen enkele contour van een elleboog in en al met al maakt dat de arm sowieso raar. Het is net een stokje. Maar verder vind ik het wel bijzonder, hoewel ik anderen van je heb gezien die ik mooier vind.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 21:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Die van Killers Never Hurt Feelings vind ik gaaf, heel strak! HEb je daar een groter plaatje van?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 11:02
Verwijderd
@ Ieke, volgens mij heb je gelijk. Ik ga het zo proberen te veranderen. Dankje voor de tip!
@ Fizzle: ik weet niet of je het alleen over dit schilderij hebt of ook over mijn andere werk, maar in dit schilderij is het ook steeds dezelfde persoon, namelijk ikzelf. Bedankt trouwens.

En hier is een grotere foto.

Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 20:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@ Ieke, volgens mij heb je gelijk. Ik ga het zo proberen te veranderen. Dankje voor de tip!
@ Fizzle: ik weet niet of je het alleen over dit schilderij hebt of ook over mijn andere werk, maar in dit schilderij is het ook steeds dezelfde persoon, namelijk ikzelf. Bedankt trouwens.

En hier is een grotere foto.

[afbeelding]
Ja, over al je schilderijen. Maar ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft, dat je toch terugvalt op dezelfde vorm van gezicht en haar en kleuren enzo.

Gaaf echt, die killersding.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 07:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
(De hand van) dat meisje rechts ziet er raar uit, maar dat heb ik al een beetje geprobeerd te veranderen.
hmm, ik had inderdaad de pink gewoon weggelaten.

verder geniaal en ben stikjaloers om je anatomie skillz
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 15:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Wat interessant. Ik volg de zelfde opleiding, alleen dan in Utrecht. Het is natuurlijk wel zo dat het eerste jaar nog vrij basis is. Hoe verder je komt, hoe meer vrijheid je krijgt, waardoor de opleiding steeds leuker wordt.
Het is waar dat je elk jaar meer vrijheid krijgt, maar elke kunstacademie is compleet anders qua aanpak en visie. Ik denk dus niet dat je de opleiding in Utrecht kunt vergelijken met die van de Willem de Kooning.

Mijn vraag aan jouw Rasmusje is hoe ze met jouw stijl omgaan. Jij hebt namelijk voor een beginnend kunstenaresje al een heel eigen stijl. Meestal willen ze je op zo'n opleiding kneden, soms compleet afleren wat je al goed kan, zodat je daar van loskomt en nieuwe wegen inslaat. Dit meestal omdat je dan groei doormaakt, wat heel belangrijk is op een academie. Ik vraag me dus af hoe ze er op reageren, positief/negatief, willen ze je veranderen?

Neemt niet weg dat ik je werk fascinerend vind.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:54
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Volgens mij ben ik één van de weinigen, misschien wel de enige, maar jouw stijl pakt mij niet. Props voor de moeite die je in deze afbeelding hebt gestopt, maar de afbeelding zelf vind ik (op de olifant en het poppetje in de boom toen ie nog kaal was na) helemaal niks.

hier nog zo een. 'knap' dat je zoveel in zo'n korte tijd produceert, maar je blijft heel erg hangen in die rare anatomiestijl, die aan alle kanten rammelt. en dat terwijl de olifant anatomisch gezien een stuk correcter is. ik vind niet dat anatomisch correct en incorrect lekker combineren bij de werstukken. ik vind over het algemeen het merendeel van je werk ook nogal richting kitsch en blijven hangen in middelbare schoolopdrachten. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. ik denk echter dat als je je zou verdiepen in het menselijk lichaam, je werk zou maken dat qua niveau een stuk hoger staat. want met deze stijl kun je moeilijke verhalen verzinnen tot je een ons weegt, het blijft 'goedkoop' ogen. en dit alles klinkt vast te kritisch, maar het is tenslotte maar een mening.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 08:54
Verwijderd
mee eens met hierboven, maar je bent 17 jaar en lekker bezig en daar is gewoon geen kritiek op te leveren, ik ben van mening dat als je al zo' n niveau bezit dat je de rest ook nog wel zal gaan beheersen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2008, 19:01
Verwijderd
Wat ik trouwens nog wilde zeggen is dat ik de tweede versie van het schilderij (met de twee witvlakken er nog in) een stuk interessanter vind dan de huidige versie. Vind het lastig te zeggen waarom, maar ik heb de gevoel dat het komt door het contrast in de tweede versie. Er komt een soort van kijkrichting via de witte vlakken richting de horizon. Terwijl bij de huidige versie er meer een soort van kijkdoos idee naar voren komt voor mijn gevoel. Een aantal vlakken voor elkaar. Als ik het zo duidelijk verwoord..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:03
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik vind de tweede versie die je poste ook beter dan die uiteindelijke. Ik had wat geschreven over waarom ik denk dat dat zo is, maar ik weet het eigk niet, maar ik zal mn gebazel toch maar laten staan.


Het schilderij lijkt een beetje een collage. Alsof je plaatjes getekend hebt, die uitgeknipt hebt en op een groter plaatje geplakt hebt. Misschien komt dat ook door die contouren waar een andere forummer het eerder over had. Daardoor lijkt alles minder een eenheid, en toen er nog twee witte vlakken waren vond ik het for some reason meer één schilderij. Zonder de chirurg, de vrouw, de olifant en het meisje is het gewoon één schilderij, maar die figuren eronder lijken er opgeplakt. Het zou ook kunnen dat het wit van de witte vlakken matcht met het wit uit het loof van de boom, en het daardoor meer een eenheid is. Of dat door de witte vlakken niet alleen de achtergrond heel abstract is, en op de voorgrond realistischere beelden, maar op de voorgrond ook abstracte beelden, waardoor het weer meer een eenheid is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de tweede versie die je poste ook beter dan die uiteindelijke. Ik had wat geschreven over waarom ik denk dat dat zo is, maar ik weet het eigk niet, maar ik zal mn gebazel toch maar laten staan.


Het schilderij lijkt een beetje een collage. Alsof je plaatjes getekend hebt, die uitgeknipt hebt en op een groter plaatje geplakt hebt. Misschien komt dat ook door die contouren waar een andere forummer het eerder over had. Daardoor lijkt alles minder een eenheid, en toen er nog twee witte vlakken waren vond ik het for some reason meer één schilderij. Zonder de chirurg, de vrouw, de olifant en het meisje is het gewoon één schilderij, maar die figuren eronder lijken er opgeplakt. Het zou ook kunnen dat het wit van de witte vlakken matcht met het wit uit het loof van de boom, en het daardoor meer een eenheid is. Of dat door de witte vlakken niet alleen de achtergrond heel abstract is, en op de voorgrond realistischere beelden, maar op de voorgrond ook abstracte beelden, waardoor het weer meer een eenheid is.

Zoals jij het beschrijft, is precies wat ik bedoel! Het lijkt of de onderste figuren er opgeplakt zijn. En ik denk ook dat het onder andere komt door wat jij zegt, de abstracte achtergrond en de meer 'realistische' voorgrond komen niet echt samen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 21:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is inderdaad wat er een beetje wringt!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 22:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Hoe doe je dat eigenlijk met die witte vlakken? Op de kunstacademie bouwde ik altijd mijn schilderijen op en had ik nooit witte vlakken, wat dan precies de contour is van het gene wat erin komt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 19:08
Verwijderd
Daar ben ik weer! De reacties zal ik een andere keer beantwoorden want daar heb ik nu even geen zin in, maar ik zal wel alvast een nieuw schilderijtje posten.



Luka van Omnia,
acrylverf, 24 x 18 cm

In het echt is ie mooier, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:03
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Daar ben ik weer! De reacties zal ik een andere keer beantwoorden want daar heb ik nu even geen zin in, maar ik zal wel alvast een nieuw schilderijtje posten.

[afbeelding]


Luka van Omnia,
acrylverf, 24 x 18 cm

In het echt is ie mooier, maar toch.
Ik vind hem best mooi, maar de hand om de blaaspijp (dat is het toch?) klopt niet helemaal, volgens mij moeten de vingers langer of dunner zijn.
Verder vind ik hem erg goed gelukt.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:12
Verwijderd
woow rasmusje je bent goed

Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 11:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hij is gaaf!
Alleen die vingertje op die pijp kloppen niet echt idd.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 22:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
handen zijn ook best k.u.t.
vind hem wat statisch, als je me begrijpt, leuk voor de coffeeshop

hoe vaker ik naar die 'boom' kijk hoe mooier ik hem vind.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 10:41
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Hoi.

Ik denk dat een cursus modeltekenen (hopen dat ie snel komt in je opleiding) een beetje help je mensschema's iets soepeler en beweeglijker te maken. Verder is je sfeeruitbeelding en kleurkeuze echt heel goed.

Ik vind dat je een erg 'toneel' achtige manier van schilderen hebt, met coulissen en ingeplakte plaatjes, zeg maar een collage-feel. Ik zou het ook kunnen vergelijken met een kijkdoos. Dit is geen kritiek, het kan ook goed zijn. Maar het is belangrijk dat je er bewust van bent.

De samenhang tussen de beelden ontbreekt een beetje. Dit geeft een gevoel van afstand en dromerigheid (koffieshop).

Je hebt wel duidelijk een handenprobleem, lijkt me een goede om op te oefenen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 15:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je hebt wel duidelijk een handenprobleem, lijkt me een goede om op te oefenen.
pak een A3, teken 15 verschillende handen, 10 ogen, 10 neuzen etc.
vind je het niet goed genoeg doe het nogmaals.

aldus mijn ex-tekendocent
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 00:27
Verwijderd
propz, erg mooie tekeningen gave stijl ook!. Doe je ook portretten??
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 22:56
Verwijderd
Nja, opzich kloppen de vingers wel; ze staan alleen 'naar voren' toe en lijken daardoor nogal kort. Maar de schaduwen op de vingers zijn te zwak waardoor ze niet echt uit het beeld springen.

De rug van de hand klopt dan idd weer niet. Kleurgebruik is trouwens wel prima in orde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Oehoe topic
Verwijderd
177 26-04-2012 19:50
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #144
Verwijderd
500 14-04-2009 22:38
De Kantine OMGWTFBBQ-topic! #6
Verwijderd
500 15-01-2009 21:37
Vrije tijd Het grote Tour de France topic (deel 2)
0oFZo0
107 30-07-2005 19:30
Vrije tijd Het grote Tour de France topic #2
Mavie©2004
2 22-07-2005 10:52
Vrije tijd Het Algemene Tour de France topic
BarbapapaX
500 25-07-2004 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.