Oud 16-11-2016, 00:37
Jan1992
Jan1992 is offline
Hallo mensen,

Ik zit met een lastige situatie. Mijn konijn van 7 jaar~ heeft een grote wond (paar cm) aan de zijkant van zijn achterpoot. Er zit gewoon een gat in, je kan zijn bot zien zitten at er ook al niet best (zwart) meer uit ziet... Erg naar om te zien, hij kan amper meer lopen.

Nu is mijn vraag, wat moet ik hier mee aan? Ik zit krap bij kas en kan het me simpelweg niet veroorloven veel geld uit te geven aan een huisdier... maar dit voelt wel dubbel. Mijn konijn is leuk beest en heeft een prima leven gehad dusver, maar het ziet er dus nu niet al te zonnig uit. Hij eet en drinkt nog wel goed.

Heeft iemand enig idee wat de dierenarts hier van zou zeggen? De wond ziet er echt slecht uit dus ik denk dat zijn poot geamputeerd zou moeten worden, heeft iemand enig idee wat de kosten zouden zijn van zo'n operatie? Een ruige schatting?

Verder vind ik het lastig dat ik geen idee heb hoeveel pijn mijn konijn leidt, als ik hem aai lijkt hij nog best te genieten en oogt hij 'tevreden' en hij lijkt rustig over het algemeen.

Dus mensen, adviezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2016, 00:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Konijnen zijn prooidieren en laten niet snel zien dat ze pijn hebben of ziek zijn. Doen ze dat wel, dan is het al vrij snel einde verhaal.

Ik zou je toch adviseren om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan en de zaak met hem/haar te bespreken. Qua operatie moet je denk ik op minimaal 200 euro rekenen, maar ook dat kun je beter met je eigen dierenarts overleggen. Of je het eraan wilt besteden, ligt eraan of je het waard vindt. Wees daarover eerlijk tegenover jezelf en de dierenarts.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.