Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 11:32
Ninnoc
Ninnoc is offline
bedrijven produceren tegenwoordig geen producten meer maar illusies. Bedrijven zoals philips hebben nog het oude model dan ze producten maken maar nike heeft alleen nog vormgevers en illusiemakers en delegeert al het werk naar fabriekjes in indonesia.

wat bedoel ik met illusies, laten we onze malboro man ff nemen, de illusie is dat als jij een pakje malboro ziet je er meteen een associatie bij krijgt van wilde natuur en ongeschoren sexy(vind ik niet maar ok) kerels. Niet perse een beeld maar een gevoel.
Of als je fanta koopt je denkt aan vrolijke mensen in een bus in de zomer, jij zou ook zon persoon willen zijn. Fanta past dan in jou image.

Er worden gigantische bedragen in reclame gepompt en het werkt, koop jij coca cola of toch het huismerk. nou dan. iedereen staat onder invloed van de illusie .
Ben je dit bewust?? of vind je eigenlijk dat ik uit mijn nek lul? Bij wel product heb je dit heyt sterkst denk je ?? ENZ
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 11:38
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
of vind je eigenlijk dat ik uit mijn nek lul?
Een beetje ja. Coca Cola is gewoon veel lekker dan huismerk (alsof je dat niet proeft) en Fanta zou ik echt niet kopen omdat ik het associeer met gezelligheid.

Persoonlijk denk ik dat ik nog redelijk m'n eigen smaak volg.

echt origineel ben je niet meer
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:43
Yamyam
Yamyam is offline
Je hebt wel gelijk vind ik, maar ik heb er niet zo'n last van; want ik zap meteen weg als ik reclame zie, en zo. Ik merk wel dat ik nog mijn best moet doen om me niet te laten beïnvloeden, maar dat lukt al heel aardig.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
beuk schreef:


echt origineel ben je niet meer
inderdaad, voor inspiratie ff oude paginas bekeken ssttt niet zeggen he.
bovendien alsof de ´wat is je laatste aanwinst´ en ´wat heb je aan´ topics origineel zijn, persoonlijk wordt ik werkelijk geschift van ze (dat was ik als persoon en niet als fb natuurlijk)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bij Marlboro denk ik eerder aan goedkope 14/15 jarige breezer sletjes.. niet aan cowboys

Kijk, de meeste mensen hebben 1 merk sigaretten dat ze kopen. Dat is heel anders dan kleding of chips (dat heb je meestal niet allemaal van 1 merk).

Proef je het verschil in sigaretten? Ik zou het niet weten.. er zal wel verschil in aroma/scherpheid zitten maar een wezelijk veschil zit er tich niet in lijkt me. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk (davidoff sigaretten zien er mooi uit door de witte filter ipv bruin), het pakje, en de reclames natuurlijk.
Liberté Toujours of toch maar Welcome to Marlboro Country? Natuurlijk wordt je keuze ook beinvloed door vrienden/kennissen, maar vooral door het imago wat bij de sigaretten hoort.


Ok, ik houd het ff bij sigaretten, omdat je daar meestal maar 1 merk van koopt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:01
Verwijderd
Ik koop eigenlijk nooit producten als fanta ofzo, alleen omdat die reclame een leuk gevoel geeft.. ik koop gewoon wat ik het lekkerste merk vind, en vaak zijn dat gewoon huismerken (vooral van de aldi), waar dus nooit reclame voor gemaakt wordt..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:06
Verwijderd
Als het het houden bij sigaretten dan denk ik dat Marlboro het schoolvoorbeeld is van een reclamecampagne die tegenwoordig niet meer opgaat. De jeugd rookt massaal Marlboro, zoals rosi treffend zegt vooral 14-jarige BrEeZaHhsletjes. Het imago van ruige Marlboro Man is allang niet meer up-to-date.

De meeste mensen die Marlboro roken, roken het omdat hun vriendjes en vriendinnetjes het roken. Niet om jezelf als individu te onderscheiden, maar júist de veiligheid van het collectief op te zoeken...eigenlijk totaal het tegenovergestelde van het imago wat Marlboro wilde creeëren dus.

Een van de weinige sigarettenmerken die mijns inziens nog steeds een imago heeft van en gerookt wordt door individualisten, is Gauloises.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:15
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
[QUOTE]beuk schreef:
[B]Een beetje ja. Coca Cola is gewoon veel lekker dan huismerk (alsof je dat niet proeft) en Fanta zou ik echt niet kopen omdat ik het associeer met gezelligheid.

Persoonlijk denk ik dat ik nog redelijk m'n eigen smaak volg.

Je denkt dat je je eigen smaak volgt ja. Maar als er bv 3es cola in de coca cola blikjes zou zitten, en coca cola in 3es blikjes, weet ik zeker dat de meerderheid nog coca cola zou kopen, gewoon door de bekendheid, en dat beinvloed ook je smaak.

Nog een vb. : Ik ben er stellig van overtuigd dat als je voor een een of ander goedkoop luchtje (wat aardig goed ruikt, maar nu bijna niemand koopt), een stel commercials zou maken ( met een mooi model erbij, luchtje in een mooi flesje, luchtje duur maken) , dat er dan in een keer veel meer mensen die parfum willen hebben.
__________________
fout
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:28
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Je denkt dat je je eigen smaak volgt ja. Maar als er bv 3es cola in de coca cola blikjes zou zitten, en coca cola in 3es blikjes, weet ik zeker dat de meerderheid nog coca cola zou kopen, gewoon door de bekendheid, en dat beinvloed ook je smaak.
Dat is geen echt goed voorbeeld, want nu draai je de zaak om. Ik heb vrijwel elk nederlands merkkt cola in m'n leven weleens geproefd, en kom steevast tot de conclusie dat het toch minder smaakt dan coca cola. En bij een blinde test haal je het er ook zo uit..

Er zullen vast bepaalde dingen zijn die ik (al dan niet bewust) koop vanwege het imago, maar etenswaren behoren daar duidelijk niet toe.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:02
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
ik denk dat ik bij sommige producten best door reclame wordt beinvloed, als ik iets nieuws wil kopen dan zal ik denk ik toch het bekende merk kiezen omdat die bekend in de oren klinkt niet om het imago dr achter... en als dat bevalt dan zal ik het de volgende keer toch ook wel kopen omdat ik lui ben om wat anders te proberen... zo rook ik bijvoorbeeld idd marlboro, omdat dat een beetje is aangesmeerd door vrienden en het bevalt dus heb ik niet de behoefte om te veranderen om me als individu te onderscheiden ofzow...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:07
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
het maakt mij egt niet uit of ik nou coca cola of first choice cola drink... k proef t verschil niet... en tis gewoon goedkoper.. net als speculaasjes en andere dingetjes... en aldi spulletjes hebben zeker zijn kwaliteiten... (aldi vruchtensapjes zijn lekkeerrr) dus waarom naar de AH gaan om appelsientje van anderhalve euro halen als t oowk voor 50 cent kan..?!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:43
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Euhm ik let eigenlijk alleen op merken bij Cola . . . Pepsi of huismerken zijn gewoon ranzig. Net zoals lang niet alle koffie te drinken is . . . maar goed ben een zeikerd wat dat betreft. Verder let ik niet op merken en al helemaal niet omdat ik een merk met een bepaald gevoel link . . . maar ja dat ben ik.
Wat ik wel heb ( ja is heel fout ik weet et ) met fietsen, is dat ik wel alles van een merk wil hebben . . . gewoon materiaal freak . . . met andere woorden ik spoor niet
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:48
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Nou kan aan mij liggen maar ik proef toch echt wel verschil tussen sigaretten, Gauloises bv vind ik echt smerig. Zullen heus wel mensen zijn die bepaald merk kopen omdat de rest dat ook doet, of zo, maar lang niet iedereen, echte rokers ontwikkelen echt wel een soort smaakvermogen of zo voor sigaretten.. tenminste ik heb het wel. Heb ook vaak Marlboro (meestal Lucky Strike) omdat ik het lekker vind en niet omdat ik dan denk dat ik stoerder ben dan wanneer ik Chesterfield rook of weet ik veel.

Dus het is is heel persoonsgebonden, hoe sterk je je laat beinvloeden door omgeving en vrienden, zie andere topic

Ik proef trouwens sowieso wel vaak verschil tussen merken qua voedsel e.d., maar ja misschien is dat ook wel psychisch, weet niet.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:42
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Nou kan aan mij liggen maar ik proef toch echt wel verschil tussen sigaretten
Idd er is wel wezenlijk verschil, een paar vrienden van mij doen nu mee aan een onderzoek, krijgen ze 2 maanden gratis sigaretten + 45 euro voor.

Ze hebben dan een heleboel witte pakjes zonder merk waar dus de bestaande merken inzitten. Ze roken dus sigaretten van verschillende merken en moeten om de 2 dagen daarvan verslag doen.

Op een gegeven moment hadden ze een pakje met sigaretten die wel érg smerig waren!

Ik denk trouwens dat je in 1e instantie een merk sigaretten kiest die je vrienden roken en dat je later een merk kiest met sigaretten die jij vindt smaken.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:48
shanli
shanli is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik koop eigenlijk nooit producten als fanta ofzo, alleen omdat die reclame een leuk gevoel geeft.. ik koop gewoon wat ik het lekkerste merk vind, en vaak zijn dat gewoon huismerken (vooral van de aldi), waar dus nooit reclame voor gemaakt wordt..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:49
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
Over het algemeen vind ik reclames echt bullshit. Alsof je leven echt zo vernaderd door een bepaald merk te gebruiken..Maar ik denk dat dat inmiddels al zo'n algemeen feit is dat vrijwel niemand zich er echt aan stoort. Misschien wel op merkjes let, maar das meer een modegril, denk ik.
Alleen vind ik Donny van de Heineken reclame wel zo cool, dat ik eerder aan Heineken denk
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Nou kan aan mij liggen maar ik proef toch echt wel verschil tussen sigaretten, Gauloises bv vind ik echt smerig.
Ja weet ik veel.. ik rook niet he
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik koop eigenlijk nooit producten als fanta ofzo, alleen omdat die reclame een leuk gevoel geeft.. ik koop gewoon wat ik het lekkerste merk vind, en vaak zijn dat gewoon huismerken (vooral van de aldi), waar dus nooit reclame voor gemaakt wordt..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2002, 19:58
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ja weet ik veel.. ik rook niet he
Ja daarom, dat kun jij dus niet weten bedoel ik...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ja daarom, dat kun jij dus niet weten bedoel ik...
Moet ik nu in de hoek staan


Nee ok, het was ook maar een theorie.
Het als bv. bier. Je proeft het verschil wel duidelijk, maar in de reclames heeft (bijna) niemand het over de smaak (of het verschil in smaak). Alleen maar over het imago. Palm met die hele hippe "gelukkige donderdag" reclames, en andere merken weer met zo'n relaxed sfeertje, op een terrasje in de zon een slok nemen.

Terwijl bv. bij schoonmaakmiddels constant met merk X wordt vergeleken. Bij sigaretten en bier proberen ze alleen maar een imago op te bouwen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:07
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
rosi schreef:
Moet ik nu in de hoek staan


sorry ben chaggie
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:16
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
rosi schreef:
Het als bv. bier. Je proeft het verschil wel duidelijk, maar in de reclames heeft (bijna) niemand het over de smaak (of het verschil in smaak). Alleen maar over het imago. Palm met die hele hippe "gelukkige donderdag" reclames, en andere merken weer met zo'n relaxed sfeertje, op een terrasje in de zon een slok nemen.

Terwijl bv. bij schoonmaakmiddels constant met merk X wordt vergeleken. Bij sigaretten en bier proberen ze alleen maar een imago op te bouwen.
Dat is ook logisch. Gebruik van een schoonmaakmiddel leidt tot een concreet resultaat: een schoon huis met liefst zo weinig inspanning. Die resultaten kun je meten en vergelijken.

Producten waarbij het om smaak gaat (bier, eten, luchtjes, etc) kun je niet vergelijken omdat iedereen iets anders lekker vindt. (Zie je al een reclame voor je, "Heineken, het lékkerste bier"?)
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 00:29
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
mijn leven is een cola reclame
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 07:22
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
Ik kijk soms reclames of er nog droge inzitten met een btje humor, maar ze spreken me verder echt niet aan ofzo, ik heb nog nooit iets gekocht omdat ik t op tv zag, laat staan omdat coele dudes en dudettes ermee rond liepen

btw: de marlboro man is gestorven aan longkanker geloof ik
dus zo stoer en coel is ie niet meer
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
btw: de marlboro man is gestorven aan longkanker geloof ik
dus zo stoer en coel is ie niet meer
Ja dat is idd zo. De man die heel veel reclames heeft gedaan voor Marlboro is idd aan longkanker gestorven.
Heel ironisch
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Ja dat is idd zo. De man die heel veel reclames heeft gedaan voor Marlboro is idd aan longkanker gestorven.
Heel ironisch
Daar zijn ze vervolgens ook nog heel 'ironisch' op ingesprongen...in Amerika is al een tijdje een reclameposter in omloop waar je twee typische Marlboro-cowboys in een woest landschap tegen een ondergaande zon op hun paard ziet zitten, met als onderschrift: 'Bob...I've got cancer'.

Die vinnik wel hard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Games [Discussie] Geweld in Games
Public_Enemy
58 06-04-2005 15:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Muziek Gagelijst artiesten benelux
Carn
17 25-09-2003 23:05
Lifestyle prijsstijgingen en -dalingen
Bor
19 09-08-2002 22:57
Verhalen & Gedichten Literaire stromingen
ThomasG
2 05-01-2002 17:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.