Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 19:22
Verwijderd

Centraal Spyware & Adware topic


Dit is een centraal topic, dat houdt in dat *alle* vragen over dit onderwerp in dit topic moeten.



Wat mag er in dit topic?
  • Vragen over Spyware & Adware en alles wat daarmee samenhangt


Wat mag er niet in dit topic?
  • Aanmoedigen tot illegaal gebruik van commerciële anti-spyware utilities
  • Offtopic discussies


Verder dien je rekening te houden met het volgende:
  • Niet iedereen weet even goed wat spyware is, hoe je er aan komt, en wat je er aan doet. Spyware is iets wat ook de "ik weet waar de aan/uit knop zit"-gebruiker raakt, bewust of onbewust. Ook zij verdienen het geduld om van hun probleem verlost te zijn, dus wees aardig en probeer ze zo goed mogelijk te helpen.


Veelgestelde Vragen

Wat is Spyware
Spyware zijn kleine programmatjes die zich nestellen in je PC en persoonlijke informatie (email, passwoorden, etc) doorsturen naar de programmamaker.
Dit word vooral gebruikt voor commerciële doeleinden, denk bijvoorbeeld aan het versturen van spam naar jou, en soms ook vanaf jou computer.
Spyware wordt veelal meegeinstalleerd met programma's zonder dat je er een melding van krijgt, denk aan KaZaA.


Wat is Adware
Adware zijn kleine programmatjes die ervoor zorgen dat je meer reclame te zien krijgt dan normaal.
Dit kan in de vorm van bijvoorbeeld popups.
Adware wordt veelal meegeinstalleerd met programma's zonder dat je er een melding van krijgt, denk aan KaZaA en MSN plus.


Symptonen van Spyware en Adware
- Vertraagde PC
- Verhoogt dataverkeer
- Klachten dat je onbekende email stuurt
- Reclame/Popups
- Bookmarks
- Icoontjes
- Startpagina's


De oplossing
Bijna voor alle computerproblemen bestaan oplossingen, of eventueel vervangende middelen.

Voorkomen is beter dan genezen
Over het algemeen is het vrij eenvoudig om te zorgen dat je geen spyware en adware (en: virussen) krijgt.
Als je op internet een popup krijgt met een knopjes als [Ja] en [Nee] moet je gewoon altijd op nee klikken. Verder niet zomaar alles installeren, kijk van tevoren wat erin zit en of er geen alternatief is die niks mee installeerd.

Maar als je dan toch moet genezen...
Er zijn 2 veel gebruikte programma's die adware en spyware weghaalt, zorg wel dat je ze regelmatig update.
- Ad-Aware
- Spybot - Seach & Destroy

Oplossen is altijd beter dan... tegenhouden
Als je popups krijgt is het beter te zorgen dat het van je computer gehaald word, dan een programma te installeren dat de pipups tegenhoud.
Op deze manier staan er 2 programma's op je computer (wat dus vertraagd) terwijl ze geen van beide nodig zijn.

Handige links
Spyware database
- http://www.spywareguide.com
ForumFAQ door Martin
- http://forumfaq.nl/index.php?onderwerp=7


Vragen omtrend deze post:
Mijn profiel

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 04:00.
Advertentie
Oud 19-04-2004, 19:35
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 :
ForumFAQ door Martin
- http://forumfaq.nl/index.php?onderwerp=7
Maar de faq die martin gebruikt, is (voor een groot gedeelte) door mij geschreven he.

Voor al jullie adware en spyware vragen, kunnen jullie ook bij mij terecht.
En zelfs voor persoonlijke hulp, als het echt niet wil lukken, mag je me toevoegen op msn (stuur wel eerst een prive bericht aub)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 21:31.
Oud 19-04-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 19-04-2004 @ 20:35 :
Maar de faq die martin is gebruikt, is (voor een groot gedeelte) door mij geschreven he.
De ForumFAQ is gemaakt door martin..
De content door iemand anders, en dat staat dan weer daarin vermeld
Oud 19-04-2004, 19:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:36 :
De ForumFAQ is gemaakt door martin..
De content door iemand anders, en dat staat dan weer daarin vermeld
Citaat:
(met dank aan: freyk)
Offtopic: Door mij dus
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 21:24.
Oud 19-04-2004, 19:46
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 :
Voorkomen is beter dan genezen
Over het algemeen is het vrij eenvoudig om te zorgen dat je geen spyware en adware (en: virussen) krijgt.
Als je op internet een popup krijgt met een knopjes als [Ja] en [Nee] moet je gewoon altijd op nee klikken. Verder niet zomaar alles installeren, kijk van tevoren wat erin zit en of er geen alternatief is die niks mee installeerd.
zoals dit dus


Je kan ook deze ativex waarschuwingen uitzetten.
1. Open je browser
2. extra -> internetopties -> tabblad beveiliging -> aangepast niveau.
3.ActiveX-besturingselememten met/zonder handtekening -> uitschakelen aanvinken.

Of
Een andere browser nemen.

Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 :
Maar als je dan toch moet genezen...
Er zijn 2 veel gebruikte programma's die adware en spyware weghaalt, zorg wel dat je ze regelmatig update.
- Ad-Aware
- Spybot - Seach & Destroy
Hijackthis wil ook wel eens helpen. Of wij, als je ook ge log van Hijackthis op het forum plaatst.
En als ze niet worden herkend (met een upgedate adware/spyware scanner) kan je ze ook handmatig gaan verwijderen in je register.
(zie mijn faq op forumfaq)

Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 Oplossen is altijd beter dan... tegenhouden
Als je popups krijgt is het beter te zorgen dat het van je computer gehaald word, dan een programma te installeren dat de pipups tegenhoud.
Op deze manier staan er 2 programma's op je computer (wat dus vertraagd) terwijl ze geen van beide nodig zijn.
Met Mozilla Firefox kan dat ook.
Het is een razend snelle browser met een uitstekende pop up blokker.
(dus 2 programma's in één )

Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 Handige links
Spyware database
- http://www.spywareguide.com
ForumFAQ door Martin
- http://forumfaq.nl/index.php?onderwerp=7
[/B]
en
Pestpatrol
and.doxdesk
spyware info
en de beste:
Google.nl
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 21:46.
Oud 20-04-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 19-04-2004 @ 20:22 :
Oplossen is altijd beter dan... tegenhouden
Als je popups krijgt is het beter te zorgen dat het van je computer gehaald word, dan een programma te installeren dat de pipups tegenhoud.
Op deze manier staan er 2 programma's op je computer (wat dus vertraagd) terwijl ze geen van beide nodig zijn.
Even voor de duidelijkheid: Er zijn 2 soorten pop-ups.[list=1][*]Een pop-up die je ziet zodra je een bepaalde internetsite bezoekt. Deze zijn afhankelijk van de webpagina die je op dat moment bezoekt, en er wordt zelden iets(ik zeg niet nooit, want dan kijken jullie mij aan als het wel zo is) op je computer geinstalleerd. Deze zijn tegen te houden met een pop-up killer. Voor de personene die liever Internet Explorer blijven gebruiken dan over te stappen op Mozilla, is de Google Toolbar een goed alternatief.
[*]De tweede soort wordt opgevraagd door een programma op je computer, dat er op is gekomen door P2P, e-mail, etc. Deze zijn niet tegen te houden met een pop-up killer, omdat ze in de ogen van dat je pop-up killer door you worden opgevraagd. (dat programma stuurt immers vanaf jou computer een "aanvraag") Om deze te verwijderen moet je één van de programma's downloaden die in de 1e post vermled staan.[/list=1]
Oud 23-04-2004, 11:00
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
spyware weghalen = goed
spyware voorkomen = nog veel beter! zoek es naar spywareblaster. Dit programma haalt geen spyware weg, het voorkomt dat het überhaupt geïnstalleert word!
Om spyware weg te halen die al op je computer zit moet je effe adaware gebruiken. Ik gebruik zelf trouwens spybot EN adaware omdat beide wel iets oppikken dat de ander niet ziet. Spywareblaster houd trouwens 99% tegen, soms glipt er wel eens iets door dus een keer per week effe adaware en spybot over je schijf heen gooien is wel een goed idee
P.S. spybot en adaware gaan prima samen, zolang je adaware maar zo insteld dat 'ie niet binnen folders scant (is al standaart ingesteld dus je hoeft eigenlijk niets te doen).
Spybot maak namelijk back-ups van alle verwijderde spyware. Als je besluit dat je die ene xxx-searchbar toch wel leuk vond (), kun je die dus terugzetten met "herstel". Adaware (als ie binnen folders scant dan) ziet deze backup bestanden aan voor echte spyware en gaat dan soms moeilijk doen. De backupbestanden die je zeker weten niet meer nodig hebt, kun je trouwens beter verwijderen want die nemen alleen maar ruimte in beslag
P.S. zo beter?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 11:04.
Oud 23-04-2004, 11:01
Verwijderd
Zegt Interpunctie je iets?
Oud 23-04-2004, 13:03
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-04-2004 @ 12:00 :
spyware weghalen = goed
spyware voorkomen = nog veel beter! zoek es naar spywareblaster. Dit programma haalt geen spyware weg, het voorkomt dat het überhaupt geïnstalleert word!
Je kan ook je browser updaten en cookies uweigeren.
Daarvoor hoef je geen speciale programma's voor de downloaden
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 23-04-2004, 13:06
Verwijderd
Dan moet je voor elke site apart instellen of hij cookies mag accepteren.
Oud 23-04-2004, 13:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 23-04-2004 @ 14:06 :
Dan moet je voor elke site apart instellen of hij cookies mag accepteren.
Volgends mij hoeft dat niet.
In je browser, extra -> internet opties -> tabblad privacy -> geavanceerd
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 23-04-2004, 13:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zie dat Spywareguide.com er al in staat, maar misschien moet je deze link apart vermelden:

http://www.spywareguide.com/blockfile.php

En dan heb ik het gewoon over de registry file die je daar kan downloaden. Voor onwetende () IE users echt superhandig; het zorgt ervoor dat vrijwel alle bekende spyware niet meer via IE geïnstalleerd kan worden.
Citaat:
freyk schreef op 23-04-2004 @ 14:03 :
Je kan ook je browser updaten en cookies uweigeren.
Daarvoor hoef je geen speciale programma's voor de downloaden
Wat hebben cookies met spyware te maken?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 13:17.
Oud 23-04-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 23-04-2004 @ 14:11 :
Volgends mij hoeft dat niet.
In je browser, extra -> internet opties -> tabblad privacy -> geavanceerd
Hoe was je dan van plan om ergens in te loggen?
Oud 23-04-2004, 13:40
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 23-04-2004 @ 14:16 :
Hoe was je dan van plan om ergens in te loggen?
Je kan ze aan en uit zetten hé
Ennuh, firefox heeft daar een onwijs handige optie voor
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 23-04-2004, 22:11
Verwijderd
*kent de opties van firefox niet*
Oud 23-04-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 23-04-2004 @ 14:40 :
Je kan ze aan en uit zetten hé
Dat bedoel ik dus. Dan bepaal je voor elke site of je comp ze mag accepteren of niet.
Oud 23-04-2004, 23:51
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
freyk schreef op 23-04-2004 @ 14:03 :
Je kan ook je browser updaten en cookies uweigeren.
Daarvoor hoef je geen speciale programma's voor de downloaden
ik dacht vroeger ook dat dat genoeg was. Tot mijn oom ad-aware (en later spybot s&d en spywareblaster) op m'n compu zetten en maar liefst 400 files en 68 register-veranderingen vond. Toen m'n computer spyware-vrij was, was mijn computer opeens verdacht snel
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 24-04-2004, 12:27
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-04-2004 @ 14:14 :

Wat hebben cookies met spyware te maken?
tracking cookie's misschien?
__________________
www.hipheid.nl
Ads door Google
Oud 24-04-2004, 14:59
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-04-2004 @ 13:27 :
tracking cookie's misschien?
Precies, dat wilde ik ook zeggen (maar wist ff de naam nie )
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 24-04-2004, 14:59
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
freyk schreef op 24-04-2004 @ 15:59 :
Precies, dat wilde ik ook zeggen (maar wist ff de naam nie )
geen probleem
__________________
www.hipheid.nl
Oud 24-04-2004, 20:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Mijn broer kreeg een tijdje geleden met één of ander Kazaa-achtig programma het progje 'Date-manager' mee. Maar het bleek een best praktisch progje te zijn, dat ik vanaf dat moment eigenlijk altijd standaard 'aan' heb staan. De site is: http://www.date-manager.com/. Daar lijkt het of ik allerlei popups krijg, maar ik denk dat het progje daar te oud voor is, want die krijg ik dus niet.

Maar: kent iemand dit progje en denkt hij/zij dat het kwaad ken? Ik denk namelijk van niet en heb tot nog toe alle spyware-programma's (tegen spyware dus) belet dat ding te de-installeren (of verwijderen). Iemand enig idee?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 24-04-2004, 21:06
Verwijderd
Het komt met een Kazaa-achtig iets mee (en het lijkt erop dat hij het niet met opzet heeft gedownload), dus ik zou het er meteen afgooien. Juist omdat het zo handig is. (Die mensen zijn niet bepaald dom)

De naam date-manager en ''nuttig programma'' komen bij mij niet samen in een bevestigende zin voor.
Oud 24-04-2004, 21:47
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
superduck schreef op 24-04-2004 @ 22:06 :
Het komt met een Kazaa-achtig iets mee (en het lijkt erop dat hij het niet met opzet heeft gedownload), dus ik zou het er meteen afgooien. Juist omdat het zo handig is. (Die mensen zijn niet bepaald dom)

De naam date-manager en ''nuttig programma'' komen bij mij niet samen in een bevestigende zin voor.
Nuttig is wel iets anders dan praktisch.

Het exe-bestand is nog geen 600 kb en dat is ook eigenlijk alles waar het progje uit bestaat. Dat zegt natuurlijk niet veel, maar ik heb het idee dat het wel goed zit.
Ik vroeg eigenlijk naar iemand die het progje toevallig zelf kent en weet of het iets doet dat niet goed is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 25-04-2004, 11:15
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 21:46 :
Mijn broer kreeg een tijdje geleden met één of ander Kazaa-achtig programma het progje 'Date-manager' mee. Maar het bleek een best praktisch progje te zijn, dat ik vanaf dat moment eigenlijk altijd standaard 'aan' heb staan.
Iemand op dit forum kwam ook eens aanzetten met een opensource date manager.
(kan de topic helaas niet meer vinden)

Is dat misschien iets voor je, ekki?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 11:22.
Oud 25-04-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 22:47 :
Nuttig is wel iets anders dan praktisch.
offtopic: niet goed gelezen
Advertentie
Oud 28-04-2004, 17:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-04-2004 @ 12:15 :
Iemand op dit forum kwam ook eens aanzetten met een opensource date manager.
(kan de topic helaas niet meer vinden)

Is dat misschien iets voor je, ekki?
open source is altijd beter . sf.net is nu down en op freshmeat.net vind ik niet iets soortgelijks als ik op 'date manager' zoek. dus beetje jammer , maar als je ooit de topic of de software nog tegenkomt hou ik me aanbevolen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 29-04-2004, 17:41
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Hoe weet ik of ik alles wat ik met ad-aware vind ook daadwerkelijk weg kan gooien zonder dat ik nuttige bestanden verwijder?
__________________
Bier & Tieten
Oud 29-04-2004, 18:08
Verwijderd
Sommige dingen die hij vindt hebben beschrijvingen, die kan je lezen. Naar de naam kjken helpt ook, dingen als xxxtoolbar zijn duidelijk te herkennen. Met google zoeken op de naam van het bedrijf geeft soms ook informatie. Als je het dan nog niet weet kan je het hier posten (probeer dit wel te beperken), zodat wij je misschien kunnen helpen.
Oud 29-04-2004, 18:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
maartenlof schreef op 29-04-2004 @ 18:41 :
Hoe weet ik of ik alles wat ik met ad-aware vind ook daadwerkelijk weg kan gooien zonder dat ik nuttige bestanden verwijder?
Adaware zoekt geen nuttige dingen. Alles wat Adaware vindt kun je zonder meer verwijderen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-04-2004, 21:50
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
maartenlof schreef op 29-04-2004 @ 18:41 :
Hoe weet ik of ik alles wat ik met ad-aware vind ook daadwerkelijk weg kan gooien zonder dat ik nuttige bestanden verwijder?
Offtopic: Je kan je pc laten ook laten "cleanen" (niet formateren) door windows washer, maar dat is een heel ander verhaal
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 05-05-2004, 21:36
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Lui,

Miles kwam naar me toe omdat hij last had van een mywebsearchtoolbar.
Maar we konden hem samen niet verwijderen.
(Miles gebruikt xp als os)

Dit hebben we allemaal gedaan:
1. Messengerplus verwijdert (de oorzaak)
Bij 2 accounts.

2. adaware instaleren, updaten en scannen (niks gevonden )

3. spybot instaleren, updaten en scannen.
Maar hier ging het niet goed. Miles instaleerde het maar nadat hij spybot opstarte, werd er metéén gescant.
je kon daarna een paar dingen laten fixen maar die toolbar staat er nog steeds.

4. Daarna nog een paar sleutels verwijdert in het register.
Een aantal mappen en sleutels van mywebsearch.
We hebben de autorun register uitvoerig onderzocht en vonden helaas daar niks.

Weten jullie nog meer opties?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 21:39.
Oud 05-05-2004, 22:10
Marcus
Marcus is offline
kijk eens in (root)\program files\mywebsearchtoolbar?
mocht die map bestaan gooi hem dan eens eruit en kijk dan nog eens
__________________
Wat een kut-topic...
Oud 05-05-2004, 23:31
Verwijderd
Die map eruitgooien is niet genoeg. Gebruik gewoon de registerzoekfunctie (myweb), en hij wordt eruitgehaald. Dit doen terwijl je offline bent.
Oud 06-05-2004, 09:51
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Dankje!

Trouwens, die site verwijst ook naar een anti- spy- adware programma Noadware.
Maar na een scan, wanneer hij dingen heeft gevonden, moet je ervoor betalen om de zooi te kunnen verwijderen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 06-05-2004, 14:57
Verwijderd
Wat een rare manier om je programma te promoten zeg..
Ads door Google
Oud 07-05-2004, 11:03
LamMuH_EiKoL
Avatar van LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb last van het programma Roings Search Enhancements. Met ad-aware en Spybot heb ik niks kunnen vinden, maar met spysweeper vind ik wel iets. Die geeft aan dat het om het programma Roings Search Enhancements gaat en dat het programma HKEY_LOCAL_MACHINE\software\ssprint & HKEY_LOCAL_MACHINE\software\ssprint || ider registrysleutels gebruikt. Ik heb geprobeert om die registersleutels weg te halen, maar na opnieuw opstarten zijn ze weer terug. Ik post ook wel meteen mijn HJT log.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:26:15, on 6-5-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\APPS\avg\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\drivers\muis\lwbwheel.exe
C:\APPS\avg\avgcc32.exe
C:\WINNT\oyafx.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\apps\Winamp\winamp.exe
C:\apps\Trillian\trillian.exe
C:\apps\opera\Opera.exe
C:\apps\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\DOCUME~1\Frank\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.985\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\apps\adobe acrobat\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {F7852E52-8348-4A74-912E-EA7539F53448} - C:\WINNT\yyamgaah.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\drivers\muis\lwbwheel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\APPS\avg\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ibkk] C:\WINNT\oyafx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.co...095.2474189815
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/S.../bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {E0CE16CB-741C-4B24-8D04-A817856E07F4} (IObjSafety.DemoCtl) - http://cabs.roings.com/cabs/downzip.cab

Hopelijk kunnen jullie me helpen. O ja het programma vuurt oper half uur 2 pop-ups op mijn pc af.

M.v.g.

Lammuh_Eikol
Oud 07-05-2004, 14:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als nou eerst spybot en adaware eens update?!
of heb je dat al gedaan?

Want volgends de definitie lijst van spybot, kan spybot het wel herkennen en wissen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 07-05-2004, 14:43
Verwijderd
controleer je autorun sleutel eens.

HKEY LOCAL MACHINE-->SOFTWARE-->Mcrosoft-->windows-->CurrentVersion-->run
Oud 07-05-2004, 15:02
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 07-05-2004 @ 15:43 :
controleer je autorun sleutel eens.

HKEY LOCAL MACHINE-->SOFTWARE-->Mcrosoft-->windows-->CurrentVersion-->run
Pff,..dat schreef ik dus ook bij forumfaq.nl
ik bedoel ik neem aan dat iedereen de beginpost leest.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 07-05-2004, 16:47
LamMuH_EiKoL
Avatar van LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-05-2004 @ 15:20 :
Als nou eerst spybot en adaware eens update?!
of heb je dat al gedaan?

Want volgends de definitie lijst van spybot, kan spybot het wel herkennen en wissen.
Ik heb ze beide geüpdate ja. Maar maakt het iets uit of je bij spybot advanced of easy mode kiest? Ik scan hem normaal met easy, maar ik pak nu de advanced een keer. En wat moet ik precies zien bij HKEY LOCAL MACHINE-->SOFTWARE-->Mcrosoft-->windows-->CurrentVersion-->run. Er staat in elk geval niks raars bij...
Oud 07-05-2004, 20:54
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 07-05-2004 @ 12:03 :
blabla
dude zet je system restore uit, start opnieuw op. Tijdens het opstarten F8 indrukken, kom je in safe mode. Haal nogmaals de met reg edit die zooi weg. Start opnieuw op en dan system restore weer aanzetten

System Restore:
<Start> <settings> <control panel> <system> <system restore>


edit: safe mode

Laatst gewijzigd op 08-05-2004 om 13:36.
Oud 07-05-2004, 21:47
LamMuH_EiKoL
Avatar van LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-05-2004 @ 21:54 :
dude zet je system restore uit, start opnieuw op. Tijdens het opstarten F8 indrukken, kom je in save mode. Haal nogmaals de met reg edit die zooi weg. Start opnieuw op en dan system restore weer aanzetten

System Restore:
<Start> <settings> <control panel> <system> <system restore>
Het enige probleem is dat ik windows 2000 heb en geen xp, dus ik heb ook geen system restore.
Oud 08-05-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 07-05-2004 @ 16:02 :
Pff,..dat schreef ik dus ook bij forumfaq.nl
ik bedoel ik neem aan dat iedereen de beginpost leest.
Wees daar maar niet zo zeker van....

En als je geen system restore hebt lijkt het me geen probleem, dan hoef je hem ook niet uit te zetten.

het is trouwens safe mode ipv save mode
Oud 08-05-2004, 11:46
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 08-05-2004 @ 11:50 :
Wees daar maar niet zo zeker van....
Offtopic: Maar dat hoort Iedereen wel te doen!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 08-05-2004, 13:41
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
superduck schreef op 08-05-2004 @ 11:50 :
Wees daar maar niet zo zeker van....

En als je geen system restore hebt lijkt het me geen probleem, dan hoef je hem ook niet uit te zetten.

het is trouwens safe mode ipv save mode
dat zeg ik
Oud 12-05-2004, 10:40
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Ik heb onlangs (blijkbaar) een vervelend spyware programma opgelopen. Elke keer als ik IE start krijg ik een website waarop een soort search-engine staat afgebeeld, maar waar de URL balk 'about:blank' aangeeft.

Meerdere malen heb ik al tevergeefs getracht de startpagina te wijzigen, want telkens wordt deze site geladen bij het opstarten van het programma. In de geschiedenismap staat de site aangegeven als 'vn.msie.cc'.

Uiteraard heb ik ad-aware 6.0 laten lopen, maar deze vindt niks. Ook Norton Anti-virus is niet instaat iets te detecteren. Het is echt heel erg irritant, omdat deze site allerlei pop-ups voortbrengt, die allemaal van die rare "SPYBOT DETECTED, CLICK HERE TO DOWNLOAD A SPYKILLER AND SEE FOR YOURSELF"- berichten weergeven (maar ik ga ervan uit dat die programma's downloaden wel het laatste is wat ik moet doen >.> ).

Heeft iemand suggesties hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bedankt!
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~
Oud 12-05-2004, 11:44
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik zeg altijd maar: gewoon ff een geupdate Spybot S&D én adaware gebruiken. Als dat niet lukt, gebruik regedit!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 12-05-2004, 12:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Distorted schreef op 12-05-2004 @ 11:40 :
Ik heb onlangs (blijkbaar) een vervelend spyware programma opgelopen. Elke keer als ik IE start krijg ik een website waarop een soort search-engine staat afgebeeld, maar waar de URL balk 'about:blank' aangeeft.

Meerdere malen heb ik al tevergeefs getracht de startpagina te wijzigen, want telkens wordt deze site geladen bij het opstarten van het programma. In de geschiedenismap staat de site aangegeven als 'vn.msie.cc'.

Uiteraard heb ik ad-aware 6.0 laten lopen, maar deze vindt niks. Ook Norton Anti-virus is niet instaat iets te detecteren. Het is echt heel erg irritant, omdat deze site allerlei pop-ups voortbrengt, die allemaal van die rare "SPYBOT DETECTED, CLICK HERE TO DOWNLOAD A SPYKILLER AND SEE FOR YOURSELF"- berichten weergeven (maar ik ga ervan uit dat die programma's downloaden wel het laatste is wat ik moet doen >.> ).

Heeft iemand suggesties hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bedankt!
Zoek es naar CWShredder..
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 12-05-2004, 15:47
Birdy 85
Avatar van Birdy 85
Birdy 85 is offline
Ik heb precies het zelfde probleem als DISORTED...
Op de pc van mn vriendin!

Op die pc heb ik adaware en spybot al gedraait(en geupdate).. Ook norton heeft erop gedraait.
Maar het probleem is nog steeds niet verholpen!

M@rco, dat CWShredder ...wat is dat? een programma om dit mee te verwijderen? Of moet ik dat op mn C: zoeken en dan verwijderen ofwat?

Alvast tnx
__________________
Ik hou van....van alles!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 13:10
Software & Hardware [Centraal] Spy-, adware & virussen [4]
M@rco
500 01-12-2006 11:27
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware [3]
Enlightenment
461 24-01-2006 09:53
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 11-12-2004 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.