Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2011, 15:46
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Hoe slecht is langdurig anti-schimmel product inademen? Op de verpakking staat dat het irriterend is en schadelijk voor het milieu.

Ik heb het product overvloedig gebruikt in mijn heel slecht verluchte badkamer omdat het plafond (door de slechte verluchting) onder de schimmel zat. Op de verpakking staat dat ik het na gebruik overvloedig met water moet afspoelen, enkel mag gebruiken op goed verluchtte plaatsen en de dampen niet mag inademen. Dit is dus allemaal niet gebeurt. Ik kan mijn plafond niet overvloedig afspoelen. 'k ben er enkel met een vochtige spons en een dweil over geweest; de ruimte is ontzettend slecht verlucht (geen raam in de badkamer) en 'k heb zeker 15 min in de badkamer staan poetsen en de dampen ingeademd. 'k Woon in een klein appartement met badkamer, slaapkamer en keuken en 'k heb nu de venster van de keuken en slaapkamer wagenweid open gezet. Het stinkt naar het product in heel het appartemment. Hoe slecht is dit?

Momenteel ondervind ik enkel wat "irritatie" bij het ademhalen. Kan ik hier (erge) ademhalingsproblemen van krijgen? Er staat ook op de verpakking dat bij contact met de ogen en bij inslikken direct een dokter gecontacteerd moet worden. Hoe erg is gewoon inademen dan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 18:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
het kan idd irritatie geven aan je luchtwegen. Door die irritatie kan het wat gaan zwellen in je longen, en daar kun je van gaan hoesten en je kan benauwd raken. Als je het benauwd hebt moet je contact opnemen met een arts.
Met langdurig inademen denk ik eerder aan maanden dan aan 2 dagen, dat levert op de lange termijn amper schade op.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 10:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ah. Ik heb zo'n zelfde badkamer (geen ramen, slechte ventilatie, eigenlijk gewoon een bezemkast met een douche erin). Laatst heb ik ook het plafond behandeld met schimmelreiniger, en hoewel ik mijn mond en neus afgedekt had voelde ik het behoorlijk. Ook afspoelen is natuurlijk niet echt een optie als het om een plafond gaat.

Wat ik heb gedaan is afnemen, wachten (met ramen open), en dan weer afnemen. De twee dagen erop heb ik de ramen in de kamers eromheen zo veel mogelijk open gehouden. Een paar uur later was het ook al een heel stuk minder. Na een paar dagen was de lucht zo goed als weg. Je kunt ook de douche nog even aanzetten. Door het hete water krijg je toch weer waterdamp op het plafond dat de stoffen opneemt, en dat spoel je dan weg. Je ruikt het nog wel even, maar na een dag is het echt niet meer dan wanneer je net de wc hebt schoongemaakt met chloor (want dat zit er volgens mij veel in). Je longen kunnen daarop reageren omdat ze de vorige dag een hele lading over zich heen gekregen hebben, maar dat is niet meer dan wat afweer.
Neem dus je juiste maatregelen, en maak je niet teveel zorgen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.