Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2001, 18:38
Verwijderd
Op het Sinterklaas forum wordt er niet echt gereageerd, vandaar dat ik hem daar maar ff ga verwijderen straks...en hoop dat er hier iets meer mensen reageren (thank you, Sleeping Beauty voor je reactie btw ). Mijn vraag is: kan ik dit aan de kleuters in mijn stageklas voorlezen als soort van introductie op een mzuiekles?

Pietertje was het allerkleinste pietje dat bij Sinterklaas werkte. Hij was niet zo lang geleden jarig geweest en hij was nu oud genoeg om mee naar Nederland te mogen. Elk jaar had hij gekeken hoe alle Pieten alle pakjes en al het snoep de boot insjouwden, en nou mocht hij zelf mee! Toen de Rinus, oudste Piet, hem kwam vertellen dat hij mee mocht naar Nederland had hij een gat in de lucht gesprongen, zo blij was hij.
Omdat hij mee naar Nederland ging moest hij ook mee helpen de boot in te pakken. Hij sjouwde heen en weer met chocoladeletters, marsepeinen worsten, ander snoep en natuurlijk met heel veel pakjes. ’s Avonds was hij zo moe dat hij op een stapel cadeautjes in slaap viel. Maar daar was Rinus alweer ‘wakker worden, Pietertje, we zijn nog niet klaar, de laatste cadeautjes moeten de boot nog in. Daarna mag je slapen.’ Die nacht sliep Pietertje natuurlijk heel goed. En toen hij ’s morgens wakker werd was hij dan ook goed uitgerust. Hij kleedde zich aan en liep naar het dek toe om naar de meeuwen te kijken die rond het schip vlogen. Het meeuwen kijken was hij al snel zat. Hij rende naar de keuken, waar de kok eieren stond te bakken. Pietertje voelde zijn maagje knorren en hij kreeg van de kok 2 eieren met spek, die hij lekker op at.Toen hij de eieren op had wist hij niet meer wat hij moest doen. Honger had hij niet meer, dus eten hoefde hij niet meer. Naar de meeuwen kijken had hij al gedaan, dus dat ging hij ook niet meer doen. Wat kon hij nou nog meer doen op zo’n boot? Maar eens een rondje lopen. Misschien kwam hij iets leuks tegen. En ja hoor, in de voorraadruimte van de boot, waar aaaaaaaaaaalle pakjes en al het snoepgoed lagen, daar vond hij iets leuks. Een kleurboek. Hij hield heel erg van kleuren. Zo erg, dat hij er niet bij nadacht dat de cadeautjes eigenlijk helemaal niet voor Pieten bedoeld waren, maar voor de kinderen in Nederland! Hij vond ook stiften. En met het puntje van zijn tong zover uit zijn mond, dat hij de kleurplaat bijna aan raakte, begon hij te kleuren. Hij kleurde alle kleurplaten van het boek netjes in. Maar toen hij met de laatste kleurplaat bezig was stond Rinus voor hem, en met zijn zware stem zei hij ‘Pietertje, die cadeautjes zijn voor de kinderen in Nederland! Die zijn niet voor de pieten.’ Pietertje schrok van Rinus zware en boze stem. ‘Wat is hier aan de hand?’, dat was de stem van Sinterklaas. Rinus keek naar Sinterklaas ‘Sinterklaas, Pietertje heeft alle platen uit dit kleurboek gekleurd, hoe moet dat nu? Nu heeft er straks een kindje geen cadeautje.’ Pietertje keek geschrokken naar Sinterklaas, dáár had hij niet aangedacht! Sinterklaas keek eerst even een beetje boos. Maar daarna kwam er een glimlach op zijn gezicht, hij vroeg aan Pietertje ‘jij verveelde je zeker een beetje hier op zo’n grote boot, zo zonder andere pietjes om mee te spelen?’ Pietertje knikte verlegen. ‘Ik weet al wat’ zei Sinterklaas ‘we maken van de kleurplaten die Pietertje gekleurd heeft een liedjes-dobbelsteen. En die doen we dan bij Juf Leonie in haar schoen. Dan kan ze met de kinderen Sinterklaas-liedjes zingen’. Dat vonden ook Pietertje en Rinus een goed idee. Sinterklaas gaf Pietertje het werkje om zo’n dobbelsteen te maken, en daarmee was hij bezig tot ze in Nederland aankwamen, hij hoefde zich dus niet meer te vervelen. En zo was het mooi opgelost, Pietertje had iets te doen, Juf Leonie had een leuk cadeautje en jullie kunnen liedjes zingen met de liedjes-dobbelsteen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2001, 19:00
elsbizkit
elsbizkit is offline
hartstikke leuk....ja dat moet je echt doen!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:42
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
elsbizkit schreef:
hartstikke leuk....ja dat moet je echt doen!
vin ik ook
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:57
Verwijderd
Merci.

Iemand misschien een idee voor een verhaal voor op 6 december? 't hoeft niet uitgewerkt te zijn, alleen maar een idee waar ik een verhaal van kan maken (als het me lukt ), dan kan ik dan nl ook iets voorlezen, voor 6 december zijn niet echt veel verhalen/boekjes te vinden...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 20:09
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
liev
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 22:10
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
elsbizkit schreef:
hartstikke leuk....ja dat moet je echt doen!
zeker doen, erg leuk verhaaltje

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 06:29
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
:-)

*heeft die opdracht ok gekregen*

kewl jah deze is goed hoor meis echt sjiek
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:48
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Jaa ech leuk verhaal
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 14:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
schattig

dat moeten ze wel snappen, toch?
leuk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 15:47
Verwijderd
Tnx allemaal. De kinderen vonden ook hem leuk. Een klasgenootje van mij, die op dezelfde school als ik stage loopt, heeft hem ook in haar klas gedaan. En mijn stagementor wou hem kopieren.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (03-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 13:46
Convulsive
Convulsive is offline
:-)
__________________
Zoek De Engelen Niet Boven Je, Zoek Ze Om Je Heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.