Oud 18-07-2019, 10:55
Idkx
Idkx is offline
Hoii,

Ik zit ergens over te twijfelen en ben erg benieuwd naar jullie mening en advies. Ik ben 16 jaar en drink af en toe op een feestje wat alcohol. Dit doe ik pas sinds een half jaartje en het is iets van 4 keer gebeurd dat ik wat alcohol gedronken had. Denk hierbij aan 4 biertjes, dit valt dus in vergelijking met de meesten erg mee. Ik weet dat alcohol slecht voor je hersenen en ontwikkeling etc is, dus dit hoeven mensen niet te zeggen . Mijn vader weet dit en hier ben ik tegen hem gewoon eerlijk over en hij vindt dit geen probleem, daarentegen weet mijn moeder dit niet. Ze is best wel tegen alcohol. Ze drinkt zelf niet en vindt het al niet fijn als mijn vader iets drinkt. Ik zit erg te twijfelen of ik het moet vertellen of niet, want ik weet dat ze het waarschijnlijk niet leuk vindt en ik misschien niet meer naar bijvoorbeeld feestjes mag. Als er iets fout zou gaan weet altijd mijn vader het, dus dit is geen probleem. (Ik denk niet dat het fout gaat, want ik weet hoe ver ik kan gaan en heb geen last van groepsdruk). Ook hoef je toch niet alles wat je in je hele leven doet te vertellen, toch? Ik twijfel hier erg over, want aan de ene kant zou ik het fijn vinden als mijn moeder hier iets soepeler in was. Ik mag wel gewoon 1 biertje drinken van haar, maar dat zelfs liever niet. Ik weet dat ze gewoon bang is dat er iets gebeurt en dat snap ik ook en dat is gewoon lief natuurlijk. Nogmaals ik weet dat het slecht voor je is, maar dat is dan ook niet de reden van dit topic. Maar wat vinden jullie? Is het goed genoeg dat mijn vader het weet of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2019, 12:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Waarom drink je uberhaupt al op je 16e? Je hebt geen last van groepsdruk, maar toch wil je graag erbij horen en dus drink je alcohol.

Je vader ziet je moeder elke dag, ook als jij er niet bij bent. Grote kans dat je vader het al heeft verteld aan je moeder, maar dat je moeder nog geen actie heeft ondernomen. Daarnaast, je zegt letterlijk: Ik mag wel gewoon 1 biertje drinken van haar. Drink dan gewoon 1 biertje, en niet 4. Daarnaast, wat is er mis met 0,0?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:25
Idkx
Idkx is offline
Ik wou het graag een paar keer proberen, omdat ik nieuwschierig was en de effecten wel leuk vond. Achteraf weet ik ook dat het niet slim is en heb er ook al spijt van en ga het niet meer doen.

Volgens mij heeft mijn vader niks verteld, mijn moeder zou denk ik wel gelijk iets erover zeggen. Als we er vanuit gaan dat ze het niet weet, moet ik het tegen haar zeggen? Of is het voldoende dat in ieder geval mijn vader het weet?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:41
Verwijderd
Je moeder weet het al.

Verder wil je niet meer drinken nu dan? Of wel? Of wtf?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:42
Idkx
Idkx is offline
En als toevoeging, ik heb het er met mijn vader over gehad en hij vindt het dus allemaal goed. Ook vindt hij dat ik het niet persee tegen mijn moeder hoef te zeggen, maar toch twijfel ik een beetje haha
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:44
Idkx
Idkx is offline
En als we er van uitgaan dat ze het niet weet?

Nee wil niet meer drinken totdat het echt mag van ze allebei of totdat ik oud genoeg ben ofcourse
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:51
Verwijderd
Ik zou het denk ik dan niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 12:55
Idkx
Idkx is offline
Oke, dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Artikel:'Alcohol en tabak schadelijker dan wiet en XTC'
coopergirl
7 03-04-2007 16:11
Drugs & Alcohol All the pleasures of alcohol, with no downsides
Verwijderd
4 12-04-2006 17:43
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 18:08
Drugs & Alcohol enquete (ja weer) over Alcohol
ikbenschipper1
50 19-03-2003 23:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.