Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 16:46
danaa
danaa is offline
Ik heb het boekje van Kind tot burger en wij krijgen hier een toets van binnenkort. (uitgever: wolters noordhoff)

Nou snap ik een paar dingen niet..

Wat is nu eigenlijk de schoolstrijd?
wat is een constitutionele monarchie precies?

Soms staan er van die zinnen waar ik gewoon niet doorheen kom.. een rotonderwerp!

najaa.. thnx in ieder geval!

liefs, x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 16:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
de schoolstrijd is de strijd van protestanten en katholieken voor een eigen leerstellig onderwijs, dat óók gefinancierd wordt door de overheid. de gelijktrekking en behandeling dus met openbaar onderwijs, omdat men wel aan de eisen moest voldoen die de wet stelde en ook belasting betaalde voor onderwijs die ze dus in wezen niet wilde volgen, maar geen financiering ontvingen.

en een constitutionele monarchie is een monarchie, een rijk onder invloed van een koning, mét een grondwet waarin dus wel degelijk de rechten en plichten van burgers vast gelegd zijn (het ontneemt dus een klein deel van de verantwoordelijkheid van de koning).

maar dat staat ook wel in je boek..?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:56
danaa
danaa is offline
Dank je wel!



*CLOSE!*
__________________
liefs..x
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 17:10
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ik had op die proefwerk een 6.8

veel succes !
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 01:10
Verwijderd
Als je zulk soort dingen niet weet dan heb je toch gewoon nooit opgelet in de les en geen letter uit het boek gelezen Zijn vrij primaire begrippen bij dit onderwerp, op zich.

Slightly offtopic, ik had een 8,3 ah ah ah. Het klassengemiddelde was een 4,5 ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 12:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-02-2007 @ 02:10 :
Als je zulk soort dingen niet weet dan heb je toch gewoon nooit opgelet in de les en geen letter uit het boek gelezen
En zelfs daarmee haalde ik nog een 6,2 op het examen in een tijdsbestek van 2 uur.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 21:32
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-02-2007 @ 02:10 :
Als je zulk soort dingen niet weet dan heb je toch gewoon nooit opgelet in de les en geen letter uit het boek gelezen Zijn vrij primaire begrippen bij dit onderwerp, op zich.

Slightly offtopic, ik had een 8,3 ah ah ah. Het klassengemiddelde was een 4,5 ofzo
Wat laag zeg, maar ik snap het ook veel beter als de lerares het uitleg dan als ik het uit de boek haal.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 22-02-2007 @ 22:32 :
Wat laag zeg, maar ik snap het ook veel beter als de lerares het uitleg dan als ik het uit de boek haal.
We hebben echt een gave geschiedenisleraar die dingen goed kan uitleggen, hoor. Alleen is de helft van de klas er niet in de les. En als je dan ook nog eens niet leert en slecht bent in inzichtvragen, dan haal je al gauw een 2,5 ofzo.

Maar uitleg van de docent scheelt wel, ja.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 10:07
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
ik had een negen ;d;d
okdoei
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 02:25
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Bij geschiedenis moet je gewoon mee doen in de les verder hoef je geen boek open te doen


(meschien anders als je niet onthoud wat er veteld woord )
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 11:54
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
krijgen jullie een toets over het examenonderwerp van kind tot burger?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 10:03
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Weet iemand toevallig waar je de antwoorden van de vragen in dit boek (ik heb uitgeverij nijghverluys) kan vinden? en ook die van Nederlands-Indie?
mn leraar zij op Nijghversluys.nl maar dat leverde geen resultaat op niks
Thnx!



en:
Schoolstijd - Orthodox-protestanten en katholieken voerden samen , vanaf de tweede helft van de 19 e eeuw een 'schoolstrijd' voor financiele gelijkstelling van het (confesioneel) bijzonder onderwijs aan het openbaar onderwijs. Hun tegenstanders waren vooral de liberalen, die alleen openbara onderwijs wilden.

Constitionele monarchie - Een koningkrijk met een grondwet. koningkrijk der Nederlanden, gestich in 1815, werd een const. mon. met Willem 1 als koning. de nieuwe grondwet gaf de koning veel macht.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:24
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Ik heb morgenochtend, eerste twee uur een toets over dit boekje! Ik heb vorige nacht al geleerd voor andere toetsen. Ik heb nu echt slaap nodig en heb nog geen letter gelezen voor GS. Ik denk dat ik een paar uur ga slapen en dan leren...
Ik ben om 10.10 weer klaar met de toets en heb geen andere toetsen, dus dan kan ik thuis om elf uur weer slapen!

Ik ga denk een samenvatting leren (van scholieren natuurlijk) & dan de begrippen & chronologie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 20:22
Ploek
Ploek is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 04-03-2007 @ 12:54 :
krijgen jullie een toets over het examenonderwerp van kind tot burger?
dat krijg ik ook!

er is ook een site met examenstof testen.
www.werkplaats.wolters.nl
__________________
let me think
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
*carmen* schreef op 04-03-2007 @ 12:54 :
krijgen jullie een toets over het examenonderwerp van kind tot burger?
Ja, heb er vorige piriode een tentamen over gehad, 8,5
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 18:22
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 05-04-2007 @ 12:32 :
Ja, heb er vorige piriode een tentamen over gehad, 8,5
Woo, dat = een lekker cijfer zeg! Hoe heb je geleerd als ik vragen mag ? Alle tekst gelezen, opdrachten gemaakt etc...?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 20:47
Verwijderd
Ik heb vorig jaar examen gedaan, (gezakt) maargoed, toen was het tweede onderwerp, eerste was vietnam. voor dat examen had ik een 6,5 ik had het toen alleen maar beetje doorgelezen, maar voor dit tentamen vond ik dat oude examen, en heb dat goed gelezen en de antwoorden bekeken ook het herkansings examen heb ik doorgelezen, dat hielp me, en ik heb uiteraard dat hele boek nog eens door gelezen, en een samenvatting die ik vorig jaar al gemaakt.. Het verhaal zat dus goed in mijn hoofd
de opdrachten uit het boek heb ik trouwens nooit gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:00
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 05-04-2007 @ 21:47 :
Ik heb vorig jaar examen gedaan, (gezakt) maargoed, toen was het tweede onderwerp, eerste was vietnam. voor dat examen had ik een 6,5 ik had het toen alleen maar beetje doorgelezen, maar voor dit tentamen vond ik dat oude examen, en heb dat goed gelezen en de antwoorden bekeken ook het herkansings examen heb ik doorgelezen, dat hielp me, en ik heb uiteraard dat hele boek nog eens door gelezen, en een samenvatting die ik vorig jaar al gemaakt.. Het verhaal zat dus goed in mijn hoofd
de opdrachten uit het boek heb ik trouwens nooit gemaakt..
Ok. haha, die opdrachten heb ik ook nooit gemaakt. Maar die antwoorden kan je nu op internet vinden. Dus denk dat ik daar ook nog wel een keer naar kijk...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2007, 16:31
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Oh help mensen ik heb morgen de toets.. ik zie er ONTZETTEND tegenop, ik heb namelijk alles wel een keer doorgelezen maar ik mis gewoon een duidelijk overzicht... Ben erg benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:01
Verwijderd
Ik had een 5.1 voor vktb. Kut onderwerp en geschiedenis is ook nog mijn slechtste vak. Ik hoop dat Indië me meer ligt, al betwijfel ik het.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:09
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
8.3 ik hou van geschiedenis.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:02
kikski
kikski is offline
antwoorden van kind tot burger kan je op www.speedfreax.nl/examen vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Geschiedenis
5803
500 22-05-2006 12:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Proefexamen Van Kind tot Burger
*[FairyGirl]*
5 19-05-2006 19:13
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Gs havo 'van kind tot burger'
Riene
8 27-04-2006 09:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie 6VWO Geschiedenis - Van Kind Tot Burger
KingLT
3 29-01-2006 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.