Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 22:15
Verwijderd
Wat is nou precies het verschil tussen ckv1,ckv2 en ckv3?

Ik ben heel erg bezig met mijn profiel e.d en nu weet ik niet precies wat ckv1,ckv2 en ckv3 is.

Ik weet al wel dat ckv1 verplicht is en dat 2,3 een keuze vak is. Maar wat houdt het dan in?

als iemand het voor mij kan op schrijven : tnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 07:35
Verwijderd
CKV1 is voor atheneum- en havoleerlingenverplicht.

CKV2 en CKV3 zitten of in je profiel of je kan ze in je vrije ruimte kiezen.
Wat CKV2 inhoud weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker.
Bij CKV3 kan je kiezen tussen of beeldende kunst (schilderen, iets knutselen e.d.) en muziek.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:15
Verwijderd
CKV1 = culturele dingen bezoeken, een beetje inleidend over cultuur
Verplicht voor HAVO en Atheneum

CKV2 = kunstgeschiedenis (dacht ik)
CKV3 = verschilt per school, tekenen/muziek/drama
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-01-2004 @ 12:15:
CKV1 = culturele dingen bezoeken, een beetje inleidend over cultuur
Verplicht voor HAVO en Atheneum

CKV2 = kunstgeschiedenis (dacht ik)
CKV3 = verschilt per school, tekenen/muziek/drama
klopt. ckv2 is idd kunstgeschiedenis en ckv3 kan van alles zijn, ligt er aan wat je school aanbiedt: tekenen, handvaardigheid, muziek, drama.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:18
Verwijderd
Ok, tnx!

Bij mij op school hoorde ik vandaag bieden ze alleen maar beeldend aan.

Dat betekent dus dat ik naar een andere school zal moeten als ik muziek wil doen.. Godverdomme wat is mijn school toch een kut school...


(sorry)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:25
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-01-2004 @ 15:18:
Ok, tnx!

Bij mij op school hoorde ik vandaag bieden ze alleen maar beeldend aan.

Dat betekent dus dat ik naar een andere school zal moeten als ik muziek wil doen.. Godverdomme wat is mijn school toch een kut school...


(sorry)
bij mij op school heb je alleen op havo de mogelijkheid tot tekenen, op vwo krijg je gewoon standaard als vervanging aardrijkskunde in C&M. Dat is pas een slechte school vind ik.. En het is hier ook niet de mogelijkheid om naar een andere school te gaan voor muziek oid want de dichtbijzijnde hv/vw-school is drie kwartier fietsen..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-01-2004 @ 15:18:
Ok, tnx!

Bij mij op school hoorde ik vandaag bieden ze alleen maar beeldend aan.

Dat betekent dus dat ik naar een andere school zal moeten als ik muziek wil doen.. Godverdomme wat is mijn school toch een kut school...


(sorry)
ik neem aan dat je met 'beeldend' bedoelt: tekenen of handvaardigheid?
dat is bij ons ook zo. Jammer, want ik had graag drama gedaan. Maar het is niet anders.
Ik doe nou ckv3 tekenen en heb ook ckv2 (wat erg saai is!!)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-01-2004 @ 21:56:
ik neem aan dat je met 'beeldend' bedoelt: tekenen of handvaardigheid?
dat is bij ons ook zo. Jammer, want ik had graag drama gedaan. Maar het is niet anders.
Ik doe nou ckv3 tekenen en heb ook ckv2 (wat erg saai is!!)
ik ga vooral voor de combi : ckv2/3(muziek) want ik wil misschien muziekwetenschap of kunstgeschiedenis gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:38
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-01-2004 @ 22:06:
ik ga vooral voor de combi : ckv2/3(muziek) want ik wil misschien muziekwetenschap of kunstgeschiedenis gaan studeren
Je zit pas in de derde, dat verandert vast nog wel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 11:14
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-01-2004 @ 21:38:
Je zit pas in de derde, dat verandert vast nog wel.
en voor hetzelfde geld niet. Ik zou iig iets kiezen wat je leuk vind, en als jij de keuze hebt tussen verschillende (bereikbare) scholen die een verschillend aanbod CKV hebben, zou ik dit goed bekijken!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-01-2004 @ 21:38:
Je zit pas in de derde, dat verandert vast nog wel.
misschien verandert dat nog wel maar misschien ook gewoon niet. Ik wil heel erg graag iets in de culturele richting omdat ik van kunst en muziek hou etc..

Profiel keuze testen etc geven allemaal C&M aan omdat ik veel met muziek e.d bezig ben, maar cm is nou echt niet wat ik wil ..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-01-2004 @ 22:06:
ik ga vooral voor de combi : ckv2/3(muziek) want ik wil misschien muziekwetenschap of kunstgeschiedenis gaan studeren
sterkte

nee dat is flauw. Ik heb nou eenmaal niet zoveel met ckv2, maar gezien het feit dat jij misschien kunstgeschiedenis wil gaan studeren lijkt het me juist prima voor jou.
Overigens, ik heb het zelf dus ook: ckv2,3 alleen dan met tekenen. Op zich is het wel lekker om eens in de week eens iets anders te hebben als alleen maar leervakken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:16
Twinsangel
Twinsangel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-01-2004 @ 12:59:
misschien verandert dat nog wel maar misschien ook gewoon niet. Ik wil heel erg graag iets in de culturele richting omdat ik van kunst en muziek hou etc..

Profiel keuze testen etc geven allemaal C&M aan omdat ik veel met muziek e.d bezig ben, maar cm is nou echt niet wat ik wil ..
...als C&M je niet aanstaat kun je toch ook gewoon een ander profiel kiezen (zoals N&G...of een andere ofzo) en dan ckv2/3 in je vrije keuzen stoppen....heb je dat ook meteen weer vol...

Ik weet trouwens wel dat de combinatie N&G -> CKV2/3 ontzettend zwaar kan zijn, omdat N&G toch best wel veel studie vereist+ veel po's...en ckv ook best wel wat aandacht vraagt..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Twinsangel schreef op 29-01-2004 @ 17:16:
...als C&M je niet aanstaat kun je toch ook gewoon een ander profiel kiezen (zoals N&G...of een andere ofzo) en dan ckv2/3 in je vrije keuzen stoppen....heb je dat ook meteen weer vol...

Ik weet trouwens wel dat de combinatie N&G -> CKV2/3 ontzettend zwaar kan zijn, omdat N&G toch best wel veel studie vereist+ veel po's...en ckv ook best wel wat aandacht vraagt..
elk profiel kan best zwaar zijn (denk aan luisterdossiers bij de talen, megatoetsen bij economie en aardrijkskunde en veel moeilijk huiswerk bij de natuur profielen). Dat maakt dus helemaal niks uit.
en niet op elke school kun je ckv2,3 bij andere profielen nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Twinsangel schreef op 29-01-2004 @ 17:16:
...als C&M je niet aanstaat kun je toch ook gewoon een ander profiel kiezen (zoals N&G...of een andere ofzo) en dan ckv2/3 in je vrije keuzen stoppen....heb je dat ook meteen weer vol...

Ik weet trouwens wel dat de combinatie N&G -> CKV2/3 ontzettend zwaar kan zijn, omdat N&G toch best wel veel studie vereist+ veel po's...en ckv ook best wel wat aandacht vraagt..
Bij mij op school kan je alleen ckv2,3 kiezen als je EM doet.. als keuze vak..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:54
Twinsangel
Twinsangel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-01-2004 @ 19:08:
Bij mij op school kan je alleen ckv2,3 kiezen als je EM doet.. als keuze vak..
naja zeg, dat is echt irritant! Gelukkig is dat bij ons niet ..
maar ja, dan zou ik als ik jou was zo'n c&m/E&M profiel kiezen(en dan de vakken die je het meeste liggen, kwa punten...aangezien CKV2,3 veel tijd eist, is het niet de bedoeling dat je iets kiest waar je moeite mee hebt, ook al vind je het nog zo leuk) met ckv...of school wisselen..maar dat laatste zou ik niet zo aanraden, omdat ook onder scholen verschillende manieren van voorbereiding op de 2de fase is, en leermethodes anders zijn geweest dan je gewend bent.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 20:11
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Bij ons is Ckv 1 ook verplicht op VMBO TL, heb ik gelezen.
Ckv 2 en 3 zijn samengevoegd tot 3, maar binnenkort komt 2 als kunstgeschiedenis terug.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 20:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Twinsangel schreef op 30-01-2004 @ 17:54:
naja zeg, dat is echt irritant! Gelukkig is dat bij ons niet ..
maar ja, dan zou ik als ik jou was zo'n c&m/E&M profiel kiezen(en dan de vakken die je het meeste liggen, kwa punten...aangezien CKV2,3 veel tijd eist, is het niet de bedoeling dat je iets kiest waar je moeite mee hebt, ook al vind je het nog zo leuk)
elk vak kost veel tijd. Ik denk dat je ckv2,3 gewoon met een ander vak kan vergelijken. Althans, hoe het bij ons is:

ckv2 doen we weinig voor. We kregen af en toe thuistoetsen (ja je hoort het goed: toetsen die je thuis mag maken ) en af en toe wat huiswerk, maar niet super veel. Het kost amper tijd.
tekenen doe je tijdens de teken uren die op zich genoeg zijn. Alleen bij het punt van inleveren ontstaat er altijd nogal veel stress, dus je moet rekenen dat je die week d'r behoorlijk veel aan zit (of de week voor het inleveren). Dan is bij ons het tekenlokaal bijna elk uur wel bezet met enkele leerlingen
Verder zit ik weinig aan m'n opdrachten. Het past allemaal netjes in de ckv3 uren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2004, 21:34
Verwijderd
Tnx allemaal voor de reacties!

Ik heb vandaag een boekje door gekeken van het Baken (zo heet die school waar ik dan eventueel naar toe ga) en ik heb voor mezelf gekeken wat ik nou belangrijk vind en waar mijn motivatie ligt. Daar kwam uit dat ik heel veel prikkels nodig heb om mezelf lekker te voelen.. dat betekent dus veel dingen leren en uitdaging hebben etc. Voor mijn gevoel kan ik die uitdaging in muziek wel vinden, maar ik weet er al wel heel veel van.
Daarom ga ik er denk ik voor kiezen om muziek buiten school verder te ontwikkelen en op school daardoor dus "ruimte" te krijgen in mijn vrije deel.

Mijn vrije deel wordt, als ik naar het baken ga : aardrijkskunde en economie12 (maar dat is teveel uren dus ik ruil eco12 wel voor iets anders in). Zodat ik veel prikkels krijg enzo erg gemotiveerd blijf

Een andere optie is Aardrijkskunde met ckv3, maar daar ben ik nog niet helemaal uit

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-01-2004 @ 22:34:
Tnx allemaal voor de reacties!

Ik heb vandaag een boekje door gekeken van het Baken (zo heet die school waar ik dan eventueel naar toe ga) en ik heb voor mezelf gekeken wat ik nou belangrijk vind en waar mijn motivatie ligt. Daar kwam uit dat ik heel veel prikkels nodig heb om mezelf lekker te voelen.. dat betekent dus veel dingen leren en uitdaging hebben etc. Voor mijn gevoel kan ik die uitdaging in muziek wel vinden, maar ik weet er al wel heel veel van.
Daarom ga ik er denk ik voor kiezen om muziek buiten school verder te ontwikkelen en op school daardoor dus "ruimte" te krijgen in mijn vrije deel.

Mijn vrije deel wordt, als ik naar het baken ga : aardrijkskunde en economie12 (maar dat is teveel uren dus ik ruil eco12 wel voor iets anders in). Zodat ik veel prikkels krijg enzo erg gemotiveerd blijf

Een andere optie is Aardrijkskunde met ckv3, maar daar ben ik nog niet helemaal uit

Groetjes!
waarom ga je eigenlijk naar een andere school? Puur voor dat muziek? (want het is maar één vak hoor, zo'n groot aandeel heeft het nou ook weer niet; je hebt ontzettend veel andere vakken)
en ik weet niet hoe dat op andere scholen zit, dus daarom adviseer ik je d'r even naar te kijken: kan je wel ckv3 apart kiezen (zoals je in de laatste optie laat zien). Bij ons mag dat namelijk niet: moet gecombineerd met ckv2.
En welk profiel wordt het dan? Want bij c&m zit het er al in en bij e&m zou ec1,2 en ak niet in je vrije deel vallen. Dus wordt het nou een natuurprofiel?

(en waarom mag je niet te veel uren hebben dan? Lekker zo laten, dat economie1,2. Als jij het tenminste wil..)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 31-01-2004 @ 00:30:
waarom ga je eigenlijk naar een andere school? Puur voor dat muziek? (want het is maar één vak hoor, zo'n groot aandeel heeft het nou ook weer niet; je hebt ontzettend veel andere vakken)
en ik weet niet hoe dat op andere scholen zit, dus daarom adviseer ik je d'r even naar te kijken: kan je wel ckv3 apart kiezen (zoals je in de laatste optie laat zien). Bij ons mag dat namelijk niet: moet gecombineerd met ckv2.
En welk profiel wordt het dan? Want bij c&m zit het er al in en bij e&m zou ec1,2 en ak niet in je vrije deel vallen. Dus wordt het nou een natuurprofiel?

(en waarom mag je niet te veel uren hebben dan? Lekker zo laten, dat economie1,2. Als jij het tenminste wil..)
Ckv3 kan je alleen maar kiezen volgens het boekje wat ik heb geleend van iemand die daar zit.. maar iemand die ik daar ken doet NT en moest verplicht ckv2 dus ik moet het nog maareven uitzoeken.

Ik wil al heel lang NT doen omdat de profiel vakken me heel erg aanstaan en ik daar waarschijnlijk ook in verder wil (maar dat weet ik dus niet zeker).

Ik zou naar een andere school gaan omdat ik nu bij mijn profiel alleen kan kiezen uit M&O,Informatica en biologie12. Na heel lang nadenken heb ik besloten dat ik GEEN biologie12 wil, ookal heb ik dan een dubbel profiel.

Maargoed, dinsdag is er een profiel-doe-ochtend bij mij op school waar ik het gehele ckv1,2,3 verhaal ook nog eens een keer te horen krijg en waar ik nog wat na ga vragen over de invulling van ckv3 bij mij op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Hoe cultureel verantwoord ben jij?
innogen
76 13-05-2007 18:07
Verhalen & Gedichten Een auctoriaal perspectief
Vlooienband
12 02-01-2003 19:47
Liefde & Relatie ik mis hem zo..
devilcat
74 23-10-2002 20:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ckv2
Sinqi
18 21-09-2002 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.