Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2008, 23:04
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik moest vandaag om zeven uur werken. Om zeven uur was ik aanwezig en werd mij gezegd dat het erg rustig was en dat ze me voorlopig niet nodig hadden. Ik heb tot acht uur gewacht aan de bar en heb vervolgens een paar uur gewerkt. Dat ene uurtje mocht ik niet op schrijven en krijg ik dus niet uitbetaald.

Is dit eerlijk? Ik moest om zeven uur beginnen en was keurig op tijd. Het is niet mijn schuld dat het rustig was (ik mocht overigens niet weg, ik moest aan de bar blijven zitten voor het geval het ineens drukker zou worden) ze hadden ook kunnen bellen dat ik wat later kon komen. Toen ik dit mijn baas zei antwoorde hij 'zo gaat dat hier nou eenmaal'. Ik werk er nog maar net en de kans is groot dat het vaker voor gaat komen. Zijn hier geen regels voor oid?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2008, 23:30
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Als jij met je baas hebt afgesproken dat je om 7 uur zou beginnen hoor jij om 7 uur aan het werk te gaan. Dat het rustig is is de grootste kutsmoes die ik ooit gehoord hebt. Er zijn altijd wel andere werkzaamheden te bedenken en dat hij te pauper is om dat te doen is niet jouw probleem.

Je zou naar mijn idee dus gewoon betaald moeten krijgen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 00:59
koos20
koos20 is offline
Die baas dacht zeker.. o even proberen hor.
dat uur hoor je gewoon uitbetaald te krijgen idd.
en dat je dan niet weg mocht dan moeten ze het al helemaal zeker betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 01:21
Verwijderd
Ben je werkzaam op basis van een arbeidsovereenkomst?

Zo ja, dan heb je gewoon recht op uitbetaling. Als er geen werk voorhanden is is dat het probleem van de werkgever en niet van jou.

Als je niet werkzaam bent op basis van een arbeidsovereenkomst weet ik niet precies hoe het zit. Maar gezien het feit dat je niet weg mocht lijkt het me echter sterk dat je geen recht hebt op loon.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 09:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Je hebt dat ene uur gewoon gewerkt, omdat in opdracht van je baas wachten ook werken is. En bij werk hoort loon. Simpel dus.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 11:52
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik werk als oproepkracht en heb nooit een contract ondertekent oid, maar een arbeidsovereenkomst kan ook mondeling he?

Ik vroeg me af of ergens wettelijk staat vastgelegd dat ik betaald hoor te krijgen. Dat wanneer het nog een keer voorkomt ik zijn 'zo gaat dat hier nou eenmaal' kan afbluffen met keiharde zwart op wit bewijzen zeg maar
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 12:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vroeg me af of ergens wettelijk staat vastgelegd dat ik betaald hoor te krijgen.
Yep, staat in je contract, bij je uurloon. Daar staat dat je € x betaald krijgt per uur. Welnu, of je nu stilstaat of je rot moet rennen, een uur aanwezig is een gewerkt uur dat uitbetaald moet worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 12:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Je hoort gewoon uitbetaald te worden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 13:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik werk als oproepkracht en heb nooit een contract ondertekent oid, maar een arbeidsovereenkomst kan ook mondeling he?

Ik vroeg me af of ergens wettelijk staat vastgelegd dat ik betaald hoor te krijgen. Dat wanneer het nog een keer voorkomt ik zijn 'zo gaat dat hier nou eenmaal' kan afbluffen met keiharde zwart op wit bewijzen zeg maar
Probeer een contract te regelen. Is het via het uitzendbureau? Ga dan sowieso terug naar hen om te melden wat er gebeurt.
Mondelinge overeenkomsten gelden ook, maar voor werk is het gewoon niet handig. Zeker als later betwist kan worden wát er nu precies is afgesproken, als het niet op papier is gezet.
Maar ook oproepkrachten horen gewoon de uren waarvoor ze werden opgeroepen uitbetaald te krijgen, ook al laat je baas je een uur aan de bar zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 14:53
Verwijderd
Jullie hebben gelijk. Dit uurtje is denk ik aan te merken als werk en OP heeft dan ook gewoon recht op betaling.

Mijn eerdere antwoord had betrekking op de situatie dat de werkgever geen werk heeft en je naar huis stuurt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 23:30
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik heb het nog een keer aangekaart maar zonder succes. Zijn argument 'ja als we je een uurtje langer nodig hebben betalen we je dat toch ook uit?'
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nog een keer aangekaart maar zonder succes. Zijn argument 'ja als we je een uurtje langer nodig hebben betalen we je dat toch ook uit?'
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.

Je baas zit natuurlijk hartstikke fout, maar als hij blijft weigeren uit te betalen kan je er verder vrij weinig aan doen. Althans, in theorie kan dit natuurlijk wel, maar ik ga er vanuit dat je niet echt zin hebt om een loonvorderingesprocedure te starten voor 1 uurtje werk.

Misschien een goed idee om te gaan zoeken naar een nieuwe werkgever?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 10:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb het nog een keer aangekaart maar zonder succes. Zijn argument 'ja als we je een uurtje langer nodig hebben betalen we je dat toch ook uit?'
Kutargument, als je langer nodig bent hoort ie je ook gewoon uit te betalen.

Citaat:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.

Je baas zit natuurlijk hartstikke fout, maar als hij blijft weigeren uit te betalen kan je er verder vrij weinig aan doen. Althans, in theorie kan dit natuurlijk wel, maar ik ga er vanuit dat je niet echt zin hebt om een loonvorderingesprocedure te starten voor 1 uurtje werk.

Misschien een goed idee om te gaan zoeken naar een nieuwe werkgever?
Voor één uurtje is het inderdaad zinloos, maar als ze daar vaker gaat werken kan het weleens een grote bron van frustratie worden. Dus ik zou er zeker wel wat mee doen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 10:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je baas zit natuurlijk hartstikke fout, maar als hij blijft weigeren uit te betalen kan je er verder vrij weinig aan doen.
Nou ja, volgende keer als er niets te doen is ga je dan dus gewoon naar huis met argument 'betalen doe je nu toch niet, dus dan kan ik beter iets anders gaan doen'.

Lijkt me dat het vrij snel afgelopen is met het niet betalen van gewerkte uren wanneer dat als consequentie heeft dat zijn zaak niet bemand is in rustige uren (en dus überhaupt geen klanten kan helpen in die tijd).
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, volgende keer als er niets te doen is ga je dan dus gewoon naar huis met argument 'betalen doe je nu toch niet, dus dan kan ik beter iets anders gaan doen'.
Dat is natuurlijk zo. Mijn opmerking had betrekking op het uitbetaald krijgen van het uurtje dat ze al gewerkt heeft, maar niet uitbetaald heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 18:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb het nog een keer aangekaart maar zonder succes. Zijn argument 'ja als we je een uurtje langer nodig hebben betalen we je dat toch ook uit?'
Wat een bullshit. Hij moet gewoon lappen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 16:56
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Gister kwam het weer voor, morgen neem ik ontslag
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Puur uit het hart of egoïstisch?
Verwijderd
8 03-09-2012 17:20
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Verwijderd
500 30-05-2006 13:09
Werk, Geld & Recht Pauzes betaald/onbetaald?
Boogie
27 10-10-2004 22:00
Werk, Geld & Recht proefperiode en minimumloon
MightyMarcel
13 30-01-2004 17:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wil iemand de vertaling van bienvenue a al lecture misschien hebben?
Wiltine
1 22-02-2003 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.